ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent

Detall d'un tràmit

Procediment de concessió de llicències d'intervenció en edificis catalogats o en tràmit de catalogació
Modalitat presencial Modalitat web sense certificat Modalitat web amb certificat Modalitat telefònica
UR.LC.185
Descripció

Concessio de llicències d'intervenció en edificis catalogats o en tràmit de catalogació en qualsevol zona de València, i per a qualsevol ús (residencial, terciari, ...).

Qualsevol intervenció que es propose excepte si es tracta de:

  • Les intervencions en les façanes i cobertes d'edificis catalogats, inclosa la reparació de danys no estructurals; reposició d'elements compositius; esquerdejats, revocos, arrebossats i estucats; neteja i pintura; serralleria, fusteria i persianes; canalons, baixants, escopidors, etc.; reteulada; impermeabilitzacions; motlures, cornises, impostes; volades; marquesines, si comporta ocupació del domini públic amb bastida ( en aquests casos es tramita pel Servei de Descentralització).
  • Revisar la possibilitat de tramitar una declaració responsable d'obres en edifici protegit (https://sede.valencia.es/sede/registro/procedimiento/UR.LC.200)
Qui ho pot sol·licitar?

Persones físiques (particulars), persones jurídiques privades (empreses, societats, associacions, entitats) i comunitats de béns o propietaris, que pretenguen efectuar les obres anteriorment indicades.

Quan sol·licitar-ho

Amb anterioritat a l'execució de les obres, que únicament poden ser iniciades quan la llicència haja sigut concedida i notificada al sol·licitant.

Documentació a presentar

  • Instància de sol·licitud per a l'obtenció de llicència d'intervenció, segons model normalitzat (de l'apartat "Impresos" d'aquest tràmit), subscrita pel peticionari de la llicència, o el representant legal, en cas de ser una persona jurídica o formulari en cas de tramitació electrònica.
  • En cas de ser una societat, fotocòpia de l'escriptura de constitució de la mateixa, i dels poders de representació de qui signa la sol·licitud.
  • En cas que els sol·licitants estigueren constituïts en comunitat de béns, haurà d'aportar còpia del contracte constitutiu de societat, havent de subscriure la instància tots els comuners, o en el seu cas, qui ostente la representació legal d'aquests.
  • Carta de pagament de l'ingrés previ de la taxa per actuacions urbanístiques.
  • Projecte bàsic subscrit per facultatiu competent en què es contindran els documents que s'especifiquen en l'annex II d'esta Ordenança (documents que ha de contemplar l'esmentat projecte bàsic).
  • Alçament de plànols de l'estat actual, així com reportatge fotogràfic en color, suficients per documentar el bé patrimonial, tenint en compte l'annex de documentació patrimonial per a determinar si té o no transcendència patrimonial.
  • En cas d'ampliació, projecte bàsic que reflectisca l'edificació existent i l'ampliació que es pretén.
  • En els casos d'edificació i urbanització simultànies, compromís de no utilitzar l'edificació fins a la conclusió de les obres d'urbanització, incloent tals condicions en les transmissions de propietat o ús de l'immoble.
  • En cas de tractar-se de vivendes subjectes a algun règim de protecció pública, qualificació provisional, o còpia de la seua sol·licitud.
  • Qüestionari estadístic del Ministeri de Foment (Ordre de 29.5.89) sobre estadístiques d'edificació i habitatge (BOE núm. 129 del 31.5.89).
  • Certificat de fixació de línies, emès pel Servici de Planejament, en cas d'incloure enderrocs parcials.
  • Si les obres sol·licitades en l'emplaçament assenyalat es troben incloses en l'àmbit i entorn de BIC (Bé d'Interès Cultural), haurà d'adjuntar a la sol·licitud de llicència l'autorització de la conselleria competent en matèria de cultura i el projecte autoritzat.
  • En cas de trobar-se enclavada la parcel·la en Àrea de Vigilància Arqueològica, (AVA) s'ha d'adjuntar a la sol·licitud de llicència, autorització de la Conselleria competent en matèria de cultura respecte a les possibles afeccions a elements arqueològics.
  • Estudi o Estudi Bàsic de Seguretat i Salut (RD 1627/97, ​​de 24.10.97, BOE núm 256, de 25.10.97), segons corresponga.
  • Estudi De Gestió De Residus De Construcció I Demolició, segons l'article 4.2 del Reial decret 105/2008 d'1 de febrer sobre la producció i gestió dels residus de construcció i demolició subscrit per tècnic competent i signat pel promotor.
  • Excepte exempció municipal, s'aportarà Projecte d'Instal·lació per a captació d'energia solar per a aigua calenta sanitària, d'acord amb l'Ordenança Municipal de Captació Solar per a aigua calenta sanitària i el CTE BD -HE4.

