Este tràmit té com a objecte participar en la convocatòria de subvencions per a projectes (entesos cada un d'ells com una acció o conjunt d'accions interrelacionades que formen una unitat) i programes culturals que es realitzen en el municipi de València entre el 16 d'octubre de 2024 i el 15 d'octubre de 2025. Es destinaran un total de 200.000 € per a estes subvencions. La finalitat és donar suport a la promoció, difusió, disseny i organització d'activitats culturals i artístiques dutes a terme per associacions culturals sense ànim de lucre i fundacions privades.
IMPORTANT: El pagament de les ajudes que es concedisquen en virtut d'aquesta convocatòria es realitzarà amb posterioritat a la seua realització i correcta justificació de les despeses en el termini establit -31 d'octubre de 2025- per part de l'entitat beneficiària (Veure apartats 6 i 9 de la convocatòria 2025).
Entitats, institucions i associacions sense ànim de lucre i amb personalitat jurídica pròpia, la finalitat de les quals siga la promoció i difusió de la cultura.
Requisits de l'entitat sol·licitant:
a) Ser una associació cultural sense ànim de lucre o fundació privada, l'objectiu principalplasmat de la qual en els seus estatuts siga la promoció de la cultura en alguna de les seues2manifestacions escèniques o artístiques i que desenrotlle un projecte amb un pressupostigual o superior a 5.000 €.
Queden excloses comissions festeres, cooperatives i agrupacions d'interés econòmic.
b) Estar legalment constituïda i inscrita en el Registre d'Ass ociacions i Fundacions, autonòmic o estatal, en la data de publicació de la convocatòria en el BOP.
c) No estar subjecta a prohibicions segons la Llei General de Subvencions.
d) Estar al corrent de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
e) No tindre pendent de justificar subvencions anteriors concedides per l'Ajuntament deValència el termini de justificació del qual haguera finalitzat.
Requisits del projecte:
1. Clarament definit i el contingut cultural del qual estiga vinculat a les arts escèniques, plàstiques, audiovisuals i/o editorials, així com altres disciplines que puguen complementar-ho.
2. Caràcter singular, ja siga pel seu contingut específic, disseny, interés especial, innovació, excel·lència o exclusivitat.
3. Projecció de continuïtat en el temps.
Vint dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província.
Publicació extracte de la convocatòria en el BOP: dilluns 17 de març de 2025 Butlletí Núm. 52
La sol·licitud es presenta en esta Seu Electrònica. S'emplenarà, signarà el formulari després de prémer el botó “iniciar tràmit” i s'adjuntarà la documentació que s'indica.
Si la sol·licitud la realitza una persona que NO disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc representant mitjançant la presentació d'apoderament" i adjuntar com a tal: Certificat acreditatiu de la seua representació per a sol·licitar l'ajuda emés per la persona que ostente la secretaria de l'entitat.
Documentació per a tots els casos:- Projecte de l'activitat a desenvolupar en la convocatòria per a la qual se sol·licita subvenció:
En el qual s'especificarà, com a mínim, els aspectes següents:
- Nom i número d'edició del projecte.
- Dates i lloc d'execució.
- Detall del projecte a realitzar, que inclourà tots els criteris que es descriuen en el punt 8 per a la baremació, respectant el mateix orde; aquells continguts que no es troben ordenats o ben identificats per a la valoració no es computaran.
- Objectius i estimació de públic beneficiari.
- Pressupost detallat d'ingressos i gastos, indicant expressament els recursos propis que aporta l'entitat, les ajudes externes que s'estima rebre i la subvenció que se se sol·licita.
- Annex I. Declaració responsable:
de no trobar-se incursa en cap de les prohibicions per a ser beneficiària de subvencions públiques, conforme establixen els articles 13.2 i 13.3 de la Llei general de subvencions.
Document disponible en l'apartat "Impresos" d'aquesta mateixa pàgina per a descarregar, emplenar i adjuntar a este tràmit.
- En cas de no autoritzar l'obtenció directa en l'apartat corresponent de la sol·licitud, Certificat d'estar al corrent amb la AEAT
- En cas de no autoritzar l'obtenció directa en l'apartat corresponent de la sol·licitud, Certificat d'estar al corrent amb la TGSS
- En cas de no autoritzar l'obtenció directa en l'apartat corresponent de la sol·licitud, Certificat d'estar al corrent amb la Tresoreria Municipal
- Comunicació de l'obtenció o no d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financien les activitats subvencionades:
Esta comunicaicó haurà d'efectuar-se tan prompte com es coneguen i sempre amb anterioritat a la justificació de la subvenció.
- Document que acredite l'antiguitat de l'entitat:
De conformitat amb el que esdisposa en el punt 8.4 de la convocatòria.
- EN CAS QUE L'ENTITAT SÍ HAJA PARTICIPAT EN LA CONVOCATÒRIA ANTERIOR:
- Si va rebre esta ajuda en 2024, Declaració Responsable firmada per la/pel responsable de l'entitat acreditant el pressupost total de gastos executat en el projecte subvencionat l'any anterior
- EN CAS QUE L'ENTITAT NO HAJA PARTICIPAT EN LA CONVOCATÒRIA ANTERIOR:
- Informe de les activitats realitzades l'any anterior:
Mostrant l'experiència i recursos.
- Declaració del pressupost executat l'any anterior:
Firmada per la/pel president de l'entitat.
- Estatuts:
segellats pel Registre d'entitats corresponent.
- Acta de constitució:
sellegada pel Registre d'entitats corresponent.
- Document normalitzat d'alta i manteniment de tercers:
Disponible en l'apartat "Impresos" d'aquest tràmit per a aportar en cas de no haver sigut mai beneficiària d'ajudes per part de l'Ajuntament de València o haver modificat recentment les dades bancàries.
- Informe de les activitats realitzades l'any anterior:
- Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
- Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital
Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.
(Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona jurídica i es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc la persona interessada", i presentar la sol·licitud juntament amb els documents necessaris per a la realització del tràmit.
Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona jurídica i NO es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc representant mitjançant la presentació d'apoderament" i presentar la sol·licitud juntament amb la documentació que acredite la representació i la resta de documents necessaris per a la realització del tràmit.)
- Òmpliga el formulari i adjunte la documentació indicada. En l'apartat “Documentació addicional” podrà presentar tants arxius/documents com necessite.
- Confirme les dades, firme i presente la sol·licitud.
En l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.
- Acord Junta de Gobierno Local de 28/02/2025, pel qual s'aprova la convocatòria de subvencions per a la realització de programacions i projectes culturals al municipi de València 2025
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i el seu Reglament de desenvolupament, aprovat pel Reial decret 887/2006 de 21 de juliol.
- Bases d'execució del pressupost municipal 2025
- SERVICI DE RECURSOS CULTURALSPlaça Ajuntament, 1, primer pis. 46002 ValènciaTel.: 962081160 - 962081161De dilluns a divendres, de 8 a 15 horessrecursosculturales@valencia.es