ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent

Detall d'un tràmit

Reclamacions o denúncies en matèria de consum
Modalitat presencial Modalitat web sense certificat Modalitat web amb certificat Modalitat telefònica
AE.CO.10
Descripció

Presentació de reclamacions i denúncies per conflictes sorgits en una relació de consum.

Qui ho pot sol·licitar?

Aquelles persones que siguen consumidors o usuaris sempre que el contingut de la reclamació estiga relacionat amb la compra d'un producte o la prestació d'un servici, en els casos següents:

  • Quan el consumidor té el seu domicili en la ciutat de València.
  • Quan el consumidor residix fora del terme municipal, però l'empresa o comerciant reclamat té el seu domicili en la ciutat de València
Requisits
  • Ser consumidor o usuari.
  • Són consumidors o usuaris les persones físiques o jurídiques que actuen en un àmbit aliè a una activitat empresarial o professional.
Quan sol·licitar-ho

No hi ha termini específic

Documentació a presentar

  • Fulls de reclamacions (còpia de color blanc per a l'administració, còpia de color verd per a l'interessat), cumplimentades en l'establiment contra el qual es reclama.
  • O en defecte d'això,

Escrit dirigit a l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor en el qual consten: nom, cognoms, NIF, domicili, telèfons i correu electrònic (si pot ser) del reclamant, identificació amb quantes dades siga possible (nom, CIF, domicili de l'establiment, denominació social del titular, telèfon, correu electrònic) de l'empresa reclamada.

- Documentació del contracte: factures, tiques, pressupostos, fullets informatius, publicitat, fotografies, instruccions, documents de garantia, mostres, etc.

- Pretensió: expressió clara de la solució que s'espera obtindre, amb la justificació dels motius, quantificació en el cas que es pretenga una compensació econòmica i altres possibles solucions alternatives que li pogueren satisfer.

Documentació addicional necessària segons el cas:
  • Reclamacions o denúncies en matèria de consum:
    • Documentació del contracte
Termini de resolució i recursos
Silenci Administratiu: No procedix
Termini màxim de resolució: No aplica
Fer en web

Pot obtindre's més informació en la pàgina web de l'OMIDC.

Si disposa de certificat digital de la Generalitat Valenciana o DNI electrònic pot realitzar el tràmit en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina, adjuntant aquells documents que s'indiquen en este Catàleg de Tràmits.

Atenció telefònica

Per a qualsevol consulta telefònica poden cridar al telèfon: 963 51 12 37

Legislació

-Reial Decret Legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries (B.O.E. 30/11/07).
- Reial Decret 1507/2000, d'1 de setembre, actualitza el catàleg de productes i servicis d'ús o consum comú, ordinari i generalitzat i de béns de naturalesa duradora (B.O.E. de 12/09/2000).
- Llei 1/2011, de 22 de març, de la Generalitat Valenciana, d'Estatut de Consumidors i Usuaris de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 6487, de 24/03/2011).
- Decret 132/1989, de 16 d'agost, del Consell, d'infraccions i procediment sancionador en matèria de defensa dels consumidors (DOGV núm. 1144, de 19/09/1989).
- Decret 77/1994, de 12 d'abril, del Govern Valencià, pel qual es regulen els fulls de reclamacions dels consumidors i usuaris de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 2249, de 20/04/1994).
- Llei 17/2009, de 23 de novembre, sobre el lliure accés a les activitats de servicis i el seu exercici (BOE 24/11/2009).
- Llei 7/1996, de 15 de gener, d'ordenació del comerç detallista (BOE 17/01/1996).
- Llei 7/1988, de 13 d'abril, de condicions generals de contractació (B.O.E. 14/04/1988).
- Llei 34/1988, d'11 de novembre, General de Publicitat (B.O.E. 15/11/1988).
- Llei 7/1995, de 23 de març, de Crèdit al Consum (B.O.E. 25/03/1995).

