ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
No subjecció a l’Impost IVTNU/plusvàlua per transmissió anterior al 10/11/2021 o amb període impositiu inferior al mes
Modalitat presencial Modalitat web sense certificat Modalitat web amb certificat Modalitat telefònica
HA.PL.90
Descripció

- Declaració de transmissió de terrenys o constitució o transmissió de drets reals de gaudi limitatius del domini, produïts abans del 10/11/2021, data d’entrada en vigor de la modificació de la Llei d’hisendes locals pel Reial decret llei 26/2021, de 8 de novembre, motivada per la declaració d’inconstitucionalitat per la STC 182/21, de 26 d’octubre.
- Supòsits amb un període impositiu inferior a un mes.

Qui ho pot sol·licitar?

- En les transmissions de terrenys o en la constitució o transmissió de drets reals de gaudi limitatius del domini a títol lucratiu, la persona física o jurídica o entitat de l’article 35.4 Llei general tributària que adquirisca el terreny o a favor del qual es constituïsca o transmeta el dret real de què es tracte.
- En les transmissions de terrenys o en la constitució o transmissió de drets reals de gaudi limitatius del domini a títol onerós, la persona física o jurídica o entitat de l’article 35.4 Llei general tributària que transmeta el terreny o que constituïsca o transmeta el dret real de què es tracte, llevat que el contribuent siga una persona física no resident a Espanya, i en este cas l’adquirent serà el subjecte passiu substitut d’este.

Requisits

Ser l’obligat tributari, i que el fet imposable es trobe en un dels supòsits recollits.

Quan sol·licitar-ho
  • Supòsits de fets imposables anteriors al 10/11/2021, data d’entrada en vigor de la modificació de la Llei d’hisendes locals pel Reial decret llei 26/2021, de 8 de novembre, motivada per la declaració d’inconstitucionalitat de la STC 182/21, de 26 d’octubre: en qualsevol moment.
  • Supòsits de període impositiu inferior al mes:

- Transmissions per actes inter vius: en el termini de 30 dies hàbils a comptar des de la data en la qual es produïsca la transmissió de la propietat del terreny o la transmissió o constitució del dret real de gaudi limitatiu del domini.
- Transmissions per actes per causa de mort: en el termini de sis mesos des de la data de defunció, prorrogables fins a un any a sol·licitud de la part interessada.

Documentació a presentar

La DOCUMENTACIÓ IMPRESCINDIBLE és la següent:

En tots els casos:

• Document d’identitat de la persona obligada al pagament i domicili de comunicació.

• En el cas de representant o persona autoritzada:

- Escriptura de poders o autorització signada per persona autoritzadora i autoritzada.
- Document d’identitat de la persona que la representa o està autoritzada.

• Document notarial, judicial, administratiu o privat, en el qual conste el fet, acte o contracte que origina la imposició.

• Documentació que fonamente la no subjecció en cas que no es desprenga del títol de transmissió o adquisició.

Documentació que s’ha de presentar en el cas de transmissions mortis causa sense escriptura pública d’acceptació i adjudicació d’herència:

• Document privat que documente la transmissió.

• Certificat de defunció.

• Testament o, si no n’hi ha, declaració d’hereus.

• Certificat del Registre general d’actes d’últimes voluntats.

Actuacions a realitzar per la persona sol·licitant

DECLARACIÓ DE MANERA PRESENCIAL

1. Ha d’omplir, descarregar i imprimir el document de l’apartat “Impresos” d’esta página.

2. Ha de presentar la declaració i adjuntar-hi la DOCUMENTACIÓ IMPRESCINDIBLE de l’apartat “Documentació a presentar” d’esta mateixa pàgina, en qualsevol dels registres o oficines presentadores.

DECLARACIÓ PER LA SEU DE L’AJUNTAMENT AMB SIGNATURA ELECTRÒNICA

  • Pot iniciar la presentació en línia prement el botó Iniciar tràmit situat a l’inici d’esta pàgina. Haurà d’identificar-se i signar electrònicament d’acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.
  • Tinga preparada la documentació que necessite adjuntar-hi d’acord amb l’apartat “Documentació a presentar”.
  • Òmpliga el formulari.
  • Adjunte la documentació requerida.
  • Presente i firme la declaració.
  • Podrà imprimir i guardar un justificant de presentació.

Posteriorment, en l’apartat Carpeta ciutadana d’esta seu, podrà consultar i obtindre una còpia de les seues instàncies presentades i igualment podrà aportar documentació addicional o la que li siga requerida.

Informació Complementària

L’Administració municipal dins del termini legal de prescripció de quatre anys per a determinar el deute tributari mitjançant l’oportuna liquidació, haurà de verificar i comprovar l’autoliquidació, i si no la troba conforme, practicarà una liquidació definitiva, que notificarà a l’obligat tributari, en la qual rectificarà els elements o les dades mal aplicades i els errors aritmètics, calcularà els interessos de demora i imposarà les sancions procedents, si és el cas. Així mateix ha de practicar en la mateixa forma la liquidació dels fets imposables continguts en el document que el subjecte passiu no haja declarat

Termini de resolució i recursos
Silenci Administratiu: No és procedent
Termini màxim de resolució: No s´hi aplica
Fer en web

Realitzar la declaració en línia amb signatura electrònica

  • Pot iniciar la declaració en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l’inici d’esta pàgina. Haurà d’identificar-se i firmar electrònicament d’acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.
  • Tinga preparada la documentació que necessite adjuntar-hi d’acord amb l’apartat Documentació a presentar.
  • Òmpliga el formulari.
  • Adjunte la documentació necessària.
  • Presente i firme la declaració.
  • Podrà imprimir i guardar un justificant de presentació.

