ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Convocatòria de subvencions municipals “Emprenedoria tradicional: Artistes fallers 2024”
Modalitat presencial Modalitat web sense certificat Modalitat web amb certificat Modalitat telefònica
AE.IE.215
Descripció

L’objecte de la convocatòria és impulsar i preservar l'activitat econòmica dels artistes fallers que desenvolupen la seua activitat en terme municipal de València.

Estes ajudes es dirigixen a cobrir determinats gastos corrents de l'activitat (establits en l'Annex I de la convocatòria).


BASES DE LA CONVOCATÒRIA (enllaç)

Qui ho pot sol·licitar?

Podran acollir-se a esta subvenció, tant les persones físiques o jurídiques, com les comunitats de béns, societats civils o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica, legalment constituïdes i complisquen els requisits establits en la convocatòria.

En cas de persones jurídiques o entitats, la sol·licitud ha de ser presentada a nom de les mateixes i no de les persones que les conformen o representen.

Requisits
  • Podran acollir-se a esta subvenció, tant les persones físiques o jurídiques, com les comunitats de béns, societats civils o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica, legalment constituïdes i complisquen els següents requisits:



a) Estar donat d'alta en l'Impost d'activitats Econòmiques en alguna de les activitats dels sectors identificats a continuació, amb data anterior a la publicació en el BOP d'esta.


Grup IAE

Epígraf IAE

Nom

465

Fabricació objectes diversos de fusta

495.9

Fabricació altres articles no classificades en altres parts

861

Pintors, escultors, ceramistes, artesans


b) Que la persona física sol·licitant o si és el cas, l'administrador de la persona jurídica sol·licitant, este donat d'alta en el règim de la Seguretat Social corresponent.


c) Que el seu domicili fiscal o el local de desenvolupament de l'activitat subvencionada es trobe en el terme municipal de València.


d) Que acredite gastos corrents subvencionables recollits en l'Annex I d'esta convocatòria.


e) Que hagen subscrit un contracte per a la realització d'una Falla per a les festes falleres de 2023 i/o 2024 amb una Comissió Fallera, per a desenvolupar-lo en el terme municipal de València o fora d'ell i que si és el cas s'hi hajan complit les condicions en ell establides.


f) Que la titularitat de l'activitat ha de correspondre a autònoms o empreses la plantilla mitjana de les quals de treballadors en situació d'alta en els 12 mesos anteriors a la presentació de la sol·licitud siga inferior a 10 treballadors o si és el cas, en el període en què s'estiga d'alta en l'activitat.


g) En cas de comunitats de béns, societats civils o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica s’ha de nomenar una persona representant apoderada, amb poders suficients per a complir les obligacions que corresponen a l’agrupació o comunitat de béns. Així mateix, i en els termes previstos en l’article 11.3 de la LGS, l’agrupació o comunitat de béns no es pot dissoldre fins que transcórrega el termini de prescripció a què fan referència els articles 39 i 65 de la LGS.


h) No trobar-se incurses en cap de les circumstàncies recollides en l'article 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en particular, estar al corrent del compliment de les seues obligacions tributàries amb la hisenda estatal (AEAT).


i) No trobar-se incurses en cap de les circumstàncies recollides en l'article 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en particular estar al corrent del compliment de les seues obligacions de pagament amb la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS).



j) No tindre cap deute pendent amb l'Ajuntament de València.


k) Haver justificat qualsevol subvenció que li haja concedit amb anterioritat l'Ajuntament de València, sempre que haja finalitzat el corresponent termini de justificació.


l) Que no hagen incorregut en falses declaracions en facilitar la informació exigida per a poder participar en la convocatòria.


  • Queden excloses:

- Les administracions públiques, els seus organismes autònoms, les empreses públiques i altres ens públics.

- Les associacions, fundacions i, en general, entitats sense ànim de lucre.

- Els autònoms col·laboradors.

Quan sol·licitar-ho

El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies naturals des del següent al de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província. (BOP).

PENDENT PUBLICACIÓ BOP

Documentació a presentar

  • La sol·licitud es presenta en esta Seu Electrònica. S'emplenarà i signarà el formulari després de prémer el botó “Iniciar tràmit” i s'adjuntarà la documentació que s'indica.
  • El formulari de sol·licitud tindrà un apartat sobre declaració responsable que contindrà el pronunciament exprés sobre una sèrie de qüestions i un apartat sobre Autoritzacions per a la consulta de l'informe de vida laboral, trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, amb la Seguretat Social, la Tresoreria municipal i perquè l'òrgan gestor puga realitzar l'alta i manteniment en el fitxer de persones creditores, cessionàries, terceres i personal propi en el supòsit de ser persona beneficiària de la subvenció.
  • Quan el sol·licitant no és el mateix que firma la sol·licitud haurà d'emplenar-se l'Annex per a autoritzar la consulta de la vida laboral i ha d'estar firmat per la persona que està d'alta en el RETA.

