Este tràmit permet a les associacions de comerciants del municipi de València sol·licitar ajudes econòmiques per a impulsar el comerç local.
Las ajudes estàn destinades a finançar activitats de promoció, dinamització i millora del xicotet comerç, amb l'objectiu d'incentivar el consum i enfortir l'associacionisme comercial a la ciutat.
ESMENA: Podrà trobar els Impresos en l'apartat "Informació Complementària".
- Les associacions de comerciants establides a la ciutat de València, legalment constituïdes, que complisquen els requisits següents:
a) Que tinguen un mínim de 30 comerços associats en la data de la sol·licitud i que la inscripció en el registre corresponent tinga una antiguitat mínima d’un any.
b) Que desenvolupen actuacions de promoció comercial, així com estudis de mercat, amb la finalitat de dinamitzar el comerç i revitalitzar els establiments comercials i que el nombre d’establiments comercials participants siga com a mínim de trenta.
- Les entitats sense ànim de lucre, l’objecte de les quals estiga relacionat amb el desenvolupament del sector del comerç i la seua promoció, que estiguen legalment constituïdes i que la inscripció en el registre corresponent tinga una antiguitat mínima d’un any.
- Les associacions o agrupacions de persones venedores que representen el comerç físicament agrupat (mercats de Distrit de la ciutat de València) que estiguen legalment constituïdes i que la inscripció en el registre corresponent tinga una antiguitat mínima d’un any i amb un mínim de 8 comerços associats (troba inclòs el Mercat de Colón).
Exclusions:
a) Federacions, confederacions i agrupacions d’associacions de comerciants.
b) Persones físiques o jurídiques a títol individual encara que pertanguen al sector comercial.
c) Associacions de grans superfícies comercials.
- Acreditar la identitat o constitució legal de l'associació o agrupació de comerciants.
- Declaració responsable sobre la no realització de cap activitat econòmica, si és el cas.
- Acreditació de comerços associats a data de sol·licitud de la subvenció. Acreditació bancària dels últims rebuts girats periòdicament als comerços associats per al pagament de quotes.
- No trobar-se en cap de les circumstàncies que impedixen adquirir la condició de persona o entitat beneficiària prevista en l'article 13 de la LGS. En particular, estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries amb l'Ajuntament de València, amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT) i enfront de la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS), tant en el moment de la presentació de sol·licitud, com en el de la concessió de la subvenció i el pagament d'esta.
- Estar inscrita la persona o entitat sol·licitant en el fitxer de persones creditores, cessionàries, terceres i personal propi de l'Ajuntament de València.
El termini de sol·licitud d’estes ajudes serà de vint dies naturals comptadors des de l’endemà de la publicació de l’extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província (BOP).
Publicació BOP: Dijous 20 de febrer de 2025 Butlletí Núm. 35
Termini de sol·licitud: del dia 21/02/2025 fins al 12/03/2025 ambdós inclusivament.La sol·licitud es presenta en esta Seu Electrònica. S'emplenarà i signarà el formulari després de prémer el botó “Iniciar tràmit” i s'adjuntarà la documentació que s'indica a continuació.
És obligatori utilitzar els annexos normalitzats que figuren en l'apartat "Impresos" d'aquest tràmit.
ESMENA: Podrà trobar els Impresos en l'apartat "Informació Complementària".
- Annex 1. Relació firmada d'accions o actuacions a subvencionar:
en la que s'especifiquen els objectius de la proposta i com es pretén aconseguir-los. Haurà de detallar el cost de les accions a realitzar i els comerços participants.
- Annex 2. Declaració responsable:
- L'entitat sol·licitant no és deutora per reintegrament de subvencions, així com que no està culpable en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, General de Subvencions.
- L'entitat sol·licitant no ha rebut ni sol·licitat altres subvencions o ajudes, ingressos, recursos per a la mateixa finalitat o, si és el cas, relació d'entitats a les quals s'haja sol·licitat o de les quals hagen obtingut ajuda, amb indicació de la quantitat sol·licitada o concedida, data de concessió, si és el cas, normativa en la qual s'empara.
- Declaració d'ajudes a minimis.
- Relativa al compliment de la normativa sobre integració laboral de les persones amb discapacitat, quan la persona sol·licitant exercisca activitat empresarial o declaració d'estar exempta.
- Annex 3. Compte justificatiu
- Annex 4. Alta fitxer de persones creditores, cessionàries, terceres i personal propi:
en cas de no estar ja donat d'alta. Ha d'acompanyar-se certificat de titularitat bancària actualitzat.
- Memòria de les actuacions que garantisca la seua execució dins de l'exercici en què se sol·licita la subvenció:
Forma de participació de la ciutadania en les activitats. Estimació de participants en les accions o actuacions proposades.
- Targeta d'identificació fiscal definitiva (NIF) de l'entitat sol·licitant
- Escriptura de constitució i estatuts actualitzats
- Acreditació de la inscripció en el Registre corresponent
- Certificat emés per la persona responsable de la Secretària de l'associació:
en el qual conste el nombre d'establiments comercials associats a data de sol·licitud de la subvenció i el nombre de comerços participants en l'activitat objecte de subvenció.
