L’objecte d’aquesta convocatòria es establir les normes que han de regir la concessió de la I Edició dels Premis Falles Neutres i Sostenibles a les falles grans i infantils de les comissions falleres pel seu caràcter de sostenibilitat amb motiu de les falles de 2023, i establir majors vies de participació́ de les comissions falleres (gran i infantils) en els diferents camps creatius i artístics, promovent el més ampli coneixement i difusió́ de les noves propostes de les falles que, pels seus elements, tractaments de temes i materials, tinguen un concepte de sostenibilitat.
Podran sol·licitar aquestes ajudes les comissions de falla de la ciutat de València, en la seua condició d’entitats sense ànim de lucre i integrades en Junta Central Fallera, que compten amb capacitat jurídica per tal cosa, i que estiguen inscrites en el Registre Municipal d’Entitats Ciutadanes de l’Ajuntament de València a la data de terminació del termini de presentació de la sol·licitud de participació.
- Podran sol·licitar aquestes ajudes les comissions de falla de la ciutat de València, en la seua condició d’entitats sense ànim de lucre i integrades en Junta Central Fallera, que compten amb capacitat jurídica per tal cosa. L’acreditació d’aquests extrems s’efectuarà mitjançant de la declaració responsable prevista en l’apartat 4.3.
- Així mateix, les esmentades comissions hauran d’estar inscrites en el Registre Municipal d’Entitats Ciutadanes de l’Ajuntament de València a la data de terminació del termini de presentació de la sol·licitud de participació. El Servici d’Emergència Climàtica i Transició Energètica comprovarà d’ofici el compliment d’aquest requisit.
- Per la Presidència de la comissió fallera sol·licitant s’emetrà una declaració responsable en document normalitzat que estarà en l’apartat impresos del tràmit relatiu als següents punts en relació a l’entitat sol·licitant:
a) Estar integrada en la Junta Central Fallera i ser una entitat sense ànim de lucre, tal i com es disposa en l’article 2.1 del Reglament Faller aprovat per la Comissió de Cultura el 20 de febrer de 2002 i pel Ple Municipal el 22 de febrer de 2002.
b) No trobar-se incursa en alguna de les circumstàncies relacionades en el s articles 13.2 i 13.3 de la Llei General de Subvencions.
c) Estar exempta o no subjecta o trobar-se al corrent de les seues obligacions fiscals front a la Seguretat Social i per reintegrament de subvencions.
d) No tindre pendent de justificació cap subvenció atorgada per l’Ajuntament de València o els seus organismes quan finalitze el termini de presentació. L’apreciació d’aquesta prohibició es realitzarà de manera automàtica i subsistirà mentre perdure l’absència de justificació.
e) Assumir el compromís de mantindre el compliment de les obligacions anteriors durant el termini de temps inherent al reconeixement del dret o facultat o al seu exercici, conforme a l’article 69.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
f) Si ha rebut o no altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per la mateixa finalitat que financen l’activitat subvencionada, en el seu cas, indicant si s’han concedit i quantitat o si està pendent de resolució, així com l’entitat de procedència.
- En el suposat d’haver modificat el CIF, domicili fiscal i dades bancaris on es desitja rebre el premi, haurà de comunicar-se a l’ajuntament mitjançant del procediment telemàtic d’alta i manteniment en fitxers de creditors, concessionaris, personal propi i tercers.
- La comissió fallera autoritzarà de forma expressa a l’Ajuntament de València per sol·licitar informació de forma telemàtica sobre el compliment d’obligacions tributaries i davant de la Seguretat Social a la corresponent administració. No obstant, podrà oposar-se expressament al consentiment, i haurà d’aportar en aquest cas les corresponents certificacions.
- Els requisits de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributaries i amb la Seguretat Social i de les obligacions per reintegrament de subvencions hauran de concórrer no sols en el moment de la concessió, sinó també en el del reconeixement de l’obligació.
- Els certificats i declaracions tindran una validesa de sis mesos des de la data de la seua expedició o emissió. Si caducaren abans de la concessió o del cobrament de la subvenció, s’haurà de presentar, a requeriment del servici gestor, una certificació o declaració actualitzada, excepte quan haja sigut autoritzada a l’obtenció de l’acreditació.
Després de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOP.
DILIGÈNCIA modificant termini presentació de sol·licituds.
PUBLICACIÓ BOP: 23/01/2023
Termini de sol·licitud: del dia 24/01/2023 fins al 12/02/2023 ambdós inclusivament.La sol·licitud es presenta en esta Seu Electrònica. S'emplenarà i signarà el formulari després de prémer el botó “Iniciar tràmit” i s'adjuntarà la documentació que s'indica.
- DOCUMENT D’APODERAMENT (AUTORITZACIÓ DE LA PRESIDÈNCIA) per a presentar la sol·licitud (si és el cas): En cas que la persona que ocupa la presidència delegue en una altra per a la presentació de les instàncies davant la Seu Electrònica de l’Ajuntament de València. (Document disponible en l'apartat "Impresos" d'aquesta mateixa pàgina i en la web municipal).
En tot cas, aquesta documentació s'ha de presentar preferentment en format PDF, i la grandària de cada document que s'aporte no podrà excedir els 15 megues.
Documentació per a tots els casos:- Declaració responsable:
Declaració responsable dels requisits per ser beneficiada, en model normalitzat. Document disponible en l'apartat impresos.
- Esbós de la falla:
Esbós de la falla (gran i/o Infantil, segons la categoria a que es presente) a grandària DIN A4.
- Seguells del Ministeri de Transició Ecològica:
Segells del MITECO del càlcul de l’empremta de carboni, reducció, i compensació de l’empremta de carboni, cas que la comissió fallera s’aculla a aquest criteri de valoració.
- Memòria descriptiva condicions tècniques:
Memòria descriptiva amb les condicions tècniques que justifiquen la substitució dels materials derivats del petroli per materials ecològics, derivats vegetals, subproductes de l’agricultura (palla d’arròs, restes de d’esporgada, etc.). i en general procedents de l’economia circular, cas que la comissió fallera s’aculla a aquest criteri de valoració.
- Memòria justificativa activitats divulgativas:
Memòria justificativa de l’organització o participació de la comissió fallera en activitats de divulgació i conscienciació sobre emergència climàtica, transició energètica i neutralitat climàtica (inclourà: objectius, núm. de persones que han participat, participants, activitats desenvolupades, resultats que s’han obtingut i material gràfic i divulgatiu), cas que la comissió fallera s’aculla a aquest criteri de valoració.
- Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
- Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
Realitzar la sol•licitud en línia amb firma digital
Iniciar la sol•licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.
- Tinga preparada la documentació que necessite adjuntar d'acord amb l'apartat "Documentació a presentar"
- Òmpliga el formulari de sol·licitud
- Adjunte, la documentació indicada. Si és el cas, model normalitzat de l'Autorització del President de la Falla per a actuar com a representant.
- Presente i firme la sol•licitud
Podrà imprimir i guardar un justificant de presentació. Posteriorment en l’apartat Carpeta Ciutadana d’esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i igualment podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i el seu Reglament, aprovat per Reial Decret 887/2006.
- Bases premis falles sostenibles ciutat de València 2023.
- DILIGÈNCIA modificant termini presentació de sol·licituds.