El xec escolar s’ha de destinar a l’abonament de les quotes corresponents a:
- L’ensenyament del CURS ESCOLAR 2023/2024, fins a un màxim de deu, pel període de setembre a juny. No tenen esta consideració les despeses derivades d’activitats realitzades fora del període i horari escolar, activitats extraescolars, menjador, horaris especials de qualsevol tipus, llibres, material escolar, matrícules i altres d’índole anàloga.
- Les activitats educatives desenvolupades, si és el cas, a les escoles infantils o centres educatius durant el mes de juliol de 2024
Menors escolaritzats/ades en Educació Infantil que hagen nascut a partir del dia 1 de gener de 2018, d’edats compreses entre els 0 i 6 anys (excepte menors de 2 a 3 anys, nascuts en 2021), o que estiga previst el seu naixement (nasciturus) amb anterioritat al 31 de desembre de 2023.
A causa de la gratuïtat de l’ensenyament, s’exceptuen els i les menors escolaritzats en centres públics o amb concert educatiu ple, o que ocupen un lloc escolar sostingut totalment amb fons públics.
L'alumnat de 2 a 3 anys, nascuts en 2021, podran sol·licitar les ajudes de xec escolar, curs 2023/2024, a partir d'octubre de 2023
- Tant el o la menor com la persona o persones progenitores, o representants legals, han d´estar empadronats al municipi de València des del moment de formalitzar la sol·licitud i fins que acabe el curs escolar, excepte per motius laborals o per casos d'adopció nacional o internacional, degudament acreditats i valorats per la Comissió Tècnica de Treball.
- Cap de les persones progenitores haurà de trobar-se incursa en qualsevol dels supòsits establits en l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Pares, mares o representants legals de menors hauran d’acreditar, mitjançant una declaració responsable, que estan al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social i no tenen deutes pendents amb l’Ajuntament de València.
- Pares, mares o representants legals de menors beneficiaris de xec escolar no poden tindre pendent de justificar una altra subvenció anterior, sempre que el termini establit per a la seua presentació haja finalitzat.
- L’escola infantil o centre on estiga escolaritzat el o la menor ha d’estar situat al terme municipal de València, haver obtingut l’autorització administrativa corresponent per part de la Conselleria d’Educació i complir els requisits que recull esta convocatòria.
- No es pot beneficiar d’estes ajudes l’alumnat que estiga integrat en famílies amb una renda anual superior a determinats imports.
El termini de presentació de sol·licituds es de 20 dies naturals a comptar des de l’endemà de la publicació de l’extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de València.
Publicació en el BOP: Divendres 12 de maig de 2023 - Butlletí Núm. 91
- Si el tràmit es realitza presencialment, s'emplenarà i signarà el model normalitzat de sol·licitud de l'apartat "Impresos" (que comprén l'annex 1 de Declaracions Responsables i l'annex 2 d'Autoritzacions), acompanyat de la documentació que s'indica i del DNI o NIE o passaport en vigor (només persones estrangeres sense NIE) de persones progenitores o representants legals del/de l'alumne/a que figuren en la sol·licitud.
- Si el tràmit es realitza en aquesta seu electrònica, s'emplenarà i signarà el formulari després de prémer el botó “Iniciar tràmit” i s'adjuntarà la documentació que s'indica (entre la qual es troba el model normalitzat de sol·licitud de l'apartat "Impresos", que comprén l'annex 1 de Declaracions Responsables i l'annex 2 d'Autoritzacions).
- Model normalitzat de sol·licitud d'ajuda de xec escolar (que comprén la sol·licitud pròpiament dita, l'Annex 1 de Declaracions Responsables i l'Annex 2 d'Autoritzacions):
que pot descarregar en l'apartat “Impresos” d'aquesta mateixa pàgina per a emplenar i adjuntar. Si la sol·licitud es presenta en aquesta Seu Electrònica s'adjuntarà al tràmit una vegada es "inicie tràmit" i emplene el formulari.
