Estes ajudes tenen com a objectiu fomentar l'emprenedoria en el municipi de València, subvencionant gastos d'inversió necessaris per a iniciar o consolidar negocis, especialment en zones afectades per la riuada com les pedanies de La Torre, Castellar-l’Oliveral, el Forn d’Alcedo i Faitanar.
Se subvencionarà el 100% dels gastos d'inversió justificats:.
- Maquinària, mobiliari, vehicles i equips informàtics.Adaptacions de locals (obres, instal·lacions).
- Programari i desenrotllament de pàgines web.
- Gastos inicials de constitució (notaria, registre, llicències).
- Inversions agrícoles o ramaderes (llavors, animals, reg, maquinària…).
No se subvenciona: compra d'immobles (excepte parcel·les agrícoles), interessos financers, ni IVA.
- Import màxim: 2.500 €
- Import ampliat: fins a 3.000 € si la persona emprenedora pertany al sector agrícola o ramader amb parcel·la productiva en les pedanies indicades.
Per a més informació, consultar la convocatòria completa en l'apartat Informació complementària d'este tràmit.
Qualsevol persona física (autònoma) o jurídica (empresa), així com comunitats de béns, societats civils o altres entitats sense personalitat jurídica, que complisquen tots els requisits detallats a continuació.
Queden excloses de participar en esta convocatòria:
a) Les administracions públiques, els seus organismes autònoms, les empreses públiques i altres ens públics, així com les associacions, fundacions i, en general, entitats sense ànim de lucre.
b) El personal autònom col·laborador.
Generals:
- Haver iniciat l'activitat empresarial entre l'1 de gener de 2022 i el 14 de novembre de 2024 (excepte persones del sector agrícola o ramader).
- Estar d'alta en la Seguretat Social.
- Tindre almenys un local de desenrotllament de l'activitat, o, si l'activitat no es desenrotlla en local, el domicili fiscal, en el terme municipal de València (no aplica a activitats agrícoles o ramaderes si almenys una parcel·la està a València).
- Tindre menys de 10 persones empleades de mitjana.Acreditar gastos d'inversió subvencionables del punt 5.2 de la convocatòria.
- Designar un/a representant amb poders, en cas d'entitats sense personalitat jurídica.
- Estar al corrent d'obligacions amb la AEAT, Seguretat Social i l'Ajuntament de València.No haver superat els límits d'ajudes de minimis (màxim 300.000 € en tres anys previs a presentació de la sol·licitud o 50.000 € si és agrícola).
- No haver fet declaracions falses ni tindre subvencions anteriors sense justificar.
Addicionals per al sector agrícola/ramader:
- Ser titular d'una explotació agrícola o ramadera (en propietat, arrendament o cessió)
- Que almenys una parcel·la estiga situada a València i estiga en producció (segons Registre de les Explotacions Agrícoles -REA- de la Comunitat Valenciana de 2024 o 2025 o si és el cas en el Registre d'Explotacions Ramaderes de la Comunitat Valenciana-REGA-.).
- Tindre inscrites les parcel·les en el REA o REGA segons el tipus d'explotació.
- Estar donada d'alta en una activitat agrícola o ramadera en Hisenda.
El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies naturals des del següent al de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província (BOP).
Publicació Tauler d'edictes: 09/06/2025
PENDENT DE PUBLICACIÓ EN EL BOP.
La sol·licitud es presenta en esta Seu Electrònica. S'emplenarà el formulari després de prémer el botó “Iniciar tràmit” i s'adjuntarà la documentació que s'indica en la convocatòria. La presentación finalitzarà amb la firma electrónica de la sol·licitud.
- Certificat actualitzat de Situació en el cens d'activitats econòmiques de la AEAT de la persona sol·licitant:
Es pot obtindre en el següent 👉 enllaç.
- Certificat actualitzat d'ajudes minimis emés en 2025:
Es pot obtindre en el següent 👉 enllaç.
