ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Comunicació d'activitat innòcua amb obres subjectes a declaració responsable tipus II
Modalitat presencial Modalitat web sense certificat Modalitat web amb certificat Modalitat telefònica
LA.AC.65
Descripció

Comunicació d'activitat innòcua per a l'exercici d'activitats que porten aparellades la realització d'obres subjectes a declaració responsable tipus II.

a) Respecte a l'activitat, es podran donar dos casos:

1. ACTIVITATS INNÒCUES (activitats que no tenen incidència ambiental, considerant-se com a tals les que complisquen totes les condicions establides en l'Annex III de la Llei 6/2014, de 25 de juliol, de Prevenció, Qualitat i Control ambiental d'Activitats de la Comunitat Valenciana).

Queden excloses les activitats de l'Annex II de la Llei 12/2012, de 26 de desembre de mesures urgents de liberalització del comerç i determinats serveis

És preceptiu el previ informe urbanístic municipal de compatibilitat. (ENLLAÇ AL TRÀMIT)

Es tramita de conformitat amb els articles 71 a 74 de la Llei 6/2014, de Prevenció, Qualitat i Control Ambiental d'Activitats i legislació concordant.

2. ACTIVITATS COMERCIALS DETALLISTES (activitats incloses en l'annex de la Llei 12/2012, de 26 de desembre, de mesures urgents de liberalització del comerç i determinats serveis, realitzats a través d'establiments permanents, i la superfície útil dels quals d'exposició i venda al públic no siga superior a 750 metres quadrats, sempre que complisquen “totes” les condicions de l'Annex III de la Llei 6/2014.) ENLLAÇ A L'ANNEX II DE LA LLEI 12/2012, DE 26 DE DESEMBRE, DE MESURES URGENTS DE LIBERALITZACIÓ DEL COMERÇ I DE DETERMINATS SERVICIS.

No és preceptiu el previ informe urbanístic municipal de compatibilitat.

En els casos en els quals l'activitat requerisca d'una autorització o d'una comunicació sectorial, el titular de l'activitat haurà d'acreditar haver emplenat anteriorment la tramitació sectorial que li corresponga previ a l'inici de l'activitat.

b) Respecte a l'obra a realitzar: la declaració responsable d'obres és aquell document pels quals un promotor manifesta, sota la seua exclusiva responsabilitat, que compleix amb els requisits exigits en la normativa vigent per al reconeixement d'un dret, que posseeix la documentació tècnica que així ho acredita, i que es compromet a mantindre el seu compliment durant el temps que dure aquest reconeixement o exercici. En la seua tramitació no es tindrà en compte, igual que succeeix amb les llicències, ni el dret de propietat ni drets de tercers, en virtut del que s'estableix en la legislació urbanística. En el present suposat serien obres a l'interior dels edificis no catalogats, actuacions de menys entitat constructiva que les de tipus I: reparació de danys no estructurals, condicionament i redistribució d'elements privatius amb subjecció al compliment de les exigències normatives d'accessibilitat, habitabilitat, qualitat, salubritat, seguretat contra incendis, entre altres. No es podrà modificar el nombre de locals que van ser autoritzats per la llicència de l'edifici, ni el tipus d'ús assignat a aquests.

NOTA INFORMATIVA

  • Amb caràcter previ a la presentació, és PRECEPTIU haver sol·licitat de l'Ajuntament l'expedició de l'Informe Urbanístic Municipal d'Activitat que haurà d'emetre's en el termini d'un mes des de la seua sol·licitud. En el cas que l'informe no s'emetera en el termini assenyalat (i per tant, haguera transcorregut un mes) podrà presentar-se, indicant la data en què va ser sol·licitat en la instància. ENLLAÇ AL TRÀMIT DE SOL·LICITUD INFORME DE COMPATIBILITAT URBANISTICA.
  • Aquest tràmit previ és innecessari per a les activitats comercials minoristes i la prestació de determinats serveis, previstos en l'annex de la Llei 12/2012, de 26 de desembre, amb superfície útil d'exposició i venda menor de 750 m².
Qui ho pot sol·licitar?

