Este tràmit li permet complir amb la seua obligació de declarar l'Impost IVTNU/PLUSVÀLUA en els supòsits d’exempció o no subjecció establits en la normativa de l'Impost.
- Elaboració de l'autoliquidació de l'Impost, model A500, a través de l'aplicació web, des del següent enllaç, sense necessitat de certificat digital, assenyalant l'opció No subjecció o Exempció i seleccionant el supòsit concret.
Descàrrega Manual d’ajuda per a la realització de l’autoliquidació
- Ha de presentar l’autoliquidació quota 0, model A500, adjuntant la documentació necessaria, d’una de les següents formes:
-Si disposa de signatura electrònica, pot presentar la declaració punxant en l’enllaç que li apareixerà en pantalla una vegada elaborada l’autoliquidació, o bé prement el botó Iniciar tràmit situat a l’inici d’esta pàgina, emplenant en tots dos casos el formulari, i signant l’autoliquidació.
-Si no disposa de signatura electrònica, pot emplenar l’imprés específic de l’apartat Impresos d’esta pàgina i presentar-lo a través de registre o oficina presentadora.
Si preferix sol·licitar assistència en l'autoliquidació en l'Oficina de Gestió Tributària Integral, consulte el següent enllaç: ASSISTÈNCIA EN L'AUTOLIQUIDACIÓ DE L'IMPOST IVTNU/PLUSVÀLUA
- En les transmissions de terrenys o en la constitució o transmissió de drets reals de gaudi limitatius del domini a títol lucratiu, la persona física o jurídica o entitat de l’article 35.4 Llei general tributària que adquirisca el terreny o al favor del qual es constituïsca o transmeta el dret real de què es tracte.
- En les transmissions de terrenys o en la constitució o transmissió de drets reals de gaudi limitatius del domini a títol onerós, la persona física o jurídica o entitat de l’article 35.4 Llei general tributària que transmeta el terreny o que constituïsca o transmeta el dret real de què es tracte, llevat que el contribuent siga una persona física no resident a Espanya, en este cas serà subjecte passiu substitut d’este la persona que adquiera.
- Ser subjecte passiu de l’impost i que la transmissió de terrenys o la constitució o transmissió de drets reals de gaudi limitatius del domini es trobe en algun dels supòsits de no subjecció/exempció previstos.
- En cas de societats, cooperatives i actuacions urbanístiques, a més, estes hauran de complir els requisits exigits per la normativa específica d’aplicació.
- En cas de dació en pagament:
- Manca de l'obligat tributari i de qualsevol un altre membre de la seua unitat familiar d'altres béns o drets en quantia suficient per a satisfer la totalitat del deute hipotecari i evitar l'alienació de l'habitatge, així com la insuficiència de recursos econòmics.
- Estar empadronat el contribuent de forma ininterrompuda durant, almenys, els dos anys anteriors a la transmissió de l'habitatge habitual o des del moment de l'adquisició si aquest termini fóra inferior als dos anys.
- Transmissions per actes inter vius: en el termini de 30 dies hàbils a comptar des de la data en la qual es produïsca la transmissió de la propietat del terreny o la transmissió o constitució del dret real de gaudi limitatiu del domini.
- Transmissions per actes per causa de mort: en el termini de sis mesos des de la data de defunció, prorrogables fins a un any a sol·licitud de la part interessada.
AUTOLIQUIDACIÓ QUOTA 0 PER WEB
1. Pot realitzar l'autoliquidació vosté mateix des del següent enllaç, AUTOLIQUIDACIÓ DE TRIBUTS I PREUS PÚBLICS, sense necessitat de firma electrònica, assenyalant l'opció no subjecció/exempció al final d'esta, seleccionant a continuació el motiu.
Manual d'ajuda per a la realització de l'autoliquidació.
2. Emplene i present l'imprés específic de l'apartat Impresos en qualsevol Registre o Oficina Presentadora, o si disposa de firma electrònica, emplene i present el formulari polsant el botó Iniciar tràmit d'esta pàgina, o bé seguint l'enllaç que apareix en finalitzar l'autoliquidació, adjuntant en tots dos casos la següent DOCUMENTACIÓ IMPRESCINDIBLE:
En tots els casos:
- Còpia de l'autoliquidació quota 0 efectuada per la persona interessada.
- Document d'identitat de la persona obligada al pagament, i domicili de comunicació.
- En cas de representant o persona autoritzada, l'escriptura de poders o autorització
- Documentació que fonamente la no subjecció/exempció en cas que no es desprenga del títol de transmissió o adquisició.
Documentació a presentar en cas de transmissions mortis-causa sense escriptura pública d'acceptació i adjudicació d'herència:
- Document privat que documente la transmissió.
- Certificat de defunció.
- Testament o, en defecte d'això, declaració d'hereus.
- Certificat del Registre General d'Actes d'Últimes Voluntats.
