ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Autorització instal·lació mercats ambulants i parades de venda i/o consum d’aliments durant les Falles
Modalitat presencial Modalitat web sense certificat Modalitat web amb certificat Modalitat telefònica
CU.FC.130
Descripció

Autorització de mercats ambulants i parades de venda i/o consum d’aliments durant les Falles.

  • Directrius per a l'autorització d'activitats i ocupació del domini públic a les comissions falleres amb motiu de les Falles 2025
  • Directrius generals de mobilitat, autorització d'instal·lacions i ocupació del domini públic 2025
  • (05/03/2025) Diligència aclaridora de l'apartat 3 del punt un de les directrius generals de mobilitat, autorització d'instal·lacions i ocupació del domini públic per a les Falles 2025
  • Emplaçaments autoritzats de les Falles 2024



Podrà trobar els Impresos en l'apartat "Informació Complementària".

Qui ho pot sol·licitar?

Les comissions de falla de la ciutat de València, integrades en Junta Central Fallera, que compten amb capacitat jurídica per a fer-ho.

Requisits
  • S'aportarà un únic PLÀNOL en el tràmit Autorització zona d'activitats en el qual constaran TOTES les instal·lacions amb la seua ubicació exacta (incloent mercats ambulants i parades de venda i/o consum d'aliments).
  • La presidència de la comissió fallera haurà de recopilar la DECLARACIÓ RESPONSABLE de cadascuna de la/s persona/s titular/és dels mercats ambulants i parades de venda i/o consum d'aliments (ELS MODELS DE DECLARACIONS RESPONSABLES ES TROBEN EN L'APARTAT "IMPRESOS" D'AQUEST TRÀMIT). La/les posarà a la disposició de la inspecció de sanitat i/o de la policia local al seu requeriment. No és necessari aportar-les a aquest procediment.
Quan sol·licitar-ho

En els terminis establits anualment per la Regidoria de Falles per al període de les Falles.


Termini de sol·licitud: del dia 04/11/2024 fins al 23/12/2024 ambdós inclusivament.
Documentació a presentar

La sol·licitud es presenta en esta Seu Electrònica. S'emplenarà i signarà el formulari després de prémer el botó “Iniciar tràmit” i s'adjuntarà la documentació que s'indica.

  • DOCUMENT D’APODERAMENT (AUTORITZACIÓ DE LA PRESIDÈNCIA) per a presentar la sol·licitud, únicament si la persona que ocupa la presidència delega en una altra per a la seua presentació (annex l'apartat "Impresos" d'esta mateixa pàgina).
  • La DECLARACIÓ RESPONSABLE ACTIVITATS FALLES es presentarà en el procediment Autorització zona d'activitats, zona de focs i instal·lació de carpa durant les Falles (apartat "Impresos" d'aqueix tràmit).
  • La presidència de la comissió fallera haurà de recopilar la DECLARACIÓ RESPONSABLE de cadascuna de la/s persona/s titular/és dels mercats ambulants i parades de venda i/o consum d'aliments (ELS MODELS DE DECLARACIONS RESPONSABLES ES TROBEN EN L'APARTAT "IMPRESOS" D'ESTE TRÀMIT). La/les posarà a la disposició de la inspecció de sanitat i/o de la policia local al seu requeriment. No és necessari aportar-les a aquest procediment.

Taxes
Taxa

En presentar la seua sol·licitud des de esta Seu electrónica, tindrá la possibilidad de:

  • Pagar la taxa en el mateix tràmit, mitjançant targeta bancària o bizum.
  • Si ja ha pagat la taxa en anterioritat, indicar el localitzador de la taxa i, en eixe cas, adjuntar el justificant de pagament.

Taxes aplicables en mercats extraordinaris, mercats ambulants, rastres i qualsevol altre tipus de venda no sedentària en la ciutat de València

El model d'autoliquidació asociat a aquesta taxa es el A460 - Autorització instal·lació mercats ambulants i llocs de venda i/o consum d'aliments durant les Falles.
Termini de resolució i recursos
Recursos que poden interposar-se:
  • Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
  • Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
Silenci Administratiu: Desestimatori
Artícle 24.1 paràgraf segon Llei 39/2015, de 1 d'octubre. Article 34 de l'Ordenança Reguladora de l'ocupació del domini públic municipal.
Termini màxim de resolució: 3 mesos
Fer en web

Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital

Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.

(Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona jurídica i es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc la persona interessada", i presentar la sol·licitud juntament amb els documents necessaris per a la realització del tràmit.

Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona jurídica i NO es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc representant mitjançant la presentació d'apoderament" i presentar la sol·licitud juntament amb la documentació que acredite la representació i la resta de documents necessaris per a la realització del tràmit.)

  • Òmpliga el formulari i adjunte la documentació indicada. En l'apartat “Documentació addicional” podrà presentar tants arxius/documents com necessite.
  • Confirme les dades, firme i presente la sol·licitud.

En l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.

Atenció telefònica

962085168 - 962081215 - 962081322 - 962081081

Centraleta:
963525478

Legislació
  • Ban anual de Falles.
  • Reglament (CE) 852/2004 del Parlament Europeu i del Consell, de 29 d’abril de 2004, relatiu a la higiene dels productes alimentaris.
  • Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les administracions públiques.
  • Llei 7/1996, de 15 de gener, reguladora del comerç minorista.
  • Llei 3/2011, de 23 de març, de la Generalitat, de comerç de la Comunitat Valenciana, modificada per Llei 6/2012, de 24 d´octubre, de la Generalitat.
  • Decret 65/2012, de 20 d’abril, del Consell, pel qual es regula la venda no sedentària en la Comunitat Valenciana.
  • Acord de Junta de Govern Local de 31/10/2024, pel qual s'aproven les directrius per a l'autorització d'activitats i ocupació del domini públic a les comissions falleres amb motiu de les Falles 2025
  • Acord de Junta de Govern Local de 07/02/2025, pel qual s'aproven les Directrius generals de mobilitat, autorització d'instal·lacions i ocupació del domini públic amb motiu de les Falles 2025. Acord de Junta de Govern Local de 14/02/2025, pel qual s'aprova la correcció d'errors.
  • (05/03/2025) Diligència aclaridora de l'apartat 3 del punt un de les directrius generals de mobilitat, autorització d'instal·lacions i ocupació del domini públic per a les Falles 2025
  • Guia de pràctiques correctes d’higiene per a la venda i preparació d’aliments en mercats no sedentaris.
  • Orientació Protecció de Dades
On dirigir-se

Per a més informació o consultes:

autoritzacionsfalles@valencia.es

Oficines d'informació
  • SERVICI DE FESTES I TRADICIONSPl. Ajuntament, 1 - 2a plantaTel.: 96 208 51 68Fax: 96.352.86.70.secfiestas@valencia.es
Anar a inici de pàgina