ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Procediment de concessió de llicències per a usos o obres provisionals en tot el terme municipal de València
Modalitat presencial Modalitat web sense certificat Modalitat web amb certificat Modalitat telefònica
UR.LC.170
Descripció

Concessió de llicències d'edificació per a la realització d'obres, que tinguen caràcter provisional, en qualsevol zona de València, i amb les condicions que establix l'article 235 del Text Refós de la Llei d'Ordenació del Territori, Urbanisme i Paisatge, aprovat per Decret legislatiu 1/2021 de 18 de juny i l'article 1.22 de les Normes Urbanístiques del Pla General d'Ordenació Urbana de València.

Qui ho pot sol·licitar?

Persones físiques (particulars), persones jurídiques privades (empreses, societats, associacions, entitats) i comunitats de béns o persones propietàries, que pretenguen efectuar les obres anteriorment indicades.

Requisits

En virtut del que establix Article 1.22 punt 3, 4 i 5 de les Normes Urbanístiques del Pla General d'Ordenació Urbana de València-Obres i usos de naturalesa provisional:

  • 3. La provisionalitat de l'obra o ús només es podrà deduir i la llicència només es pot concedir si concorre un dels següents factors:

a) Que es deduïsca de les pròpies peculiaritats constructives intrínseques a l'obra que es pretén realitzar, siga per la seua lleugeresa, pel seu caràcter desmuntable o per que només oferisquen profit per a esdeveniment o conjuntura efímera i temporal.

b) Que de circumstàncies ben definides, extrínseques, objectives i concomitants a l'obra o ús es deduïsca que este o aquella només han de servir per succés o període concret, determinat en el temps i amb total independència de la voluntat del peticionari.

Conseqüentment amb l'exposat, l'autorització només es podrà concedir sotmesa a termini màxim o condició extintiva que es derivaran de la pròpia naturalesa de l'obra o ús sol·licitat. S'hauran de demolir les obres o eradicar els usos quan es produïsca el venciment del termini o compliment de la condició, o si així ho acordara l'Ajuntament.

  • 4. En cap cas s'autoritzaran obres o usos provisionals quan existira aprovat, inicialment o definitivament, qualsevol instrument d'execució del planejament les previsions del qual resulten incompatibles amb l'obra o instal·lació pretesa; caldrà considerar en este cas que quedaria dificultada l'execució del pla.
  • 5. Les llicències així concedides no seran eficaces sense la prèvia inscripció en el Registre de la Propietat de la renúncia, per l'interessat, a tot dret a indemnització derivat de l'ordre de demolició o d'eradicació de l'ús i sense la prèvia presentació davant l'Administració de l'certificat acreditatiu de tal extrem.
Quan sol·licitar-ho

Amb anterioritat a l'execució de les obres, que únicament poden ser iniciades quan la llicència haja sigut concedida i notificada al sol·licitant.

Documentació a presentar

  • Instància de sol·licitud general, subscrita pel peticionari de la llicència, o el representant legal, en cas de ser una persona jurídica.

- Imprès de sol·licitud que pot descarregar en l'apartat “Impresos” d'aquesta mateixa pàgina, si la sol·licitud es realitza presencialment, acompanyat de la documentació que s'indica.
- Si la sol·licitud es presenta en aquesta Seu Electrònica s'emplenarà i signarà el formulari després de prémer el botó “Iniciar tràmit” i s'adjuntarà la documentació que s'indica.

  • En cas de ser una societat, fotocòpia de l'escriptura de constitució de la mateixa, i dels poders de representació de qui signa la sol·licitud.
  • En cas que els sol·licitants estigueren constituïts en comunitat de béns, haurà d'aportar còpia del contracte constitutiu de societat, havent de subscriure la instància tots els comuners, o si escau, qui ostente la representació legal dels mateixos.
  • Carta de pagament de l'ingrés previ de la taxa per actuacions urbanístiques.
  • Projecte bàsic, subscrit per facultatiu competent, en què es contindran els documents que s'especifiquen en l'annex II d'esta Ordenança.
  • En cas d'ampliació, projecte bàsic que reflectisca l'edificació existent i l'ampliació que es pretén.
  • Qüestionari estadístic del Ministeri de Foment (Ordre de 29.5.89) sobre estadístiques d'edificació i habitatge (BOE núm. 129 del 31.5.89). Es pot obtindre el document en el següent enllaç: www.fomento.es.
  • Certificat de fixació de línies, emès pel Servici de Planejament, si escau.
  • Si les obres sol·licitades en l'emplaçament assenyalat es troben incloses en l'àmbit i entorn de BIC (Bé d'Interès Cultural), haurà d'adjuntar a la sol·licitud de llicència, autorització de la Conselleria competent en matèria de cultura i projecte autoritzat.
  • En cas de trobar enclavada la parcel·la en Àrea de Vigilància Arqueològica, i que supose remoció del subsòl, s'haurà d'adjuntar a la sol·licitud de llicència, autorització de la Conselleria competent en matèria de cultura respecte a les possibles afeccions a elements arqueològics.
  • Estudi o Estudi Bàsic de Seguretat i Salut (RD 1627/97, ​​de 24.10.97, BOE núm 256, de 25.10.97), segons escaiga.
  • Document públic en què conste el compromís exprés de renúncia a qualsevol tipus d'indemnització a la que puga donar lloc la demolició o eradicació de les obres, segons es desprèn de l'article 235 del Text Refós de la Llei d'Ordenació del Territori, Urbanisme i Paisatge, aprovat per Decret legislatiu 1/2021 de 18 de juny, que disposa que es poden atorgar llicències per a usos o obres provisionals no previstos en el pla sempre que no dificulten la seua execució ni la desincentiven.

Taxes
Taxa

1. - Taxa d'actuacions urbanístiques (per les obres a realitzar):

Termini d'ingrés: prèviament a la presentació de la sol·licitud de llicència.
Quantia: La detallada a continuació, que es calcularà en funció del pressupost d'execució material de l'obra:

Quantia, segons pressupost:


Fins a 6.010,12 €

140,90 €.

Major de 6.010,12 i fins a 30.050,61 €

253,54€.

Major de 30.050,61 i fins a 60.101,21 €

751,31 €.

Major de 60.101,21 i fins a 150.253,03 €

1.638,97 €

Major de 150.253,03 i fins a 300.506,05 €

3.756,28 €

Major de 300.506,05 i fins a 601.012,10 €

7.982,11 €

Major de 601.012,10 €

S'abonarà 10.048,02 euros, més l'import resultant de multiplicar per 9,66 l'excés sobre 601.012,10 €, considerant fraccions de 6.010,12 €.


El pagament d'esta taxa es realitza pel sistema d'autoliquidació: Gestor d'Autoliquidacions

2. - Impost sobre construccions, instal·lacions i obres:

Termini d'ingrés: dins del termini d'1 mes des de la notificació de la concessió de la llicència d'obra corresponent.
Quantia: 3% del pressupost d'execució material de l'obra.

Per a exempcions, reduccions o bonificacions sobre les quanties assenyalades: Estar al que disposa l'Ordenança Fiscal relativa a les Taxes per prestació dels servicis relatius a les Actuacions Urbanístiques i a l'Ordenança-Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres, de l'Ajuntament de València.


Ordenança Fiscal reguladora de l'Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres
Taxes per Prestació dels Servicis relatius a les Actuacions Urbanístiques


Actuacions a realitzar per la persona sol·licitant
  • Ingrés de la taxa per actuacions urbanístiques, amb caràcter previ a la presentació de la sol·licitud de llicència (veure quantia en apartat Taxes )
  • Presentació sol·licitud de llicència d'obres de caràcter provisional acompanyada de la documentació assenyalada en l'apartat documentació a presentar .
  • Ingrés de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres, en el termini d'un mes des de la notificació de la resolució de concessió de llicència d'obres corresponent.
Informació Complementària

És recomanable formular consulta prèvia escrita a través de correu electrònic, per a recaptar l'assessorament dels tècnics municipals quant a l'elaboració de la documentació tècnica i l'assessorament administratiu quant a la tramitació.

Termini de resolució i recursos
Recursos que poden interposar-se:
  • Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
  • Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
Silenci Administratiu: No és procedent
Termini màxim de resolució: No s´hi aplica
Fer en web

Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital

Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l’inici d’esta pàgina. Haurà d’identificar-se i firmar electrònicament d’acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.

  • Tinga preparada la documentació que necessite adjuntar d’acord amb l’apartat Documentació a presentar
  • Òmpliga el formulari
  • Adjunte la documentació requerida
  • Presente i firme la sol·licitud

Podrà imprimir i guardar un justificant de presentació. Posteriorment en l’apartat Carpeta Ciutadana d’esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i igualment podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.

Atenció telefònica

No es permet la tramitació telefònica d'aquest procediment.
Per a qualsevol qüestió relacionada amb aquest procediment, fins i tot una vegada iniciat, s'haurà de remetre un mail al compte consultaslicencias@valencia.es.

Legislació
  • Text Refós de la Llei d'Ordenació del Territori, Urbanisme i Paisatge, aprovat per Decret legislatiu 1/2021 de 18 de juny.
On dirigir-se

L'inici del procediment és obligatòriament a través de la Seu Electrònica per a les persones jurídiques, persones físiques que representen a persones jurídiques, i professionals, en virtut del que es disposa en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú.