- Acreditació bancària dels últims rebuts girats periòdicament als comerços associats per al pagament de quotes o document equivalent
- Certificat actualitzat de situació censal o declaració responsable:
certificat actualitzat de situació censal expedit per l'Agència Estatal d'Administració Tributària sobre l'Impost d'activitats Econòmiques, o declaració responsable sobre la no realització de cap activitat econòmica.
- Documentació AEAT exempció o no subjecció a IVA i declaració responsable i/o documentació acreditativa:
documentació expedida per l'Agència Estatal d'Administració Tributària acreditativa de l'exempció o no subjecció a IVA, que haurà d'acompanyar-se d'una declaració responsable de la persona representant de l'entitat.
- Pressupostos o factures proforma detallats per unitats:
emesos per persona física o jurídica diferent a l'entitat sol·licitant.
- En cas de no autoritzar, certificat de d'inexistència de deutes amb la Seguretat Social
- En cas de no autoritzar, certificat d'inexistència de deutes amb l'AEAT
- En cas de no autoritzar, certificat de d'inexistència de deutes amb l'Ajuntament de València
Són SUBVENCIONABLES:
- Actuacions publicitàries, de promoció comercial, animació comercial, aparadorisme, campanyes promocionals, *street màrqueting, promoció de productes o servicis, fidelització de les persones consumidores, estudis de mercat, dirigides al comerç de València a nivell local, zonal o sectorial.
- La decoració i animació de les zones comercials. Totes les activitats que es desenrotllen en la via pública, hauran de complir amb la normativa municipal i disposar, si és el cas, de la corresponent autorització.
- La promoció i publicitat del comerç associat.
- Les actuacions promocionals realitzades en els Mercats municipals de Districte amb la finalitat de promocionar la venda, la qualitat, frescor dels seus productes i el tracte personal de les persones venedores.
- Les activitats publicitàries que contribuïsquen a millorar la competitivitat dels Mercats municipals de Districte i fidelització de la clientela.
- Actuacions de comunicació, informació i captació de persones associades.
- Organització i realització d'accions formatives destinades al sector comercial.
L'execució de les actuacions objecte de l'ajuda hauran d'estar compreses entre l'1 de gener i el 15 d'octubre de 2025.
No seran SUBVENCIONABLES:
- Dietes.
- Subministraments (aigua, llum. energia, combustible, carburants, etc.).
- Primes d'assegurances relatives a l'activitat.
- Gastos de manteniment, seguretat i neteja on es desenrotlle l'activitat, ni de la seu de l'Associació o entitat sol·licitant.
- Els derivats de l'ús de personal de l'entitat sol·licitant.
- Els gastos de material d'oficina.
- Gastos d'arrendament del local de l'Associació o entitat sol·licitant.
- Qualsevol actuació que no estiga relacionada directament amb la dinamització i promoció del comerç local.
En cap cas l'import de la subvenció podrà destinar-se a l'adquisició de mobiliari, equips, béns de caràcter inventariable, realització de gastos d'inversió, rebuts de taxes i imposats municipals i gastos derivats d'operacions de crèdit realitzats per l'entitat sol·licitant.
ESMENA: Termini de deu dies hàbils (del dia 28/03/2025 fins al 10/04/2025, tots dos inclosos). Es podrà aportar documentació accedint a l'expedient corresponent a través de Carpeta Ciutadana o a través del tràmit Aportació de documentació a sol·licituds/expedientes ja en tràmit per l'Ajuntament.
Edicte: Publicat en el Tauler d'edictes el dia 27/03/2025
IMPRESOS:
Annex 1. Memòria d'accions o actuacions que s'han de subvencionar
Annex 2. Declaració responsable
Annex 3. Compte justificatiu
Sol·licitud d'alta i manteniment en el fitxer de persones creditores, cessionàries, terceres i personal propi
- Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
- Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital
Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.
(Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona jurídica i es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc la persona interessada", i presentar la sol·licitud juntament amb els documents necessaris per a la realització del tràmit.
Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona jurídica i NO es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc representant mitjançant la presentació d'apoderament" i presentar la sol·licitud juntament amb la documentació que acredite la representació i la resta de documents necessaris per a la realització del tràmit.)
- Òmpliga el formulari i adjunte la documentació indicada. En l'apartat “Documentació addicional” podrà presentar tants arxius/documents com necessite.
- Confirme les dades, firme i presente la sol•licitud
En l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.
010
96 208 5702-96 208 4751-96 208 4750-96 208 4743
- Acord de la Junta de Govern Local de 21/02/2025 de RECTIFICACIÓ de l'Acord de la Junta de Govern Local de 07/02/2025, pel qual s'aprova la convocatòria de subvencions destinades a les associacions de comerciants 2025.
- Acord de la Junta de Govern Local de 07/02/2025, pel qual s'aprova la convocatòria de subvencions destinades a les associacions de comerciants 2025.
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (LGS).
- Reglament General de Subvencions, aprovat per Real-Decret 887/2006, de 21 de juliol (RGS).
- Reglament (UE) 2023/2831, de 13 de desembre, de la Comissió, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE-L-2023-81820).
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (LPACAP).
- Bases d'Execució del Pressupost.
- SERVICI DE COMERÇ I MERCATSPlaça del Mercat, 6-B 46001 ValènciaTel.: 96.352.54.78, 96.208.57.02, 96.208.47.43, 96.208.47.50, 96.208.47.51Atenció al públic: de 9:00 a 13:30 hores.