Subvenció destinada a facilitar l'accés i la permanència en un habitatge o habitació en règim de lloguer.
Persones físiques arrendataries de contractes de lloguer de vivenda o habitació, situada en el terme municipal de València i destinada a residencia habitual i permanent.
- Ser persones físiques majors d'edat o emancipades residents en la ciutat de València i posseir la nacionalitat espanyola, o la d'algun dels Estats membres de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, Suïssa, o el parentiu determinat per la normativa que siga aplicable. En el cas dels estrangers no comunitaris, tenir residència legal a Espanya.
- Estar empadronada en el municipi de València, amb una antelació mínima de 6 mesos a la data de finalització del termini de presentació d’instàncies.
- Ser titular, en concepte d'arrendataria, del contracte d'arrendament d'habitatge o d'un contracte d'arrendament d'una habitació objecte de la subvenció i destinar-la a residència habitual i permanente de la persona arrendatària i de la unitat de convivència, i ocupant-la efectivament durant el període subvencionable, i estar empadronat a la data de finalització de termini de presentació de la sol·licitud, de tots ells en l'habitatge objecte del contracte d'arrendament i de la persona sol·licitant en el cas de l'habitació arrendada.
- Que els ingressos de la unitat de convivència no superen el nombre de vegades I.p.r.em. indicat en la convocatòria.
- No pagar un lloguer mensual de l'habitatge superior a l'assenyalat en la convocatòria, en concret 700 € mensuals en el cas de lloguer d'habitatge i a 300 € mensuals en el cas de lloguer d'habitació.
- No estar sotmès a cap dels supòsits de prohibició per a ser beneficiari de subvencions de conformitat amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l’Agència Estatal de l’Administració Tributària, i les obligacions amb la Seguretat Social establides en la legislació vigent.
- No tindre cap deute tributari pendent amb l’Ajuntament de València.
- No ser deudors per resolució de procedència de reintegrament de subvencions atorgades per l’Ajuntament de València.
- Que les persones que tinguen el seu domicili habitual o permanent en l'habitatge tinguen una font regular d'ingressos per a poder pagar el lloguer i acrediten uns ingressos mínims, en conjunt, equivalents a 0,5 vegades l’IPREM
- Presentar certificat de titularitat del compte bancari amb un any d'antiguitat com a màxim, en la qual es farà l'ingrés de les ajudes, llevat que haja resultat beneficiària en la convocatòria del 2022 i no desitge canviar el nombre de compte corrent.
Causes d'exclusió:
A més de l'incompliment de qualsevol dels requisits o obligacions establits en les normes de la convocatoria, les següets:
- Tenir la persona arrendatària o qualsevol un altre membre de la unitat de convivència parentiu, vincle de matrimoni, o una altra relació anàloga, per consanguinitat, adopció o afinitat fins al segon grau, amb les persones arrendadores.
- Disposar la persona arrendatària o qualsevol un altre membre de la unitat de convivència d'un altre habitatge en propietat, o un altre dret real sobre la mateixa.
- Que la Base imposable de l'estalvi que consta en la declaració de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques siga superior al límit fixat en la convocatòria.
- Tenir pendent de justificació subvenciones destinades a ajuda al lloguer atorgades per l'Ajuntament de València o els seus organismes públics.
- Constar com inhabilitades percebre l'ajuda en la Base de dades Nacional de Subvencions durant el període d'inhabilitació.
- Haver-se esgotat el crèdit pressupostari destinat a la concessió de l’ajuda.
- Ser deutora, com a conseqüència d’haver-se dictat resolució de procedència de reintegrament, d’altres ajudes concedides per l’Ajuntament de València.
- No acreditar la identitat de les persones que integren la unitat de convivencia
- No justificar el pagament de cap mensualitat de l'import del lloguer de l'habitatge o habitació, per no presentar cap rebut o per no reunir els requisits establits en esta convocatòria.
Un mes des de la publicació de l’extracte de la convocatoria en el BOP
Publicació BOP: Dimecres 21 de juny de 2023. Butlletí Núm. 119
Termini de sol·licitud: del dia 22/06/2023 fins al 21/07/2023 ambdós inclusivament.- Imprès de sol·licitud que pot descarregar en l'apartat “Impresos” d'aquesta mateixa pàgina, si la sol·licitud es realitza presencialment, acompanyat de la documentació que s'indica.
- Si la sol·licitud es presenta en aquesta Seu Electrònica s'emplenarà i signarà el formulari després de prémer el botó “Iniciar tràmit” i s'adjuntarà la documentació que s'indica (Veure fer en web).
Sol·licitud segons model oficial normalitzat, acompanyada de la documentació indicada en les Bases.
- Només per al cas d'actuar mitjançant representant (Document d'apoderament):
- ANNEX 2. REPRESENTACIÓ (per a autoritzar una altra persona, en el seu cas). Document disponible en l'apartat "Impresos" per a descarregar, emplenar i adjuntar en aquest mateix tràmit.
- Ajudes municipals al lloguer:
- Documentació assenyalada en la norma huitena de la convocatòria:
disponible per a la seua consulta i/o descàrrega en l'apartat "Legislació" d'aquest mateix tràmit.
En cas d'aportar mitjançant seu diversos documents com a arxius separats, s'haurà de fer mitjançant "Documentació addicional", una vegada iniciat el tràmit.
- Annex I. Autoritzacions:
Document disponible en l'apartat "Impresos" per a descarregar, emplenar i adjuntar en aquest mateix tràmit. OBLIGATORI
- Documentació assenyalada en la norma huitena de la convocatòria:
Presentació de la sol·licitud aportant la documentació exigida en les normes de convocatòria i, en el seu cas, esmenar les deficiències que presente aquella.
