esquina superior derecha
Detall d'un tràmit
Sol.licitud d'autorització o comunicació d’ocupació del domini públic per a la realització de rodatges audiovisuals i/o reportatges fotogràfics
Modalitat presencial
Modalitat web sense certificat
Modalitat web amb certificat
Modalitat telefònica
VP.OC.150
Descripció

Sol·licitud d'autorització d'ocupació del domini públic (vies públiques, espais enjardinats i terrenys d'ús públic) per a la realització de rodatges audiovisuals i/o reportatges fotogràfics, sempre que concórrega algun dels següents suposats establits en l'article 136 de l'Ordenança reguladora de l'Ocupació del Domini Públic Municipal (Cas 1):

1. Necessite fitar una superfície en domini públic.
2. Interrompa la circulació de vehicles o vianants.
3. L'equip de treball supere les 10 persones.

Així mateix, hauran d'efectuar-se a través d'aquest procediment les comunicacions de realització de les referides activitats que no requerisquen autorització, al no concórrer cap dels supòsits esmentats (Cas 2).

Qui ho pot sol·licitar?

Qualsevol persona física o jurídica.

Requisits

-Estar al corrent en els pagaments a l'Ajuntament per qualsevol concepte.

-Tenir subscrita pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil que cobrisca els danys que, amb motiu de la utilització del domini públic, es puguen produir en els béns o en les persones.

Quan sol·licitar-ho

Amb una antelació mínima de 30 dies naturals a la data prevista de l’inici de l’ocupació.

Documentació a presentar

En tots els casos:

  • Imprès de sol·licitud que pot descarregar en l'apartat “Impresos” d'aquesta mateixa pàgina, si la sol·licitud es realitza presencialment, acompanyat de la documentació que s'indica.
  • Si la sol·licitud es presenta en aquesta Seu Electrònica s'emplenarà i signarà el formulari després de prémer el botó “Iniciar tràmit” i s'adjuntarà la documentació que s'indica.


Documentació addicional necessària segons el cas:
  • CAS 1: Sol.licitud d’ocupació del domini públic per a la realització de rodatges audiovisuals y/o reportatges fotogràfics quan concórrega algun supòsit de l'article 136 de la ORODPM:
    • Memòria descriptiva d'activitat:

      Document imprescindible per a iniciar la tramitació del procediment.

      Haurà de contindre una enumeració detallada de cada ocupació, que inclourà els elements següents:

      - Dates i horaris (inclosos muntatge i desmuntatge).
      - Emplaçament.
      - Descripció de l'activitat a realitzar.
      - Indicació de necessitats del rodatge: Talls de trànsit, zones de reserva d'estacionament de vehicles (amb indicació del nombre de metres lineals que caldrà ocupar), encesa/apagada de l'enllumenat públic i fonts ornamentals, retirada de mobiliari urbà, unes altres.
      - Si escau, descripció i especificacions tècniques de les instal·lacions i elements auxiliars que s'utilitzaran (envelats, decorats, bastides, grups electrògens, grues, vehicles, camera car, russian arm o altres estructures anàlogues).
      - Plànol acotat i a escala dels emplaçaments on es realitzarà l'activitat així com, si escau, representació gràfica de les instal·lacions que ocuparan el domini públic i els elements preexistents (arbres, mobiliari urbà, fanals…).

    • Declaració responsable d'escassa complexitat tècnica de les instal·lacions i memòria.:

      S'aportarà en cas d'instal·lacions provisionals d'escassa complexitat que no requerisquen projecte tècnic. Haurà d'estar subscrita per tècnic competent i acompanyar-se de memòria descriptiva de la instal·lació, amb especificació de les seues característiques tècniques.

    • Certificat final de muntatge de les nstal·lacions d'escassa complexitat.:

      Una vegada conclòs el muntatge i abans de l'inici de l'activitat, el sol·licitant haurà d'estar en possessió del corresponent certificat final de muntatge subscrit per tècnic competent, que haurà de presentar al més prompte possible per a la seua aportació a l'expedient. S'hi acreditarà que les instal·lacions s'ajusten a la memòria presentada i reunixen les mesures necessàries que garantisquen l'adequada solidesa, resistència, estabilitat, flexió i altres condicions tècniques constructives exigibles en el Codi Tècnic de l'Edificació.

