ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Renovacions de persones estrangeres
Modalitat presencial Modalitat web sense certificat Modalitat web amb certificat Modalitat telefònica
PA.GP.50
Descripció

Les persones estrangeres no comunitàries sense autorització de residència de llarga duració (ENCSARP) hauran de renovar la seua inscripció padronal cada 2 anys des de l'alta en el Padró Municipal o des de l'última renovació.

Les renovacions es realitzaran mitjançant la ratificació de les dades que ja consten en el Padró, incloent una declaració de continuar vivint en el municipi i en el domicili en què figuren empadronades i la seua voluntat de renovar la inscripció.

En el cas que la renovació es realitze pels mitjans electrònics habilitats, s'aportarà a més documentació acreditativa de la continuïtat de la seua residència en el muncicipi:

  • Última factura d'aigua, llum o gas, on qui desitge renovar siga la persona titular del subministrament.
  • Contracte d'arrendament i últim rebut de pagament de lloguer (el del mes en curs).
  • Escriptura de compravenda o de la còpia simple de la vivenda.

En cas de no ser titular del contracte, propietari/ària o titular de la factura, també haurà d'aportar autorització de la persona titular del contracte, propietaria o titular de la factura (amb còpia del document d'identitat de la mateixa) indicant, que vosté, efectivament, contínua residint en aquesta vivenda.

(SENSE PERJUDICI DE SOL·LICITAR QUALSEVOL ALTRA DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA SOBRE LA VERACITAT DE LA RESIDÈNCIA).

Les formes de presentació son:

  • Per Seu electrònica, mitjançant presentació en línia de la instància, adjuntant el document de renovació emplenat juntament amb la documentació acreditativa.
  • De manera presencial: en qualsevol de les oficines de gestió padronal.

Els Ajuntaments acordaran la baixa per caducitat en el seu Padró de les inscripcions de les persones estrangeres no comunitàries sense autorització de residència de llarga duració que no hagen renovat la seua inscripció, transcorreguts dos anys des de la seua data d'alta en el Padró o des de la data de l'última renovació expressa. Aquesta caducitat podrà declarar-se sense necessitat d'audiència prèvia a la persona interessada. (Resolució de 29 d'abril de 2020, de la Sotssecretaria, per la qual es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la qual es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró Municipal).

Qui ho pot sol·licitar?

Les persones estrangeres no comunitàries sense autorització de residència de llarga duració (ENCSARP).

Les persones ciutadanes hauran de comparéixer personalment o mitjançant representació que haurà d'acreditar-se per qualsevol document vàlid en dret, que deixe constància fidedigna (document notarial expedit per un/a notari/ària de l'estat espanyol, o mitjançant declaració de compareixença personal de la persona interessada davant personal funcionari públic competent).

La renovació de les persones menors d'edat, es realitzarà per les persones progenitores que tinguen el seu guàrdia i custòdia o, en defecte d'això, pels seus representants legals.

Requisits

Estar inscrit/a en el Padró Municipal d'Habitants de València i haver transcorregut els terminis assenyalats anteriorment.

Quan sol·licitar-ho

Les renovacions hauran de realitzar-se amb anterioritat a la data de caducitat segons el règim jurídic aplicable.

Documentació a presentar

Presencialment: Imprès de sol·licitud que pot descarregar en l'apartat “Impresos” d'aquesta mateixa pàgina, si la sol·licitud es realitza presencialment, acompanyat de la documentació que s'indica.

En el cas de compareixença mitjançant representació, aquesta haurà d'acreditar-se per qualsevol document vàlid en dret, que deixe constància fidedigna (document notarial expedit per un notari/ària de l'Estat espanyol, o mitjançant declaració en compareixença personal de la persona interessada davant funcionari/ària públic/a competent).

A través de la Seu Electrònica: s'emplenarà i signarà el formulari després de prémer el botó “Iniciar tràmit” i s'adjuntarà la documentació que s'indica, juntament amb la documentació acreditativa de la continuïtat de la seua residència en el muncipi:

  • Última factura d'aigua, llum o gas, on qui desitge renovar siga la persona titular del subministrament.
  • Contracte d'arrendament i últim rebut de pagament de lloguer (el del mes en curs).
  • Escriptura de compravenda o de la còpia simple de la vivenda.

En cas de no ser titular del contracte, propietari/ària o titular de la factura, també haurà d'aportar autorització de la persona titular del contracte, propietaria o titular de la factura (amb còpia del document d'identitat de la mateixa) indicant, que vosté, efectivament, contínua residint en aquesta vivenda.

(SENSE PERJUDICI DE SOL·LICITAR QUALSEVOL ALTRA DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA SOBRE LA VERACITAT DE LA RESIDÈNCIA)

Documentació per a tots els casos:
  • Permís de residència (anvers i revers) o Passaport en vigor
Documentació addicional necessària segons el cas:
  • Renovacions de persones estrangeres:
    • En el seu cas, autorització per tramitar el empadronament de menors:

      Pot descarregar-la en l'apartat "Impresos" per a emplenar i adjuntar.