- Si és el cas, contracte de constitució de la societat civil, comunitat de béns o altres entitats sense personalitat jurídica:
Degudament registrat en el PROP.
- En cas de persones jurídiques, escriptura de constitució i els estatuts actualitzats
- Certificat de titularitat bancaria
- Si és el cas, "Annex per a autoritzar la consulta de vida laboral" de la persona administradora de l'entitat sol·licitant:
Disponible en l’apartat Impresos d’este tràmit.
- Si és el cas, Annex: Llistat parcel·les declarades:
Disponible en l'apartat Impresos d'este tràmit.
En el cas d'haver sigut persona beneficiària de la Subvenció “Reactiva l'horta” de l'Ajuntament de València, convocada en 2025, NO serà necessària la presentació d'esta documentació.
- En cas d'explotació agrícola: Justificant d'inscripció parcel·les en el REA i règim tinença explotació:
En el cas d'haver sigut persona beneficiària de la Subvenció “Reactiva l'horta” de l'Ajuntament de València, convocada en 2025, NO será necessària la presentación de esta documentació.
- En cas d’explotació ramadera: justificant d’inscripció de l’explotació ramadera en el Registre REGA i règim de tinença de l’explotació:
En el cas d'haver sigut persona beneficiària de la Subvenció “Reactiva l'horta” de l'Ajuntament de València, convocada en 2025, NO será necessària la presentació de esta documentació.
- En cas d’explotacions ramaderes, full “L” del llibre d’explotació en què consten les dades de localització de l’explotació:
En el cas d'haver sigut persona beneficiària de la Subvenció “Reactiva l'horta” de l'Ajuntament de València convocada en 2025, NO serà necessària la presentació d'esta documentació.
- Annex Compte Justificatiu:
Disponible en l'apartat Impresos d'este tràmit.
- Factures amb justificants pagament en un arxiu:
Les factures i justificants de pagament que es presenten per a acreditar les despeses d’inversió realitzades es presentaren en un únic arxiu pdf que inclourà cada factura relacionada en l'Annex “Compte Justificatiu” seguida del seu corresponent justificant de pagament.
BASES CONVOCATÒRIA 2025 👉enllaç
- Estes ajudes són compatibles amb la resta de subvencions municipals sempre que l'import de la subvenció unit al d'altres possibles subvencions, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat no supere el cost de l'objecte de la subvenció.
- Devolució voluntària de subvencions. IMPORTANT: per a la devolució de tot o part d'una subvenció, s'ha d'emplenar el formulari d'autoliquidació A710, disponible en el següent 👉enllaç. El formulari sol·licitarà el codi de referència de l'Ajuntament associat al pagament de la subvenció. Este codi pot consultar-se en l'extracte bancari de la transferència rebuda. Amb eixe codi, en polsar el botó VALIDAR, el formulari recuperarà automàticament les dades del pagament: l'import i la data. En indicar l'import a retornar, el formulari calcularà de manera automàtica els interessos de demora que corresponguen.
- Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
- Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital
Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.
(Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona jurídica i es disposa de certificat digital de representant del'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc la persona interessada", i presentar la sol·licitud juntament amb els documents necessaris per a la realització del tràmit.
Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona física o, realitzant-se en nom d'una persona jurídica, NO es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc representant mitjançant la presentació d'apoderament" i presentar la sol·licitud juntament amb la documentació que acredite la representació i la resta de documents necessaris per a la realització del tràmit.)
- Òmpliga el formulari i adjunte la documentació indicada. En l'apartat “Documentació addicional”podrà presentar tants arxius/documents com necessite.
- Confirme les dades, firme i presente la sol·licitud.
En l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.
Horari: 08:30 -14:00
96-208.71.86
96-208.40.72
010
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
- Reglament de desenvolupament de la Llei General de Subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques
- Bases d'execució del Pressupost Municipal per a l'exercici 2025.
- Convocatòria subvenció municipal a la inversión per a la emprenedoria