    • Certificat d'instal·lacions elèctriques:

      Quan la sol·licitud incloga instal·lacions elèctriques, qualsevol que siga la seua potència prevista, l'entitat organitzadora haurà de disposar de certificat d'instal·lació elèctrica subscrit per instal·lador autoritzat i segellat per la Conselleria amb competències en matèria d'Indústria.

  • CAS 2: Comunicació de realització en el domini públic d'un rodatge audiovisual i/o reportatge fotogràfic que no requereix autorització:
    • Dec. resp. compliment normativa realització de rodatges/reportatges que no requereixen autorització:

      Document imprescindible per a iniciar la tramitació del procediment.

    • Memòria descriptiva d'activitat:

      Document imprescindible per a iniciar la tramitació del procediment.

      Haurà de contindre una enumeració detallada de cada ocupació, que inclourà els elements següents:

      - Dates i horaris (inclosos muntatge i desmuntatge).
      - Emplaçament.
      - Descripció de l'activitat a realitzar.
      - Indicació de necessitats del rodatge: Talls de trànsit, zones de reserva d'estacionament de vehicles (amb indicació del nombre de metres lineals que caldrà ocupar), encesa/apagada de l'enllumenat públic i fonts ornamentals, retirada de mobiliari urbà, unes altres.
      - Si escau, descripció i especificacions tècniques de les instal·lacions i elements auxiliars que s'utilitzaran (envelats, decorats, bastides, grups electrògens, grues, vehicles, camera car, russian arm o altres estructures anàlogues).
      - Plànol acotat i a escala dels emplaçaments on es realitzarà l'activitat així com, si escau, representació gràfica de les instal·lacions que ocuparan el domini públic i els elements preexistents (arbres, mobiliari urbà, fanals…).

    • Declaració responsable d'escassa complexitat tècnica de les instal·lacions i memòria.:

      S'aportarà en cas d'instal·lacions provisionals d'escassa complexitat que no requerisquen projecte tècnic. Haurà d'estar subscrita per tècnic competent i acompanyar-se de memòria descriptiva de la instal·lació, amb especificació de les seues característiques tècniques.

    • Certificat final de muntatge de les nstal·lacions d'escassa complexitat.:

      Una vegada conclòs el muntatge i abans de l'inici de l'activitat, el sol·licitant haurà d'estar en possessió del corresponent certificat final de muntatge subscrit per tècnic competent, que haurà de presentar al més prompte possible per a la seua aportació a l'expedient. S'hi acreditarà que les instal·lacions s'ajusten a la memòria presentada i reunixen les mesures necessàries que garantisquen l'adequada solidesa, resistència, estabilitat, flexió i altres condicions tècniques constructives exigibles en el Codi Tècnic de l'Edificació.

    • Certificat d'instal·lacions elèctriques:

      Quan la sol·licitud incloga instal·lacions elèctriques, qualsevol que siga la seua potència prevista, l'entitat organitzadora haurà de disposar de certificat d'instal·lació elèctrica subscrit per instal·lador autoritzat i segellat per la Conselleria amb competències en matèria d'Indústria.

Taxes
Taxa

Per al seu càlcul s'aplicarà el que establix l'article 5.7 de l'Ordenança Fiscal Reguladora de les Taxes per Utilització Privativa o Aprofitament Especial de Béns de Domini Públic Municipal amb Mercaderies, Materials de Construcció, Llocs, Barracons, Espectacles i altres Instal·lacions Anàlogues; amb les bonificacions previstes en l'article 6.

Termini d'ingrés:

Des del moment que es remet el document d'ingrés previ per al pagament i abans d'obtindre l'autorització municipal.


Taxes per Utilització Privativa o Aprofitament Especial de Béns de Domini Públic Municipal amb Mercaderies, Materials de Construcció, Parades, Barracons, Espectacles i altres Instal·lacions Anàlogues


Actuacions a realitzar pel sol·licitant
  • Presentació de la sol·licitud:

-A través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament de València: cal omplir i firmar el formulari de sol·licitud que apareix en clicar el botó “iniciar el tràmit” i adjuntar la documentació establida en l'apartat “Documentació a presentar”.

-A més, les persones físiques podran optar per realitzar el tràmit presencialment en les Juntes, Registres Municipals i Alcaldies de Barri. Per a això, hauran d'omplir i signar l'imprés de sol·licitud i presentar-lo juntament amb la documentació que s'hi indica.