Documentació per a tots els casos:
  • Certificat actualitzat de Situació Censal del solicitant:

    El certificat ha d'indicar l'activitat econòmica que es realitza amb la seua data d'alta, el domicili fiscal i el local de desenvolupament de l'activitat.

  • Certificat actualitzat del Secretari/ària i/o President/a de la Falla:

    amb indicació que s'han complit les condicions del contracte de realització de la Falla per a les festes falleres de 2023 i/o 2024. També haurà de constar en el certificat l'any per a què realitza la Falla, el Municipi al qual pertany i la demarcació.

  • Si és el cas, contracte de constitució de la societat civil, comunitat de béns o altres entitats:

    En cas de societat civil, comunitat de béns o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica , contracte de constitució degudament registrat en el PROP.

  • Si és el cas, Escriptura de constitució i els estatuts de la persona jurídica:

    En cas de persones jurídiques, escriptura de constitució i els estatuts de la persona jurídica actualitzats, inscrits en el corresponent Registre on conste la persona administradora.

  • Si és el cas, Informe plantilla mitjana de treballadors d'alta de la persona sol·licitant en els 12 mesos anteriors a la presentació de la sol·licitud:

    En el cas d'estar donada d'alta en un període inferior de temps, este informe es referirà al període que s'estiguera donada d'alta.

    El document servirà per a acreditar que la titularitat de l'activitat correspon a autònoms o empreses la plantilla mitjana de les quals, en este període és inferior a 10 persones treballadores.

  • Si és el cas, document “Acreditació de no estar inscrit com a empresari en el sistema de la Seguretat Social” :

    En el cas que la persona física o l'entitat sol·licitant no tinga, ni haja tingut persones treballadores al seu càrrec, el document a aportar serà el de “Acreditació de no estar inscrit com a empresari en el sistema de la Seguretat Social”.

    El document servirà per a acreditar que la titularitat de l'activitat correspon a autònoms o empreses la plantilla mitjana de les quals, en este període és inferior a 10 persones treballadores

  • Si és el cas, Annex autorització consulta vida laboral si la persona d'alta en RETA no és la que firma la sol·licitud:

    Quan el sol·licitant no és el mateixa que firma la sol·licitud de subvenció per no presentar-la ell mateix, haurà d'emplenar-se l'ANNEX per a autoritzar la consulta de la vida laboral i ha d'estar firmat per la persona sol·licitant donada d'alta en el RETA (es troba en l'apartat impresos d'esta subvenció).

  • Annex Compte Justificatiu:

    està en l'apartat "Impresos" d'este tràmit, per a descarregar-lo, emplenar-lo i adjuntar-lo.

    Les factures han de relacionar-se en l'annex de “Compte justificatiu”. El document Pdf de les factures, seguides dels seus corresponents justificants de pagament, hauran de seguir l'ordre que s'haja seguit en este Annex de “Compte justificatiu”.

  • Factures amb justificants pagament:

    S’han de presentar en un únic document pdf que inclourà cada factura seguida del seu corresponent justificant de pagament i, al seu torn, respectant l'ordre que s'haja seguit en l'annex de “Compte justificatiu”.

    a) Factures o documents equivalents o substitutius, corresponents a gastos corrents subvencionables de conformitat a l'Annex I d'esta convocatòria, imposats no subvencionables exclosos, la data d'emissió de les quals estiga compresa entre el 20 de juny de 2023 i la data de presentació de la sol·licitud.

    b) Justificants bancaris de pagament de les factures presentades efectivament pagats i realitzats entre el 20 de juny de 2023 i la data de presentació de la sol·licitud amb identificació del destinatari, import, data de pagament i la persona que realitza el pagament que haurà de coincidir amb el sol·licitant.

    c) Les factures s’han de relacionar en l'annex de «compte justificatiu». Es troba en l'apartat impresos d'esta subvenció, en la seu electrònica.

  • Certificat de titularitat del compte bancari:

    Este compte haurà de pertànyer a la persona o empresa sol·licitant de la subvenció i estar emés en 2024.

    En la sol·licitud s'haurà d'emplenar els camps que fan referència al compte bancari en el qual es vol rebre el pagament de l'ajuda.

