Este tràmit permet sol·licitar les subvencions destinades a fer costat a les comissions falleres en l'organització i realització de les falles grans i infantils per a l'exercici 2026.
L'ajuda té com a finalitat fomentar la tradició fallera i donar suport a la creació dels monuments, ja siguen realitzats per artistes fallers o per la pròpia comissió.
Import de l'ajuda
- L'ajuda serà del 30% de la base imposable del cost dels monuments, segons les dades remeses per la Junta Central Fallera. No es tindrà en compte l'excés de cost respecte al de la falla municipal.
- Import mínim obligatori per a poder rebre subvenció:
2.000 € per a falles infantils.
3.000 € per a falles grans.
- Gastos subvencionables:
Disseny i construcció de la falla gran i/o infantil.
En falles d'autoria pròpia: materials utilitzats i pòlisses d'assegurança de *plantà o altres similars.
- No són subvencionables: interessos bancaris, recàrrecs o sancions, gastos judicials, impostos indirectes recuperables, IRPF, lloguer del local, subministraments com a llum o similars.
Forma de pagament
Si la comissió declara no disposar de recursos suficients, pot sol·licitar un avançament del 75% de la subvenció concedida.
El 25% restant s'abonarà una vegada aprovada la justificació.
Si no se sol·licita avançament: el pagament es realitzarà després de la justificació completa.
No s'exigix garantia per tractar-se d'entitats sense ànim de lucre.
L'imprés de pagament anticipat està disponible en l'apartat Impresos d'este tràmit.
Per a més informació, es pot consultar la convocatòria completa en l'apartat Informació complementària.
Les comissions de falla de la ciutat de València que compten amb capacitat jurídica per a això.
- Estar integrada en la Junta Central Fallera i ser una entitat sense ànim de lucre, tal com es disposa en l'article 2.1 del Reglament Faller.
- Estar inscrita en el Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes de l'Ajuntament de València a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
- No trobar-se en alguna de les circumstàncies prohibides establides en l'article 13 de la Llei General de Subvencions.
- Estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i, si és el cas, del pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.
- No tindre pendent de justificar subvencions anteriors concedides per l'Ajuntament de València.
El termini per a presentar les sol·licituds serà de 20 dies naturals a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de València.
Publicació de l'extracte en el BOP: Dimecres 26 de novembre de 2025 Butlletí Núm. 227
Termini de sol·licitud: del dia 27/11/2025 fins al 16/12/2025 ambdós inclusivament.- La sol·licitud es presenta en esta Seu Electrònica. S'emplenarà i signarà el formulari després de prémer el botó “Iniciar tràmit” i s'adjuntarà la documentació que s'indica.
- Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona jurídica i no es disposa de Certificat digital de representant de l'entitat, presentar PODER DE REPRESENTACIÓ PER A TRAMITACIÓ PER COMPAREIXENÇA ELECTRÒNICA I/O PRESENCIAL, disponible en l'apartat impresos.
- Model normalitzat de declaració responsable i autoritzacions:
Que pot descarregar de l'apartat "Impresos" d'aquest tràmit, emplenar i adjuntar.
Punt 6.4 Convocatòria.
- Si és el cas, sol·licitud de pagament anticipat:
Sol·licitud per a rebre el pagament de fins al 75 per cent de la subvenció previament a la seua justificació.
Selecció de logos a incorporar en la publicitat de la difusió de concessió de subvencions:
LOGOS REGIDORIA DE FALLES (ENLLAÇ)
- Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
- Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital
Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.
(Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona jurídica i es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc la persona interessada", i presentar la sol·licitud juntament amb els documents necessaris per a la realització del tràmit.
Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona jurídica i NO es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc representant mitjançant la presentació d'apoderament" i presentar la sol·licitud juntament amb la documentació que acredite la representació i la resta de documents necessaris per a la realització del tràmit.)
- Òmpliga el formulari i adjunte la documentació indicada. En l'apartat “Documentació addicional” podrà presentar tants arxius/documents com necessite.
- Confirme les dades, firme i presente la sol•licitud
En l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.
963 525 478: extensions 5148 / 1282 / 1215
- Acord de Junta de Govern Local de 14/11/2025, pel qual s'aprova la convocatòria de subvencions a les comissions falleres per a les falles grans i infantils amb motiu de les Falles 2026
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
- Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
- SERVICI DE FESTES I TRADICIONSPl. Ajuntament, 1 - 2a plantaTel.: 96 208 51 68Fax: 96.352.86.70.secfiestas@valencia.es