Posteriorment, en l’apartat Carpeta ciutadana, d’esta seu podrà consultar i obtindre una còpia de les seues instàncies presentades i igualment podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.

Atenció telefònica

De 8.30 a 14.00: 962084849, 962084856, 962084840

Legislació

- Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovades pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març.
- Llei 58/2003, de 17 desembre, general tributària. (LGT)
- Reglament general de les actuacions i els procediments de gestió i inspecció tributària i de desenvolupament de les normes comunes dels procediments d’aplicació dels tributs, aprovat per Reial decret 1065/2007, de 27 de juliol. (RGIAT)

Oficines d'informació
  • SERVICI D'INSPECCIÓ DE TRIBUTS I RENDESC/ de la Sang núm. 5 (1r i 6é pis)Tel.: 962084856, 962084849, 962084840Fax: 962084856, 962084849, 962084840De 8:30 a 14 h, de dilluns a divendressinspecc@valencia.es
Oficines on presentar
  • REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - PL. AJUNTAMENTEdifici de la Casa Consistorial, entrada pel carrer de l'Arquebisbe Mayoral, 1AcTel.: REGISTRO: 96.208.10.35Fax: 96.353.99.80 De 8.30 a 14.00 de dilluns a divendres. Cita prèvia: web municipal www.valencia.es o cridant al 010
  • OFICINA D'ATENCIÓ CIUTADANA - TABAQUERAC/ Amadeu de Savoia, 11. Nau Oest. 46010 ValènciaTel.: 962082015, 962082016, 962082101, 962082102Fax: 96.389.50.14De 8:30 a 14.00 de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010oactabacalera@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL D'ABASTOSCarrer d'Alberic, 18Tel.: 96.352.54.78 Ext. 4509-4505Fax: 96.352.66.91De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmabastos@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL D'EXPOSICIÓCarrer de la Guàrdia Civil, 19 Tel.: 962084327/ 962084328/ 962084331Fax: 96.360.17.36De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmexposicion@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE CIUTAT VELLAPlaça d'Alfons el Magnànim, s/n (xalet del Parterre) Tel.: 96.208.17.37 / 96.208.4174 / 96.208.4087/ 96.208.4159 Fax: 96.352.65.66De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010 jmciutatvella@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE PATRAIXCarrer del Beat Nicolau Factor, 1 Tel.: 962084052/ 962084042/ 962084043De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpatraix@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL NORDPlaça del Poble, 4 CarpesaTel.: 96.301.30.55 96.301.31.11De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelnord@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL SUDCarrer de la Poetessa Leonor Perales, s/n; CastellarTel.: de Registre: 963013023; Secretaría: 963013402 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelsud@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE RUSSAFACarrer de Maties Perelló, 5Tel.: 962084218 / 962084245 / 962084246 / 962084247 / 962087379Fax: 96.352.65.22De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmruzafa@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE TRÀNSITSCarrer del Comte de Lumiares, 5 Tel.: 962084365/ 962084368Fax: 96.353.99.16De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmtransit@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DEL MARÍTIMCarrer Barraca, 53Tel.: Información y Registro: 963014120 Obras: 963014008 / 963014210 Bonos EMT: 963014173 Actividades: 963014217De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmmaritim@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DELS POBLES DE BENIMÀMET-BENIFERRISenda del Secanet, 43 baix; BenimàmetTel.: de Registre: 963013436 i 963013446; Secretaria: 963013411 i 963013446De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010; AVÍS: DEL 12 AL 20 DE MARÇ DE 9.00 A 13.00, EL DIA 18 ROMANDRÀ TANCADAjmpoblesdeloest@valencia.es
  • ALCALDIA DE BENIFARAIGCarrer de Ferrer i Bigné, 47Tel.: 96.363.52.49Registre: dimarts de 9.00 a 14.00 hores.
  • ALCADIA DE BORBOTÓPlaça del Moreral, 8 Tel.: 96.390.17.47Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE LES CASES DE BÀRCENACamí de les Cases de Bàrcena, 63; CP: 46131-ValènciaTel.: 96.185.42.05Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores
  • ALCALDIA DEL PALMARCarrer de Cabdet, 15Tel.: 96.162.00.66Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DEL PERELLONETCarrer Marqués de Valterra, 35Tel.: 96.177.78.89Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DEL SALERAvinguda dels Pinars, 1Tel.: 96.183.02.95Registre: dimarts 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DEL FORN D´ALCEDOCamí d'Alabau, 2Tel.: 96.376.09.36Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE LA PUNTACamí del Canal, 74 (Xalet de Bartual)Tel.: 96 367 33 30 Fax: 96 367 33 30 Registre: dijous de 9:00 a 14:00 hores
  • ALCALDIA DE LA TORRECarrer de Benidoleig, s/nTel.: 96.396.33.17Registre: dimarts 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE MASSARROJOSCarrer de Mossén Bau, 10-12Tel.: 96.139.41.49Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE PINEDOCarrera del Riu, 263Tel.: 96.324.89.64Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE POBLE NOUCamí de Montcada, 205Tel.: 96.366.66.89Registre: dilluns de 9:00 a 14:00 hores.
Anar a inici de pàgina