ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
IIVTNU/Plusvàlua- Declaració de l’Impost quan el terreny no té Referència cadastral individualitzada o Valor cadastral en el moment de la meritació
Modalitat presencial Modalitat web sense certificat Modalitat web amb certificat Modalitat telefònica
HA.PL.15
Descripció

Presentar la declaració de l'Impost sobre l'Increment de Valor dels Terrenys de Naturalesa Urbana (plusvàlua), quan l'immoble transmés no té determinada la referència cadastral individualitzada o el valor cadastral en el moment de la meritació de l'impost.


Esta situació, que pot ocórrer en diferents supòsits (obra nova, agrupacions, segregacions, reparcel·lacions o altres modificacions que suposen una alteració cadastral de l'immoble), impedix l'autoliquidació de l'impost. Per això, l'Ajuntament tramitarà la liquidació quan el valor cadastral siga determinat, després que el subjecte passiu haja presentat la declaració, i este valor es referirà al moment de la meritació.

Qui ho pot sol·licitar?
  • En transmissions a títol lucratiu o gratuït (herències o donacions): qui adquirix el terreny o la persona a favor de la qual es constituïx o transmet el dret real.
  • En transmissions a títol onerós o mitjançant preu (compravendes, permutes, expropiacions, etc.): qui transmet el terreny o la persona que constituïx o transmet el dret. Té la consideració de subjecte passiusubstitut del contribuent la persona que adquirisca el terreny o a favor de la qual es constituïx o transmet el dret real, quan el contribuent és una persona física no resident a Espanya.
Requisits

No tindre el bé objecte de transmissió referència cadastral individualitzada o valor cadastral en el moment de la meritació (agrupacions, segregacions, transmissió d'immobles de nova construcció/obra nova, reparcel·lacions, etc.).

Quan sol·licitar-ho
  • Si es tracta d'un acte inter-vius: En el termini de 30 dies hàbils a comptar des de la data d'atorgament del document públic.
  • Si es tracta d’un acte per causa de mort, en el termini de sis mesos des de la data de defunció, prorrogables fins a un any a sol·licitud de la part interessada. És a dir, en el termini de sis mesos des del fetimposable la persona obligada al pagament pot demanar una pròrroga de sis mesos més, que començaran a comptar quan expire el termini inicial, de manera que el termini de presentació s’allarga fins a unany des de la meritació del tribut. La sol·licitud de la pròrroga implica la concessió automàtica. (Procediment sol·licitud de pròrroga).
Documentació a presentar
Documentació per a tots els casos:
  • Document d’identitat de la persona obligada al pagament i domicili de comunicació
  • En cas de representant o persona autoritzada:

    - Escriptura de poders o autorització signada per la persona autoritzadora i l’autoritzada.

    - Document d’identitat de la persona obligada al pagament i el document d’identitat i domicili de comunicació de la persona representant o l’autoritzada.

    - Declaració responsable que esta representació no deriva d’una prestació de servici (veure model en l’apartat Impresos)

  • Document notarial, judicial, administratiu o privat, en què conste el fet, acte o contracte que origina la imposició.
  • Títol anterior que documente l'adquisició:

    En els següents casos:

    - Quan este títol no vinga correctament referenciat en el document notarial, judicial, administratiu o privat que origina la imposició.

    - En les transmissions oneroses en les quals expressament s’opte pel mètode d’estimació directa.

Documentació addicional necessària segons el cas:
  • Documentació a presentar en cas de transmissions mortis-causa sense escriptura pública d'acceptació i adjudicació d'herència:
    • Certificat de defunció
    • Testament o, en defecte d'això, declaració d'hereus
    • Certificat del Registre General d'Actes d'Últimes Voluntats
    • Document privat que documente la transmissió
  • Documentació que cal presentar quan, a instànciies del subjecte passiu, s’opte pel mètode de càlcul d’estimació directa:
    • En cas de transmissions oneroses (compravendes, permutes, etc.): Títol anterior en què conste el valor de l’adquisició
    • En cas de transmissions lucratives (herències i donacions): Còpia de la presentació de l'Impost Sobre Successions i Donacions a la data de la meritació (model 650 o 651)
Actuacions a realitzar per la persona sol·licitant

Sol·licitud, adjuntant la documentació assenyalada en l'apartat “Documentació a presentar”, formulada per una d'estes vies:

  • Presencialment en l'Oficina de Gestió Tributària Integral, preferentment amb CITA PRÈVIA.
  • A través de la Seu Electrònica: s'emplenarà i firmarà el formulari després de polsar el botó “Ïniciar tràmit” i s'adjuntarà la documentació que s'indica.
  • Mitjançant instància presentada en els Registres Municipals (preferentment amb CITA PRÈVIA).
Termini de resolució i recursos
Silenci Administratiu: No és procedent
Termini màxim de resolució: No s´hi aplica
Fer en web

Podeu iniciar la sol·licitud en línia prement el botó Iniciar tràmit, en l'inici d'esta pàgina. Caldrà que vos identifiqueu i signeuelectrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de signatura.

  • Òmpliga el formulari i adjunte la documentació indicada. En l'apartat “Documentació addicional” podrà presentar tants arxius/documents com necessite.
  • Confirme les dades, firme i presente la sol•licitud.

Podreu imprimir i guardar un justificant de presentació. Posteriorment, en l'apartat Carpeta Ciutadana de la seu, podreu consultar i obtindrela còpia de les instàncies presentades i tambè aportar documentació addicional o requerida.

