ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Autoliquidació de l'Impost IVTNU/Plusvàlua
Modalitat presencial Modalitat web sense certificat Modalitat web amb certificat Modalitat telefònica
HA.PL.10
Descripció

Este tràmit li permet complir amb la seua obligació d'autoliquidar i abonar l'Impost IVTNU/PLUSVÀLUA en els supòsits exigits en la normativa d'este.

Descàrrega Manual d’ajuda per a la realització de l’autoliquidació

  • Pot realitzar el seu pagament en línia o imprimir el document per a pagar en alguna de les entitats financeres col·laboradores assenyalades en el propi document d'autoliquidació.

Una vegada abonada s'entén presentada amb caràcter general, SENSE MES TRÀMIT.

En cas d'autoliquidació "Quota 0" ha de presentar a més declaració tributària en la Seu Electrònica, juntament amb la documentació necessària en cada cas, a través del tràmit corresponent que se li indicarà en finalitzar l'autoliquidació.

Si preferiu sol·licitar assistència en l’autoliquidació a l’Oficina de Gestió Tributària Integral, consulteu l’enllaç següent: ASSISTÈNCIA EN L'AUTOLIQUIDACIÓ DE L'IMPOST IVTNU/PLUSVÀLUA

Qui ho pot sol·licitar?
  • En transmissions a títol lucratiu o gratuït (herències o donacions): qui adquirix el terreny o la persona a favor de la qual es constituïx o transmet el dret real.
  • En transmissions a títol onerós o mitjançant preu (compravendes, permutes, expropiacions, etc.): qui transmet el terreny o la persona que constituïx o transmet el dret. Té la consideració de subjecte passiu substitut del contribuent la persona que adquirisca el terreny o a favor de la qual es constituïx o transmet el dret real, quan el contribuent és una persona física no resident a Espanya.
Quan sol·licitar-ho
  • Si es tracta d’un acte inter vius: en el termini de 30 dies hàbils a comptar de la data d’atorgament del document públic.
  • Si es tracta d’un acte per causa de mort, en el termini de sis mesos des de la data de defunció, prorrogables fins a un any a sol·licitud de la part interessada. És a dir, en el termini de sis mesos des del fet imposable la persona obligada al pagament pot demanar una pròrroga de sis mesos més, que començaran a comptar quan expire el termini inicial, de manera que el termini de presentació s’allarga fins a un any des de la meritació del tribut. La sol·licitud de la pròrroga implica la concessió automàtica. (Procediment sol·licitud de pròrroga)
Documentació a presentar

Únicament ha de realitzar i pagar l'Autoliquidació A500 des del següent enllaç sense necessitat de presentar cap altra documentació, i automàticament s'entén presentada amb caràcter general, SENSE MES TRÀMIT.

Actuacions a realitzar per la persona sol·licitant

Únicament ha de realitzar i pagar l'Autoliquidació, Model A500, des del següent enllaç AUTOLIQUIDACIÓ DE TRIBUTS I PREUS PÚBLICS, sense necessitat de presentar cap altra documentació, i automàticament s'entén presentada amb caràcter general, SENSE MES TRÀMIT.

Pot realitzar el seu pagament en línia o imprimir el document per a pagar en alguna de les entitats financeres col·laboradores assenyalades en el propi document d'autoliquidació.

Descàrrega Manual d’ajuda per a la realització de l’autoliquidació

Informació Complementària

L'Administració Municipal dins del termini legal de prescripció de quatre anys per a determinar el deute tributari mitjançant l'oportuna liquidació, verificarà i comprovarà la seua autoliquidació, i si no la troba conforme, practicarà liquidació definitiva, que notificarà a l'obligat tributari, rectificant els elements o dades mal aplicades i els errors aritmètics, calcularà els interessos de demora i imposarà les sancions procedents si és el cas. Així mateix practicarà en la mateixa forma, liquidació dels fets imposables continguts en el document que no hagueren sigut declarats pel subjecte passiu
Únicament s'admetran declaracions en les transmissions anteriors al 10 de novembre de 2021 i en aquelles en què els immobles no tinguen assignats referències cadastrals individualitzades.

Inscripció en el Registre de la Propietat

A l’efecte de la inscripció prevista en l’article 254 de la llei hipotecària:

  • En cas de transmissions lucratives (herències i donacions) cal acreditar en el Registre de la Propietat haver presentat l’autoliquidació o, si és el cas, la declaració de l’impost davant l’Ajuntament.
  • En cas de transmissions oneroses (compravendes, permutes, expropiacions, extincions de condomini, etc.) cal acreditar en el Registre de la Propietat la comunicació a què es refereix l’article 110.6 del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.

Comunicació a l’Ajuntament a l’efecte de l’article 110.6 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.

Tenen obligació de comunicar a l’Ajuntament les transmissions subjectes a l’impost d’acord a l’article 110.6 del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals:

  • En les transmissions a títols lucratiu o gratuït (sempre que es produïsquen per negocis jurídics entre vius), la persona donant o la que constituïx o transmet el dret real.
  • En les transmissions a títol onerós o mitjançant preu (compravendes, permutes, expropiacions, extincions de condomini, etc.), la persona adquirent o a favor de la qual es constituïx el dret real.

El tràmit per a complir l’obligació de comunicar a l’Ajuntament les transmissions subjectes a l’impost s’ha de realitzar en els mateixos terminis previstos per als subjectes passius i sempre a través del procediment de Comunicació del fet imposable IVTNU.

Termini de resolució i recursos
Silenci Administratiu: No és procedent
Termini màxim de resolució: No s´hi aplica
Fer en web

Podeu simular el càlcul de l'import que cal pagar en concepte d'Impost sobre l'Increment de Valor dels Terrenys de Naturalesa a Urbana. A més, si hi esteu d'acord, podeu pagar-lo en línia o imprimir-ne el document per a pagar-lo en l’entitat bancària.

AUTOLIQUIDACIÓ DE TRIBUTS I PREUS PÚBLICS

Legislació
  • Articles 104 i següents del text refós de la Llei reguladora de les hisendes Locals, aprovat pel Reial decret legislatiu de 2/2004, de 5 de març.
  • Reial decret llei 26/2021, de 8 de novembre, pel qual s'adapta el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, en la recent jurisprudència del Tribunal Constitucional respecte de l'Impost sobre l'Increment de Valor dels Terrenys de Naturalesa Urbana.
Oficines d'informació
  • OFICINA DE GESTIÓ TRIBUTÀRIA INTEGRAL Edifici de la casa consistorial, entrada pel carrer de l'Arquebisbe MayoralTel.: 96.389.50.79 De dilluns a divendres, de 8:30 a 14:00 hores, preferentment amb CITAayuntamientovalencia_gti@valencia.es
Anar a inici de pàgina