Tota persona física, jurídica, comunitat de béns i qualsevol altra entitat sense personalitat jurídica que estiga interessada en l'obertura d'un establiment per a l'exercici d'activitats subjectes al règim de comunicació d'activitat innòcua en el terme municipal de València, i necessite realitzar obres d'adequació del local subjectes al règim de declaració responsable tipus II.

Requisits

Activitats que no siguen susceptibles d'afectar la seguretat ni produir efectes negatius sobre la salut o el medi ambient, no sotmeses per tant a autorització ambiental integrada, llicència ambiental o declaració responsable ambiental, que emplenen totes les condicions de l'annex III de la llei 6/2014, de 25 de juliol, de Prevenció, Qualitat i Control ambiental d'Activitats en la Comunitat Valenciana.
Obres a l'interior dels edificis no catalogats, actuacions de menys entitat constructiva que les de tipus I: reparació de danys no estructurals, condicionament i redistribució d'elements privatius amb subjecció al compliment de les exigències normatives d'accessibilitat, habitabilitat, qualitat, salubritat, seguretat contra incendis, entre altres. No es podrà modificar el nombre de locals que van ser autoritzats per la llicència de l'edifici, ni el tipus d'ús assignat a aquests.

Quan sol·licitar-ho

En qualsevol moment previ a l'execució de l'obra i inici de l'activitat subjecta a comunicació d'activitat innòcua.

Documentació a presentar

  • Imprès de sol·licitud general que pot descarregar en l'apartat “Impresos” d'esta mateixa pàgina, si la sol·licitud es realitza presencialment, acompanyat de la documentació que s'indica.
  • Si la sol·licitud general es presenta en esta Seu Electrònica s'emplenarà i signarà el formulari després de prémer el botó “Iniciar tràmit” i s'adjuntarà la documentació que s'indica.

DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA PER A L'OBRA

Documentació per a tots els casos:
  • En cas de locals en planta baixa sense redistribució amb gual, memòria descriptiva i constructiva detallada de les obres a realitzar
  • En cas de locals en planta baixa sense redistribució amb gual, pressupost desglossat i total (indicant detall de l'IVA):

    Incloent mesurament, materials i mà d'obra.

  • En cas de locals en planta baixa sense redistribució amb gual, document dades gual:

    On conste emplaçament incloent referència cadastral, nombre de places/vehicles previstos en la zona de càrrega i descàrrega, ample de pas de la/s entrada/s de vehicles.

  • En cas de locals en planta baixa sense redistribució amb gual, pla de planta del local amb planta viària:

    Es representaran gràficament i delimitaran els elements de la urbanització, i del mobiliari urbà existents: vorera, escocells, enllumenat, l'ample de pas del/dels accés/os del/dels vehicle/s i la/les plaça/places existents en la zona de càrrega i descàrrega a l'interior del local.

  • En cas de locals en planta baixa sense redistribució amb gual, certificat tècnic de càrrega:

    Signat digitalment per la/el tècnica/tècnic competent. Es referirà al compliment del Codi Tècnic Accions en l'Edificació referit a l'estabilitat i seguretat de l'estructura.

  • En cas de locals en plantes altes SENSE redistribució, memòria descriptiva i constructiva detallada de les obres a realitzar
  • En cas de locals en plantes altes SENSE redistribució, pressupost desglossat i total (indicant detall de l'IVA):

    Incloent mesurament, materials i mà d'obra.

  • En cas de locals en plantes altes SENSE redistribució, certificat d'ús signat Digitalment per tècnica/tècnic competent
  • En cas de locals en planta baixa SENSE redistribució SENSE gual, memòria descriptiva i constructiva detallada de les obres a realitzar
  • locals en planta baixa SENSE redistribució SENSE gual, pressupost desglossat i total (indicant detall de l'IVA):

    Incloent mesurament, materials i mà d'obra.