    • En el seu cas, documentació acreditativa de la continuïtat de la seua residència en el muncicipi
Termini de resolució i recursos
Recursos que poden interposar-se:
  • Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
  • Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
Silenci Administratiu: Estimatori
Termini màxim de resolució: 3 mesos
Fer en web

Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital

Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l’inici d’esta pàgina. Haurà d’identificar-se i firmar electrònicament d’acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.

  • Tinga preparada la documentació que necessite adjuntar d’acord amb l’apartat Documentació a presentar
  • Òmpliga el formulari
  • Adjunte la documentació requerida
  • Presente i firme la sol·licitud

Podrà imprimir i guardar un justificant de presentació. Posteriorment en l’apartat Carpeta Ciutadana d’esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i igualment podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.

Legislació

Resolució de 29 d'abril de 2020, de la Sotssecretaria, per la qual es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la qual es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró Municipal

https://www.boe.es/eli/es/res/2020/04/29/(5)/con

Oficines d'informació
  • OFICINA DEL PADRÓ MUNICIPALPlaça de l'Ajuntament (entrada per Periodista Azzati, 2)Tel.: 962081104 y en www.valencia.es y sede.valencia.esFax: 96.352.34.22De 8:30 a 14.00 de dilluns a divendres. Cita prèvia: web municipal www.valencia.es o cridant al 010. AVÍS: DE L'1 A L'11 DE MARÇ, DILLUNS A DIVENDRES DE 8.30 a 13.00; DEL 12 AL 15, DE 9.00 A 12.00; DIA 18 TANCADA; DIA 20, DE 9.00 A 13.00poblacion@valencia.es
  • OFICINA D'ATENCIÓ CIUTADANA - TABAQUERAC/ Amadeu de Savoia, 11. Nau Oest. 46010 ValènciaTel.: 962082015, 962082016, 962082101, 962082102Fax: 96.389.50.14De 8:30 a 14.00 de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010oactabacalera@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL D'ABASTOS (TRÀMITS PADRÓ)Carrer d'Alberic, 18De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010
  • JUNTA MUNICIPAL D'EXPOSICIÓ (TRÀMITS PADRÓ)Carrer de la Guàrdia Civil, 19 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010
  • JUNTA MUNICIPAL DE PATRAIX (TRÀMITS PADRÓ)Carrer del Beat Nicolau Factor, 1De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010
  • JUNTA MUNICIPAL DE TRÀNSITS (TRÀMITS PADRÓ)C/ del Comte de Lumiares, 5 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia, pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010
  • JUNTA MUNICIPAL DEL MARÍTIM (TRÀMITS PADRÓ)Carrer Barraca, 53Tel.: 963014163 / 963014227De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia, pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010
  • JUNTA MUNICIPAL DE RUSSAFA (TRÀMITS PADRÓ)Carrer de Maties Perelló, 5De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010
Oficines on presentar
  • OFICINA DEL PADRÓ MUNICIPALPlaça de l'Ajuntament (entrada per Periodista Azzati, 2)Tel.: 962081104 y en www.valencia.es y sede.valencia.esFax: 96.352.34.22De 8:30 a 14.00 de dilluns a divendres. Cita prèvia: web municipal www.valencia.es o cridant al 010. AVÍS: DE L'1 A L'11 DE MARÇ, DILLUNS A DIVENDRES DE 8.30 a 13.00; DEL 12 AL 15, DE 9.00 A 12.00; DIA 18 TANCADA; DIA 20, DE 9.00 A 13.00poblacion@valencia.es
  • OFICINA D'ATENCIÓ CIUTADANA - TABAQUERAC/ Amadeu de Savoia, 11. Nau Oest. 46010 ValènciaTel.: 962082015, 962082016, 962082101, 962082102Fax: 96.389.50.14De 8:30 a 14.00 de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010oactabacalera@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL D'ABASTOS (TRÀMITS PADRÓ)Carrer d'Alberic, 18De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010
  • JUNTA MUNICIPAL D'EXPOSICIÓ (TRÀMITS PADRÓ)Carrer de la Guàrdia Civil, 19 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010
  • JUNTA MUNICIPAL DE PATRAIX (TRÀMITS PADRÓ)Carrer del Beat Nicolau Factor, 1De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010
  • JUNTA MUNICIPAL DE TRÀNSITS (TRÀMITS PADRÓ)C/ del Comte de Lumiares, 5 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia, pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010
  • JUNTA MUNICIPAL DEL MARÍTIM (TRÀMITS PADRÓ)Carrer Barraca, 53Tel.: 963014163 / 963014227De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia, pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010
  • JUNTA MUNICIPAL DE RUSSAFA (TRÀMITS PADRÓ)Carrer de Maties Perelló, 5De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010
Anar a inici de pàgina