ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Exempció de l'Impost IVTNU/Plusvàlua Entitats sense ànim de lucre
Modalitat presencial Modalitat web sense certificat Modalitat web amb certificat Modalitat telefònica
HA.PL.65
Descripció

Exempció a l’IIVTNU per a aquelles fundacions, associacions d'utilitat pública i la resta d'entitats sense fins lucratius que s'hagen acollit al règim fiscal especial regulat en el Títol II de la Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense fins lucratius i dels incentius fiscals al mecenatge.

Qui ho pot sol·licitar?

Les entitats sense fins lucratius a les quals siga aplicable el règim fiscal establit en el títol II de la Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense fins lucratius i dels incentius fiscals al mecenatge i que complisquen els requisits per a disfrutar l’exempció.

Requisits

- Ser considerada una entitat sense fins lucratius de conformitat amb els articles 2 i 3 de la Llei 49/2002 de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense fins lucratius i dels incentius fiscals al mecenatge i tindre la condició de subjecte passiu de l'impost.

- Haver exercitat l'opció pel règim fiscal especial previst en el Títol II d'esta llei i continuar complint, en el moment de la sol·licitud, els requisits necessaris per a l'aplicació d'este règim fiscal.

- En cas de transmissions oneroses, a més: No trobar-se destinat el bé immoble, respecte del qual se sol·licita l'exempció, a explotació econòmica no exempta de l'Impost de societats.

Quan sol·licitar-ho

- Transmissions per actes inter vius: en el termini de 30 dies hàbils a comptar des de la data en la qual es produïsca la transmissió de la propietat del terreny o la transmissió o constitució del dret real de gaudi limitatiu del domini.

- Transmissions per actes per causa de mort: en el termini de sis mesos des de la data de defunció, prorrogables fins a un any a sol·licitud de la part interessada.

Documentació a presentar

AUTOLIQUIDACIÓ QUOTA 0 PER WEB

1. Pot realitzar l'autoliquidació quota 0 vosté mateix des del següent enllaç, sense necessitat de signatura electrónica, assenyalant l'opció exempció al final d’esta.

Manual d'ajuda per a la realització de l'autoliquidació.

AUTOLIQUIDACIÓ DE TRIBUTS I PREUS PÚBLICS

2. Òmpliga i presente l'imprés específic de l'apartat Impresos en qualsevol Registre o Oficina Presentadora, o si disposa de signatura electrònica, òmpliga i presente el formulari prement el botó Iniciar tràmit d'esta pàgina, o bé seguint l’enllaç que apareix al finalitzar l’autoliquidació, adjuntant en tots dos casos la següent DOCUMENTACIÓ IMPRESCINDIBLE:

En tots els casos:

  • Còpia de la autoliquidació quota 0 feta per la persona interesada.
  • Document d'identitat de la persona obligada al pagament, i domicili de comunicació.
  • En cas de representant o persona autoritzada, l'escriptura de poders o autorització.
  • Còpia dels Estatuts de l'Entitat.
  • Certificat en el qual s'acredite la inscripció en el Registre corresponent, i la seua data.
  • Certificat acreditatiu de la declaració d'utilitat pública (en el cas d'Associacions).
  • Certificat de la AEAT actualitzat acreditatiu que l'entitat ha optat pel règim fiscal especial de la Llei 49/2002 o còpia de la declaració censal.
  • Certificat de complir tots i cadascun dels requisits de l'article 3 de la Llei 49/2002, expedit per representant de l'entitat.

Documentació a presentar en cas de transmissions oneroses a més:

  • Certificat de no afecció de l'immoble a explotació econòmica o estant-lo, està exempt de l'Impost de Societats expedit per representant de l'entitat i que especifique el destí d'este.

Documentació a presentar en cas de transmissions mortis-causa sense escriptura pública d'acceptació i adjudicació d'herència:

Document privat que documente la transmissió

  • Certificat de defunció.
  • Testament o, en defecte d'això, declaració d'hereus.
  • Certificat del Registre General d'Actes d'Últimes Voluntats.