Atenció telefònica

Atenció telefònica de 8.30 a 14.00 963895079

Legislació
Oficines d'informació
  • OFICINA DE GESTIÓ TRIBUTÀRIA INTEGRAL Edifici de la casa consistorial, entrada pel carrer de l'Arquebisbe MayoralTel.: 96.389.50.79 De dilluns a divendres, de 8:30 a 14:00 hores, preferentment amb CITA.ayuntamientovalencia_gti@valencia.es
Oficines on presentar
  • OFICINA DE GESTIÓ TRIBUTÀRIA INTEGRAL Edifici de la casa consistorial, entrada pel carrer de l'Arquebisbe MayoralTel.: 96.389.50.79 De dilluns a divendres, de 8:30 a 14:00 hores, preferentment amb CITA.ayuntamientovalencia_gti@valencia.es
  • REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - PL. AJUNTAMENTEdifici de la Casa Consistorial, entrada pel carrer de l'Arquebisbe Mayoral, 1AcTel.: REGISTRO: 96.208.10.35Fax: 96.353.99.80 De 8.30 a 14.00 de dilluns a divendres. Cita prèvia: web municipal www.valencia.es o cridant al 010
  • OFICINA D'ATENCIÓ CIUTADANA - TABAQUERAC/ Amadeu de Savoia, 11. Nau Oest. 46010 ValènciaTel.: 962082015, 962082016, 962082101, 962082102Fax: 96.389.50.14De 8:30 a 14.00 de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010oactabacalera@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL D'ABASTOSCarrer d'Alberic, 18Tel.: 96.352.54.78 Ext. 4509-4505Fax: 96.352.66.91De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmabastos@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL D'EXPOSICIÓCarrer de la Guàrdia Civil, 19 Tel.: 962084327/ 962084328/ 962084331Fax: 96.360.17.36De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmexposicion@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL NORDPlaça del Poble, 4 CarpesaTel.: 96.301.30.55 96.301.31.11De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelnord@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE CIUTAT VELLAPlaça d'Alfons el Magnànim, s/n (xalet del Parterre) Tel.: 96.208.17.37 / 96.208.4174 / 96.208.4087/ 96.208.4159 Fax: 96.352.65.66De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010 jmciutatvella@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE PATRAIXCarrer del Beat Nicolau Factor, 1 Tel.: 962084052/ 962084042/ 962084043De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpatraix@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE RUSSAFACarrer de Maties Perelló, 5Tel.: 962084218 / 962084245 / 962084246 / 962084247 / 962087379Fax: 96.352.65.22De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmruzafa@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL SUDCarrer de la Poetessa Leonor Perales, s/n; CastellarTel.: Registre: 963013023; Secretaría: 963013402 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelsud@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE TRÀNSITSCarrer del Comte de Lumiares, 5 Tel.: 962084365/ 962084368Fax: 96.353.99.16De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmtransit@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DEL MARÍTIMCarrer Barraca, 53Tel.: Información y Registro: 963014120 Obras: 963014008 / 963014210 Bonos EMT: 963014173 Actividades: 963014217De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmmaritim@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DELS POBLES DE BENIMÀMET-BENIFERRISenda del Secanet, 43 baix; BenimàmetTel.: de Registre: 963013436 i 963013446; Secretaria: 963013411 i 963013446De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010; AVÍS: DEL 12 AL 20 DE MARÇ DE 9.00 A 13.00, EL DIA 18 ROMANDRÀ TANCADAjmpoblesdeloest@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DELS POBLES DE BENIMÀMET-BENIFERRI (TRÀMITS PADRÓ)Carrer Senda de Secanet, 43 bj (Benimàmet)Tel.: 963 013 436De 8.30 a 14.00 hores, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho en el telèfon 963 013 436
  • ALCALDIA DE BENIFARAIGCarrer de Ferrer i Bigné, 47Tel.: 96.363.52.49Registre: dimarts de 9.00 a 14.00 hores.
  • ALCADIA DE BORBOTÓPlaça del Moreral, 8 Tel.: 96.390.17.47Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE LES CASES DE BÀRCENACamí de les Cases de Bàrcena, 63; CP: 46131-ValènciaTel.: 96.185.42.05Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores
  • ALCALDIA DEL PALMARCarrer de Cabdet, 15Tel.: 96.162.00.66Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DEL PERELLONETCarrer Marqués de Valterra, 35Tel.: 96.177.78.89Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DEL SALERAvinguda dels Pinars, 1Tel.: 96.183.02.95Registre: dimarts 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DEL FORN D´ALCEDOCamí d'Alabau, 2Tel.: 96.376.09.36Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE LA PUNTACamí del Canal, 74 (Xalet de Bartual)Tel.: 96 367 33 30 Fax: 96 367 33 30 Registre: dijous de 9:00 a 14:00 hores
  • ALCALDIA DE LA TORRECarrer de Benidoleig, s/nTel.: 96.396.33.17Registre: dimarts 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE MASSARROJOSCarrer de Mossén Bau, 10-12Tel.: 96.139.41.49Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE PINEDOCarrera del Riu, 263Tel.: 96.324.89.64Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE POBLE NOUCamí de Montcada, 205Tel.: 96.366.66.89Registre: dilluns de 9:00 a 14:00 hores.
Anar a inici de pàgina