ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Ajudes municipals al lloguer
Modalitat presencial Modalitat web sense certificat Modalitat web amb certificat Modalitat telefònica
VI.AY.25
Descripció

Esta ajuda està destinada a persones que viuen de lloguer en el municipi de València i necessiten suport econòmic per a pagar la renda mensual de la seua vivenda o habitació. L'ajuda cobrix un percentatge del lloguer des de desembre de 2024 fins a novembre de 2026. Es tracta d'una subvenció municipal que es concedix en funció dels ingressos i circumstàncies personals o familiars.

  • Import de l'ajuda: Fins al 40% del lloguer mensual. Màxim anual de 4.320 € per a vivenda i 2.160 € per a habitació
  • Duració: Fins a 24 mesos (dividits en 2025 i 2026).
  • Forma de pagament: Un únic pagament anual, prèvia justificació dels rebuts.



Per a més informació, consultar la convocatòria completa en l'apartat Informació complementària.

Qui ho pot sol·licitar?

Persones físiques majors d'edat o menors emancipades, residents en el terme municipal de València, que reunisquen els requisits establits en la convocatòria.

Requisits
  • La persona sol·licitant i la seua unitat de convivència no hauran de tindre vivenda en propietat o en usdefruit en territori espanyol. S'establixen excepcions (Base Tercera a).
  • Posseir la nacionalitat espanyola, o la d'algun dels Estats membres de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, Suïssa, o el parentiu determinat per la normativa que siga aplicable. En el cas de persones estrangeres no comunitàries, tindre residència legal a Espanya.
  • Estar empadronada en el municipi de València, amb una antelació mínima de 6 mesos a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
  • Ser titular, en concepte d'arrendatària, de contracte d'arrendament de la vivenda o d'un contracte d'arrendament d'habitació, amb una duració mínima d'un any. La mensualitat del lloguer no haurà de superar 900 € mensuals en el cas de vivenda, i 450 € mensuals en el cas d'habitació.
  • La vivenda o habitació arrendada haurà de ser la residència habitual i permanent de la persona arrendatària i de la seua unitat de convivència, la qual cosa s'acreditarà mitjançant la inscripció en el padró municipal a la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud.
  • Els ingressos de la unitat de convivència de l'exercici 2024 no hauran de superar en 4 vegades en Indicador Públic de Renda d'Efectes Múltiples (IPREM) vigent en la data de publicació de la convocatòria. S'establixen límits diferents per a determinats col·lectius en la Base Tercera f).
  • Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i amb la Seguretat Social.
  • No tindre deute tributari algun pendent amb l'Ajuntament de València.
  • No estar sotmesa a cap dels supòsits de prohibició per a ser beneficiària de subvencions de conformitat amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
  • No tindre pendents de justificació subvencions destinades a ajuda al lloguer atorgades per l'Ajuntament de València o els seus organismes públics.
  • No ser deutores per resolució de procedència de reintegrament de subvencions atorgades per l'Ajuntament València.
  • Per a l'ingrés de l'ajuda, hauran de presentar l'imprés de "Sol·licitud d'alta i manteniment en el fitxer de persones creditores, cessionàries, terceres i personal propi", que pot descarregar en este enllaç o en l'apartat Impresos d'este tràmit, qual haurà d'adjuntar certificat de titularitat del compte bancari, llevat que haja resultat beneficiària en la convocatòria del 2024 i no desitge canviar el número de compte corrent.
  • Presentar certificat de percepció de renda valenciana d'inserció, ingrés mínim vital així com les altres ajudes establides per a atendre col·lectius en risc d'exclusió social, o situacions d'emergència social, exemptes de tributació en l'Impost de la Renda de les Persones Físiques o Resolució de l'organisme corresponent de concessió de l'ajuda.



Les causes d'exclusió es troben recollides en la base Quarta de la convocatòria.

Quan sol·licitar-ho

El termini serà d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Provincia (BOP).


Publicació BOP: Dimecres 2 de juliol de 2025 - Butlletí Núm. 124


Termini de sol·licitud: del dia 03/07/2025 fins al 04/08/2025 ambdós inclusivament.
Documentació a presentar

  • Presentació presencial: S'haurà de completar el model normalitzat de sol·licitud, que es pot descarregar en l'apartat Impresos d'esta pàgina, i presentar amb la documentació que s'indica.
  • Presentació en esta Seu Electrònica: Es completarà el formulari després de polsar el botó Iniciar tràmit i s'adjuntarà la documentació que s'indica. La presentació finalitzarà amb la firma electrònica de la sol·licitud.


