Este tràmit permet a les associacions i entitats sense ànim de lucre sol·licitar subvencions per a desenrotllar projectes que promoguen la igualtat efectiva entre dones i hòmens a la ciutat de València, l'any 2025.
Els projectes han de desenrotllar-se en el terme municipal i centrar-se en temes com:
- Prevenció i atenció de la violència de gènere.
- Suport psicològic amb perspectiva de gènere.
- Sensibilització, formació o difusió sobre igualtat.
- Promoció de noves masculinitats.
- Visibilització del paper de les dones en la cultura, esport, i altres àmbits.
La quantia màxima que podrà sol·licitar-se i atorgar-se per projecte serà de 8.000,00€. Els projectes s'ordenaran per orde decreixent de puntuació fins a aconseguir el límit màxim del crèdit pressupostari de 150.000,00 €, d'acord amb les especificacions descrites en la convocatòria.
L'import de la subvenció concedida s'abonarà en dos moments:
1. En el moment de concessió de la subvenció, en un pagament a compte i anticipat del 75% de la subvenció concedida.
2. Una vegada transcorregut el període de 12 mesos des de la concessió i pagament del 75% de la subvenció concedida, prèvia justificació per la beneficiària de la realització del projecte, s'abonarà el segon pagament del 25% de la subvenció concedida.
Per a més informació, consultar la convocatòria completa en l'apartat Informació complementària.
- Ser Associacions i entitats de dones, federacions o plataformes de dones o Associacions i entitats mixtes, totes dues amb implantació municipal.
- Mancar de fins lucratius.
- Estar legalment constituïdes i formalment inscrites en el Registre públic corresponent a la data de publicació en el B.O.P. d'esta Convocatòria.
- Haver acordat l'òrgan competent de l'entitat o associació participar en la convocatòria i disposar de la figura de representant legal de l'associació o entitat.
- Tindre seu o delegació permanent en el municipi de València, dotada de personal contractat o voluntari, en la qual es desenvolupe de manera habitual l'activitat de l'associació o entitat. L'horari d'obertura al públic que ha de tindre (almenys) periodicitat setmana. Ha de disposar d'una estructura organitzativa suficient que garantisca el compliment dels seus fins socials i de la proposta objecte de subvenció. En este horari es podran realitzar, per part del personal del Servici d'Igualtat, visites de seguiment dels projectes subvencionats durant el seu període d'execució.
- Trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de València i l'Agència Estatal de l'Administració Tributària com també amb la Seguretat Social i amb les obligacions per reintegrament de subvencions atorgades per l'Ajuntament amb anterioritat, si escau.
- Haver justificat correctament, amb anterioritat a la finalització del termini d'esmena de defectes de la present convocatòria, qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l'Ajuntament de València, excepte en aquells casos en què no haja finalitzat el corresponent termini de justificació.
- En cas de concórrer a la convocatòria en agrupació d'associacions i entitats, cadascuna d'elles haurà de complir els requisits anteriorment esmentats. Totes les associacions i entitats de l'agrupació tindran la consideració de beneficiàries i hauran de nomenar una persona com a representant o apoderada única amb poders bastants per a complir les obligacions que com a beneficiària corresponguen a l'agrupació i no podrà dissoldre's l'agrupació fins que haja transcorregut el termini de prescripció contemplat en els articles 39 i 65 de la LGS.
- A més dels requisits exposats en el present precepte de convocatòria, les associacions i entitats que concórreguen a l'obtenció de la subvenció hauran de complir qualsevol altre requisit previst en l'Ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament de València i els seus Organismes Públics i en l'Article 13 de la de la LGS.
El termini per a presentar la sol·licitud serà d'1 mes a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de València.
Publicació BOP: Divendres 27 de juny de 2025 - Butlletí Núm. 121
Termini de sol·licitud: del dia 28/06/2025 fins al 28/07/2025 ambdós inclusivament.- La sol·licitud es presenta en esta Seu Electrònica. S'emplenarà i signarà el formulari després de prémer el botó “Iniciar tràmit” i s'adjuntarà la documentació que s'indica.
En el cas que l'entitat sol·licitant no es trobe donada d'alta en el Registre de creditors de l'Ajuntament de València o hi haja alguna modificació que afecte el fitxer, haurà de presentar sol·licitud d'alta i manteniment en el fitxer de persones creditores,cessionàries, tercers i personal propi acompanyada de la documentació requerida en la mateixa sol·licitud (👉enllaç).
- Declaració responsable de la representació legal de l'associació o entitat sol·licitan:
Annex 1 de l'apartat Impresos.