- Degudament emplenat i signat per totes les persones majors de 16 anys que componen la unitat familiar (mares, pares o representants legals i germans/anes).
- Quan no existisca vincle matrimonial, la sol·licitud ha d’estar signada per les persones progenitores que convisquen amb l’alumne o alumna (s’entén que hi ha convivència si estan empadronades en el mateix domicili).
- En cas de separació, divorci o cessament de la convivència, la sol·licitud l’ha de signar el pare o la mare que tinga atribuïda la guàrdia i custòdia del o de la menor.
- Quan la guàrdia i custòdia siga compartida, tots dos progenitors han de signar la sol·licitud.
- En cas de sol·licituds per a diversos/es germans/es s'haurà de formalitzar un model normalitzat de sol·licitud per a cadascú d'ells o elles, amb número de registre d'entrada distint en cada cas. No serà necessari presentar la documentació adjunta prevista en el present punt per a cada sol·licitud, sent prou la seua aportació en una d'elles.
- En cas de no autoritzar, individualment les persones sol·licitants signants, l'obtenció directa de les dades a les quals es refereix l'ANNEX 2 AUTORITZACIONS, ha d'entendre que existix obligació d'aportar els documents corresponentsen els termes exigits en la norma reguladora del procediment.
- Pàgines del llibre de família de les mares, pares, filles i fills i defuncions i/o certificats de naixement:
en cas de no disposar de llibre de família s'aportaran els certificats de naixement de les persones menors sol·licitants. Si existixen més fills/es dels que consten en el llibre de família, s'hauran d'aportar els certificats de naixement per a justificar el número total.
- SIP de l’alumne/a per a qui se sol·licita l’ajuda
- Acreditació d’haver sol·licitat plaça escolar, expedida pel centre educatiu
- Documentació:
- Si escau, títol de família nombrosa en vigor expedit per l'Administració corresponent
- Si escau, títol de família monoparental en vigor expedit per l'Administració corresponent
- En cas de diversitat funcional, certificat oficial corresponent dels qui tinguen aquesta situació en la unitat familiar, expedit per l'Administració corresponent
- En cas de persona en situació de dependència, documentació acreditativa d'esta circumstància emesa per l'òrgan competent
- En cas de separació, divorci, cessament de convivència o no convivència, sentència judicial i/o conveni regulador o doc. públic de mesures sobre cura i educació dels fills/es:
en cas d'aportar mitjançant seu diversos documents com a arxius separats, es podrà continuar aportant mitjançant "Documentació addicional", una vegada iniciat el tràmit.
- En cas de procés de separació o divorci en tràmit, certificat acreditatiu del Jutjat
- En cas de situacions de violència de gènere, sentència condemnatòria, orde de protecció o qualsevol altra resolució judicial que acorde una mesura cautelar a favor de la víctima
- En cas de situacions de violència de gènere, informe del Ministeri Fiscal que indique l’existència d’indicis que la demandant és víctima de violència de gènere
- En cas de situacions de violència de gènere, informe o qualsevol altre títol:
informe dels serveis socials, dels serveis especialitzats, o dels serveis d'acolliment de l'Administració Pública competent destinats a les víctimes de violència de gènere, o per qualsevol altre títol, sempre que això estiga previst en les disposicions normatives de caràcter sectorial que regulen l'accés a cadascun dels drets i recursos.
- En cas que les víctimes de violència de gènere siguen menors d'edat es podrà acreditar, a més, per documents sanitaris oficials de comunicació a la Fiscalia o a l'òrgan judicial
- Cas de nasciturus, certificació per metge/ssa col·legiat/da:
que acredite l’embaràs en el moment de la presentació de la sol·licitud.
- Cas d'acolliment familiar, resolució de l'òrgan de la Generalitat que exercisca la tutela o assumisca la guarda
- En cas de situació legal de desocupació, informe de la vida laboral i certificat de demanda d'ocupació:
en cas d'aportar mitjançant seu diversos documents com a arxius separats, es podrà continuar aportant mitjançant "Documentació addicional", una vegada iniciat el tràmit.