  • Si escau, pagament de la taxa corresponent abans de retirar l'autorització
Informació Complementària

A l'efecte d'agilitzar la tramitació, en la sol·licitud s'haurà d'indicar un telèfon de contacte i una adreça de correu electrònic.

En qualsevol moment es podrà demanar al peticionari documentació complementària a la inicialment presentada que resulte necessària per a la continuació del procediment.

Termini de resolució i recursos
Recursos que poden interposar-se:
  • Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
  • Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
Silenci Administratiu: Desestimatori
Articles 24.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre i 34 de l'Ordenança reguladora de l'Ocupació del Domini Públic Municipal de l'Ajuntament de València.
Termini màxim de resolució: 3 mesos
Fer en web

Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital

Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l’inici d’esta pàgina. Haurà d’identificar-se i firmar electrònicament d’acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.

  • Tinga preparada la documentació que necessite adjuntar d’acord amb l’apartat Documentació a presentar
  • Òmpliga el formulari
  • Adjunte la documentació requerida
  • Presente i firme la sol·licitud

Podrà imprimir i guardar un justificant de presentació. Posteriorment en l’apartat Carpeta Ciutadana d’esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i igualment podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.

Atenció telefònica

Telèfon: 963 52 54 78. Extensions: 3061-3065-3057-5260.

Legislació

- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

- Llei 33/2003, de 3 de novembre, de Patrimoni de les Administracions Públiques.

- Llei 14/2010 d'Espectacles públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics, i Decret 143/2015 d'11 de setembre del Consell, pel qual s'aprova el seu Reglament de desenvolupament.

