ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Sol·licitud d’informe urbanístic de compatibilitat previ a comunicació d'activitat innòcua
Modalitat presencial Modalitat web sense certificat Modalitat web amb certificat Modalitat telefònica
UR.IN.20
Descripció

La comunicació d'activitat innòcua es referix a aquelles activitats que no tenen incidència ambiental, considerant-se com a tals les que complisquen totes les condicions establides en l'annex III de la Llei 6/2014 de Prevenció, Qualitat i Control Ambiental d'Activitats en la Comunitat Valenciana. Per a presentar una comunicació d'este tipus, has de sol·licitar un informe que certifique que el teu projecte és compatible amb el planejament urbanístic i, si és el cas, amb les ordenances municipals relatives a este, de conformitat amb el que es disposa en l'article 22 de la citada Llei.

Annex III

Comunicació d’activitats innòcues: quan complisquen totes les condicions que s’indiquen tot seguit.

1. Sorolls i vibracions.

1.1. Les activitats en què per a complir els nivells màxims de transmissió, siga aèria o siga estructural, en ambients interiors o exteriors, establits en la normativa vigent en matèria de soroll ambiental n’hi haja prou amb utilitzar com a única mesura correctora contra sorolls la simple absorció dels seus paraments i coberta (tancaments), a més d’evitar per a això el manteniment de part de superfícies obertes.

1.2. Les activitats amb un nivell mitjà de pressió sonora estandarditzat, ponderat A, del recinte que siga menor de 70 dBA.

1.3. Les activitats que disposen d’elements motors o electromotors la potència de les quals siga igual o inferior a 9 CV, considerant: - La potència electromecànica ha d’estar determinada per la suma de la potència dels motors que accionen les màquines i aparells que formen part de l’activitat. – Resten exclosos del còmput els elements auxiliars de la instal·lació no destinats directament a la producció: ascensors, enllumenat, instal·lacions de ventilació forçada, instal·lacions d’aire condicionat de caràcter domèstic, etc. – No s’avaluarà com a potència la corresponent a les màquines portàtils el nombre de les quals no siga superior a 4, ni la potència individual de les quals siga inferior a 0,25 kW.

1.4. Les activitats en què s’instal·len equips d’aire condicionat si complixen algun dels requisits següents: – Quan les unitats compressores es situen a l’interior del local, independentment de la potència. – Quan la potència instal·lada siga inferior a nou cavalls de vapor (CV) amb independència de la localització.

2. Olors, fum i/o emanacions.

2.1. En les que per a evitar fum i olors siga prou renovar l’aire per mitjà de bufadors.

2.2. En les que no es desenrotllen combustions o altres processos físics o químics que originen emanacions de gasos, vapors i pols a l’atmosfera.

3. Pol·lució atmosfèrica.

3.1. Les que no estiguen incloses en el Catàleg d’Activitats Potencialment Contaminants de l’Atmosfera contingut en l’annex IV de la Llei 34/2007, de qualitat de l’aire i protecció de l’atmosfera, actualitzat pel Reial Decret 100/2011, de 28 de gener, en cap dels grups A, B i C, o la normativa que la substituïsca o complemente.

4. Abocaments d’aigua residual i/o de residus.

4.1. Les que no requerisquen cap tipus de depuració prèvia de l’aigua residual per abocar-la a la xarxa de clavegueram i/o el seu abocament siga exclusivament d’aigua sanitària.

4.2. Les que no produïsquen residus o que produïsquen residus assimilables als residus domèstics.

5. Radiacions ionitzants.

5.1. Les que no siguen susceptibles d’emetre cap radiació ionitzant.

6. Incendis.

6.1. Amb caràcter general, totes les activitats la càrrega tèrmica ponderada de les quals siga inferior a 100 Mcal/m².

7. Per manipulació de substàncies perilloses o generació de residus perillosos.

7.1. Les activitats que no utilitzen, manipulen ni generen substàncies o residus considerats com a perillosos d’acord amb el que disposa l’annex III de la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls Contaminats, o l’annex I del Reglament (CE) 1272/2008, del Parlament Europeu i del Consell, de 16 de desembre de 2008, sobre classificació, etiquetatge i embalatge de substàncies i mescles, i pel qual es modifiquen i es deroguen les directives 67/548/CEE i 1999/45/CE i es modifica el Reglament (CE) 1907/2006.