Les persones sol·licitants no donades d'alta en fitxer de persones creditores de l'Ajuntament de València o que desitgen canviar les seues dades bancàries poden sol·licitar l'alta i manteniment en el fitxer de persones creditores, cessionàries, terceres i personal propi accedint a la sol·licitud en el corresponent tràmit (enllaç) o descarregant-la de l'apartat "Impresos" d'este mateix tràmit per a aportar-la, en els dos casos, juntament amb la documentació corresponent requerida.


Documentació per a tots els casos:
  • Documents d'identitat de sol·licitant i membres de la unitat de convivència (clàusula 8.A)
  • Contracte de lloguer de l'habitatge/habitació
  • Rebuts de lloguer:

    corresponents als mesos de desembre de 2024 a novembre de 2025 (clàusula 8.E.3).

  • Certificat percepció de renda valenciana d'inserció, ingrés mínim vital o altres ajudes establides per a atendre col·lectius en risc d'exclusió social, o situacions d'emergència social
  • Annex I. Autoritzacions consulta de dades:

    Document disponible en l'apartat Impresos.


Documentació addicional necessària segons el cas:
  • Ajudes municipals al lloguer:
    • En cas de no autoritzar la consulta de dades (Annex I), documentació sol·licitada en la clàusula octava de la convocatòria
    • En cas de persones que han perdut l'habitatge a conseqüència d'un desnonament en els últims 12 mesos, documentació acreditativa del procés de desnonament o d'execució hipotecària de l'habitatge
    • En cas de víctimes de violència de gènere o domèstica, acreditació administrativa emesa per entitat o organisme habilitat
    • En cas de famílies monoparentals, títol de família monoparental
    • En cas de víctimes de terrorisme, acreditació mitjançant resolució del Ministeri de l'Interior o sentència judicial ferma
    • En cas de persona sol·licitant afectada per la DANA (pedanies), títol de propietat o contracte d'arrendament del qual fora la seua vivenda habitual, subscrit amb anterioritat al 29 d'octubre de 2024
    • En cas de persona sol·licitant afectada per la DANA (pedanies), contracte d'arrendament respecte del qual sol·licita l'ajuda al lloguer, subscrit amb posterioritat al 29 d'octubre de 2024
Informació Complementària

CONVOCATÒRIA 2025-2026 👉Enllaç

Termini de resolució i recursos
Recursos que poden interposar-se:
  • Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
  • Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
Silenci Administratiu: Desestimatori
Art. 20.8 de l'Ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament i els seus Organismes Públics ), 25 i 26 de la Llei 38/2003 i Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
Termini màxim de resolució: Fins 6 mesos
Fins a 6 mesos
Apartat 4º de l'article 25 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
Fer en web

Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital

Pot iniciar la sol•licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.

(Si la sol·licitud es realitza en nom d'una altra persona, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc representant mitjançant la presentació d'apoderament" i presentar la sol·licitud juntament amb la documentació que acredite la representació i la resta de documents necessaris per a la realització del tràmit.)

  • Òmpliga el formulari i adjunte la documentació indicada. En l'apartat “Documentació addicional” podrà presentar tants arxius/documents com necessite.
  • Confirme les dades, firme i presente la sol•licitud

En l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.