- Projecte:
Annex 2 de l'apartat Impresos. Sols es pot sol·licitar finançament per a un projecte per cada associació o entitat, sola o com a part d'una agrupació d'entitats, i serà redactat en els termes que establix el punt sisé de la convocatòria.
- Pressupost:
Annex 3 de l'apartat Impresos
- Document firmat per la Secretaria o òrgan que tinga la competència de l'entitat per a emetre certificats, i que així figure en els Estatuts que s'aporten:
Amb una extensió màxima de 6 pàgines i el contingut establit en el punt 5.2.4 de la convocatòria.
- Estatuts
- Inscripció en el Registre públic d'Associacions i Entitats
- Certificat:
Descarregar el model 👉 ací en format word o en l'apartat Impresos en format pdf.
- En cas d'agrupació d'associacions i entitats, Conveni:
Amb el contingut establit en el punt 5.2. 9 de la convocatòria.
CONVOCATÒRIA 2025 👉Enllaç
ACTUACIONS A REALITZAR PER LES ENTITATS QUE REBEN LA SUBVENCIÓ:
1. Les entitats beneficiàries hauran d'iniciar les activitats una vegada resolta la convocatòria, concedida la subvenció i abonat el pagament del 75% de la quantitat subvencionada, en cas contrari quedaran obligades a reintegrar els fons percebuts. El termini màxim d'execució dels projectes serà de 12 mesos des de la concessió i el pagament del 75% de la quantitat subvencionada.
2. En el termini màxim de 10 dies, hauran de presentar per seu electrònica el calendari amb la programació i horari definitiu de la realització de les activitats i comunicar la data d'inscripció en elRegistre Municipal d'Entitats ciutadanes, si és el cas. Es podrà realitzar a través d'Aportació de documentació a sol·licituds/expedientes ja en tràmit per l'Ajuntament o accedint al expedient corresponent a través de Carpeta Ciutadana, indicant l'E 02230 2025 067
3. Al llarg del període d'execució del projecte, qualsevol modificació puntual del calendari de realització de les activitats es considerarà excepcional, haurà de justificar-se que no suposa modificació del projecte subvencionat i no podrà excedir del termini màxim de 12 mesos des del pagament del 75% de la subvenció concedida. El canvi proposat en el calendari es comunicarà al Servici d'Igualtat per seu electrònica amb antelació suficient i, en tot cas, amb deu dies hàbils d'antelació a la nova data prevista, de manera que permeta la comprovació del compliment d'estos requisits i el seguiment i supervisió de l'execució del projecte.
- Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
- Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital
Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.
(Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona jurídica i es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc la persona interessada", i presentar la sol·licitud juntament amb els documents necessaris per a la realització del tràmit.
Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona jurídica i NO es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc representant mitjançant la presentació d'apoderament" i presentar la sol·licitud juntament amb la documentació que acredite la representació i la resta de documents necessaris per a la realització del tràmit.)
- Òmpliga el formulari i adjunte la documentació indicada. En l'apartat “Documentació addicional” podrà presentar tants arxius/documents com necessite.
- Confirme les dades, firme i presente la sol•licitud
En l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.
962087475
962087476
- Acord de la Junta de Govern Local de 13/06/2025, pel qual s'aprova la convocatòria de subvencions a associacions i entitats per a projectes que promoguen la igualtat entre dones i homes per a l'any 2025 👉Enllaç
- La Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei de Subvencions.
- SERVEI D'IGUALTATEdifici Tabacalera. Calle Amadeo de Savoia, 11 - 46010 València Tel.: 96 208 26 39 – 96 208 26 28.jserigualtat@valencia.es
- ESPAI DONES I IGUALTATGovernador Vell, 14-16 baix - 46003 ValènciaTel.: 962087475 / 962087476Horari: de 9 a 14h de dilluns a divendres i horari vesprades només d'octubre a juny de 16 a 20h de dilluns a dijousespaidones@valencia.es
- UNITAT D'IGUALTAT DEL MARÍTIM Casa de la Reina (Biblioteca) Carrer de la Reina nº 85 baix - 46011 ValènciaTel.: 962.065.251 - 962.065.205Dilluns a divendres: 9.00h - 14.00h; Dimarts i dijous: 16.15 h - 19.00hunitatsigualtat@valencia.es
- UNITAT D'IGUALTAT TORREFIEL-ORRIOLSPlaça Salvador Allende, 5 bajo, porta dreta - 46019 ValènciaTel.: 963211653 / 963211654Dilluns a divendres de 9 a 14 horesuitorrefielorriols@valencia.es