Actuacions a realitzar per la persona sol·licitant

1.- La presentació de les sol·licituds s'efectuarà mitjançant una sol·licitud normalitzada únicament per via telemàtica a través d’este procediment. Per a fer-ho, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada amb un certificat reconegut per a la ciutadania –persones físiques– admés per la seu electrònica de l’Ajuntament de València.

2.- El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies naturals des del següent al de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província (BOP).

3.- La presentació de la sol·licitud de subvenció fora del termini establit i la no utilització dels formularis normalitzats d'ús obligatori, seran causes d'inadmissió de les sol·licituds de subvenció.

4.- Podrà presentar-se un màxim d'una sol·licitud per persona física o jurídica o entitat de les recollides en el punt 4.1 de la convocatòria.

Informació Complementària
  • Crèdit pressupostari: 250.000 €
  • Quantia de la subvenció

Es concedirà una quantia de fins a 5.000 € a les sol·licituds que justifiquen gastos corrents subvencionables i que complisquen els requisits d'esta convocatòria, per orde de presentació de les sol·licituds i fins a esgotar el crèdit destinat a esta convocatòria.

Se subvencionarà el 100% del total dels gastos subvencionables justificats, exclosos els impostos susceptibles de recuperació fins a l'import màxim indicat.

  • Són despeses subvencionables les despeses corrents pagades en el període comprés entre el 20 de juny de 2023 i la data de presentació de la sol·licitud de subvenció corresponents a l’activitat objecte de subvenció. Es consideren despeses corrents subvencionables en esta convocatòria les que es determinen en l’annex I de la convocatòria.
  • Concurrència amb altres subvencions

Estes ajudes són compatibles amb la resta de subvencions municipals amb aplicació dels límits previstos en els articles 19.3 de la LGS i 33 i 34 del RLGS. És a dir, que l'import de la subvenció unit al d'altres possibles subvencions, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat no podrà superar el cost de l'objecte de la subvenció.

*****

  • "Devolució voluntària de subvencions: IMPORTANT: per a la devolució de tot o part d'una subvenció el formulari d'autoliquidació sol·licita LA REFERÈNCIA AJUNTAMENT DEL PAGAMENT DE LA SUBVENCIÓ. Este codi pot consultar-se en l'extracte bancari de la transferència rebuda.

Amb este codi i a través del botó VALIDAR el formulari accedirà a les dades del pagament de la subvenció i obtindrà l'import i la data del pagament. En indicar l'import a retornar el formulari calcularà automàticament els interessos de demora.

Enllaç al formulari d'autoliquidació A710"

Termini de resolució i recursos
Recursos que poden interposar-se:
  • Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
  • Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
Silenci Administratiu: Desestimatori
D'acord amb el que s'estableix en l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre i art. 20.8 de l'Ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament de València i els seus Organismes Públics.
Termini màxim de resolució: Fins 6 mesos
Fins a 6 mesos
Segons el que s'estableix en el punt 8.8 de esta convocatòria.
Fer en web

Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital

Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.

(Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona jurídica i es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc la persona interessada", i presentar la sol·licitud juntament amb els documents necessaris per a la realització del tràmit.

Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona física o, realitzant-se en nom d'una persona jurídica, NO es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc representant mitjançant la presentació d'apoderament" i presentar la sol·licitud juntament amb la documentació que acredite la representació i la resta de documents necessaris per a la realització del tràmit.)

  • Òmpliga el formulari i adjunte la documentació indicada. En l'apartat “Documentació addicional” podrà presentar tants arxius/documents com necessite.
  • Confirme les dades, firme i presente la sol•licitud

En l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.

Atenció telefònica

Horari: 08:30 -14:00

96-208.71.94

96-208.71.86

96-208.40.72

010

Legislació
  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions
  • Reglament de desenvolupament de la Llei General de Subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques
  • Bases d'execució del Pressupost Municipal per a l'exercici 20234
  • Convocatòria subvenció municipal per a artistas fallers en el terme municipal de València 2024.
On dirigir-se

Oficines on obtindre informació o realitzar consultes:

info@valenciactiva.es

emprende@valencia.es

Oficines de presentació:

La presentació de les sol·licituds s'efectuarà mitjançant una sol·licitud normalitzada únicament per via telemàtica a través del procediment establit a l’efecte en la seu electrònica de l’Ajuntament de València <https://sede.valencia.es/sede/>. En l’apartat Tràmits, seleccioneu Matèries i dins d’estes seleccioneu Activitat econòmica, ocupació i consum. Per a fer-ho, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada amb un certificat reconegut per a la ciutadania –persones físiques– admés per la seu electrònica de l’Ajuntament de València.

Anar a inici de pàgina