8. Explosió per sobrepressió i/o deflagració

9. Risc de legionel·losi

9.1. Les activitats que no disposen d’activitats industrials subjectes a programes de manteniment incloses en l’article 2.2.1.r del RD 865/2003, de 4 de juliol, pel qual s’estableixen criteris higienicosanitaris per a la prevenció i control de la legionel·losi

NOTA INFORMATIVA

  • No estan subjectes a aquest tràmit previ les activitats comercials minoristes i la prestació de serveis inclosos en l'àmbit d'aplicació de la Llei 12/2012, de 26 de desembre, de mesures urgents de liberalització del comerç i de determinats serveis, o norma que la substituïsca.

Annex II (enllaç)

  • No estan subjectes a aquest tràmit les activitats incloses en la Llei 14/2010, de 3 de desembre, d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics.
Qui ho pot sol·licitar?

Qualsevol persona física o jurídica que explote totalment o parcialment, o posseïsca, la instal·lació.

Quan sol·licitar-ho

Amb caràcter previ a la presentació de la comunicació d'activitat innòcua subjecta a la Llei 6/2014 25 de juliol, de Prevenció, Qualitat i Control ambiental d'Activitats en la Comunitat Valenciana.

Documentació a presentar

  • Imprès de sol·licitud general que pot descarregar en l'apartat “Impresos” d'aquesta mateixa pàgina, si la sol·licitud es realitza presencialment, acompanyat de la documentació que s'indica.
  • Si la sol·licitud general es presenta en aquesta Seu Electrònica s'emplenarà i signarà el formulari després de prémer el botó “Iniciar tràmit” i s'adjuntarà la documentació que s'indica.
  • El pagament d'esta taxa es realitza pel sistema d'autoliquidació: Gestor d'Autoliquidacions.

Documentació addicional necessària segons el cas:
  • Sol·licitud d’informe urbanístic de compatibilitat previ a comunicació activitat innòcua:
    • Autoliquidació completa
    • Justificant acreditatiu d'haver efectuat l'ingrés previ de la taxa d'actuacions urbanístiques vigent
    • Plànol d’emplaçament:

      En el qual quede clarament identificada la ubicació concreta on pretén instal·lar-se l'activitat.

    • Memòria tècnica de l'activitat, subscrita per persona tècnica competent:

      En la qual es descriga el local i les característiques d'esta, havent d'incloure com a mínim plans de planta i secció.

    • Requeriments de la instal·lació respecte als servicis públics essencials
Taxes
Taxa d'actuacions urbanístiques

  • Termini d'ingrés: Amb caràcter previ a la sol·licitud.
  • Quantia 140,90 €.
  • El pagament d'esta taxa es realitza pel sistema d'autoliquidació: Gestor de Autoliquidaciones


Actuacions a realitzar per la persona sol·licitant
  • Pagament de la taxa
  • Presentació de la sol·licitud juntament amb la documentació sol·licitada
Informació Complementària

Aquest informe, que serà vinculant quan siga negatiu, haurà d'emetre's en el termini màxim d'un mes des de la seua sol·licitud i versarà sobre els següents aspectes:

a) El planejament al qual està subjecte la finca i la seua localització sobre pla segons el planejament urbanístic vigent.
b) La classificació i qualificació urbanística del sòl. En el supòsit que l'activitat pretenga situar-se en sòl no urbanitzable s'indicarà, en el seu cas, la necessitat de tramitar declaració d'interès comunitari.
c) Els usos urbanístics admesos i, en el seu cas, l'existència de limitacions de caràcter estrictament urbanístic.
d) Les modificacions del planejament que, en el seu cas, s'estiguen elaborant i que pogueren afectar la ubicació de la instal·lació.
e) Les circumstàncies previstes, en el seu cas, en els instruments de planificació urbanística per a les instal·lacions existents amb anterioritat a l'aprovació d'aquests.
En cas que l'informe no s'emetera en el termini assenyalat, serà suficient que l'interessat indique la data en què va ser sol·licitat.

Termini de resolució i recursos
Silenci Administratiu: No és procedent
Termini màxim de resolució: No s´hi aplica
Fer en web

Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital

Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.

(Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona jurídica i es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc la persona interessada", i presentar la sol·licitud juntament amb els documents necessaris per a la realització del tràmit.

Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona física o, realitzant-se en nom d'una persona jurídica, NO es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc representant mitjançant la presentació d'apoderament" i presentar la sol·licitud juntament amb la documentació que acredite la representació i la resta de documents necessaris per a la realització del tràmit.)

  • Òmpliga el formulari i adjunte la documentació indicada. En l'apartat “Documentació addicional” podrà presentar tants arxius/documents com necessite.
  • Confirme les dades, firme i presente la sol•licitud

En l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.

