ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Ajudes municipals al lloguer
Modalitat presencial Modalitat web sense certificat Modalitat web amb certificat Modalitat telefònica
VI.AY.25
Descripció

Subvenció destinada a facilitar l'accés i la permanència en un habitatge o habitació en règim de lloguer (PENDENT CONVOCATÒRIA 2025).

Qui ho pot sol·licitar?

Persones físiques arrendataries de contractes de lloguer de vivenda o habitació, situada en el terme municipal de València i destinada a residencia habitual i permanent.

Requisits
  • Ser persones físiques majors d'edat o emancipades residents en la ciutat de València i posseir la nacionalitat espanyola, o la d'algun dels Estats membres de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, Suïssa, o el parentiu determinat per la normativa que siga aplicable. En el cas dels estrangers no comunitaris, tenir residència legal a Espanya.
  • Estar empadronada en el municipi de València, amb una antelació mínima de 6 mesos a la data de finalització del termini de presentació d’instàncies.
  • Ser titular, en concepte d'arrendataria, del contracte d'arrendament d'habitatge o d'un contracte d'arrendament d'una habitació objecte de la subvenció i destinar-la a residència habitual i permanente de la persona arrendatària i de la unitat de convivència, i ocupant-la efectivament durant el període subvencionable, i estar empadronat a la data de finalització de termini de presentació de la sol·licitud, de tots ells en l'habitatge objecte del contracte d'arrendament i de la persona sol·licitant en el cas de l'habitació arrendada.
  • Que els ingressos de la unitat de convivència no superen el nombre de vegades I.p.r.em. indicat en la convocatòria.
  • No pagar un lloguer mensual de l'habitatge superior a l'assenyalat en la convocatòria, en concret 750 € mensuals en el cas de lloguer d'habitatge i a 375 € mensuals en el cas de lloguer d'habitació. Es concedirà a les persones beneficiaries una ajuda del 40 % de les mensualitats de desembre de 2023 a novembre de 2024 que hagen satisfet.
  • No estar sotmès a cap dels supòsits de prohibició per a ser beneficiari de subvencions de conformitat amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l’Agència Estatal de l’Administració Tributària, i les obligacions amb la Seguretat Social establides en la legislació vigent.
  • No tindre cap deute tributari pendent amb l’Ajuntament de València.
  • No ser deudors per resolució de procedència de reintegrament de subvencions atorgades per l’Ajuntament de València.
  • Que les persones que tinguen el seu domicili habitual o permanent en l'habitatge tinguen una font regular d'ingressos per a poder pagar el lloguer i acrediten uns ingressos mínims, en conjunt, equivalents a 0,5 vegades l’IPREM
  • Presentar certificat de titularitat del compte bancari amb un any d'antiguitat com a màxim, en la qual es farà l'ingrés de les ajudes, llevat que haja resultat beneficiària en la convocatòria del 2023 i no desitge canviar el nombre de compte corrent.
  • Presentar certificat de percepció de renda valenciana d'inserció, ingrés mínim vital així com les altres ajudes establides per a atendre col•lectius en risc d'exclusió social, o situacions d'emergència social, exemptes de tributació en l'Impost de la Renda de les Persones Físiques o Resolució de l'organisme corresponent de concessió de l'ajuda.

Causes d'exclusió:

A més de l'incompliment de qualsevol dels requisits o obligacions establits en les normes de la convocatoria, les següets:

  • Tenir la persona arrendatària o qualsevol un altre membre de la unitat de convivència parentiu, vincle de matrimoni, o una altra relació anàloga, per consanguinitat, adopció o afinitat fins al segon grau, amb les persones arrendadores.
  • Disposar la persona arrendatària o qualsevol un altre membre de la unitat de convivència d'un altre habitatge en propietat, o un altre dret real sobre la mateixa.
  • Que la Base imposable de l'estalvi que consta en la declaració de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques siga superior al límit fixat en la convocatòria.
  • Tenir pendent de justificació subvenciones destinades a ajuda al lloguer atorgades per l'Ajuntament de València o els seus organismes públics.
  • Constar com inhabilitades percebre l'ajuda en la Base de dades Nacional de Subvencions durant el període d'inhabilitació.
  • Haver-se esgotat el crèdit pressupostari destinat a la concessió de l’ajuda.
  • Ser deutora, com a conseqüència d’haver-se dictat resolució de procedència de reintegrament, d’altres ajudes concedides per l’Ajuntament de València.
  • No acreditar la identitat de les persones que integren la unitat de convivencia
  • No justificar el pagament de cap mensualitat de l'import del lloguer de l'habitatge o habitació, per no presentar cap rebut o per no reunir els requisits establits en esta convocatòria.

Quan sol·licitar-ho

Pendent convocatòria 2025

Publicació BOP: pendent

Documentació a presentar

  • Imprès de sol·licitud que pot descarregar en l'apartat “Impresos” d'aquesta mateixa pàgina, si la sol·licitud es realitza presencialment, acompanyat de la documentació que s'indica.
  • Si la sol·licitud es presenta en aquesta Seu Electrònica s'emplenarà i signarà el formulari després de prémer el botó “Iniciar tràmit” i s'adjuntarà la documentació que s'indica (Veure fer en web).

Sol·licitud segons model oficial normalitzat, acompanyada de la documentació indicada en les Bases.


  • Només per al cas d'actuar mitjançant representant (Document d'apoderament):

- ANNEX 2. REPRESENTACIÓ (per a autoritzar una altra persona, en el seu cas). Document disponible en l'apartat "Impresos" per a descarregar, emplenar i adjuntar en aquest mateix tràmit.