  • En cas de locals en planta baixa AMB redistribució AMB gual, projecte i estudi de Seguretat i Salut signat digitalment per la tècnica/tècnic redactor
  • En cas de locals en planta baixa AMB redistribució AMB Gual, document dades gual:

    Emplaçament incloent referència cadastral, nombre de places/vehicles previstos en la zona de càrrega i descàrrega, ample de pas de la/s entrada/s de vehicles.

  • En cas de locals en planta baixa AMB redistribució AMB gual, pla de planta del local amb planta viària:

    Es representaran gràficament i delimitaran els elements de la urbanització, i del mobiliari urbà existents: vorera, escocells, enllumenat, l'ample de pas del/dels accés/accessos del/dels vehicle/s i la/les plaça/places existents en la zona de càrrega i descàrrega a l'interior del local.

  • En cas de locals en planta baixa AMB redistribució AMB gual, certificat tècnic de càrrega:

    Signat digitalment per la/pel tècnica/tècnic competent. Es referirà al compliment del Codi Tècnic Accions en l'Edificació referit a l'estabilitat i seguretat de l'estructura.

  • En cas de locals en plantes altes AMB redistribució, projecte i estudi de Seguretat i Salut signat digitalment pel tècnica/tècnic redactora/redactor
  • En cas de locals en planta baixa AMB redistribució SENSE gual, projecte i estudi de Seguretat i Salut signat digitalment pel tècnica/tècnic redactora/redactor:



    DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA PER A L'ACTIVITAT

Documentació addicional necessària segons el cas:
  • CAS 1.-Activitats innòcues:
    • Si és el cas, Informe urbanístic Municipal o doc. de verificació del compliment de requisits normatius realitzat per organisme de certificació adtva. o entitat col·laboradora inscrita en la GV:

      O indicació del número de sol·licitud o expedient en la sol·licitud d'este tràmit.

    • Certificat de compliment de normativa:

      De tècnica/tècnic competent, en el que conste que l'activitat s'ajusta a la normativa vigent que li siga aplicable.

    • Model de declaració responsable de tècnica/tècnic de l'Ajuntament de València:

      De l'apartat "Impresos" d'este tràmit.

    • Autoritzacions o documentació exigida per la normativa sectorial aplicable
    • Autoliquidació completa per al pagament de l'ICIO i Taxa d'Actuacions Urbanístiques
    • Justificant acreditatiu del pagament de l'ICIO i Taxa d'Actuacions Urbanístiques
  • CAS 2.-Activitats comercials minoristes:
    • Plànol d’emplaçament en el qual estiga clarament identificada la localitzció concreta on pretén instal·lar-se l’activitat
    • Memòria tècnica de l'activitat, subscrita per persona tècnica competent:

      En la qual es descriga el local i les característiques d'aquesta, havent d'incloure com a mínim plans de planta i secció.

    • Requeriments de la instal·lació respecte als servicis públics essencials
    • Certificat de compliment de normativa:

      De tècnica/tècnic competent, en el que conste que l'activitat s'ajusta a la normativa vigent que li siga aplicable.

    • Autoritzacions o documentació exigida per la normativa sectorial aplicable
    • Autoliquidació completa per al pagament de l'ICIO i Taxa d'Actuacions Urbanístiques
    • Justificant acreditatiu del pagament de l'ICIO i Taxa d'Actuacions Urbanístiques
Taxes
Taxa

1.- Taxa d'actuacions urbanístiques (per les obres a realitzar):
Termini d'ingrés:
prèviament a la presentació de la sol·licitud de Llicència d'obres.
Quantia: La quantia és la detallada a continuació, que es calcularà en funció del pressupost d'execució material de l'obra:

Taxes:

Fins a 6.010,12 €

140,90 €.

Major de 6.010,12 i fins a 30.050,61 €

253,54€.

Major de 30.050,61 i fins a 60.101,21 €

751,31 €.

