ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent

Detall d'un tràmit

Sol·licitud de noves preferències de servicis o prestacions, ampliació o revisió de PIA
Modalitat presencial Modalitat web sense certificat Modalitat web amb certificat Modalitat telefònica
BS.DP.40
Descripció

El PIA: Programa Individual d'Atenció al costat dels Serveis i Prestacions que reculla podrà ser revisat i modificat quan varien les condicions de salut o de l'entorn de la persona interessada. Pot haver-hi dues modalitats de revisió del PIA:

a. Noves preferències
b. Canvi de Cuidador

Qui ho pot sol·licitar?

La persona interessada, el seu representant legal o el seu guardador o guardadora de fet.
També es podrà iniciar d’ofici per la administració quan, com a consequència dels informes de seguiment del PIA, es determine de manera motivada que el recurs o prestació ha deixat de ser l’idoni per a la persona interessada o quan es produïsca una revisió de grau de dependència reconegut, sempre que implique una modificació de les prestacions econòmiques o servicis rebuts.

Requisits

Tindre resolució PIA amb un recurs en el cas de Canvi de preferències, i en el cas de canvi de cuidador, tindre resolució PIA de Prestació econòmica al cuidador.

Quan sol·licitar-ho

Al llarg de tot l’any

Documentació a presentar
Documentació addicional necessària segons el cas:
  • Sol·licitud de noves preferències de serveis o prestacions, ampliació o revisió del PIA:
    • Sol·licitud de noves preferències
  • Sol·licitud canvie persona cuidadora:
    • Sol·licitud canvie persona cuidadora
    • Compromís de permanència i formació de la persona cuidadora no professional
    • Fotocòpia del DNI/NIE i certificat o volant d'empadronament de la persona cuidadora no professional:

      En cas de tindre dues persones cuidadores, es presentarà la citada documentació per a cadascuna d'elles.

Actuacions a realitzar pel sol·licitant

La persona interessada haurà d’anar al Centre de Serveis Socials que li corresponga per domicili, a on serà atessa per una professional que li donarà una informació general, facilitant-li els impresos i indicant-li la documentació de deu aportar. Aquesta mateixa professional li revisarà la seua sol·licitut comprovant que estiga correctament omplida i que la documentació siga la correcta.
La seua sol·licitut pot ser registrada allí mateix. Fet el registre d’entrada, des del seu Centre de Serveis Socials contactaran amb vosté per a mantener una entrevista i poder fer un informe tècnic que s’unix a la seua sol·licitut i amb tot això es fa una proposta motivada dels nous servicis o pretacions per a atendre les seues noves necessitats.
Finalment, la Direcció General amb competències en atenció a persones en situació de dependència serà qui resolga, notificant a la persona sol·licitant el denominat PIA: Programa Individual d’atenció, que són les prestacions i servicis que d’acord amb les seues preferències es consideren adequats a les seues necessitats.

Informació Complementària

Compatibilitats entre serveis i prestacions

Serveis de prevenció i promoció de l'autonomia personal i/o Prestació econòmica vinculada al Servei de prevenció i promoció de l'autonomia personal

Podran ser compatibles entre si i també podran ser compatibles amb altres prestacions del catàleg tals com:

  • Servei de Teleassistència.
  • Prestació econòmica per a cures en l'entorn familiar i suport a persones cuidadores.
  • Servei d'Ajuda a Domicili o amb la Prestació econòmica vinculada al servei d'Ajuda a Domicili.
  • Prestació econòmica d'assistència personal.

Vivendes Tutelades

Podrà ser compatible amb:

  • Serveis de prevenció i promoció de l'autonomia personal o amb la Prestació econòmica vinculada al Servei de prevenció i promoció de l'autonomia personal, quan les vivendes no disposen d'activitats rehabilitadores i/o terapèutiques.
  • Servei de centre d'atenció diürna, Centre Ocupacional o amb la Prestació econòmica vinculada al Servei d'atenció diürna, quan les vivendes no disposen d'activitats rehabilitadores i/o terapèutiques.

Servei de Teleassistència

Aquest servei podrà ser compatible amb tots els serveis i prestacions del catàleg, excepte amb el servei d'atenció residencial i la prestació econòmica vinculada al servei d'atenció residencial.

Servei d'Ajuda a domicili i/o Prestació econòmica vinculada al Servei d'ajuda al domicili

Podrà ser compatible amb:

  • Serveis de prevenció i promoció de l'autonomia personal o amb la Prestació econòmica vinculada al Servei de prevenció i promoció de l'autonomia personal.
  • Servei de Teleassistència.
  • Servei de centre d'atenció diürna o amb la Prestació econòmica vinculada al Servei d'atenció diürna (compatible per a Graus III i II) i amb el Centre Ocupacional (compatible per a Graus III, II i I).

