ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Sol.licitud d'Informe d'Integració Social per a la Oficina d'estrangeria
Modalitat presencial Modalitat web sense certificat Modalitat web amb certificat Modalitat telefònica
BS.IM.15
Descripció

Mitjançant este tràmit, les persones estrangeres empadronades en el municipi de València poden sol·licitar l'Informe d'Integració Social.

Este informe ha de presentar-se en l'Oficina d'Estrangeria (Carrer Diputada Clara Campoamor, cantonada Motilla del Palancar, 23, 46019 València), en els següents casos:

a) Per a obtindre l'autorització de residència temporal per arrelament sociformatiu o per arrelament social sense vincles familiars. (En estos casos, la presentació de l'informe és obligatòria).

b) Per a renovar l'autorització de residència temporal. (En estos casos, la presentació de l'informe no és obligatòria).

Requisits

a) Per a l'autorització de residència temporal per arrelament socioformatiu o per arrelament social sense vincles familiars:

  • Disposar de passaport en vigor.
  • No ser nacional d'un país de la Unió Europea, de l'Espai Econòmic Europeu o de Suïssa, ni ser familiar de persones nacionals d'estos països als qui se'ls aplique el règim de ciutadania de la Unió, ni ser familiar d'una persona amb nacionalitat espanyola.
  • Haver romàs en territori nacional de forma continuada durant, almenys, els dos anys anteriors a la presentació d'esta sol·licitud.
  • Tindre competències bàsiques, almenys, en una de les llengües oficials (castellà i/o valencià).
  • Acreditar alguna de les següents activitats formatives:

- Escola d'Acollida acreditada per la Generalitat Valenciana o altres formacions assimilables acreditades per altres comunitats autònomes.
- Estudis reglats a Espanya acreditats per l'administració competent (mínim un curs superat i certificat).



b) Per a la renovació d'autorització de residència:

  • Disposar de passaport en vigor.
  • La persona sol·licitant haurà d’estar empadronada en la ciutat de València i disposar d’una autorització de residència en període de renovació.
  • Acreditar alguna de les següents activitats formatives:

- Escola d'Acollida acreditada per la Generalitat Valenciana o altres formacions assimilables acreditades per altres comunitats autònomes.
- Estudis reglats a Espanya acreditats per l'administració competent (mínim un curs superat i certificat).


Amb la finalitat de realitzar comprovacions que s'estimen necessàries, la persona sol·licitante podria ser citada per a una entrevista presencial.

Quan sol·licitar-ho

Durant tot l'any.

Documentació a presentar

  • Presentació presencial: S'haurà de completar el model oficial de sol·licitud, que es pot descarregar en l'apartat Impresos d'esta pàgina, i presentar en les oficines de registre, amb la documentació que s'indica.
  • Presentació en esta Seu Electrònica: Després de polsar el botó Iniciar tràmit, es completarà el formulari i s'adjuntarà la documentació que s'indica. La presentació finalitzarà amb la firma electrònica de la sol·licitud.


Documentació addicional necessària segons el cas:
  • a) Per a l'autorització de residència temporal per arrelament sociformatiu o per arrelament social sense vincles familiars:
    • Passaport en vigor
    • NIE (si és el cas)
    • Certificat d'empadronament històric acreditatiu de la permanència continuada a Espanya durant, almenys, dos anys anteriors a la presentació de la sol·licitud:

      En el supòsit de no poder acreditar l'estada a Espanya durant un període de 90 dies dins d'eixos dos últims anys es prendrà en consideració qualsevol documentació municipal, autonòmica o estatal que la justifique.

    • Acreditació activitats formatives:

      Acreditació d’alguna de les següents activitats formatives:

      a) Escola d'acolliment acreditat per la Generalitat Valenciana o altres formacions assimilables acreditades per altres Comunitats Autònomes.

      b) Estudis reglats a Espanya acreditats per l'Administració competent (mínim un curs superat i certificat).

       

  • b) Per a la renovació d'autorització de residència:
    • Passaport en vigor
    • NIE
    • Acreditació activitats formatives:

      Acreditació d'alguna de les següents activitats formatives:

      a) Escola d'acolliment acreditat per la Generalitat Valenciana o altres formacions assimilables acreditades per altres Comunitats Autònomes.
      b) Estudis reglats a Espanya acreditats per l'Administració competent (mínim un curs superat i certificat).

Termini de resolució i recursos
Recursos que poden interposar-se:
  • Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
  • Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
Silenci Administratiu: No és procedent
Termini màxim de resolució: 1 mes
L'informe ha de ser emés en un termini màxim d'un mes des de la seua sol·licitud.
Article 127 c) Reial decret 1155/2024, 19 de novembre, que aprova el Reglament de Llei orgànica 4/2000, d'11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seua integració social
Fer en web

Realitzar la sol•licitud en línia amb firma digital

Pot iniciar la sol•licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.

(Si la sol·licitud es realitza en nom d'una altra persona, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc representant mitjançant la presentació d'apoderament" i presentar la sol·licitud juntament amb la documentació que acredite la representació i la resta de documents necessaris per a la realització del tràmit).