Legislació

Llei 6/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, de Prevenció, Qualitat i Control ambiental d'Activitats en la Comunitat Valenciana.

Oficines on presentar
  • REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - PL. AJUNTAMENTEdifici de la Casa Consistorial, entrada pel carrer de l'Arquebisbe Mayoral, 1AcTel.: REGISTRO: 96.208.10.35Fax: 96.353.99.80 De 8.30 a 14.00 de dilluns a divendres. Cita prèvia: web municipal www.valencia.es o cridant al 010
  • OFICINA D'ATENCIÓ CIUTADANA - TABAQUERAC/ Amadeu de Savoia, 11. Nau Oest. 46010 ValènciaTel.: 962082015, 962082016, 962082101, 962082102Fax: 96.389.50.14De 8:30 a 14.00 de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010oactabacalera@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL D'ABASTOSCarrer d'Alberic, 18Tel.: 96.352.54.78 Ext. 4509-4505Fax: 96.352.66.91De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmabastos@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE CIUTAT VELLAPlaça d'Alfons el Magnànim, s/n (xalet del Parterre) Tel.: 96.208.17.37 / 96.208.4174 / 96.208.4087/ 96.208.4159 Fax: 96.352.65.66De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010 jmciutatvella@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL NORDPlaça del Poble, 4 CarpesaTel.: 96.301.30.55 96.301.31.11De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelnord@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL D'EXPOSICIÓCarrer de la Guàrdia Civil, 19 Tel.: 962084327/ 962084328/ 962084331Fax: 96.360.17.36De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmexposicion@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL SUDCarrer de la Poetessa Leonor Perales, s/n; CastellarTel.: Registre: 963013023; Secretaría: 963013402 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelsud@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE PATRAIXCarrer del Beat Nicolau Factor, 1 Tel.: 962084052/ 962084042/ 962084043De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpatraix@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE RUSSAFACarrer de Maties Perelló, 5Tel.: 962084218 / 962084245 / 962084246 / 962084247 / 962087379Fax: 96.352.65.22De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmruzafa@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE TRÀNSITSCarrer del Comte de Lumiares, 5 Tel.: 962084365/ 962084368Fax: 96.353.99.16De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmtransit@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DELS POBLES DE BENIMÀMET-BENIFERRI (TRÀMITS PADRÓ)Carrer Senda de Secanet, 43 bj (Benimàmet)Tel.: 963 013 436De 8.30 a 14.00 hores, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho en el telèfon 963 013 436
  • JUNTA MUNICIPAL DEL MARÍTIMCarrer Barraca, 53Tel.: Información y Registro: 963014120 Obras: 963014008 / 963014210 Bonos EMT: 963014173 Actividades: 963014217De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmmaritim@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DELS POBLES DE BENIMÀMET-BENIFERRISenda del Secanet, 43 baix; BenimàmetTel.: de Registre: 963013436 i 963013446; Secretaria: 963013411 i 963013446De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010; AVÍS: DEL 12 AL 20 DE MARÇ DE 9.00 A 13.00, EL DIA 18 ROMANDRÀ TANCADAjmpoblesdeloest@valencia.es
  • ALCALDIA DE BENIFARAIGCarrer de Ferrer i Bigné, 47Tel.: 96.363.52.49Registre: dimarts de 9.00 a 14.00 hores.
  • ALCALDIA DEL PALMARCarrer de Cabdet, 15Tel.: 96.162.00.66Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCADIA DE BORBOTÓPlaça del Moreral, 8 Tel.: 96.390.17.47Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE POBLE NOUCamí de Montcada, 205Tel.: 96.366.66.89Registre: dilluns de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DEL SALERAvinguda dels Pinars, 1Tel.: 96.183.02.95Registre: dimarts 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE PINEDOCarrera del Riu, 263Tel.: 96.324.89.64Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE LA TORRECarrer de Benidoleig, s/nTel.: 96.396.33.17Registre: dimarts 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE LES CASES DE BÀRCENACamí de les Cases de Bàrcena, 63; CP: 46131-ValènciaTel.: 96.185.42.05Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores
  • ALCALDIA DEL FORN D´ALCEDOCamí d'Alabau, 2Tel.: 96.376.09.36Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DEL PERELLONETCarrer Marqués de Valterra, 35Tel.: 96.177.78.89Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE LA PUNTACamí del Canal, 74 (Xalet de Bartual)Tel.: 96 367 33 30 Fax: 96 367 33 30 Registre: dijous de 9:00 a 14:00 hores
  • ALCALDIA DE MASSARROJOSCarrer de Mossén Bau, 10-12Tel.: 96.139.41.49Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
Anar a inici de pàgina