- En cas de falta d'autorització expressa a la consulta de dades d'informació obrant en la TGSS, certificat d'estar al corrent dels pagaments amb el citat organisme
- En cas de falta d'autorització expressa a la consulta d'informació obrant en l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, certificat AEAT de IRPF de l'any 2021:
en tributació conjunta o individual de cada membre de la unitat familiar majors de 16 anys.
La consulta d'informació es refereix a les dades fiscals de l'impost sobre la renda.
- En cas de no haver fet declaració de la renda 2021, certificat negatiu de no haver fet declaració:
expedit a este efecte per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària.
- Cas de no identificació davant l’AEAT, documentació on conste la situació econòmica desfavorable de la unitat familiar:
document facilitat pels servicis socials o un altre organisme acreditat, o resolució de ser persona destinatària de la renda valenciana d’inclusió social.
En cas d'aportar mitjançant seu diversos documents com a arxius separats, s'haurà de fer mitjançant "Documentació addicional", una vegada iniciat el tràmit.
- Cas de sol·licitar un centre d’educació infantil fora del terme municipal de València, documentació justificativa de la seua elecció:
segons el que establix el punt 3.f de la convocatòria.
En cas d'aportar mitjançant seu diversos documents com a arxius separats, s'haurà de fer mitjançant "Documentació addicional", una vegada iniciat el tràmit.
- Altra documentació complementària, si cal, a criteri del personal tècnic municipal
- Les sol·licituds s’han d’adreçar a l’Alcaldia de l’Ajuntament de València i cal presentar-les en els registres de l’Ajuntament de València mitjançant el model normalitzat a este efecte, que està disponible en la pàgina web d'Educació o que pot descarregar en l'apartat “Impresos” d'aquesta mateixa pàgina per a emplenar i adjuntar.
La presentació en els registres de l’Ajuntament de València es pot fer:
- De manera presencial.
- A través de la seu electrònica.
Això, sense perjudici de realitzar el registre en qualsevol dels llocs assenyalats a este efecte en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre
- Consulta dels llistats provisionals de documentació completa, falta de documentació o exclusions, una vegada publicats al Tauler d'Edictes Electrònic i a la web municipal.
- En el seu cas, esmenar les deficiències o la falta de documentació o presentar al·legacions, en el termini de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà al de la publicació en el Tauler d'edictes Electrònic i a la web municipal.
- Consulta de la resolució de la convocatòria al Tauler d'Edictes Electrònic i a la web municipal.
Cal publicar un extracte d’esta convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de València (BOP) i exposar-la en el tauler d’edictes electrònic i en la web municipal. De conformitat amb els articles 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el text complet de la convocatòria s’ha de comunicar a la Base de dades nacionals de subvencions (enllaç).
Les llistes provisionals i definitives es publicaran en el tauler d’edictes electrònic i en la web municipal.
Poden obtindre informació de la convocatòria 2023/2024 en la pàgina web d'educació.
- Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
- Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital
Pot iniciar la sol•licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.
- Tinga preparada la documentació que necessite adjuntar d'acord amb l'apartat Documentació a presentar
- Òmpliga el formulari
- Adjunte, si és el cas, la documentació indicada
- Presente i firme la sol·licitud
Podrà imprimir i guardar un justificant de presentació. Posteriorment en l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i igualment podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.
Telèfons d'informació:
962082152-962082116-962082141-962082113
- Convocatòria d' ajudes per a a xec escolar, curs 2023-2024
- Bases d'execució del pressupost de l'Excel·lentíssim Ajuntament de València.