- Annex per autoritzar l’accés a dades personals.
- Annex de representació per a autoritzar una altra persona, en el seu cas.
- Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
- Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital
Pot iniciar la sol•licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.
(Si la sol·licitud es realitza en nom d'una altra persona, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc representant mitjançant la presentació d'apoderament" i presentar la sol·licitud juntament amb la documentació que acredite la representació i la resta de documents necessaris per a la realització del tràmit.)
- Òmpliga el formulari i adjunte la documentació indicada. En l'apartat “Documentació addicional” podrà presentar tants arxius/documents com necessite.
- Confirme les dades, firme i presente la sol•licitud
En l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.
Telèfon d'informació: 900 929 010
96 208 32 19, 96 208 3229 i 96 208 3233
- Convocatòria d'ajudes municipals al lloguer 2023.
- Ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament de València i els seus Organismes Públics.
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
- Reial decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la Base de dades Nacional de Subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajudes públiques.
SERVICI DE VIVENDA
C/ Amadeu de Savoia, 11, pati B, planta 1
- Oficina pel Dret a la VivendaC/ Bèlgica 18 DTel.: 96 099 23 97Dilluns a Divendres de 9.00 a 14.00 i de 16.30 a 19.30
- REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - PL. AJUNTAMENTEdifici de la Casa Consistorial, entrada pel carrer de l'Arquebisbe Mayoral, 1AcTel.: REGISTRO: 96.208.10.35Fax: 96.353.99.80 De 8.30 a 14.00 de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010
- OFICINA D'ATENCIÓ CIUTADANA - TABAQUERAC/ Amadeu de Savoia, 11. Nau Oest. 46010 ValènciaTel.: 962082015, 962082016, 962082101, 962082102Fax: 96.389.50.14De 8:30 a 14.00 de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010oactabacalera@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL D'ABASTOSCarrer d'Alberic, 18Tel.: 96.352.54.78 Ext. 4509-4505Fax: 96.352.66.91De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmabastos@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL D'EXPOSICIÓCarrer de la Guàrdia Civil, 19 Tel.: 962084327/ 962084328/ 962084331Fax: 96.360.17.36De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmexposicion@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE CIUTAT VELLAPlaça d'Alfons el Magnànim, s/n (xalet del Parterre) Tel.: 96.208.17.37 / 96.208.4174 / 96.208.4087/ 96.208.4159 Fax: 96.352.65.66De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010 jmciutatvella@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE PATRAIXCarrer del Beat Nicolau Factor, 1 Tel.: 962084052/ 962084042/ 962084043De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpatraix@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL NORDPlaça del Poble, 4 CarpesaTel.: 96.301.30.55 96.301.31.11De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelnord@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL SUDCarrer de la Poetessa Leonor Perales, s/n; CastellarTel.: de Registre: 963013023; Secretaría: 963013402 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelsud@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE RUSSAFACarrer de Maties Perelló, 7 AVÍS: A causa de l'execució d'obres, els seus serveis es traslladen provisionalment des del dia 4 d'octubre de 2022 fins a un altre avís a l'Alqueria dels Peris situada al Parc urbà de Malilla (C/ Joaquín Benlloch, S/N)Tel.: 962084218 / 962084245 / 962084246 / 962084247 / 962087379Fax: 96.352.65.22De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmruzafa@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DELS POBLES DE BENIMÀMET-BENIFERRISenda del Secanet, 43 baix; BenimàmetTel.: de Registre: 963013436 i 963013446; Secretaria: 963013411 i 963013446De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdeloest@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE TRÀNSITSCarrer del Comte de Lumiares, 5 Tel.: 962084365/ 962084368Fax: 96.353.99.16De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmtransit@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DEL MARÍTIMCarrer Barraca, 53Tel.: Información y Registro: 963014120 Obras: 963014008 / 963014210 Bonos EMT: 963014173 Actividades: 963014217De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmmaritim@valencia.es
- ALCALDIA DEL PALMARCarrer de Cabdet, 15Tel.: 96.162.00.66Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DEL FORN D´ALCEDOCamí d'Alabau, 2Tel.: 96.376.09.36Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DE LA PUNTACamí del Canal, 74 (Xalet de Bartual)Tel.: 96 367 33 30 Fax: 96 367 33 30 Registre: dijous de 9:00 a 14:00 hores
- ALCALDIA DEL PERELLONETCarrer Marqués de Valterra, 35Tel.: 96.177.78.89Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DE PINEDOCarrera del Riu, 263Tel.: 96.324.89.64Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DE MASSARROJOSCarrer de Mossén Bau, 10-12Tel.: 96.139.41.49Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DE POBLE NOUCamí de Montcada, 205Tel.: 96.366.66.89Registre: dilluns de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DE LA TORRECarrer de Benidoleig, s/nTel.: 96.396.33.17Registre: dimarts 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DEL SALERAvinguda dels Pinars, 1Tel.: 96.183.02.95Registre: dimarts 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DE BENIFARAIGCarrer de Ferrer i Bigné, 47Tel.: 96.363.52.49Registre: dimarts de 9.00 a 14.00 hores.
- ALCADIA DE BORBOTÓPlaça del Moreral, 8 Tel.: 96.390.17.47Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DE LES CASES DE BÀRCENACamí de les Cases de Bàrcena, 63; CP: 46131-ValènciaTel.: 96.185.42.05Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores