ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Presentació d’un Programa d’Actuació Aïllada en Ciutat Vella
Modalitat presencial Modalitat web sense certificat Modalitat web amb certificat Modalitat telefònica
UR.GU.40
Descripció
  1. Edificació de solars o rehabilitació d'edificis a través d'actuacions aïllades que es desenvolupen mitjançant programa quan no siga possible realitzar-les directament mitjançant llicència d'obres (article 69.3 LOTUP, modificada per Llei 1/2019, de 5 de febrer).
  2. Programa d'actuació aïllada en substitució del propietari després de la declaració de l'incompliment del deure d'edificar o rehabilitar (article 186 LOTUP).
Qui ho pot sol·licitar?

Qualsevol persona, física o jurídica, que acredite la disponibilitat civil de terrenys suficients per a assegurar que edificarà la parcel·la en termini inferior a 3 anys, regulat en l'article 165.3 LOTUP, llevat que estigueren en règim d'edificació o rehabilitació forçosa o en substitució del propietari. Segons el que s'estableix en l'articule 165.4 LOTUP, en centre històric de Ciutat Vella es considerara acreditada la disponibilitat civil sobre terrenys quan es tinga la titularitat d'almenys el 10% de la propietat.

Requisits
  • Tindre la disponibilitat civil sobre el 10% dels terrenys, excepte aquells immobles que es troben sotmesos al règim d'edificació forçosa .
  • Plena capacitat d'obrar, siguen o no propietaris dels terrenys afectats sempre que no estiguen incurses en causes d'incapacitat o inhabilitació per a l'acompliment de la seua funció com a agent públic, d'acord amb la legislació aplicable en matèria de contractació del sector públic (article115.3 a) LOTUP).
  • Acreditar la seua solvència tècnica i econòmica per a exercir les seues funcions, d'acord amb la legislació aplicable en matèria de contractació del sector públic (article 115.3 b) LOTUP).
  • Acreditar la classificació de contractista regulada en la legislació de contractes en cas que realitze obres d'urbanització (articule 115.3 c) LOTUP).
Quan sol·licitar-ho

En qualsevol moment.

Documentació a presentar

  • Si la sol·licitud es realitza presencialment, Imprès de sol·licitud que pot descarregar en l'apartat “Impresos” d'aquesta mateixa pàgina, acompanyat de la documentació que s'indica (segons lo establit en l’article 166 i en el 186.3.b) LOTUP).
  • Si la sol·licitud es presenta en aquesta Seu Electrònica s'emplenarà i signarà el formulari després de prémer el botó “Iniciar tràmit” i s'adjuntarà la documentació que s'indica.

Documentació per a tots els casos:
  • Alternativa tècnica. Contingut:

    -Avantprojecte d’edificació o rehabilitació acompanyat, en el seu cas, de projecte d’urbanització.
    -En cas de ser necessari modificar el planejament urbanístic, s’acompanyará l’instrument urbanístic que ho modifique.

  • Proposta de conveni urbanístic a subscriure entre l'adjudicatària i l’administració actuant
  • Proposició jurídico-econòmica que contemple:

    - Relacions entre adjudicatari i propietaris
    - Estimació de costos de l’actuació
    - Avançament d’equidistribució de beneficis i càrregues
    - Estudi de viabilitat económica i de sostenibilitat económica de l’actuació
    - Pla de reallotjament i retorn, en el seu cas.

  • Documents acreditatius de la disponibilitat civil sobre els terrenys
Actuacions a realitzar per la persona sol·licitant
  • Cita prèvia opcional.
  • Presentació de la sol.licitud acompanyada de la documentació corresponent.
Termini de resolució i recursos
Recursos que poden interposar-se:
  • Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
  • Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
Silenci Administratiu: Desestimatori
Art. 24 Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Termini màxim de resolució: Més de 6 mesos
6 mesos
Llei 5/2014, de 25 de juliol, d'Ordenació del Territori, Urbanisme i Paisatge, de la Comunitat Valenciana, arts. 166 a 168, en relació amb els arts. 117 a 165
Fer en web

Realitzar la sol•licitud en línia amb firma digital

Si disposa de certificat digital de la Generalitat Valenciana o DNI electrònic pot realitzar el tràmit en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina, adjuntant aquells documents que s'indiquen en este Catàleg de Tràmits.

Atenció telefònica

010
963525478 Ext. 3352

Legislació
  • Reial Decret Legislatiu 7/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aproba el Text Refós de la Llei del Sòl i Rehabilitació Urbana.
  • Reial Decret 1093/1997, de 4 de juliol, de Normes Complementàries al Reglament per a l’Execució de la Llei Hipotecaria sobre Inscripció al Registre de la Propietat d’Actes de Naturalea Urbanística.
  • Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases de Règim Local.
  • Llei 5/2014, de 25 de juliol, d’Ordenació del Territori, Urbanisme i Paisatge, de la Comunitat Valenciana, segons redacció donada per la Llei 1/2019, de 5 de febrero; i la resta de normativa urbanística aplicable per motius temporals.
  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Publiques.
  • Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
  • Llei 9/2017, de 8 de noviembre, de Contractes del Sector Públic.
  • Guia de procediments per a l’aprovació dels PAIS a l’Ajuntament de València.
On dirigir-se

Oficines de presentació:

Registre electrònic de l’ Ajuntament de València o per qualsevol dels mitjans previstos en l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques.

