ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Sol.licitud d'autorització o comunicació d’ocupació del domini públic per a la realització de rodatges audiovisuals i/o reportatges fotogràfics
Modalitat presencial Modalitat web sense certificat Modalitat web amb certificat Modalitat telefònica
VP.OC.150
Descripció

Sol·licitud d'autorització d'ocupació del domini públic (vies públiques, espais enjardinats i terrenys d'ús públic) per a la realització de rodatges audiovisuals i/o reportatges fotogràfics, sempre que concórrega algun dels següents suposats establits en l'article 136 de l'Ordenança reguladora de l'Ocupació del Domini Públic Municipal (Cas 1):

1. Necessite fitar una superfície en domini públic.
2. Interrompa la circulació de vehicles o vianants.
3. L'equip de treball supere les 10 persones.

Així mateix, hauran d'efectuar-se a través d'aquest procediment les comunicacions de realització de les referides activitats que no requerisquen autorització, al no concórrer cap dels supòsits esmentats (Cas 2).

Qui ho pot sol·licitar?

Qualsevol persona física o jurídica.

Requisits

-Estar al corrent en els pagaments a l'Ajuntament per qualsevol concepte.

-Tenir subscrita pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil que cobrisca els danys que, amb motiu de la utilització del domini públic, es puguen produir en els béns o en les persones.

Quan sol·licitar-ho

Amb una antelació mínima de 30 dies naturals a la data prevista de l’inici de l’ocupació.

Documentació a presentar

En tots els casos:

  • Si la sol·licitud es realitza presencialment (només quan el sol·licitant siga persona física): Instància normalitzada emplenada i signada, que pot descarregar en l'apartat Impresos d'esta mateixa pàgina, acompanyat de la documentació que s'indica.
  • Si la sol·licitud es presenta en esta Seu Electrònica: Formulari emplenat i signat (botó Iniciar tràmit).Amb el mateix, cal adjuntar la documentació indicada.
  • -Si el sol·licitant siga una persona jurídica o actue mitjançant representació, ha d'aportar-se document que acredite la representació que ostenta el signant de la sol·licitud.


Documentació addicional necessària segons el cas:
  • CAS 1: Sol.licitud d’ocupació del domini públic per a la realització de rodatges audiovisuals y/o reportatges fotogràfics quan concórrega algun supòsit de l'article 136 de la ORODPM:
    • Annex Memòria descriptiva de l'activitat (imprés normalitzat per l'Ajuntament de València):

      Document imprescindible per a iniciar la tramitació del procediment.

      Haurà de contindre una enumeració detallada de cada ocupació, que inclourà els elements següents:

      - Dates i horaris (inclosos muntatge i desmuntatge).
      - Emplaçament.
      - Descripció de l'activitat a realitzar.
      - Indicació de necessitats del rodatge: Talls de trànsit, zones de reserva d'estacionament de vehicles (amb indicació del nombre de metres lineals que caldrà ocupar), encesa/apagada de l'enllumenat públic i fonts ornamentals, retirada de mobiliari urbà, unes altres.
      - Si escau, descripció i especificacions tècniques de les instal·lacions i elements auxiliars que s'utilitzaran (envelats, decorats, bastides, grups electrògens, grues, vehicles, camera car, russian arm o altres estructures anàlogues).
      - Plànol acotat i a escala dels emplaçaments on es realitzarà l'activitat així com, si escau, representació gràfica de les instal·lacions que ocuparan el domini públic i els elements preexistents (arbres, mobiliari urbà, fanals…).

    • Annex Declaració responsable d'instal·lacions provisionals d'escassa complexitat tècnica i memòria (imprés normalitzat per l'Ajuntament de València):

      S'aportarà en cas d'instal·lacions provisionals d'escassa complexitat que no requerisquen projecte tècnic. Haurà d'estar subscrita per tècnic competent i acompanyar-se de memòria descriptiva de la instal·lació, amb especificació de les seues característiques tècniques.

    • Certificat final de muntatge de les nstal·lacions d'escassa complexitat:

      Una vegada conclòs el muntatge i abans de l'inici de l'activitat, el sol·licitant haurà d'estar en possessió del corresponent certificat final de muntatge subscrit per tècnic competent, que haurà de presentar al més prompte possible per a la seua aportació a l'expedient. S'hi acreditarà que les instal·lacions s'ajusten a la memòria presentada i reunixen les mesures necessàries que garantisquen l'adequada solidesa, resistència, estabilitat, flexió i altres condicions tècniques constructives exigibles en el Codi Tècnic de l'Edificació.

    • Certificat d'instal·lacions elèctriques:

      Quan la sol·licitud incloga instal·lacions elèctriques, qualsevol que siga la seua potència prevista, l'entitat organitzadora haurà de disposar de certificat d'instal·lació elèctrica subscrit per instal·lador autoritzat i segellat per la Conselleria amb competències en matèria d'Indústria.

