Este tràmit permet a les comissions falleres de València participar en la III Edició dels Premis Falles Neutres i Sostenibles 2025.
Estos premis reconeixen aquelles falles que fomenten la sostenibilitat, l'ús de materials ecològics i la reducció de la petjada de carboni en els seus monuments fallers.
Es concediran els següents premis, agrupats en dos categories:
a) Falles grans:
- Primer premi: 6.000,00€ i estendard
- Segon premi: 3.000,00€ i estendard
- Tercer premi: 1.500,00€ i estendard
- Quart premi: 1.000,00€ i estendard
- Quint premi: 500,00€ i estendard
b) Falles infantils:
- Primer premi: 2.700,00€ i estendard
- Segon premi: 1.600,00€ i estendard
- Tercer premi: 800,00€ i estendard
- Quart premi: 500,00€ i estendard
- Quint premi: 400,00€ i estendard
Per a més informació, es pot consultar la convocatòria completa, llista admeses i nomenament de jurat en l'apartat Informació complementària.
Les comissions de falla de la ciutat de València que compten amb capacitat jurídica per a això.
- Estar integrada en la Junta Central Fallera i ser una entitat sense ànim de lucre, tal com es disposa en l'article 2.1 del Reglament Faller.
- Estar inscrita en el Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes de l'Ajuntament de València a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
- No trobar-se en alguna de les circumstàncies prohibides establides en l'article 13 de la Llei General de Subvencions.
- Estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i, si és el cas, del pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.
- No tindre pendent de justificar subvencions anteriors concedides per l'Ajuntament de València.
El termini de presentació de les sol·licituds és de vint dies naturals a comptar des del següent a la publicació en el Butlletí Oficial de la Província de València.
Publicació BOP: Dijous 6 de febrer de 2025 - Butlletí Núm. 25
Termini de sol·licitud: del dia 07/02/2025 fins al 26/02/2025 ambdós inclusivament.- La sol·licitud es presenta en esta Seu Electrònica. S'emplenarà i signarà el formulari després de prémer el botó “Iniciar tràmit” i s'adjuntarà la documentació que s'indica.
- DOCUMENT D’APODERAMENT: Autorització en cas que la persona que ostenta la representació delegue en una altra per a la presentació de les instàncies davant la Seu Electrònica de l’Ajuntament de València. Document disponible en l'apartat "Impresos" d'aquesta mateixa pàgina per a descarregar, emplenar i adjuntar en aquest tràmit.
- Declaració responsable:
Declaració responsable dels requisits per ser beneficiada, en model normalitzat. Document disponible en l'apartat d'impresos.
- Esbós de la falla:
Esbós de la falla (gran i/o Infantil, segons la categoria a que es presente) a grandària DIN A4.
- Seguells del Ministeri de Transició Ecològica:
Segells del MITECO del càlcul de l’empremta de carboni, reducció, i compensació de l’empremta de carboni, cas que la comissió fallera s’aculla a aquest criteri de valoració.
- Escrit de suport de la comissió fallera a la Missió Climàtica València 2030, en el cas que la comissió fallera s’aculla a este criteri de valoració
- Memòria descriptiva condicions tècniques:
Memòria descriptiva amb les condicions tècniques que justifiquen la substitució dels materials derivats del petroli per materials ecològics, derivats vegetals, subproductes de l’agricultura (palla d’arròs, restes de d’esporgada, etc.). i en general procedents de l’economia circular, cas que la comissió fallera s’aculla a aquest criteri de valoració.
- Utilització de lluminàries amb tecnologia tipus LED:
Utilització de lluminàries amb tecnologia tipus LED tant en el casal faller com en la carpa instal·lada per la comissió, i la il·luminació del monument faller, si és el cas.
- Utilització de contenidors per a la recollida selectiva de residus:
Utilització de contenidors per a la recollida selectiva de residus tant a l’interior del casal com de la carpa instal·lada per la comissió, si és el cas.
- No utilització de productes d’un sol ús:
No utilització de productes d’un sol ús (gots, copes, plats, coberts, etc.).
- Memòria justificativa amb un resum de les activitats de divulgació i conscienciació sobre emergència climàtica, transició energètica i neutralitat climàtica:
Memòria justificativa amb un resum de les activitats de divulgació i conscienciació sobre emergència climàtica, transició energètica i neutralitat climàtica. La memòria ha d’incloure un apartat específic per a cadascuna de les activitats desenvolupades amb indicació dels objectius d’esta, nombre de persones que hi han participat, activitats desenvolupades, resultats que s’han obtingut i material gràfic i divulgatiu organitzades per la comissió fallera, en el cas que la comissió fallera s’aculla a este criteri de valoració. Solament es tindran en compte les activitats desenvolupades per la comissió fallera durant l’any faller en curs (20 de març 2024 a 19 de març de 2025) i no es tindran en compte les activitats desenvolupades fora de l’any faller en curs o aquelles en què no conste la data.
CONVOCATÒRIA 2025 (ENLLAÇ)
- Llista falles admeses. Publicació Tauler d'edictes: 10/03/2025
- Nomenament jurat. Publicació Tauler d'edictes: 5/03/2025
- Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
- Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital
Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.
(Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona jurídica i es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc la persona interessada", i presentar la sol·licitud juntament amb els documents necessaris per a la realització del tràmit.
Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona jurídica i NO es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc representant mitjançant la presentació d'apoderament" i presentar la sol·licitud juntament amb la documentació que acredite la representació i la resta de documents necessaris per a la realització del tràmit.)
- Òmpliga el formulari i adjunte la documentació indicada. En l'apartat “Documentació addicional” podrà presentar tants arxius/documents com necessite.
- Confirme les dades, firme i presente la sol·licitud.
En l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.
Servici de Millora Climàtica
962087368 - 962087371
- Acord de Junta de Govern Local de 31/01/2025, pel qual s'aprova la convocatòria de la III Edició dels Premis Falles Neutres i Sostenibles (2025)
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i el seu Reglament, aprovat per Reial Decret 887/2006
Correu electrònic per a consultes:
admincambioclimatico@valencia.es