  • Òmpliga el formulari i adjunte la documentació indicada. En l'apartat “Documentació addicional” podrà presentar tants arxius/documents com necessite.
  • Confirme les dades, firme i presente la sol•licitud

En l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.

Atenció telefònica

96 208 7423 / 96 208 7433

Legislació
  • Llei orgànica 4/2000, d'11 de gener (article 68.3)
  • RD 1155/2024, de 19 de noviembre (articles 126 i 127 )
On dirigir-se

Per a obtindre informació o realitzar consultes:

CENTRE D'ATENCIÓ A LA IMMIGRACIÓ-CAI. Secció d’Immigració i Interculturalitat

Carrer del pou, s/n 46003 - València

Horari: de 8.00 a 14.00 h

Telèfon: 962087423-962087433

Correu electrònic: cai.pangea@valencia.es

👉 Veure ubicació en google maps

Oficines on presentar
  • REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - PL. AJUNTAMENTEdifici de la Casa Consistorial, entrada pel carrer de l'Arquebisbe Mayoral, 1AcTel.: REGISTRO: 96.208.10.35Fax: 96.353.99.80 De 8.30 a 14.00 de dilluns a divendres. Cita prèvia: web municipal www.valencia.es o cridant al 010
  • OFICINA D'ATENCIÓ CIUTADANA - TABAQUERAC/ Amadeu de Savoia, 11. Nau Oest. 46010 ValènciaTel.: 962082015, 962082016, 962082101, 962082102Fax: 96.389.50.14De 8:30 a 14.00 de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010oactabacalera@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL D'ABASTOSCarrer d'Alberic, 18Tel.: 96.352.54.78 Ext. 4509-4505Fax: 96.352.66.91De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmabastos@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE CIUTAT VELLAPlaça d'Alfons el Magnànim, s/n (xalet del Parterre) Tel.: 96.208.17.37 / 96.208.4174 / 96.208.4087/ 96.208.4159 Fax: 96.352.65.66De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010 jmciutatvella@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL D'EXPOSICIÓCarrer de la Guàrdia Civil, 19 Tel.: 962084327/ 962084328/ 962084331Fax: 96.360.17.36De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmexposicion@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DEL MARÍTIMCarrer Barraca, 53Tel.: Información y Registro: 963014120 Obras: 963014008 / 963014210 Bonos EMT: 963014173 Actividades: 963014217De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmmaritim@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE PATRAIXCarrer del Beat Nicolau Factor, 1 Tel.: 962084052/ 962084042/ 962084043De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpatraix@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL NORDPlaça del Poble, 4 CarpesaTel.: 96.301.30.55 96.301.31.11De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelnord@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DELS POBLES DE BENIMÀMET-BENIFERRISenda del Secanet, 43 baix; BenimàmetTel.: de Registre: 963013436 i 963013446; Secretaria: 963013411 i 963013446De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdeloest@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL SUDCarrer de la Poetessa Leonor Perales, s/n; CastellarTel.: Registre: 963013023; Secretaría: 963013402 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho en el telèfon 963 013 023jmpoblesdelsud@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE RUSSAFACarrer de Maties Perelló, 5Tel.: 962084218 / 962084245 / 962084246 / 962084247 / 962087379Fax: 96.352.65.22De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmruzafa@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE TRÀNSITSCarrer del Comte de Lumiares, 5 Tel.: 962084365/ 962084368Fax: 96.353.99.16De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmtransit@valencia.es
  • ALCALDIA DE BENIFARAIGCarrer de Ferrer i Bigné, 47Tel.: 96.363.52.49Registre: dimarts de 9.00 a 14.00 hores.
  • ALCADIA DE BORBOTÓPlaça del Moreral, 8 Tel.: 96.390.17.47Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE LES CASES DE BÀRCENACamí de les Cases de Bàrcena, 63; CP: 46131-ValènciaTel.: 96.185.42.05Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores
  • ALCALDIA DEL PALMARCarrer de Cabdet, 15Tel.: 96.162.00.66Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DEL PERELLONETCarrer Marqués de Valterra, 35Tel.: 96.177.78.89Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DEL SALERAvinguda dels Pinars, 1Tel.: 96.183.02.95Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DEL FORN D´ALCEDOCamí d'Alabau, 2Tel.: 96.376.09.36Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.hornodealcedo@valencia.es
  • ALCALDIA DE LA PUNTACamí del Canal, 74 (Xalet de Bartual)Tel.: 96 367 33 30 Fax: 96 367 33 30 Registre: dijous de 9:00 a 14:00 hores
  • ALCALDIA DE LA TORRECarrer de Benidoleig, s/nTel.: 96.396.33.17Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.latorre@valencia.es
  • ALCALDIA DE MASSARROJOSCarrer de Mossén Bau, 10-12Tel.: 96.139.41.49Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE PINEDOCarrera del Riu, 263Tel.: 96.324.89.64Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE POBLE NOUCamí de Montcada, 205Tel.: 96.366.66.89Registre: dilluns de 9:00 a 14:00 hores.
  • I PER LA RESTA DE VIES PREVISTES EN L'ARTICLE 16.4 DE LA LLEI 39/2015, D'1 D'OCTUBRE, DEL PROCEDIMENT ADMINISTRATIU COMÚ DE LES ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES--
Anar a inici de pàgina