  • CAS 2: Comunicació de realització en el domini públic d'un rodatge audiovisual i/o reportatge fotogràfic que no requereix autorització:
    • Annex Memòria descriptiva de l'activitat (imprés normalitzat per l'Ajuntament de València):

      Document imprescindible per a iniciar la tramitació del procediment.

      Haurà de contindre una enumeració detallada de cada ocupació, que inclourà els elements següents:

      - Dates i horaris (inclosos muntatge i desmuntatge).
      - Emplaçament.
      - Descripció de l'activitat a realitzar.
      - Indicació de necessitats del rodatge: Talls de trànsit, zones de reserva d'estacionament de vehicles (amb indicació del nombre de metres lineals que caldrà ocupar), encesa/apagada de l'enllumenat públic i fonts ornamentals, retirada de mobiliari urbà, unes altres.
      - Si escau, descripció i especificacions tècniques de les instal·lacions i elements auxiliars que s'utilitzaran (envelats, decorats, bastides, grups electrògens, grues, vehicles, camera car, russian arm o altres estructures anàlogues).
      - Plànol acotat i a escala dels emplaçaments on es realitzarà l'activitat així com, si escau, representació gràfica de les instal·lacions que ocuparan el domini públic i els elements preexistents (arbres, mobiliari urbà, fanals…).

    • Annex Declaració responsable compliment normativa realització de rodatges / reportatges que no requereixen autorització (normalitzat per l'Ajuntament de València):

      Document imprescindible per a iniciar la tramitació del procediment.

Taxes
Taxa

Per al seu càlcul s'aplicarà el que establix l'article 5.7 de l'Ordenança fiscal reguladora de les taxes per utilització privativa o aprofitament especial de béns de domini públic municipal amb mercaderies, materials de construcció, llocs, barracons, espectacles i altres instal·lacions anàlogues; amb les bonificacions previstes en l'article 6.

Termini d'ingrés:

Des del moment que es remet el document d'ingrés previ per al pagament i abans d'obtindre l'autorització municipal.


Taxes per Utilització Privativa o Aprofitament Especial de Béns de Domini Públic Municipal amb Mercaderies, Materials de Construcció, Parades, Barracons, Espectacles i altres instal·lacions anàlogues


Actuacions a realitzar per la persona sol·licitant

- Presentació de la sol·licitud:

  • A través de la seu electrònica de l'Ajuntament de València: cal omplir i firmar el formulari de sol·licitud que apareix en clicar el botó iniciar el tràmit i adjuntar la documentació establida en l'apartat Documentació a presentar.
  • A més, les persones físiques poden optar per realitzar el tràmit presencialment en les juntes, registres municipals i alcaldies de barri. Per a això, han d'omplir i firmar l'imprés de sol·licitud, que pot descarregar en l'apartat Impresos d'esta mateixa pàgina, i presentar-lo juntament amb la documentació que s’hi indica.
  • Si escau, pagament de la taxa corresponent abans de retirar l'autorització.

Informació Complementària

A l’efecte d’agilitzar la tramitació, en la sol·licitud s’ha d’indicar un telèfon de contacte i una adreça de correu electrònic.
En qualsevol moment es pot demanar al peticionari documentació complementària a la inicialment presentada que resulte necessària per a la continuació del procediment.

Termini de resolució i recursos
Recursos que poden interposar-se:
  • Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
  • Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
Silenci Administratiu: Desestimatori
Articles 24.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre i 34 de l'Ordenança reguladora de l'Ocupació del Domini Públic Municipal de l'Ajuntament de València.
Termini màxim de resolució: 3 mesos
Fer en web

Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital

Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l’inici d’esta pàgina. Haurà d’identificar-se i firmar electrònicament d’acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.

  • Tinga preparada la documentació que necessite adjuntar d’acord amb l’apartat Documentació a presentar
  • Òmpliga el formulari
  • Adjunte la documentació requerida
  • Presente i firme la sol·licitud

Podrà imprimir i guardar un justificant de presentació. Posteriorment en l’apartat Carpeta Ciutadana d’esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i igualment podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.

Atenció telefònica

Telèfon: 963 525 478. Extensions: 3064-2324-3061-3444-2274-3448.

Legislació
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
  • Llei 33/2003, de 3 de novembre, de Patrimoni de les Administracions Públiques.
  • Llei 14/2010 d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics, i Decret 143/2015 d'11 de setembre del Consell, pel qual s'aprova el seu Reglament de desenvolupament.

