ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Subvencions per a projectes que promoguen la igualtat de les persones LGTBI
Modalitat presencial Modalitat web sense certificat Modalitat web amb certificat Modalitat telefònica
IG.AY.60
Descripció

Este tràmit permet que associacions i entitats sense ànim de lucre puguen sol·licitar ajudes econòmiques per a desenrotllar projectes que fomenten la igualtat i la no discriminació de les persones LGTBI en el municipi de València durant l'any 2025.

Estes subvencions busquen donar suport a iniciatives que contribuïsquen a eliminar estereotips i barreres socials, promoure la diversitat sexual i de gènere, sensibilitzar a la ciutadania, i reforçar els drets humans i la igualtat de tracte.

L'ajuda té una dotació total de 66.666,67 euros. L'import màxim a percebre serà de 8.000,00 € per projecte.


  • Per a més informació, consultar les Bases de la Convocatòria 2025 en l'apartat Informació Complementària.
Qui ho pot sol·licitar?

Associacions i entitats sense ànim de lucre amb implantació a València que en el moment de presentació de la mateixa, complisquen amb els requisits establits.

Requisits
  1. Ser associacions, entitats, organitzacions, federacions o agrupacions d'associacions i entitats, amb implantació a la ciutat de València.
  2. No tindre fins lucratius.
  3. Estar legalment constituïdes i formalment inscrites en el Registre públic corresponent.
  4. Justificar i acreditar la figura de representant legal de l'associació i entitat i de la voluntat de l'entitat o associació de participar en la convocatòria.
  5. Tindre la seu o delegació permanent a València, amb personal contractat o voluntariat i horari d'obertura regular.
  6. Estar al corrent de les seues obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i sense deutes pendents d'anteriors subvencions municipals.

En cas de concórrer a la convocatòria en agrupació d'associacions i entitats, cada una d'elles haurà de complir els requisits anteriorment esmentats.

Quan sol·licitar-ho

El termini per a presentar la sol·licitud serà d'1 mes a comptar des de l'endemà a partir de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de València.

Publicació en el BOP: 10/04/2025


Termini de sol·licitud: del dia 11/04/2025 fins al 12/05/2025 ambdós inclusivament.
Documentació a presentar

La sol·licitud es presenta en esta Seu Electrònica. S'emplenarà i signarà el formulari després de prémer el botó “Iniciar tràmit” i s'adjuntarà la documentació que s'indica.


Documentació per a tots els casos:
  • Annex 1. Declaració responsable:

    de qui ostente la representació legal de l'associació o entitat sol·licitant, emplenant i adjuntant el model de l'Annex 1 de l'apartat Impresos

  • Annex 2. Projecte:

    emplenant i adjuntant el model de l'Annex 2 de l'apartat Impresos. Es podrá sol·licitar finançament per a un projecte únicament per cada associació o entitat i serà redactat en els termes establits en el punt sisé de la convocatòria.

  • Annex 3. Pressupost:

    emplenant i adjuntant el model de l'Annex 3 de l'apartat Impresos d'esta convocatòria, en els termes establits en el punt seté de la convocatòria.

  • Memòria d'activitats de l'associació o entitat sol·licitant:

    en la qual constaran:

    - L'organigrama de l'associació o entitat en el qual s'inclourà: domicili de la seu, noms i cognoms d'aquelles persones que ocupen un càrrec dins de l'Organització i, en el seu cas, secretaria/vocalia o delegació amb competències en Igualtat i Drets LGTBI.

    - El nom i contacte de la persona que actuarà com a representant de l'organització davant l'Ajuntament de València. Aquesta persona haurà d'estar disponible, en horari d'oficina, telefònica i/o telemàticament, per a poder ser contactada pel personal de la secció de Inclusió i Convivència en relació al seguiment del desenvolupament del projecte.

    - La memòria haurà d'incloure DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA DE L'EXPERIÈNCIA en projectes de similars característiques, corresponent als últims dos anys (si no es té experiència, s'indicarà específicament aquesta circumstància.

  • Estatuts de l'associació o entitat
  • Inscripció en el Registre públic d'Associacions i Entitats
  • Document de l'associació o entitat que acredite la representació legal, l'existència de seu a la ciutat de València i l'acreditació de la voluntat de participar en aquesta convocatòria
  • En cas d'agrupació d'agrupació d'associacions i entitats, conveni:

    amb el contingut establit al punt 2 de la convocatòria.

Informació Complementària

CONVOCATÒRIA 2025


NOVETAT: El període d'execució dels projectes tindrà una duració de 12 mesos, havent d'iniciar-se després de la concessió i cobrament de la subvenció. L'import de la subvenció concedida s'abonarà en dos moments: En el moment de concessió de la subvenció, en un pagament a compte i anticipat del 75% de la subvenció concedida, que suposarà lliurament de fons amb caràcter previ a la justificació, com a finançament necessari per a poder dur a terme les actuacions inherents a la subvenció amb els requisits establits en la vigent Ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament. No es requerirà de la constitució de garanties, exonerant-se a la beneficiària de l'obligació establida en l'article 16 de l'Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament de València i els seus organismes públics. Una vegada transcorregut el període de 12 mesos des de la concessió i cobrament del 75% de la subvenció concedida, prèvia justificació per la beneficiària de la realització del projecte, s'abonarà el segon pagament del 25% de la subvenció concedida.

En el cas que alguna associació o entitat no justifique algun dels requisits de la convocatòria, o no accepte o renuncie a la subvenció, i així ho fera abans de l’abonament efectiu d’esta, s’atorgarà la subvenció a l’associació o entitat sol·licitant, o a les associacions o entitats sol·licitants següents per orde de puntuació, sense necessitat de fer una nova convocatòria.

Termini de resolució i recursos
Recursos que poden interposar-se:
  • Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
  • Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
Silenci Administratiu: Desestimatori
Article 24.1 paràgraf segon Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Termini màxim de resolució: 3 mesos
Fer en web

Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital

Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.

(Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona jurídica i es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc la persona interessada", i presentar la sol·licitud juntament amb els documents necessaris per a la realització del tràmit.

Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona jurídica i NO es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc representant mitjançant la presentació d'apoderament" i presentar la sol·licitud juntament amb la documentació que acredite la representació i la resta de documents necessaris per a la realització del tràmit.)

  • Òmpliga el formulari i adjunte la documentació indicada. En l'apartat “Documentació addicional” podrà presentar tants arxius/documents com necessite.
  • Confirme les dades, firme i presente la sol·licitud.

En l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.

Atenció telefònica

96 352 54 78, Extensión 77174

Legislació
  • Acord de Junta de Govern Local de 28/03/2025, pel qual s'aprova la convocatòria de subvencions a associacions i entitats sense ànim de lucre per a projectes que promoguen la igualtat de les persones LGTBI al municipi de València per a l'any 2025.
  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i el Reial decret 887/2006, de 21de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei de Subvencions
On dirigir-se

OFICINA D'INFORMACIÓ:

SERVICI D'IGUALTAT

Edifici Tabacalera. Carrer Amadeu de Savoia, 11 - 46010 València

Tel.: 96 352 54 78, Extensió 77174

jserigualtat@valencia.es

Anar a inici de pàgina