Servei d'atenció diürna i/o Prestació econòmica vinculada al servei d'atenció diürna

Podrà ser compatible amb:

  • Servei de Teleassistència.
  • Servei d'Ajuda a Domicili o amb la Prestació econòmica vinculada al servei d'Ajuda a Domicili (en cas de Centre ocupacional és compatible per a Graus III, II o I, i en cas Servei d'atenció diürna de Centre de dia és només compatible per a Graus III i II).
  • Prestació econòmica per a cures en l'entorn familiar i suport a persones cuidadores
  • Serà compatible amb l'atenció en centres d'atenció diürna quan el servei d'atenció residencial no dispose d'activitats rehabilitadores i/o terapèutiques.

Servei d'Atenció Residencial i/o Prestació econòmica vinculada al Servei d'Atenció residencial

  • Será compatible con la atención en centros de atención diurna cuando el servicio de atención residencial no disponga de actividades rehabilitadoras y/o terapéuticas.

Prestaciò econòmica d'assistència personal

Podrà ser compatible amb:

  • Serveis de prevenció i promoció de l'autonomia personal i/o Prestació econòmica vinculada al Servei de prevenció i promoció de l'autonomia personal.
  • Servei de Teleassistència.

Prestaciò econòmica per a cures en l'entorn familiar i suport a persones cuidadores

Podrà ser compatible amb:

  • Serveis de prevenció i promoció de l'autonomia personal i/o Prestació econòmica vinculada al Servei de prevenció i promoció de l'autonomia personal.
  • Servei de Teleassistència.
  • Servei de centre d'atenció diürna o amb la Prestació econòmica vinculada al Servei d'atenció diürna i Centre Ocupacional.

--------------------------------------------------------- Trasllats: En cas de trasllat de la persona dependent a una altra comunitat autónoma, haurá de dirigir-se a la comunitat autónoma d'origen i sol.licitar el trasllat del seu expedient a la comunitat autónoma de destí. Defunció: En cas de defunció de la persaona dependient amb resolució de grau i que no hagués pogut fer ús de les prestacions o servicis sol.licitats, les hereves o hereus podran sol.licitar la correspondient responsabilitat patrimonial a la Generalitat Valenciana, Ciutat Administrativa 9 d'Octubre. C/ Democràcia,77 .Torre 4.

Termini de resolució i recursos
Recursos que poden interposar-se:
  • Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
Silenci Administratiu: Estimatori
Termini màxim de resolució: Fins 6 mesos
Art. 18.4 Decret 62/2017, de 19 de maig, del Consell
6 mesos
Fer en web

Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital

Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l’inici d’esta pàgina. Haurà d’identificar-se i firmar electrònicament d’acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.

  • Tinga preparada la documentació que necessite adjuntar d’acord amb l’apartat Documentació a presentar
  • Òmpliga el formulari
  • Adjunte la documentació requerida
  • Presente i firme la sol·licitud

Podrà imprimir i guardar un justificant de presentació. Posteriorment en l’apartat Carpeta Ciutadana d’esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i igualment podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.

Legislació
  • Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència (BOE núm. 299, de 15/12/2006).

https://www.boe.es/boe/dias/2006/12/15/pdfs/A44142-44156.pdf

  • Reial decret 174/2011, d'11 de febrer, pel qual s'aprova el barem de valoració de la situació de dependència establit per la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència (BOE núm. 42, de 18/02/11).

https://www.boe.es/buscar/act.php?id=BOE-A-2011-3174

  • Ordre 9/2011, de 5 de desembre, de la Conselleria de Justícia i Benestar Social, de modificació dels annexos I, II i IV del Decret 18/2011, de 25 de febrer, del Consell, pel qual s'estableix el procediment per a reconéixer el dret a les prestacions del sistema valencià per a les persones en situació de dependència (DOGV núm. 6673, de 19/12/11).

http://www.dogv.gva.es/datos/2011/12/19/pdf/2011_12601.pdf

  • Decret 62/2017, de 19 de maig, del Consell, pel qual s'estableix el procediment per a reconéixer el grau de dependència a les persones i l'accés al sistema públic de serveis i prestacions econòmiques (DOGV núm. 8061, de 13/06/17).