ASSISTÈNCIA EN L'AUTOLIQUIDACIÓ DE L'IMPOST IVTNU/PLUSVÀLUA
Si preferix sol·licitar assistència en l'autoliquidació en l'Oficina de Gestió Tributària Integral, consulte el següent enllaç:
Documentació addicional necessària segons el cas:
- No subjecció/Exempció a l'Impost IVTNU/Plusvàlua:
- Document d'identitat de la persona o entitat interessada
- En cas de representant o persona autoritzada, l'escriptura de poders o autorització: Esta escriptura de poders o autorització haurà d'estar firmada per autoritzador i autoritzat i s'acompanyarà la còpia del document d'identitat de l'obligat al pagament i el document d'identitat i domicili de comunicació del representant o autoritzat
- Documentació en què es basa la sol·licitud de no subjecció/exempció
- No subjecció a l'Impost IVTNU/Plusvàlua:
- Document d'identitat de la persona o entitat interessada
- En cas de representant o persona autoritzada, l'escriptura de poders o autorització:
Aquesta escriptura de poders o autorització haurà d'estar signada per autorizante i autoritzat i s'acompanyarà la còpia del document d'identitat de l'obligat al pagament i el document d'identitat i domicili de comunicació del representant o autoritzat.
- Documentació en què es basa la sol·licitud de no subjecció
AUTOLIQUIDACIÓ QUOTA 0 PER WEB
1. Pot realitzar l’autoliquidació quota 0 vosté mateix, des del següent enllaç, sense necessitat de certificat digital, assenyalant l’opció No subjecció al final d’esta, seleccionant a continuació el motiu.
Manual d’ajuda per a la realització de l’autoliquidació.
2. Ha de presentar l’autoliquidació quota 0 adjuntant la DOCUMENTACIÓ IMPRESCINDIBLE del apartat Documentació a presentar d’esta mateixa pàgina, d’una de les següents formes:
- Si disposa de signatura electrònica, pot presentar la declaració punxant en l’enllaç que li apareixerà en pantalla una vegada elaborada l’autoliquidació, o bé prement el botó Iniciar tràmit situat a l’inici d’esta pàgina, emplenant en tots dos casos el formulari, i signant l’autoliquidació.
- Si no disposa de signatura electrònica, pot emplenar l’imprés específic de l’apartat Impresos d’esta pàgina i presentar-lo a través de registre o oficina presentadora.
ASSISTÈNCIA EN L'AUTOLIQUIDACIÓ DE L'IMPOST IVTNU/PLUSVÀLUA
Si preferix sol·licitar assistència en l'autoliquidació en l'Oficina de Gestió Tributària Integral, consulte el següent enllaç
L’Administració municipal dins del termini legal de prescripció de quatre anys per a determinar el deute tributari mitjançant l’oportuna liquidació, verificarà i comprovarà la seua autoliquidació, i si no la troba conforme, practicarà liquidació definitiva, que notificarà a l’obligat tributari, rectificant els elements o dades mal aplicades i els errors aritmètics, calcularà els interessos de demora i imposarà les sancions procedents, si és el cas. Així mateix practicarà en la mateixa forma, liquidació dels fets imposables continguts en el document que no hagueren sigut declarats pel subjecte passiu.
AUTOLIQUIDACIÓ QUOTA 0 PER WEB
1.Pot realitzar l'autoliquidació quota 0 vosté mateix, des del següent enllaç, sense necessitat de certificat digital, marcant l'opció No subjecció/exempció al final d'esta, seleccionant a continuació el motiu.
Manual d’ajuda per a la realització de l’autoliquidació.
AUTOLIQUIDACIÓ DE TRIBUTS I PREUS PÚBLICS
2. Realitzar la presentació de l’autoliquidació quota 0 en línia amb signatura electrònica
Pot iniciar la presentació en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l’inici d’esta pàgina. Haurà d’identificar-se i firmar electrònicament d’acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.
- Tinga preparada la documentació que necessite adjuntar d’acord amb l’apartat Documentació a presentar
- Òmpliga el formulari
- Adjunte la documentació requerida
- Presente i firme la declació d’autoliquidació quota 0 per no subjecció/exempció.
Podrà imprimir i guardar un justificant de presentació. Posteriorment en l’apartat Carpeta ciutadana d’esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i igualment podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.
Atenció telefònica de 8:30 a 14:00 963895079. 962084849, 962084856, 962084840.
- Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovades per Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març.
- Llei 58/2003, de 17 desembre, General Tributària. (LGT)
- Reglament General de les Actuacions i els Procediments de Gestió i Inspecció Tributària i de Desenvolupament de les Normes Comunes dels Procediments d'aplicació dels tributs, aprovat per Reial decret 1065/2007, de 27 de juliol. (RGIAT).