Taxes
Taxa

1. - Taxa d'actuacions urbanístiques (per les obres a realitzar):

Termini d'ingrés: amb caràcter previ a la presentació de la llicència.

Quantia: En funció del pressupost, segons el que establix l'Ordenança Fiscal Relativa a les Taxes per Prestació dels Servicis relatius a les Actuacions Urbanístiques (consulte l'apartat Ordenances).

El pagament d'esta taxa es realitza pel sistema d'autoliquidació: Gestor d'Autol.liquidacions


2. - Impost sobre construccions, instal·lacions i obres:

Termini d'ingrés: En el termini d'un mes a partir de la notificació de la concessió de la llicència.

Quantia: 3% del pressupost d'execució material de l'obra.


Taxes per Prestació dels Servicis relatius a les Actuacions Urbanístiques


Actuacions a realitzar pel sol·licitant
  • Ingrés de la taxa per actuacions urbanístiques, amb caràcter previ a la presentació de la sol·licitud de llicència (veure quantia en apartat Taxes ).
  • Presentació sol·licitud de llicència d'intervenció acompanyada de la documentació assenyalada en l'apartat documentació a presentar .
  • Ingrés de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres, en el termini d'un mes des de la notificació de la resolució de concessió de llicència d'obres corresponent.
Informació Complementària

És recomanable formular consulta prèvia escrita a través de correu electrònic, per a recaptar l'assessorament dels tècnics municipals quant a l'elaboració de la documentació tècnica i l'assessorament administratiu quant a la tramitació.

Termini de resolució i recursos
Recursos que poden interposar-se:
  • Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
  • Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
Silenci Administratiu: No procedix
Termini màxim de resolució: No aplica
Fer en web

Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital

Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l’inici d’esta pàgina. Haurà d’identificar-se i firmar electrònicament d’acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.

  • Tinga preparada la documentació que necessite adjuntar d’acord amb l’apartat Documentació a presentar
  • Òmpliga el formulari
  • Adjunte la documentació requerida
  • Presente i firme la sol·licitud

Podrà imprimir i guardar un justificant de presentació. Posteriorment en l’apartat Carpeta Ciutadana d’esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i igualment podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.

Atenció telefònica

No es permet la tramitació telefònica d'aquest procediment.
Per a qualsevol qüestió relacionada amb aquest procediment, fins i tot una vegada iniciat, s'haurà de remetre un mail al compte consultaslicencias@valencia.es.

Legislació
  • Llei 4/1998 de Patrimoni Cultural Valencià.
  • Text Refós de la Llei d'Ordenació del Territori, Urbanisme i Paisatge, aprovat per Decret legislatiu 1/2021 de 18 de juny.
On dirigir-se

L'inici del procediment és obligatòriament a través de la Seu Electrònica per a les persones jurídiques, persones físiques que representen a persones jurídiques, i professionals, en virtut del que es disposa en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú.

Per a les persones físiques que vulguen presentar-ho de manera presencial, encara que es recomana també la tramitació electrònica, podran realitzar el tràmit presencial en qualsevol dels Registres Municipals d'Entrada indicats en l'apartat "OFICINES PER A PRESENTAR PRESENCIALMENT" amb cita prèvia.