Per a les persones físiques que vulguen presentar-ho de manera presencial, encara que es recomana també la tramitació electrònica, podran realitzar el tràmit presencial en qualsevol dels Registres Municipals d'Entrada indicats en l'apartat "OFICINES PER A PRESENTAR PRESENCIALMENT" amb cita prèvia.

Oficines d'informació
  • SERVICI DE LLICÈNCIES URBANÍSTIQUES OBRES D'EDIFICACIÓ.Amadeo de Savoia, 11. Pati B, segona plantaNo es disposa d'atenció presencial. Per a qualsevol qüestió s'haurà de dirigir al correu electrònic:consultaslicencias@valencia.es
Oficines on presentar
  • REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - PL. AJUNTAMENTEdifici de la Casa Consistorial, entrada pel carrer de l'Arquebisbe Mayoral, 1AcTel.: REGISTRO: 96.208.10.35Fax: 96.353.99.80 De 8.30 a 14.00 de dilluns a divendres. Cita prèvia: web municipal www.valencia.es o cridant al 010
  • OFICINA D'ATENCIÓ CIUTADANA - TABAQUERAC/ Amadeu de Savoia, 11. Nau Oest. 46010 ValènciaTel.: 962082015, 962082016, 962082101, 962082102Fax: 96.389.50.14De 8:30 a 14.00 de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010oactabacalera@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL D'ABASTOSCarrer d'Alberic, 18Tel.: 96.352.54.78 Ext. 4509-4505Fax: 96.352.66.91De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmabastos@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE CIUTAT VELLAPlaça d'Alfons el Magnànim, s/n (xalet del Parterre) Tel.: 96.208.17.37 / 96.208.4174 / 96.208.4087/ 96.208.4159 Fax: 96.352.65.66De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010 jmciutatvella@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL D'EXPOSICIÓCarrer de la Guàrdia Civil, 19 Tel.: 962084327/ 962084328/ 962084331Fax: 96.360.17.36De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmexposicion@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DEL MARÍTIMCarrer Barraca, 53Tel.: Información y Registro: 963014120 Obras: 963014008 / 963014210 Bonos EMT: 963014173 Actividades: 963014217De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmmaritim@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE PATRAIXCarrer del Beat Nicolau Factor, 1 Tel.: 962084052/ 962084042/ 962084043De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpatraix@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE RUSSAFACarrer de Maties Perelló, 5Tel.: 962084218 / 962084245 / 962084246 / 962084247 / 962087379Fax: 96.352.65.22De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmruzafa@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE TRÀNSITSCarrer del Comte de Lumiares, 5 Tel.: 962084365/ 962084368Fax: 96.353.99.16De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmtransit@valencia.es
  • ALCALDIA DEL PALMARCarrer de Cabdet, 15Tel.: 96.162.00.66Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DEL SALERAvinguda dels Pinars, 1Tel.: 96.183.02.95Registre: dimarts 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE BENIFARAIGCarrer de Ferrer i Bigné, 47Tel.: 96.363.52.49Registre: dimarts de 9.00 a 14.00 hores.
  • ALCADIA DE BORBOTÓPlaça del Moreral, 8 Tel.: 96.390.17.47Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE LES CASES DE BÀRCENACamí de les Cases de Bàrcena, 63; CP: 46131-ValènciaTel.: 96.185.42.05Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores
  • ALCALDIA DEL PERELLONETCarrer Marqués de Valterra, 35Tel.: 96.177.78.89Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DEL FORN D´ALCEDOCamí d'Alabau, 2Tel.: 96.376.09.36Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE LA PUNTACamí del Canal, 74 (Xalet de Bartual)Tel.: 96 367 33 30 Fax: 96 367 33 30 Registre: dijous de 9:00 a 14:00 hores
  • ALCALDIA DE LA TORRECarrer de Benidoleig, s/nTel.: 96.396.33.17Registre: dimarts 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE MASSARROJOSCarrer de Mossén Bau, 10-12Tel.: 96.139.41.49Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE PINEDOCarrera del Riu, 263Tel.: 96.324.89.64Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE POBLE NOUCamí de Montcada, 205Tel.: 96.366.66.89Registre: dilluns de 9:00 a 14:00 hores.
  • JUNTA MUNICIPAL DELS POBLES DE BENIMÀMET-BENIFERRISenda del Secanet, 43 baix; BenimàmetTel.: de Registre: 963013436 i 963013446; Secretaria: 963013411 i 963013446De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010; AVÍS: DEL 12 AL 20 DE MARÇ DE 9.00 A 13.00, EL DIA 18 ROMANDRÀ TANCADAjmpoblesdeloest@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL SUDCarrer de la Poetessa Leonor Perales, s/n; CastellarTel.: de Registre: 963013023; Secretaría: 963013402 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelsud@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL NORDPlaça del Poble, 4 CarpesaTel.: 96.301.30.55 96.301.31.11De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelnord@valencia.es
Anar a inici de pàgina