Oficines d'informació
  • OFICINA MUNICIPAL D'INFORMACIÓ AL CONSUMIDOR - OMIDCAmadeo de Savoia, 11. Porta principal, dereta. 46010 ValènciaTel.: 96.351.12.37 - 96.208.42.08Fax: 96.394.14.47Atenció tel: 96.351.12.37 i 96.208.42.08, de 9.30 a 13.30 h, dilluns a divendres. Atenció presencial només amb CITA PRÈVIA: 96.351.12.37 i omidc@valencia.es HORARI: dilluns a divendres, 9.00 a 14.00 hores. Juliol i agost, dl. a dv., 10.00 a 13.00 horesomidc@valencia.es
Oficines on presentar
  • JUNTA MUNICIPAL DE ABASTOSC/ Alberic, 18Tel.: 96.352.54.78 Ext. 4509-4505Fax: 96.352.66.91De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmabastos@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE CIUTAT VELLAPlaça Alfons el Magnànim, s/n (Xalet del Parterre) Tel.: 96.208.17.37 / 96.208.4174 / 96.208.4087/ 96.208.4159 Fax: 96.352.65.66De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010 jmciutatvella@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL D'EXPOSICIÓC/ Guàrdia Civil, 19 Tel.: 962084327/ 962084328/ 962084331Fax: 96.360.17.36De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmexposicion@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE MARITIMC/ Francesc Cubells, 58Tel.: 962084260/ 962084262/ 962084258Fax: 96.367.27.48 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmmaritim@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE PATRAIXC/ Beat Nicolau Factor, 1 Tel.: 962084052/ 962084042/962084043De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpatraix@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE RUSSAFAC/ Maties Perelló, 7 Tel.: 962084218 / 962084245 / 962084246 / 962084247 / 962087379Fax: 96.352.65.22De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmruzafa@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE TRÀNSITSC/ Comte Lumiares, 5 Tel.: 962084362/ 962084372 / 962084365Fax: 96.353.99.16De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmtransit@valencia.es
  • REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - PL. AYUNTAMIENTOEdifici Casa Consistorial entrada per C/ Arquebisbe Mayoral, 1 - accTel.: 96.352.54.78 Ext: 1046De 8.30 a 14.00 de dilluns a divendres. L'atenció presencial es realitzarà des del 8 de juny per a persones físiques únicament. Amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010
  • REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - TABACALERAAmadeu de Savoia, 11. Nau OestTel.: 96.352.54.78 - ext: 2036De 8:30 a 14.00 de dilluns a divendres. Només s'atendrà presencialment les persones que hagen sol·licitat cita prèvia a través de www.valencia.es o cridant al telèfon d'atenció ciutadana 010
  • ALCALDIA-EL PALMARC/ Caudete, 15Tel.: 96.162.00.6De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 h.Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCALDIA-EL SALERAv. dels Pinars, 1Tel.: 96.183.02.95De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores Registre: dimarts 9:00 a 14:00 horas. L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCALDIA-BENIFARAIGC/ Ferrer i Bigné, 47Tel.: 96.363.52.49De dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 hores. Registre: dimarts de 9.00 a 14.00 hores. L'atenció presencial es realitzarà des del 9 de juny amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCADIA-BORBOTÓPl. Moreral, 8 Tel.: 96.390.17.47De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 h. Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCALDIA-MASSARROJOSC/ Cura Bau, 10-12Tel.: 96.139.41.49De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCALDIA-EL PERELLONETAv. de les Gavines s/nTel.: 96.177.78.89De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCALDIA-FORN D´ALCEDOC/ Guadalquivir, 15 (cantonada Alabau, 2)Tel.: 96.376.09.36De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCALDIA-LA PUNTACamí del Canal 74 - Xalet de BartualTel.: 96 367 33 30 Fax: 96 367 33 30 De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hore sRegistre: dijous de 9:00 a 14:00 hores L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCALDIA-LA TORREC/ Benidoleig, s/nTel.: 96.396.33.17De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores Registre: dimarts 9:00 a 14:00 horas. L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCALDIA-PINEDOCarrera del Riu, 263Tel.: 96.324.89.64De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCALDIA-POBLE NOUCamí de Montcada, 205Tel.: 96.366.66.89De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores Registre: dilluns de 9:00 a 14:00 hores L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • ALCALDIA-CASAS DE BÁRCENACarretera de Barcelona, 108Tel.: 96.185.42.05De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
  • OFICINA MUNICIPAL D'INFORMACIÓ AL CONSUMIDOR - OMIDCAmadeo de Savoia, 11. Porta principal, dereta. 46010 ValènciaTel.: 96.351.12.37 - 96.208.42.08Fax: 96.394.14.47Atenció tel: 96.351.12.37 i 96.208.42.08, de 9.30 a 13.30 h, dilluns a divendres. Atenció presencial només amb CITA PRÈVIA: 96.351.12.37 i omidc@valencia.es HORARI: dilluns a divendres, 9.00 a 14.00 hores. Juliol i agost, dl. a dv., 10.00 a 13.00 horesomidc@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DELS POBLES DE BENIMÀMET-BENIFERRIC/ Senda de Secanet, 43 bj BenimametTel.: Registro: 963013436 / 963013446 Secretaria: 963013411 -963013446De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon 963013636jmpoblesdeloest@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL SUDC/ Poetessa Leonor Perales, s/n (Castellar)Tel.: Registro: 963013023 Secretaría: 963013402 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon 963013023jmpoblesdelsud@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL NORDPl. Poble, 4 CarpesaTel.: 96.301.30.55 96.301.31.11De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon 963013055jmpoblesdelnord@valencia.es
Anar a inici de pàgina