Este tràmit permet inscriure's en el procés de selecció per a cobrir 15 places de Suboficial/a de Bomber/a (grup B). D'elles, 10 es convoquen per promoció interna i 5 per torn de mobilitat.
La selecció es realitzarà pel sistema de concurs oposició per al torn de promoció interna, seguit de curs selectiu de caràcter eliminatori i concurs per al torn de mobilitat, precedit de reconeixement mèdic eliminatori.
Per a participar, és necessari emplenar el formulari en esta seu electrònica, pagar les taxes corresponents i presentar la sol·licitud dins del termini establit. 👉Guia per a presentar la sol·licitud
Les Bases de les convocatòries i tota la informació relativa al procés de selecció (llistes de personal admés, tribunals, etc.) poden consultar-se en la pàgina web d'Oposicions, Tràmits / Accés a la Funció Pública / Seguiment d'oposicions
Per a ser admeses al present procés selectiu, les persones aspirants hauran de reunir els següents requisits en el dia en què finalitze el termini de presentació d'instàncies:
a) Aspirants que accedisquen pel torn de promoció interna
- Ser personal funcionari de carrera, integrat en la Subescala de Servicis Especials, Classe Servici d'Extinció d'Incendis i Categoria Sergent/a de Bomber/a.
- Trobar-se en servici actiu o servicis especials en la categoria de Sargento/a de Bomber/a com a funcionari/a de l'Ajuntament de València, havent completat dos anys de servici efectiu.
- No trobar-se en situació de segona activitat, excepte per gestació o lactància.
- No patir malaltia ni defecte físic que li impedisca el normal exercici de las funcions pròpies de la categoria a que aspira, Suboficial/aa de Bomber/a, d'acord amb els criteris establits pels servicis mèdics del SPEIS de l'Ajuntament de València per a la citada categoria.
- No trobar-se suspesa ni inhabilitada per a l'exercici de funcions públiques.
- No haver sigut sancionada per la comissió de falta greu o molt greu llevat que s'haguera obtingut la cancel·lació de la sanció imposada.
- Disposar de la titulació de Tècnic/a Superior o equivalent.
- Estar en possessió del permís de conduir de la classe C.
- Abonar els drets d'examen.
b) Aspirants que accedisquen pel torn de mobilitat
- Ser personal funcionari de carrera de la categoria que es convoca (Suboficial/a de Bomber/a) de qualsevol dels SPEIS de la Comunitat Valenciana, integrat en l'Escala d'Administració Especial, Subescala de Servicis Especials, Classe Servici d'Extinció d'Incendis i Categoria de Suboficial/a de Bomber/a, corresponent a l'Escala de comandament i al Grup de Titulació B, segons el que es disposa en la Llei 7/2011 dels SPEIS.
- Haver ocupat com a personal funcionari de carrera durant 5 anys en un SPEIS de la Comunitat Valenciana la mateixa plaça a la qual s'aspira i amb la mateixa classificació.
- Faltar-li més de 5 anys per a la jubilació, comptats des de la convocatòria, i no trobar-se en la situació de «segona activitat», a excepció del cas de gestació o lactància.
- No trobar-se en situació de suspensió per a l'exercici de funcions públiques.
- No patir malaltia ni defecte físic que li impedisca el normal exercici de les funcions pròpies de la categoria al fet que aspira, Suboficial/a de Bomber/a, d'acord amb els criteris establits pels servicis mèdics del SPEIS de l'Ajuntament de València per a la citada categoria.
20 dies hàbils a partir del següent al de la publicació de l'extracte de les bases en el Boletín Oficial del Estado.
Publicació BOE: 03/10/2025
Termini de sol·licitud: del dia 06/10/2025 fins al 03/11/2025 ambdós inclusivament.La sol·licitud es presenta en esta Seu Electrònica. Una vegada s'haja polsat el botó Iniciar tràmit, s'emplenarà el formulari, es formalitzarà el pagament de la taxa corresponent i si és el cas, s'adjuntarà la documentació acreditativa de exempció/bonificació. La presentació finalitzarà amb la firma electrònica de la sol·licitud.
Documentació addicional necessària segons el cas:- Torn Promoció interna. Si es el cas, documentació acreditiva de la bonificació de la taxa:
- Documentació acreditativa de les bonificacions de la taxa, si escau
- Torn de mobilitat:
- Currículum vitae
- Documentació acreditativa dels mèrits al·legats per la persona aspirant al costat d'un índex d'estos (tots dos ordenats cronològicament)
- Documentació acreditativa de les bonificacions de la taxa, si escau
Import: 41,41 euros. Dret a bonificacions segons es contempla en l'Art. 6 de l'Ordenança.
Ordenança reguladora de la Taxa per prestació de servicis administratius en Proves i Expedients de Selecció de PersonalEl model d'autoliquidació asociat a aquesta taxa es el A708 - Taxa per prestació dels Serveis Administratius en proves i expedients de Selecció de Personal.Pot simular l'autoliquidació ací.- Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
- Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
La sol·licitud es pot iniciar en línia mitjançant el botó Iniciar tràmit, situat a l'inici d'esta pàgina. Serà necessària la identificació i signatura electrònica, d'acord amb els sistemes habilitats en la Seu Electrònica / Sistemes de firma.
Una vegada dins del tràmit:
- S'haurà de completar el formulari de sol·licitud, indicant el torn d'accés.
- A continuació, s'haurà de formalitzar el pagament electrònic de la taxa corresponent, a través de l'enllaç habilitat en el tràmit i utilitzant l'aplicació SIGA (Sistema d'Informació de Gestió d'Autoliquidacions).
- En cas de bonificació o exempció de la taxa, així com en el cas d'accedir pel torn de mobilitat, s'haurà d'adjuntar la documentació acreditativa. Si cal aportar més d’un fitxer, es podrà utilitzar l’enllaç Documentació addicional.
- La sol·licitud haurà de ser presentada i signada electrònicament.
Una vegada finalitzat el procés, es podrà guardar o imprimir el justificant de presentació.
Posteriorment, des de l’apartat "Carpeta Ciutadana" de la Seu Electrònica, es podrà consultar i obtindre còpia de les sol·licituds presentades, així com aportar documentació addicional o requerida.
010
96 352 54 78 Extensions: 4814,4844, 4851, 4853, 5708, 5708, 4810, 4821 y 4854.
- Bases específiques que regiran la convocatòria per a proveir en propietat 15 places de Suboficial/a de Bomber/a.
- Bases generals que regiran els processos selectius per a l'accés a la funció pública a l'Ajuntament de València i modificacions.
- Reial Decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic
- Llei 30/1984, de 2 d’agost, de Mesures de Reforma per a la Funció Pública, en la qual cosa resulte vigent
- Reial Decret Legislatiu 781/86, de 18 d’abril, pel qual s’arova el Text Refós de les Disposicions legals vigents en materia de Règim Local
- Reial Decret 364/95, de 10 de març, pel qual s’aprova el Reglament General d’Ingrés del personal al servici de l’Administració General de l’Estat i de provisió de llocs de treball i promoció profesional dels Funcionaris Civils de l’administració General de l’Estat, amb carácter supletori
- Llei 4/2021, de 16 d’abril, de la Generalitat, de la Funció Pública Valenciana
- Decret 3/2017, de 13 de gener del Consell, pel qual aprova el Regalmente de secció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la Funció Pública Valenciana