Major de 60.101,21 i fins a 150.253,03 €

1.638,97 €

Major de 150.253,03 i fins a 300.506,05 €

3.756,28 €

Major de 300.506,05 i fins a 601.012,10 €

7.982,11 €

Major de 601.012,10 €

S'abonarà 10.048,02 euros, més l'import resultant de multiplicar per 9,66 l'excés sobre 601.012,10 €, considerant fraccions de 6.010,12 €.

2.- Impost sobre construccions, instal·lacions i obres:
Quantia
: 3% del pressupost d'execució material de l'obra.

El pressupost d'execució material de l'obra, que constitueix la base imposable de l'impost, es determinarà en la forma establida a l'ordenança-impost sobre construccions, instal·lacions i obres de l'Ajuntament de València.

Termini d'ingrés: dins del termini d'un mes des de la notificació de la concessió de la llicència d'obra corresponent.
Per a exempcions, reduccions o bonificacions sobre les quanties assenyalades cal complir els següents requisits: estar d'acord amb el que disposa l'Ordenança Fiscal relativa a les Taxes per prestació dels servicis relatius a les Actuacions Urbanístiques i amb l'Ordenança sobre Construccions, Instal·lacions i Obres, de l'Ajuntament de València, en l'apartat d'Ordenances.
El pagament d'esta taxa es realitza pel sistema d'autoliquidació: Gestor d'Autoliquidacions.


Ordenança Fiscal reguladora de l'Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres
Taxes per Prestació dels Servicis relatius a les Actuacions Urbanístiques


Actuacions a realitzar per la persona sol·licitant

De conformitat amb el que es disposa en l'article 14 Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, els obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions Pública, hauran de realitzar el tràmit per seu electrònica.

Les persones físiques podran triar si realitzen el tràmit a través de mitjans electrònics o presencialment.

  • Ingrés de la taxa per actuacions urbanístiques, amb caràcter previ a la declaració responsable (veure quantia en apartat Taxes ) i l'Impost sobre construccions, instal·lacions i obres.
  • Presentació de la comunicació d'activitat innòcua i declaració responsable d'obres tipus II, acompanyada de la documentació indicada.
Informació Complementària

Els terminis per a iniciar i concloure les obres seran els assenyalats per l'interessat en la Declaració responsable i, subsidiàriament, els establits en la legislació urbanística i en el Pla General d'Ordenació Urbana de València.

Termini de resolució: 3 mesos

Preguntes freqüents sobre tràmits i llicències en relació al seu negoci hostaler i d'oci.

Termini de resolució i recursos
Recursos que poden interposar-se:
  • Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
  • Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
Silenci Administratiu: No és procedent
Termini màxim de resolució: No s´hi aplica
Fer en web

Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital

Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l’inici d’esta pàgina. Haurà d’identificar-se i firmar electrònicament d’acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.

  • Tinga preparada la documentació que necessite adjuntar d’acord amb l’apartat Documentació a presentar
  • Òmpliga el formulari
  • Adjunte la documentació requerida
  • Presente i firme la sol·licitud

Podrà imprimir i guardar un justificant de presentació. Posteriorment en l’apartat Carpeta Ciutadana d’esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i igualment podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.

