![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
PA.BO.10 |
La celebració de matrimonis civils a L’Ajuntament de València, es realitzarà al Palacete Jardins de Monforte, situat al carrer Monforte, 5.
L’horari i calendari de les celebracions es pot consultar en l’apartat de informació complementària.
Les persones que desitgen contraure matrimoni civil davant de l'autoritat municipal.
Haver tramitat l'expedient de matrimoni en el Registre Civil i obtingut la certificació de la interlocutòria judicial autoritzant la celebració del mateix.
Una vegada obtinguda la certificació de la interlocutòria judicial que autoritze la celebració del matrimoni.
- Certificació de la interlocutòria judicial que autoritza el matrimoni.
- DNI, passaport o NIE original de les persones contraents.
- DNI, passaport o NIE originals dels dos testimonis que es personaran el dia de la cerimònia.
- Document acreditatiu del pagament de la taxa per als que resulten obligats a això, una vegada fixada la data de celebració del matrimoni
Taxa per prestació del servici de celebració de bodes civils:
- Termini d'ingrés: En el moment de la sol·licitud de la data de celebració del matrimoni
- Cuantía : 150,63 euros. (article 5 de l'Ordenança Reguladora de la Taxa).
- “Estaran exemptes del pagament de la taxa les celebracions en què almenys un dels contraents estiguera empadronat en la ciutat de València amb una antelació mínima de 12 mesos a la data d'inici de l'expedient municipal tramitat per a la celebració de la boda” (article 6 de l'Ordenança Reguladora de la Taxa).
- “Si després de la presentació de la sol·licitud i abans de la data fixada per a la celebració de la cerimònia els sol·licitants desistiren de la celebració, procedirà la devolució del 50 per cent de l'import ingressat” (article 4.2 de l'Ordenança Reguladora de la Taxa).
Una vegada autoritzat el matrimoni pel Registre Civil, les persones contraents poden optar per la celebració d'este bé en el propi Registre, davant del jutge, o en el local destinat per a això per l'Ajuntament (davant de l'alcalde o regidor/a en qui delegue). Expressaran l'opció en el Registre i si preferixen la primera, allí mateix fixaran dia i hora.
Si preferixen l'opció de l'Ajuntament, se'ls entregarà certificació de la interlocutòria que autoritza el matrimoni i amb eixe document es personaran en l'Oficina Matrimonial situada al carrer de Monforte núm. 5, davall (Palau de Monforte), proveïdes de la documentació a què s'ha fet referència, per a realitzar la corresponent compareixença on es fixarà la data i hora triada per les persones interessades, comprovada la seua disponibilitat, per a la celebració del matrimoni civil.
Si desitgen informació respecte al calendari o qualsevol altra circumstància de la cerimònia, poden personar-se en la mencionada oficina o sol·licitar-la telefònicament al número 96 352 54 78, extensions 4354 i 4355.
El calendari de celebració de matrimonis civils per a l’any en curs. el pot consultar en el document adjunt.
Si vosté vol sol•licitar el tràmit presencialment, pot autoliquidar la taxa en esta pàgina
Telèfon: 96.352.54.78 Ext. 4354, 4355 i 4345
Fax: 96.398.17.99
Es reprén l'atenció presencial a la ciutadania en l'Oficina de Matrimonis mitjançant el sistema de cita prèvia per a aquells tràmits que per la seua naturalesa així ho requerisquen, i es continua amb l'atenció telefònica (96.352.54.78 Ext. 4354, 4355 y 4345) tal com s'està fent des de la declaració de l'estat d'alarma.
- OFICINA DE MATRIMONISC/ Montfort, 5 - Palau Jardins de Montfort 46010 ValènciaTel.: 96.208.43.54 / 96.208.43.55De 9.00a a 14.00 de dilluns a divendres. AGOST: Només atenció telefònica. No es donaran dates per a noces.omatrimo@valencia.es
- OFICINA DE MATRIMONISC/ Montfort, 5 - Palau Jardins de Montfort 46010 ValènciaTel.: 96.208.43.54 / 96.208.43.55De 9.00a a 14.00 de dilluns a divendres. AGOST: Només atenció telefònica. No es donaran dates per a noces.omatrimo@valencia.es