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- En tot cas, els procediments regulats en la present convocatòria s'ajustaran al que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- SERVICI D'EDUCACIÓ. OFICINA ADMINISTRATIVAAmadeu de Savoia, 11. Pati B, planta baixaTel.: 9620821521-962082141-962082113De 8.30 a 14.30, de dilluns a divendreseducacionadm@valencia.es
- REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - PL. AJUNTAMENTEdifici de la Casa Consistorial, entrada pel carrer de l'Arquebisbe Mayoral, 1AcTel.: REGISTRO: 96.208.10.35Fax: 96.353.99.80 De 8.30 a 14.00 de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010
- OFICINA D'ATENCIÓ CIUTADANA - TABAQUERAC/ Amadeu de Savoia, 11. Nau Oest. 46010 ValènciaTel.: 962082015, 962082016, 962082101, 962082102Fax: 96.389.50.14De 8:30 a 14.00 de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010oactabacalera@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL D'ABASTOSCarrer d'Alberic, 18Tel.: 96.352.54.78 Ext. 4509-4505Fax: 96.352.66.91De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmabastos@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE CIUTAT VELLAPlaça d'Alfons el Magnànim, s/n (xalet del Parterre) Tel.: 96.208.17.37 / 96.208.4174 / 96.208.4087/ 96.208.4159 Fax: 96.352.65.66De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010 jmciutatvella@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE TRÀNSITSCarrer del Comte de Lumiares, 5 Tel.: 962084365/ 962084368Fax: 96.353.99.16De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmtransit@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE RUSSAFACarrer de Maties Perelló, 7 AVÍS: A causa de l'execució d'obres, els seus serveis es traslladen provisionalment des del dia 4 d'octubre de 2022 fins a un altre avís a l'Alqueria dels Peris situada al Parc urbà de Malilla (C/ Joaquín Benlloch, S/N)Tel.: 962084218 / 962084245 / 962084246 / 962084247 / 962087379Fax: 96.352.65.22De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmruzafa@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL D'EXPOSICIÓCarrer de la Guàrdia Civil, 19 Tel.: 962084327/ 962084328/ 962084331Fax: 96.360.17.36De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmexposicion@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DEL MARÍTIMCarrer Barraca, 53Tel.: Información y Registro: 963014120 Obras: 963014008 / 963014210 Bonos EMT: 963014173 Actividades: 963014217De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmmaritim@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE PATRAIXCarrer del Beat Nicolau Factor, 1 Tel.: 962084052/ 962084042/962084043De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpatraix@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DELS POBLES DE BENIMÀMET-BENIFERRISenda del Secanet, 43 baix; BenimàmetTel.: de Registre: 963013436 i 963013446; Secretaria: 963013411 i 963013446De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdeloest@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL SUDCarrer de la Poetessa Leonor Perales, s/n; CastellarTel.: de Registre: 963013023; Secretaría: 963013402 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelsud@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL NORDPlaça del Poble, 4 CarpesaTel.: 96.301.30.55 96.301.31.11De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelnord@valencia.es
- ALCALDIA DEL PALMARCarrer de Cabdet, 15Tel.: 96.162.00.66Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCADIA DE BORBOTÓPlaça del Moreral, 8 Tel.: 96.390.17.47Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DE POBLE NOUCamí de Montcada, 205Tel.: 96.366.66.89Registre: dilluns de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DEL SALERAvinguda dels Pinars, 1Tel.: 96.183.02.95Registre: dimarts 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DE BENIFARAIGCarrer de Ferrer i Bigné, 47Tel.: 96.363.52.49Registre: dimarts de 9.00 a 14.00 hores.
- ALCALDIA DE MASSARROJOSCarrer de Mossén Bau, 10-12Tel.: 96.139.41.49Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DE LA PUNTACamí del Canal, 74 (Xalet de Bartual)Tel.: 96 367 33 30 Fax: 96 367 33 30 Registre: dijous de 9:00 a 14:00 hores
- ALCALDIA DEL PERELLONETCarrer Marqués de Valterra, 35Tel.: 96.177.78.89Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DEL FORN D´ALCEDOCamí d'Alabau, 2Tel.: 96.376.09.36Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DE LES CASES DE BÀRCENACamí de les Cases de Bàrcena, 63; CP: 46131-ValènciaTel.: 96.185.42.05Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores
- ALCALDIA DE LA TORRECarrer de Benidoleig, s/nTel.: 96.396.33.17Registre: dimarts 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DE PINEDOCarrera del Riu, 263Tel.: 96.324.89.64Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.