Este tràmit permet sol·licitar ajudes econòmiques destinades a fer costat a les comissions falleres en l'organització i realització de les falles grans i infantils 2025.
Estes subvencions busquen fomentar i promoure la tradició fallera mitjançant el finançament dels gastos de disseny i construcció de les falles grans i/o infantils, o en el cas que l'autoria siga de la pròpia comissió fallera, mitjançant el finançament dels materials utilitzats en la seua construcció, pòlissa d'assegurança de plantà i altres pòlisses d'assegurança similars.
Import de l'ajuda:
- L'ajuda serà equivalent al 30% de la base imposable del cost dels monuments segons l'informe emés per la Junta Central Fallera. No s'inclourà l'excés de cost respecte a la falla de la plaça de l'Ajuntament.
- Es requerix un gasto mínim de 1.000 euros per a falles infantils i 2.000 euros per a falles grans per a tindre dret a la subvenció.
- Les comissions afectades per la DANA podran rebre un 10% addicional (fins a 5.000 euros per a falles grans i 2.500 euros per a falles infantils) prèvia presentació d'un certificat de la Junta Central Fallera o el Gremi d'artistes fallers.
Forma de pagament:
- S'avançarà un 75% de l'import concedit abans de la justificació si la comissió declara no tindre recursos suficients per a realitzar l'activitat. El 25% restant s'abonarà una vegada aprovada la justificació.
- Si la comissió no sol·licita l'avançament, el pagament es realitzarà després de la justificació de l'activitat.
- L'imprés per a sol·licitar el pagament anticipat està disponible en l'apartat Impresos
- LLISTATS PROVISIONALS SOL·LICITUDS ADMESES, A ESMENAR I CONCESSIÓ EN L'APARTAT "INFORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA" .
Les comissions de falla de la ciutat de València que compten amb capacitat jurídica per a això.
1. Estar integrada en la Junta Central Fallera i ser una entitat sense ànim de lucre, tal com es disposa en l'article 2.1 del Reglament Faller.
2. Estar inscrita en el Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes de l'Ajuntament de València a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
3. No trobar-se en alguna de les circumstàncies prohibides establides en l'article 13 de la Llei General de Subvencions.
4. Estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i, si és el cas, del pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.
5. No tindre pendent de justificar subvencions anteriors concedides per l'Ajuntament de València.
El termini per a presentar les sol·licituds serà de 20 dies naturals a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de València.
Publicació de l'extracte en el BOP: Dimecres 15 de gener de 2025 - Butlletí Núm. 9
Termini de sol·licitud: del dia 16/01/2025 fins al 04/02/2025 ambdós inclusivament.- La sol·licitud es presenta en aquesta Seu Electrònica. S'emplenarà i signarà el formulari després de prémer el botó “Iniciar tràmit” i s'adjuntarà la documentació que s'indica.
- Model normalitzat de declaració responsable i autoritzacions:
Que pot descarregar de l'apartat "Impresos" d'aquest tràmit, emplenar i adjuntar.
Punt 6.4 Convocatòria.
- Si és el cas, sol·licitud de pagament anticipat:
Sol·licitud per a rebre el pagament de fins al 75 per cent de la subvenció previament a la seua justificació.
Selecció de logos a incorporar en la publicitat de la difusió de concessió de subvencions:
LOGOS REGIDORIA DE FALLES (ENLLAÇ)
- (17/02/2025) LLISTATS PROVISIONALS SOL·LICITUDS ADMESES I A ESMENAR CONVOCATÒRIA SUBVENCIONS FALLES 2025
S'atorga un termini de DEU DIES HÀBILS, comptats des de l'endemà de la publicació de l'anunci en el tauler d'edictes electrònic de l'Ajuntament i en la pàgina web del Ajuntament (www.valencia.es), perquè les comissions falleres interessades esmenen la falta de documentació o acompanyen els documents preceptius, accedint al seu corresponent expedient en Carpeta ciutadana o a través del tràmit: Aportació de documentació a sol·licituds/expedientes ja en tràmit per l'Ajuntament.
- EDICTE I ACORD concessió subvencions Falles 2025 (Publicació Tauler d'edictes: 07/03/2025)
- Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
- Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital
Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.
(Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona jurídica i es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc la persona interessada", i presentar la sol·licitud juntament amb els documents necessaris per a la realització del tràmit.
Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona jurídica i NO es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc representant mitjançant la presentació d'apoderament" i presentar la sol·licitud juntament amb la documentació que acredite la representació i la resta de documents necessaris per a la realització del tràmit.)
- Òmpliga el formulari i adjunte la documentació indicada. En l'apartat “Documentació addicional” podrà presentar tants arxius/documents com necessite.
- Confirme les dades, firme i presente la sol•licitud
En l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.
963 525 478: extensions 5148 / 1282 / 1215
- Acord de Junta de Govern Local de 13/12/2024, pel qual s'aprova la convocatòria de subvencions a les comissions falleres per a les falles grans i infantils amb motiu de les Falles 2025
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
- Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
- SERVICI DE FESTES I TRADICIONSPl. Ajuntament, 1 - 2a plantaTel.: 96 208 51 68Fax: 96.352.86.70.secfiestas@valencia.es