http://www.dogv.gva.es/datos/2017/06/13/pdf/2017_5227.pdf

On dirigir-se

Oficines on realitzar consultes:
En el Centre de Serveis Socials que li corresponga per domicili. En el Telèfon 010 l'informaran quin li correspon, també pot consultar-lo en el següent enllaç:
http://www.valencia.es/ayuntamiento/bienestarsocial.nsf/fSolicitudConsulta?ReadForm&lang=1&nivel=16
Presencialment:
En Registre General o , preferentment, en el Centre de Serveis Socials que li corresponga per domicili. En el Telèfon 010 l'informaran quin li correspon, també pot consultar-lo en el següent enllaç:
http://www.valencia.es/ayuntamiento/bienestarsocial.nsf/fSolicitudConsulta?ReadForm&lang=1&nivel=16

Oficines d'informació
  • CMSS BENIMACLETC/ Sant Esperit, 15 (entrada també per Pl. de Benimaclet, s/n)Tel.: 962 084380 y 962 084390 Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 hores. cmssbenimaclet@valencia.es
  • CMSS CAMPANARC/ Gravador Enguídanos, s/nTel.: 962 082775 Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 hores.cmsscampanar@valencia.es
  • CMSS CIUTAT VELLAC/ Mesón de Morella, 2 Tel.: 962 084167 . Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de10:00 a 14:00 horescmssciutatvella@valencia.es
  • CMSS LA SAÏDIAC/ Sarrión, 14 Tel.: 963 127183dilluns a divendres de 10.00 a 14.00 hores cmsslasaidia@valencia.es
  • CMSS MALVARROSAC/ Maria Carbonell (mestra), 1, 1er pisTel.: 962 082570. Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 hores.cmssmalvarrosa@valencia.es
  • CMSS NATZARETC/ Parc Natzaret, 94, 1r pisTel.: 962 087400 Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de10:00 a 14:00 hores.cmssnazaret@valencia.es
  • CMSS OLIVERETAC/ Burgos, 12, 2n pisTel.: 962 084680 - 962 084681.Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 hores.cmssolivereta@valencia.es
  • CMSS PATRAIXC/ Salabert, 13 2on i 3er pisTel.: 962 084670/71 Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de 10:00 a 14:00.cmsspatraix@valencia.es
  • CMSS QUATRE CARRERESC/ Arabista Ambrosio Huici, s/nTel.: 962 084080 - 962 084090.Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 hores.cmssquatrecarreres@valencia.es
  • CMSS SALVADOR ALLENDEC/ Sant Joan de la Penya, 3-2on pisTel.: 962 084650Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 hores.cmsssalvadorallende@valencia.es
  • CMSS SANT MARCEL.LÍC/ Salvador Perles, s/nTel.: 962 082865 - 962 082866.Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de10:00 a 14:00 hores.cmssanmarcelino@valencia.es
  • CMSS TRAFALGARC/ Trafalgar, 34 3er pisTel.: 962 082729.Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 hores.cmsstrafalgar@valencia.es
Oficines on presentar
  • ALCALDIA-BENIFARAIGC/ Ferrer i Bigné, 47Tel.: 96.363.52.49De dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 hores. Registre: dimarts de 9.00 a 14.00 hores. L'atenció presencial es realitzarà des del 9 de juny amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCADIA-BORBOTÓPl. Moreral, 8 Tel.: 96.390.17.47De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 h. Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCALDIA-CASAS DE BÁRCENACarretera de Barcelona, 108Tel.: 96.185.42.05De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCALDIA-EL PALMARC/ Caudete, 15Tel.: 96.162.00.6De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 h.Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCALDIA-EL PERELLONETAv. de les Gavines s/nTel.: 96.177.78.89De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCALDIA-EL SALERAv. dels Pinars, 1Tel.: 96.183.02.95De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores Registre: dimarts 9:00 a 14:00 horas. L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCALDIA-FORN D´ALCEDOC/ Guadalquivir, 15 (cantonada Alabau, 2)Tel.: 96.376.09.36De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCALDIA-LA PUNTACamí del Canal 74 - Xalet de BartualTel.: 96 367 33 30 Fax: 96 367 33 30 De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hore sRegistre: dijous de 9:00 a 14:00 hores L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCALDIA-LA TORREC/ Benidoleig, s/nTel.: 96.396.33.17De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores Registre: dimarts 9:00 a 14:00 horas. L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCALDIA-MASSARROJOSC/ Cura Bau, 10-12Tel.: 96.139.41.49De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCALDIA-PINEDOCarrera del Riu, 263Tel.: 96.324.89.64De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCALDIA-POBLE NOUCamí de Montcada, 205Tel.: 96.366.66.89De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores Registre: dilluns de 9:00 a 14:00 hores L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • JUNTA MUNICIPAL DE ABASTOSC/ Alberic, 18Tel.: 