Documentació per a tots els casos:
  • DNI o NIE, este últim acompanyat si és el cas de la targeta de residència, de les persones integrants de la unitat de convivència, excepcionalment, del passaport (clàusula 8.A)
  • Contracte de lloguer de l'habitatge/habitació:

    en el qual figure com a arrendatari la persona sol·licitant, amb menció expressa de l'import de lloguer (clàusula 8 E. 1. 8. E.2).

  • Rebuts de lloguer:

    corresponents als mesos de desembre de 2023 a novembre de 2024 pagats a través d'entitat financera fins a la data de presentació de la sol·licitud, ha de constar nom de l'arrendador i mes a què correspon el pagament (clàusula 8.E.3).

  • Certificat de titularitat bancaria:

    emés en què conste qui és el titular del compte bancari, així com els 24 dígits de l'IBAN. Este certificat serà com a màxim d'1 any d'antiguitat, llevat que haja sigut beneficiària l'any 2023 i no desitge canviar de compte corrent (clàusula 8. J.).

  • Certificat percepció de renda valenciana d'inserció, ingrés mínim vital o altres ajudes establides per a atendre col·lectius en risc d'exclusió social, o situacions d'emergència social:

    exemptes de tributació en l'Impost de la Renda de les Persones Físiques o Resolució de l'organisme corresponent de concessió de l'ajuda.

  • Annex I. Autoritzacions:

    Document disponible en l'apartat "Impresos" per a descarregar, emplenar i adjuntar en este mateix tràmit. OBLIGATORI.


Documentació addicional necessària segons el cas:
  • Ajudes municipals al lloguer:
    • En el cas de no presentar Annex I degudament firmat, Certificat de la AEAT, Certificat d'Imputacions o altres documents que acrediten ingressos de la unitat de convivència:

      Certificat de la AEAT relativa a les dades de la Declaració de l'IRPF, Certificat d'Imputacions relatius a l'últim període impositiu amb termini de presentació vençut o altres documents que acrediten ingressos de la unitat de convivència: Certificat emés per l'INSS acreditatiu de pensions rebudes, Certificat de percepció de renda valenciana d'inclusió, rendes rebudes per situacions d'emergència… (clàusula 8.D).

    • En el cas de no presentar Annex I degudament firmat, Certificat d'estar al corrent en el compliment d'obligacions amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària (clàusula 8.F)
    • En el cas de no presentar Annex I degudament firmat, Certificat d'estar al corrent en el compliment d'obligacions amb la Seguretat Social (clàusula 8.F)
    • En el cas de no presentar Annex I degudament firmat, Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de València (clàusula 8.F)
    • En cas de no presentar Annex I degudament firmat, Certificat del qual es desprenga la no titularitat en ple domini o en usdefruit d'habitatge, en tot el territori espanyol:

      emés per la Direcció General del Cadastre.

    • En el cas de no presentar Annex I degudament firmat, Certificat oficial de discapacitat o declaració de la situació de dependència dels qui tinguen esta situació en la unitat de convivència:

      expedit per l'Administració corresponent (clàusula 8.I.d).

    • En el cas de no presentar Annex I degudament firmat, Títol de família nombrosa vigent, expedit per l'Administració competent. (clàusula 8.I.h)
    • En el cas de no presentar Annex I degudament firmat, Autorització perquè se cedisquen les seues dades a la Generalitat Valenciana
    • En el cas de no presentar Annex I degudament firmat, Autorització perquè s'obtinga informe de les prestacions percebudes del Servici de Benestar Social i Integració
    • En cas de persones víctimes de violència de gènere o domèstica, Acreditació administrativa emesa per entitat o organisme habilitat per a la seua emissió:

      de conformitat amb el que es disposa en la Resolució de 2 de desembre de 2021, de la Secretaria d'Estat d'Igualtat i contra la Violència de Gènere (clàusula 8.I.f).

    • En cas de persones víctimes de terrorisme, acreditació mitjançant resolució del Ministeri de l'Interior o sentència judicial ferma (clàusula 8.I.i)
    • En cas de famílies monoparentals, Certificat expedit segons el que s'establix en el Decret 19/2018, de 9 de març, del Consell (clàusula 8.I.g)
    • En cas de persones que han perdut l'habitatge a conseqüència d'un desnonament en els últims 12 mesos, documentació acreditativa del procés de desnonament o d'execució hipotecària de l'habitatge
Termini de resolució i recursos
Recursos que poden interposar-se:
  • Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
  • Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
Silenci Administratiu: Desestimatori
Art. 20.8 de l'Ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament i els seus Organismes Públics ), 25 i 26 de la Llei 38/2003 i Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
Termini màxim de resolució: Fins 6 mesos
Fins a 6 mesos
Apartat 4º de l'article 25 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
Fer en web

Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital

Pot iniciar la sol•licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.

(Si la sol·licitud es realitza en nom d'una altra persona, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc representant mitjançant la presentació d'apoderament" i presentar la sol·licitud juntament amb la documentació que acredite la representació i la resta de documents necessaris per a la realització del tràmit.)

  • Òmpliga el formulari i adjunte la documentació indicada. En l'apartat “Documentació addicional” podrà presentar tants arxius/documents com necessite.
  • Confirme les dades, firme i presente la sol•licitud

En l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.

Atenció telefònica

Telèfon d'informació: 900 929 010

96 208 1621, 96 208 3229 i 96 208 3233

Legislació
  • Convocatòria d'ajudes municipals al lloguer 2024.
  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
  • Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
  • Reial decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques.
On dirigir-se

SERVICI DE VIVENDA
C/ Amadeu de Savoia, 11, pati B, planta 1

Oficines d'informació
  • Oficina pel Dret a la VivendaC/ Bèlgica 18 DTel.: 96 099 23 97Dilluns a Divendres de 9.00 a 14.00 i de 16.30 a 19.30
Anar a inici de pàgina