Oficines d'informació
  • SERVICI DE LLICÈNCIES URBANÍSTIQUES OBRES D'EDIFICACIÓ.Amadeo de Savoia, 11. Pati B, segona plantaNo es disposa d'atenció presencial. Per a qualsevol qüestió s'haurà de dirigir correu electrònic a consultaslicencias@valencia.es.consultaslicencias@valencia.es
Oficines on presentar
  • REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - PL. AYUNTAMIENTOEdifici Casa Consistorial entrada per C/ Arquebisbe Mayoral, 1 - accTel.: 96.352.54.78 Ext: 1046De 8.30 a 14.00 de dilluns a divendres. L'atenció presencial es realitzarà des del 8 de juny per a persones físiques únicament. Amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010
  • REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - TABACALERAAmadeu de Savoia, 11. Nau OestTel.: 96.352.54.78 - ext: 2036De 8:30 a 14.00 de dilluns a divendres. Només s'atendrà presencialment les persones que hagen sol·licitat cita prèvia a través de www.valencia.es o cridant al telèfon d'atenció ciutadana 010
  • JUNTA MUNICIPAL DE ABASTOSC/ Alberic, 18Tel.: 96.352.54.78 Ext. 4509-4505Fax: 96.352.66.91De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmabastos@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE CIUTAT VELLAPlaça Alfons el Magnànim, s/n (Xalet del Parterre) Tel.: 96.208.17.37 / 96.208.4174 / 96.208.4087/ 96.208.4159 Fax: 96.352.65.66De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010 jmciutatvella@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL D'EXPOSICIÓC/ Guàrdia Civil, 19 Tel.: 962084327/ 962084328/ 962084331Fax: 96.360.17.36De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmexposicion@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE MARITIMC/ Francesc Cubells, 58Tel.: 962084260/ 962084262/ 962084258Fax: 96.367.27.48 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmmaritim@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE PATRAIXC/ Beat Nicolau Factor, 1 Tel.: 962084052/ 962084042/962084043De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpatraix@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE RUSSAFAC/ Maties Perelló, 7 Tel.: 962084218 / 962084245 / 962084246 / 962084247 / 962087379Fax: 96.352.65.22De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmruzafa@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE TRÀNSITSC/ Comte Lumiares, 5 Tel.: 962084362/ 962084372 / 962084365Fax: 96.353.99.16De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmtransit@valencia.es
  • ALCALDIA-EL PALMARC/ Caudete, 15Tel.: 96.162.00.6De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 h.Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCALDIA-EL SALERAv. dels Pinars, 1Tel.: 96.183.02.95De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores Registre: dimarts 9:00 a 14:00 horas. L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCALDIA-BENIFARAIGC/ Ferrer i Bigné, 47Tel.: 96.363.52.49De dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 hores. Registre: dimarts de 9.00 a 14.00 hores. L'atenció presencial es realitzarà des del 9 de juny amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCADIA-BORBOTÓPl. Moreral, 8 Tel.: 96.390.17.47De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 h. Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCALDIA-CASAS DE BÁRCENACamí Cases de Bàrcena número 63, CP: 46131-ValènciaTel.: 96.185.42.05De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCALDIA-EL PERELLONETAv. de les Gavines s/nTel.: 96.177.78.89De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCALDIA-FORN D´ALCEDOC/ Guadalquivir, 15 (cantonada Alabau, 2)Tel.: 96.376.09.36De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCALDIA-LA PUNTACamí del Canal 74 - Xalet de BartualTel.: 96 367 33 30 Fax: 96 367 33 30 De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hore sRegistre: dijous de 9:00 a 14:00 hores L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCALDIA-LA TORREC/ Benidoleig, s/nTel.: 96.396.33.17De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores Registre: dimarts 9:00 a 14:00 horas. L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCALDIA-MASSARROJOSC/ Cura Bau, 10-12Tel.: 96.139.41.49De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCALDIA-PINEDOCarrera del Riu, 263Tel.: 96.324.89.64De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCALDIA-POBLE NOUCamí de Montcada, 205Tel.: 96.366.66.89De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores Registre: dilluns de 9:00 a 14:00 hores L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • JUNTA MUNICIPAL DELS POBLES DE BENIMÀMET-BENIFERRIC/ Senda de Secanet, 43 bj BenimametTel.: Registro: 963013436 / 963013446 Secretaria: 963013411 -963013446De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon 963013636jmpoblesdeloest@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL SUDC/ Poetessa Leonor Perales, s/n (Castellar)Tel.: Registro: 963013023 Secretaría: 963013402 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon 963013023jmpoblesdelsud@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL NORDPl. Poble, 4 CarpesaTel.: 96.301.30.55 96.301.31.11De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon 963013055jmpoblesdelnord@valencia.es
Anar a inici de pàgina