Actuacions a realitzar per la persona sol·licitant

AUTOLIQUIDACIÓ QUOTA 0 PER WEB

1. Pot realitzar l'autoliquidació quota 0 vosté mateix, des del següent enllaç, sense necessitat de certificat digital, assenyalant l'opció Exempció al final de la mateixa.

Manual d'ajuda per a la realització de l'autoliquidació.

AUTOLIQUIDACIÓ DE TRIBUTS I PREUS PÚBLICS

2. Ha de presentar l'autoliquidació quota 0 adjuntant la DOCUMENTACIÓ IMPRESCINDIBLE del apartat Documentació a presentar d'esta mateixa pàgina, d'una de les següents formes:

- Si disposa de signatura electrònica, pot presentar la declaració punxant en l'enllaç que li apareixerà en pantalla una vegada elaborada l'autoliquidació, o bé prement el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina, emplenant en tots dos casos el formulari, i signant la declaració.

- Si no disposa de signatura electrònica, pot emplenar l'imprés específic de l'apartat Impresos d'esta pàgina i presentar-lo a través de registre o oficina presentadora.

Informació Complementària

L'Administració Municipal dins del termini legal de prescripció de quatre anys per a determinar el deute tributari mitjançant l'oportuna liquidació, verificarà i comprovarà la seua autoliquidació, i si no la troba conforme, practicarà liquidació definitiva, que notificarà a l'obligat tributari, rectificant els elements o dades mal aplicades i els errors aritmètics, calcularà els interessos de demora i imposarà les sancions procedents si és el cas. Així mateix practicarà en la mateixa forma, liquidació dels fets imposables continguts en el document que no hagueren sigut declarats pel subjecte passiu.

Termini de resolució i recursos
Silenci Administratiu: No és procedent
Termini màxim de resolució: No s´hi aplica
Fer en web

AUTOLIQUIDACIÓ QUOTA 0 PER WEB

1. Pot realitzar l'autoliquidació quota 0 vosté mateix, des del següent enllaç, sense necessitat de certificat digital, marcant l’opció Exempció al final de la mateixa.

Manual d'ajuda per a la realització de l'autoliquidació.

AUTOLIQUIDACIÓ DE TRIBUTS I PREUS PÚBLICS

2. Realitzar la presentació de l’autoliquidació quota 0 en línia amb signatura electrònica

Pot iniciar la presentació en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l’inici d’esta pàgina. Haurà d’identificar-se i firmar electrònicament d’acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.

  • Tinga preparada la documentació que necessite adjuntar d’acord amb l’apartat Documentació a presentar
  • Òmpliga el formulari
  • Adjunte la documentació requerida
  • Presente i firme la declació d’autoliquidació quota 0 per exempció

Podrà imprimir i guardar un justificant de presentació. Posteriorment en l’apartat Carpeta Ciutadana d’esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i igualment podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.

Atenció telefònica

962084856, 962084849, 962084840

Legislació

- Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovades per Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març.

- Llei 58/2003, de 17 desembre, general tributària (LGT).

- Reglament general de les actuacions i els procediments de gestió i inspecció tributària i de desenvolupament de les normes comunes dels procediments d’aplicació dels tributs, aprovat pel Reial decret 1065/2007, de 27 de juliol (RGIAT).

- Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense fins lucratius i dels incentius fiscals al mecenatge.

- Reial Decret 1270/2003, de 10 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament per a l'aplicació del règim fiscal de les entitats sense fins lucratius i dels incentius fiscals al mecenatge.

Oficines d'informació
  • SERVICI D'INSPECCIÓ DE TRIBUTS I RENDESC/ de la Sang núm. 5 (1r i 6é pis)Tel.: 962084856, 962084849, 962084840Fax: 962084856, 962084849, 962084840De 8:30 a 14 h, de dilluns a divendressinspecc@valencia.es
Anar a inici de pàgina