- OFICINA DE GESTIÓ TRIBUTÀRIA INTEGRAL Edifici de la casa consistorial, entrada pel carrer de l'Arquebisbe MayoralTel.: 96.389.50.79 De dilluns a divendres, de 8:30 a 14:00 hores, preferentment amb CITAayuntamientovalencia_gti@valencia.es
- SERVICI D'INSPECCIÓ DE TRIBUTS I RENDESC/ de la Sang núm. 5 (1r i 6é pis)Tel.: 962084856, 962084849, 962084840Fax: 962084856, 962084849, 962084840De 8:30 a 14 h, de dilluns a divendressinspecc@valencia.es
- OFICINA DE GESTIÓ TRIBUTÀRIA INTEGRAL Edifici de la casa consistorial, entrada pel carrer de l'Arquebisbe MayoralTel.: 96.389.50.79 De dilluns a divendres, de 8:30 a 14:00 hores, preferentment amb CITAayuntamientovalencia_gti@valencia.es
- REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - PL. AJUNTAMENTEdifici de la Casa Consistorial, entrada pel carrer de l'Arquebisbe Mayoral, 1AcTel.: REGISTRO: 96.208.10.35Fax: 96.353.99.80 De 8.30 a 14.00 de dilluns a divendres. Cita prèvia: web municipal www.valencia.es o cridant al 010
- OFICINA D'ATENCIÓ CIUTADANA - TABAQUERAC/ Amadeu de Savoia, 11. Nau Oest. 46010 ValènciaTel.: 962082015, 962082016, 962082101, 962082102Fax: 96.389.50.14De 8:30 a 14.00 de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010oactabacalera@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL D'EXPOSICIÓCarrer de la Guàrdia Civil, 19 Tel.: 962084327/ 962084328/ 962084331Fax: 96.360.17.36De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmexposicion@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL D'ABASTOSCarrer d'Alberic, 18Tel.: 96.352.54.78 Ext. 4509-4505Fax: 96.352.66.91De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmabastos@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE CIUTAT VELLAPlaça d'Alfons el Magnànim, s/n (xalet del Parterre) Tel.: 96.208.17.37 / 96.208.4174 / 96.208.4087/ 96.208.4159 Fax: 96.352.65.66De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010 jmciutatvella@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DEL MARÍTIMCarrer Barraca, 53Tel.: Información y Registro: 963014120 Obras: 963014008 / 963014210 Bonos EMT: 963014173 Actividades: 963014217De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmmaritim@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE PATRAIXCarrer del Beat Nicolau Factor, 1 Tel.: 962084052/ 962084042/ 962084043De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpatraix@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL NORDPlaça del Poble, 4 CarpesaTel.: 96.301.30.55 96.301.31.11De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelnord@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DELS POBLES DE BENIMÀMET-BENIFERRISenda del Secanet, 43 baix; BenimàmetTel.: de Registre: 963013436 i 963013446; Secretaria: 963013411 i 963013446De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdeloest@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL SUDCarrer de la Poetessa Leonor Perales, s/n; CastellarTel.: Registre: 963013023; Secretaría: 963013402 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. OFICINA DANA: de 16.00 a 19:00 horas, de dilluns a divendresjmpoblesdelsud@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE RUSSAFACarrer de Maties Perelló, 5Tel.: 962084218 / 962084245 / 962084246 / 962084247 / 962087379Fax: 96.352.65.22De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmruzafa@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE TRÀNSITSCarrer del Comte de Lumiares, 5 Tel.: 962084365/ 962084368Fax: 96.353.99.16De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmtransit@valencia.es
- ALCALDIA DE BENIFARAIGCarrer de Ferrer i Bigné, 47Tel.: 96.363.52.49Registre: dimarts de 9.00 a 14.00 hores.
- ALCADIA DE BORBOTÓPlaça del Moreral, 8 Tel.: 96.390.17.47Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DE LES CASES DE BÀRCENACamí de les Cases de Bàrcena, 63; CP: 46131-ValènciaTel.: 96.185.42.05Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores
- ALCALDIA DEL PALMARCarrer de Cabdet, 15Tel.: 96.162.00.66Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DEL PERELLONETCarrer Marqués de Valterra, 35Tel.: 96.177.78.89Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DEL SALERAvinguda dels Pinars, 1Tel.: 96.183.02.95Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DEL FORN D´ALCEDOCamí d'Alabau, 2Tel.: 96.376.09.36Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.hornodealcedo@valencia.es
- ALCALDIA DE LA PUNTACamí del Canal, 74 (Xalet de Bartual)Tel.: 96 367 33 30 Fax: 96 367 33 30 Registre: dijous de 9:00 a 14:00 hores
- ALCALDIA DE LA TORRECarrer de Benidoleig, s/nTel.: 96.396.33.17Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.latorre@valencia.es
- ALCALDIA DE MASSARROJOSCarrer de Mossén Bau, 10-12Tel.: 96.139.41.49Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DE PINEDOCarrera del Riu, 263Tel.: 96.324.89.64Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DE POBLE NOUCamí de Montcada, 205Tel.: 96.366.66.89Registre: dilluns de 9:00 a 14:00 hores.