Atenció telefònica

Telèfon d'informació: 900 929 010

96 208 3200., 96 208 3229 i 96 208 3233

Legislació
  • Convocatòria d'ajudes municipals al lloguer 2025-2026 👉Enllaç
  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
  • Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
  • Reial decret 42/2022, de 18 de gener, pel qual es regula el Pla Estatal per a l'accés a la vivenda 2022-2025
  • La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, així com per qualsevol altra disposició normativa que per la seua naturalesa poguera resultar d'aplicació.
Oficines d'informació
  • OFICINA PEL DRET A LA VIVENDAC/ Bèlgica 18 DTel.: 96 099 23 97Dilluns a Divendres de 9.00 a 14.00 i de 16.30 a 19.30
  • SERVICI DE VIVENDAC/ Amadeu de Savoia, 11, pati B, planta 1De dilluns a divendres de 9.00 a 14.00
Oficines on presentar
  • REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - PL. AJUNTAMENTEdifici de la Casa Consistorial, entrada pel carrer de l'Arquebisbe Mayoral, 1AcTel.: REGISTRO: 96.208.10.35Fax: 96.353.99.80 De 8.30 a 14.00 de dilluns a divendres. Cita prèvia: web municipal www.valencia.es o cridant al 010
  • OFICINA D'ATENCIÓ CIUTADANA - TABAQUERAC/ Amadeu de Savoia, 11. Nau Oest. 46010 ValènciaTel.: 962082015, 962082016, 962082101, 962082102Fax: 96.389.50.14De 8:30 a 14.00 de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010oactabacalera@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL D'ABASTOSCarrer d'Alberic, 18Tel.: 96.352.54.78 Ext. 4509-4505Fax: 96.352.66.91De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmabastos@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE CIUTAT VELLAPlaça d'Alfons el Magnànim, s/n (xalet del Parterre) Tel.: 96.208.17.37 / 96.208.4174 / 96.208.4087/ 96.208.4159 Fax: 96.352.65.66De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010 jmciutatvella@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL D'EXPOSICIÓCarrer de la Guàrdia Civil, 19 Tel.: 962084327/ 962084328/ 962084331Fax: 96.360.17.36De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmexposicion@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DEL MARÍTIMCarrer Barraca, 53Tel.: Información y Registro: 963014120 Obras: 963014008 / 963014210 Bonos EMT: 963014173 Actividades: 963014217De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmmaritim@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE PATRAIXCarrer del Beat Nicolau Factor, 1 Tel.: 962084052/ 962084042/ 962084043De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpatraix@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL NORDPlaça del Poble, 4 CarpesaTel.: 96.301.30.55 96.301.31.11De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelnord@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DELS POBLES DE BENIMÀMET-BENIFERRISenda del Secanet, 43 baix; BenimàmetTel.: de Registre: 963013436 i 963013446; Secretaria: 963013411 i 963013446De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdeloest@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL SUDCarrer de la Poetessa Leonor Perales, s/n; CastellarTel.: Registre: 963013023; Secretaría: 963013402 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. OFICINA DANA: de 16.00 a 19:00 horas, de dilluns a divendresjmpoblesdelsud@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE RUSSAFACarrer de Maties Perelló, 5Tel.: 962084218 / 962084245 / 962084246 / 962084247 / 962087379Fax: 96.352.65.22De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmruzafa@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE TRÀNSITSCarrer del Comte de Lumiares, 5 Tel.: 962084365/ 962084368Fax: 96.353.99.16De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmtransit@valencia.es
  • ALCALDIA DE BENIFARAIGCarrer de Ferrer i Bigné, 47Tel.: 96.363.52.49Registre: dimarts de 9.00 a 14.00 hores.
  • ALCADIA DE BORBOTÓPlaça del Moreral, 8 Tel.: 96.390.17.47Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE LES CASES DE BÀRCENACamí de les Cases de Bàrcena, 63; CP: 46131-ValènciaTel.: 96.185.42.05Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores
  • ALCALDIA DEL PALMARCarrer de Cabdet, 15Tel.: 96.162.00.66Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DEL PERELLONETCarrer Marqués de Valterra, 35Tel.: 96.177.78.89Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DEL SALERAvinguda dels Pinars, 1Tel.: 96.183.02.95Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DEL FORN D´ALCEDOCamí d'Alabau, 2Tel.: 96.376.09.36Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.hornodealcedo@valencia.es
  • ALCALDIA DE LA PUNTACamí del Canal, 74 (Xalet de Bartual)Tel.: 96 367 33 30 Fax: 96 367 33 30 Registre: dijous de 9:00 a 14:00 hores
  • ALCALDIA DE LA TORRECarrer de Benidoleig, s/nTel.: 96.396.33.17Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.latorre@valencia.es
  • ALCALDIA DE MASSARROJOSCarrer de Mossén Bau, 10-12Tel.: 96.139.41.49Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE PINEDOCarrera del Riu, 263Tel.: 96.324.89.64Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE POBLE NOUCamí de Montcada, 205Tel.: 96.366.66.89Registre: dilluns de 9:00 a 14:00 hores.
Anar a inici de pàgina