Legislació
  • Normes urbanístiques del PGOU i planejament de desenvolupament.
  • Codi tècnic de l'edificació. Document bàsic de seguretat en cas d'incendi DB- SI, DB Seguretat d'utilització i accessibilitat (SUA), DB Seguretat estructural (SE), salubritat (HS) “Higiene, salut i protecció del medi ambient”.
  • Decret 65/2019, de 26 d'abril, del Consell, de regulació de l'accessibilitat en l'edificació i en els espais públics. Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori.
  • Llei 6/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, de prevenció, qualitat i control ambiental d'activitats a la Comunitat Valenciana.
  • Llei 37/2003, de 17 de novembre, del soroll (estatal).
  • Llei 7/2002, de 3 de desembre, de la Generalitat, i Decret 266/2004, de 3 de desembre, del Consell de la Generalitat, en matèria de contaminació acústica, sorolls i vibracions,
Oficines d'informació
  • JUNTA MUNICIPAL DE CIUTAT VELLAPlaça d'Alfons el Magnànim, s/n (xalet del Parterre) Tel.: 96.208.17.37 / 96.208.4174 / 96.208.4087/ 96.208.4159 Fax: 96.352.65.66De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010 jmciutatvella@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL D'ABASTOSCarrer d'Alberic, 18Tel.: 96.352.54.78 Ext. 4509-4505Fax: 96.352.66.91De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmabastos@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL D'EXPOSICIÓCarrer de la Guàrdia Civil, 19 Tel.: 962084327/ 962084328/ 962084331Fax: 96.360.17.36De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmexposicion@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE PATRAIXCarrer del Beat Nicolau Factor, 1 Tel.: 962084052/ 962084042/ 962084043De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpatraix@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE RUSSAFACarrer de Maties Perelló, 5Tel.: 962084218 / 962084245 / 962084246 / 962084247 / 962087379Fax: 96.352.65.22De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmruzafa@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE TRÀNSITSCarrer del Comte de Lumiares, 5 Tel.: 962084365/ 962084368Fax: 96.353.99.16De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmtransit@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DELS POBLES DE BENIMÀMET-BENIFERRISenda del Secanet, 43 baix; BenimàmetTel.: de Registre: 963013436 i 963013446; Secretaria: 963013411 i 963013446De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010; AVÍS: DEL 12 AL 20 DE MARÇ DE 9.00 A 13.00, EL DIA 18 ROMANDRÀ TANCADAjmpoblesdeloest@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL SUDCarrer de la Poetessa Leonor Perales, s/n; CastellarTel.: Registre: 963013023; Secretaría: 963013402 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelsud@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL NORDPlaça del Poble, 4 CarpesaTel.: 96.301.30.55 96.301.31.11De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelnord@valencia.es
Oficines on presentar
  • JUNTA MUNICIPAL D'ABASTOSCarrer d'Alberic, 18Tel.: 96.352.54.78 Ext. 4509-4505Fax: 96.352.66.91De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmabastos@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE CIUTAT VELLAPlaça d'Alfons el Magnànim, s/n (xalet del Parterre) Tel.: 96.208.17.37 / 96.208.4174 / 96.208.4087/ 96.208.4159 Fax: 96.352.65.66De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010 jmciutatvella@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL D'EXPOSICIÓCarrer de la Guàrdia Civil, 19 Tel.: 962084327/ 962084328/ 962084331Fax: 96.360.17.36De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmexposicion@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DEL MARÍTIMCarrer Barraca, 53Tel.: Información y Registro: 963014120 Obras: 963014008 / 963014210 Bonos EMT: 963014173 Actividades: 963014217De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmmaritim@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE PATRAIXCarrer del Beat Nicolau Factor, 1 Tel.: 962084052/ 962084042/ 962084043De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpatraix@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE RUSSAFACarrer de Maties Perelló, 5Tel.: 962084218 / 962084245 / 962084246 / 962084247 / 962087379Fax: 96.352.65.22De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmruzafa@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE TRÀNSITSCarrer del Comte de Lumiares, 5 Tel.: 962084365/ 962084368Fax: 96.353.99.16De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmtransit@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DELS POBLES DE BENIMÀMET-BENIFERRISenda del Secanet, 43 baix; BenimàmetTel.: de Registre: 963013436 i 963013446; Secretaria: 963013411 i 963013446De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010; AVÍS: DEL 12 AL 20 DE MARÇ DE 9.00 A 13.00, EL DIA 18 ROMANDRÀ TANCADAjmpoblesdeloest@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL SUDCarrer de la Poetessa Leonor Perales, s/n; CastellarTel.: Registre: 963013023; Secretaría: 963013402 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelsud@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL NORDPlaça del Poble, 4 CarpesaTel.: 96.301.30.55 96.301.31.11De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelnord@valencia.es
Anar a inici de pàgina