Oficines d'informació
  • SERVICI D'OCUPACIÓ DEL DOMINI PÚBLIC
  • Amadeo de Savoia, 11. Pati A, 2ª planta.
    Tel.: 96.208.30.57 - 96.208.30.81 - 96.208.30.65 y 96.208.34.44
    Fax: 96.352.58.12
Oficines on presentar
  • ALCALDIA-EL PALMAR
  • C/ Caudete, 15
    Tel.: 96.162.00.66
    De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 h.Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 horesA partir de 24 de juliol de 2018 i fins a una data que s'indicarà en cada Alcaldia, no es realitzaran les funcions de Registre d'entrada
  • ALCALDIA-EL SALER
  • Av. dels Pinars, 1
    Tel.: 96.183.02.95
    De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 horesRegistre: dimarts 9:00 a 14:00 horasA partir de 24 de juliol de 2018 i fins a una data que s'indicarà en cada Alcaldia, no es realitzaran les funcions de Registre d'entrada
  • ALCALDIA-BENIFARAIG
  • C/ Ferrer i Bigné, 47
    Tel.: 96.363.52.49
    De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 horesRegistre: dimarts de 9:00 a 14:00 horesA partir de 24 de juliol de 2018 i fins a una data que s'indicarà en cada Alcaldia, no es realitzaran les funcions de Registre d'entrada
  • ALCADIA-BORBOTÓ
  • Pl. Moreral, 8
    Tel.: 96.390.17.47
    De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 h.Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 horesA partir de 24 de juliol de 2018 i fins a una data que s'indicarà en cada Alcaldia, no es realitzaran les funcions de Registre d'entrada
  • ALCALDIA-CASAS DE BÁRCENA
  • Carretera de Barcelona, 108
    Tel.: 96.185.42.05
    De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 horesRegistre: dimecres de 9:00 a 14:00 horesA partir de 24 de juliol de 2018 i fins a una data que s'indicarà en cada Alcaldia, no es realitzaran les funcions de Registre d'entrada
  • ALCALDIA-EL PERELLONET
  • Av. de les Gavines s/n
    Tel.: 96.177.78.89
    De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 horesRegistre: divendres de 9:00 a 14:00 horesA partir de 24 de juliol de 2018 i fins a una data que s'indicarà en cada Alcaldia, no es realitzaran les funcions de Registre d'entrada
  • ALCALDIA-FORN D´ALCEDO
  • C/ Guadalquivir, 15 (cantonada Alabau, 2)
    Tel.: 96.376.09.36
    De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 horesRegistre: divendres de 9:00 a 14:00 horesA partir de 24 de juliol de 2018 i fins a una data que s'indicarà en cada Alcaldia, no es realitzaran les funcions de Registre d'entrada
  • ALCALDIA-LA PUNTA
  • Camí del Canal 74 - Xalet de Bartual
    Tel.: 96 367 33 30
    Fax: 96 367 33 30
    De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 horesRegistre: dijous de 9:00 a 14:00 horesA partir de 24 de juliol de 2018 i fins a una data que s'indicarà en cada Alcaldia, no es realitzaran les funcions de Registre d'entrada
  • ALCALDIA-LA TORRE
  • C/ Benidoleig, s/n
    Tel.: 96.396.33.17
    De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores. A partir de 24 de juliol de 2018 i fins a una data que s'indicarà en cada Alcaldia, no es realitzaran les funcions de Registre d'entradaRegistre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores
  • ALCALDIA-MASSARROJOS
  • C/ Cura Bau, 10-12
    Tel.: 96.139.41.49
    De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 horesRegistre: dimecres de 9:00 a 14:00 horesA partir de 24 de juliol de 2018 i fins a una data que s'indicarà en cada Alcaldia, no es realitzaran les funcions de Registre d'entrada
  • ALCALDIA-PINEDO
  • Carrera del Riu, 263
    Tel.: 96.324.89.64
    De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 horesRegistre: dimecres de 9:00 a 14:00 horesA partir de 24 de juliol de 2018 i fins a una data que s'indicarà en cada Alcaldia, no es realitzaran les funcions de Registre d'entrada
  • ALCALDIA-POBLE NOU
  • Camí de Montcada, 205
    Tel.: 96.366.66.89
    De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 horesRegistre: dilluns de 9:00 a 14:00 horesA partir de 24 de juliol de 2018 i fins a una data que s'indicarà en cada Alcaldia, no es realitzaran les funcions de Registre d'entrada
  • JUNTA MUNICIPAL DE ABASTOS
  • C/ Alberic, 18
    Tel.: 96.352.54.78 Ext. 4509-4505
    Fax: 96.352.66.91
    De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres
    jmabastos@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE CIUTAT VELLA
  • Plaça Alfons el Magnànim, s/n (Xalet del Parterre)
    Tel.: 96.208.17.37 / 96.208.4174 / 96.208.4087/ 96.208.4159
    Fax: 96.352.65.66
    De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.
    jmciutatvella@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL D'EXPOSICIÓ
  • C/ Guàrdia Civil, 19
    Tel.: 962084327/ 962084328/ 962084331
    Fax: 96.360.17.36
    De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.
    jmexposicion@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE MARITIM
  • C/ Francesc Cubells, 58
    Tel.: 962084260/ 962084262/ 962084258
    Fax: 96.367.27.48
    De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.
    jmmaritim@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE PATRAIX
  • C/ Beat Nicolau Factor, 1
    Tel.: 962084046/ 962084043/ 962084052
    Fax: 96.353.99.07
    De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.
    jmpatraix@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE RUSSAFA
  • C/ Maties Perelló, 7
    Tel.: 962084243/ 962084245 / 962084246 / 963013402
    Fax: 96.352.65.22
    De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.
    jmruzafa@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE TRÀNSITS
  • C/ Comte Lumiares, 5
    Tel.: 962084362/ 962084372 / 962084365
    Fax: 96.353.99.16
    De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres
    jmtransit@valencia.es
  • REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - PL. AYUNTAMIENTO
  • Edifici Casa Consistorial entrada per C/ Arquebisbe Mayoral, 1 - acc
    Tel.: 96.352.54.78 Ext: 1046
    De 8.30 a 14.00 de dilluns a divendres
  • REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - TABACALERA
  • Amadeu de Savoia, 11. Nau Oest
    Tel.: 96.352.54.78 - ext: 2036
    De 8:30 a 14:00 de dilluns a divendres
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL OEST
  • C/ Senda de Secanet, 43 bj Benimamet
    Tel.: Registro: 963013436 / 963013446 Secretaria: 963013411 -963013446
    De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.
    jmpoblesdeloest@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL SUD
  • C/ Poetessa Leonor Perales, s/n (Castellar)
    Tel.: Registro: 963013023 Secretaría: 963013402
    De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.
    jmpoblesdelsud@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL NORD
  • Pl. Poble, 4 Carpesa
    Tel.: 96.301.30.55 96.301.31.11
    De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.
    jmpoblesdelnord@valencia.es
esquina inferior izquierda esquina inferior derecha