96.352.54.78 Ext. 4509-4505Fax: 96.352.66.91De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmabastos@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE CIUTAT VELLAPlaça Alfons el Magnànim, s/n (Xalet del Parterre) Tel.: 96.208.17.37 / 96.208.4174 / 96.208.4087/ 96.208.4159 Fax: 96.352.65.66De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010 jmciutatvella@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL D'EXPOSICIÓC/ Guàrdia Civil, 19 Tel.: 962084327/ 962084328/ 962084331Fax: 96.360.17.36De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmexposicion@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE MARITIMC/ Francesc Cubells, 58Tel.: 962084260/ 962084262/ 962084258Fax: 96.367.27.48 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmmaritim@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE PATRAIXC/ Beat Nicolau Factor, 1 Tel.: 962084052/ 962084042/962084043De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpatraix@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL NORDPl. Poble, 4 CarpesaTel.: 96.301.30.55 96.301.31.11De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon 963013055jmpoblesdelnord@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DELS POBLES DE BENIMÀMET-BENIFERRIC/ Senda de Secanet, 43 bj BenimametTel.: Registro: 963013436 / 963013446 Secretaria: 963013411 -963013446De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon 963013636jmpoblesdeloest@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL SUDC/ Poetessa Leonor Perales, s/n (Castellar)Tel.: Registro: 963013023 Secretaría: 963013402 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon 963013023jmpoblesdelsud@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE RUSSAFAC/ Maties Perelló, 7 Tel.: 962084218 / 962084245 / 962084246 / 962084247 / 962087379Fax: 96.352.65.22De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmruzafa@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE TRÀNSITSC/ Comte Lumiares, 5 Tel.: 962084362/ 962084372 / 962084365Fax: 96.353.99.16De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmtransit@valencia.es
  • REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - PL. AYUNTAMIENTOEdifici Casa Consistorial entrada per C/ Arquebisbe Mayoral, 1 - accTel.: 96.352.54.78 Ext: 1046De 8.30 a 14.00 de dilluns a divendres. L'atenció presencial es realitzarà des del 8 de juny per a persones físiques únicament. Amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010
  • REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - TABACALERAAmadeu de Savoia, 11. Nau OestTel.: 96.352.54.78 - ext: 2036De 8:30 a 14.00 de dilluns a divendres. Només s'atendrà presencialment les persones que hagen sol·licitat cita prèvia a través de www.valencia.es o cridant al telèfon d'atenció ciutadana 010
  • CMSS BENIMACLETC/ Sant Esperit, 15 (entrada també per Pl. de Benimaclet, s/n)Tel.: 962 084380 y 962 084390 Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 hores. cmssbenimaclet@valencia.es
  • CMSS CAMPANARC/ Gravador Enguídanos, s/nTel.: 962 082775 Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 hores.cmsscampanar@valencia.es
  • CMSS CIUTAT VELLAC/ Mesón de Morella, 2 Tel.: 962 084167 . Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de10:00 a 14:00 horescmssciutatvella@valencia.es
  • CMSS LA SAÏDIAC/ Sarrión, 14 Tel.: 963 127183dilluns a divendres de 10.00 a 14.00 hores cmsslasaidia@valencia.es
  • CMSS MALVARROSAC/ Maria Carbonell (mestra), 1, 1er pisTel.: 962 082570. Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 hores.cmssmalvarrosa@valencia.es
  • CMSS NATZARETC/ Parc Natzaret, 94, 1r pisTel.: 962 087400 Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de10:00 a 14:00 hores.cmssnazaret@valencia.es
  • CMSS OLIVERETAC/ Burgos, 12, 2n pisTel.: 962 084680 - 962 084681.Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 hores.cmssolivereta@valencia.es
  • CMSS PATRAIXC/ Salabert, 13 2on i 3er pisTel.: 962 084670/71 Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de 10:00 a 14:00.cmsspatraix@valencia.es
  • CMSS QUATRE CARRERESC/ Arabista Ambrosio Huici, s/nTel.: 962 084080 - 962 084090.Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 hores.cmssquatrecarreres@valencia.es
  • CMSS SALVADOR ALLENDEC/ Sant Joan de la Penya, 3-2on pisTel.: 962 084650Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 hores.cmsssalvadorallende@valencia.es
  • CMSS SANT MARCEL.LÍC/ Salvador Perles, s/nTel.: 962 082865 - 962 082866.Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de10:00 a 14:00 hores.cmssanmarcelino@valencia.es
  • CMSS TRAFALGARC/ Trafalgar, 34 3er pisTel.: 962 082729.Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 hores.cmsstrafalgar@valencia.es
Anar a inici de pàgina