Oficines d'informació
  • SERVICI DE GESTIÓ DEL CENTRE HISTÒRICAmadeo de Savoia, 11. Pati B, segona plantaTel.: 96.352.54.78 Ext. 3336.
Oficines on presentar
  • JUNTA MUNICIPAL D'ABASTOSCarrer d'Alberic, 18Tel.: 96.352.54.78 Ext. 4509-4505Fax: 96.352.66.91De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmabastos@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE CIUTAT VELLAPlaça d'Alfons el Magnànim, s/n (xalet del Parterre) Tel.: 96.208.17.37 / 96.208.4174 / 96.208.4087/ 96.208.4159 Fax: 96.352.65.66De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010 jmciutatvella@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL D'EXPOSICIÓCarrer de la Guàrdia Civil, 19 Tel.: 962084327/ 962084328/ 962084331Fax: 96.360.17.36De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmexposicion@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DEL MARÍTIMCarrer Barraca, 53Tel.: Información y Registro: 963014120 Obras: 963014008 / 963014210 Bonos EMT: 963014173 Actividades: 963014217De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmmaritim@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE PATRAIXCarrer del Beat Nicolau Factor, 1 Tel.: 962084052/ 962084042/962084043De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpatraix@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE RUSSAFACarrer de Maties Perelló, 7 AVÍS: A causa de l'execució d'obres, els seus serveis es traslladen provisionalment des del dia 4 d'octubre de 2022 fins a un altre avís a l'Alqueria dels Peris situada al Parc urbà de Malilla (C/ Joaquín Benlloch, S/N)Tel.: 962084218 / 962084245 / 962084246 / 962084247 / 962087379Fax: 96.352.65.22De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmruzafa@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE TRÀNSITSCarrer del Comte de Lumiares, 5 Tel.: 962084365/ 962084368Fax: 96.353.99.16De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmtransit@valencia.es
  • OFICINA D'INFORMACIÓ I REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - PL. AJUNTAMENTEdifici de la Casa Consistorial, entrada pel carrer de l'Arquebisbe Mayoral, 1AcTel.: INFORMACIÓN: 010/96.310.00.10. REGISTRO: 96.208.10.35Fax: 96.353.99.80 De 8.30 a 14.00 de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010informacion@valencia.es
  • REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - TABACALERACarrer d'Amadeu de Savoia, 11, nau oestTel.: 96.352.54.78 - ext: 2036De 8:30 a 14.00 de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010
  • ALCALDIA DEL PALMARCarrer de Cabdet, 15Tel.: 96.162.00.66Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DEL SALERAvinguda dels Pinars, 1Tel.: 96.183.02.95Registre: dimarts 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE BENIFARAIGCarrer de Ferrer i Bigné, 47Tel.: 96.363.52.49Registre: dimarts de 9.00 a 14.00 hores.
  • ALCADIA DE BORBOTÓPlaça del Moreral, 8 Tel.: 96.390.17.47Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE MASSARROJOSCarrer de Mossén Bau, 10-12Tel.: 96.139.41.49Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DEL PERELLONETCarrer Marqués de Valterra, 35Tel.: 96.177.78.89Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DEL FORN D´ALCEDOCamí d'Alabau, 2Tel.: 96.376.09.36Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE LA PUNTACamí del Canal, 74 (Xalet de Bartual)Tel.: 96 367 33 30 Fax: 96 367 33 30 Registre: dijous de 9:00 a 14:00 hores
  • ALCALDIA DE LA TORRECarrer de Benidoleig, s/nTel.: 96.396.33.17Registre: dimarts 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE PINEDOCarrera del Riu, 263Tel.: 96.324.89.64Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE POBLE NOUCamí de Montcada, 205Tel.: 96.366.66.89Registre: dilluns de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE LES CASES DE BÀRCENACamí de les Cases de Bàrcena, 63; CP: 46131-ValènciaTel.: 96.185.42.05Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores
  • JUNTA MUNICIPAL DELS POBLES DE BENIMÀMET-BENIFERRISenda del Secanet, 43 baix; BenimàmetTel.: de Registre: 963013436 i 963013446; Secretaria: 963013411 i 963013446De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdeloest@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL SUDCarrer de la Poetessa Leonor Perales, s/n; CastellarTel.: de Registre: 963013023; Secretaría: 963013402 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelsud@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL NORDPlaça del Poble, 4 CarpesaTel.: 96.301.30.55 96.301.31.11De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelnord@valencia.es
Anar a inici de pàgina