Oficines d'informació
  • SERVICI D'OCUPACIÓ DEL DOMINI PÚBLICAmadeo de Savoia, 11. Pati A, 2ª planta.Tel.: 963 525 478. Extensiones: 2274-3061-2324-3064-3444-3448-3057.Fax: 96.352.58.128:30-14:00
Oficines on presentar
  • ALCALDIA DEL PALMARCarrer de Cabdet, 15Tel.: 96.162.00.66Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96.162.00.66
  • ALCALDIA DEL SALERAvinguda dels Pinars, 1Tel.: 96.183.02.95Registre: dimarts 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96.183.02.95.
  • ALCALDIA DE BENIFARAIGCarrer de Ferrer i Bigné, 47Tel.: 96.363.52.49Registre: dimarts de 9.00 a 14.00 hores. L'atenció presencial és amb cita que es pot demanar en el telèfon 96.363.52.49
  • ALCADIA DE BORBOTÓPlaça del Moreral, 8 Tel.: 96.390.17.47Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96.390.17.47
  • ALCALDIA DE LES CASES DE BÀRCENACamí de les Cases de Bàrcena, 63Tel.: 96.185.42.05Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96.185.42.05
  • ALCALDIA DEL PERELLONETAvinguda de les Gavines, s/nTel.: 96.177.78.89Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96.177.78.89.
  • ALCALDIA DEL FORN D´ALCEDOCarrer del Guadalquivir, 15 (cantonada amb el camí d'Alabau, 2)Tel.: 96.376.09.36Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96.376.09.36.
  • ALCALDIA DE LA PUNTACamí del Canal, 74 (Xalet de Bartual)Tel.: 96 367 33 30 Fax: 96 367 33 30 Registre: dijous de 9:00 a 14:00 hores L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96 367 33 30
  • ALCALDIA DE LA TORRECarrer de Benidoleig, s/nTel.: 96.396.33.17Registre: dimarts 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96.396.33.17.
  • ALCALDIA DE MASSARROJOSCarrer de Mossén Bau, 10-12Tel.: 96.139.41.49Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96.139.41.49.
  • ALCALDIA DE PINEDOCarrera del Riu, 263Tel.: 96.324.89.64Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96.324.89.64.
  • ALCALDIA DE POBLE NOUCamí de Montcada, 205Tel.: 96.366.66.89Registre: dilluns de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96.366.66.89.
  • JUNTA MUNICIPAL D'ABASTOSCarrer d'Alberic, 18Tel.: 96.352.54.78 Ext. 4509-4505Fax: 96.352.66.91De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només amb cita, que es pot demanar en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmabastos@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE CIUTAT VELLAPlaça d'Alfons el Magnànim, s/n (xalet del Parterre) Tel.: 96.208.17.37 / 96.208.4174 / 96.208.4087/ 96.208.4159 Fax: 96.352.65.66De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només amb cita, que es pot demanar en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010 jmciutatvella@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL D'EXPOSICIÓCarrer de la Guàrdia Civil, 19 Tel.: 962084327/ 962084328/ 962084331Fax: 96.360.17.36De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només amb cita, que es pot demanar en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmexposicion@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DEL MARÍTIMCarrer Barraca, 53Tel.: 962082519/ 962084261Fax: 96.367.27.48 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només amb cita, que es pot demanar en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmmaritim@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE PATRAIXCarrer del Beat Nicolau Factor, 1 Tel.: 962084052/ 962084042/962084043De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només amb cita, que es pot demanar en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpatraix@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE RUSSAFACarrer de Maties Perelló, 7 Tel.: 962084218 / 962084245 / 962084246 / 962084247 / 962087379Fax: 96.352.65.22De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només amb cita, que es pot demanar en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmruzafa@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE TRÀNSITSCarrer del Comte de Lumiares, 5 Tel.: 962084365/ 962084368Fax: 96.353.99.16De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només amb cita, que es pot demanar en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmtransit@valencia.es
  • REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - PL. AJUNTAMENTEdifici de la casa consistorial, entrada pel carrer de l'Arquebisbe Mayoral, 1Tel.: 96.352.54.78 Ext: 1046De 8.30 a 14.00 de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només per a persones físiques. Cal demanar-ne la cita a través de la web municipal www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010
  • REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - TABACALERACarrer d'Amadeu de Savoia, 11, nau oestTel.: 96.352.54.78 - ext: 2036De 8:30 a 14.00 de dilluns a divendres. Només s'atén presencialment les persones que n'han sol·licitat la cita a través de www.valencia.es o del telèfon d'atenció ciutadana 010
  • JUNTA MUNICIPAL DELS POBLES DEL OESTSenda del Secanet, 43 baix; BenimàmetTel.: de Registre: 963013436 i 963013446; Secretaria: 963013411 i 963013446De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només amb cita, que es pot demanar en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon 963013636jmpoblesdeloest@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL SUDCarrer de la Poetessa Leonor Perales, s/n; CastellarTel.: de Registre: 963013023; Secretaría: 963013402 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només amb cita, que es pot demanar en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon 963013023jmpoblesdelsud@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL NORDPlaça del Poble, 4 CarpesaTel.: 96.301.30.55 96.301.31.11De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només amb cita, que es pot demanar en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon 963013055jmpoblesdelnord@valencia.es
Anar a inici de pàgina