ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Premis a les falles grans i infantils pel seu carácter neutre i sostenible
Modalitat presencial Modalitat web sense certificat Modalitat web amb certificat Modalitat telefònica
ER.AY.20
Descripció

Este tràmit permet a les comissions falleres de València participar en la III Edició dels Premis Falles Neutres i Sostenibles 2025.


Estos premis reconeixen aquelles falles que fomenten la sostenibilitat, l'ús de materials ecològics i la reducció de la petjada de carboni en els seus monuments fallers.


Es concediran els següents premis, agrupats en dos categories:

a) Falles grans:

  • Primer premi: 6.000,00€ i estendard
  • Segon premi: 3.000,00€ i estendard
  • Tercer premi: 1.500,00€ i estendard
  • Quart premi: 1.000,00€ i estendard
  • Quint premi: 500,00€ i estendard

b) Falles infantils:

  • Primer premi: 2.700,00€ i estendard
  • Segon premi: 1.600,00€ i estendard
  • Tercer premi: 800,00€ i estendard
  • Quart premi: 500,00€ i estendard
  • Quint premi: 400,00€ i estendard







Per a més informació, es pot consultar la convocatòria completa, llista admeses i nomenament de jurat en l'apartat Informació complementària.

Qui ho pot sol·licitar?

Les comissions de falla de la ciutat de València que compten amb capacitat jurídica per a això.

Requisits
  1. Estar integrada en la Junta Central Fallera i ser una entitat sense ànim de lucre, tal com es disposa en l'article 2.1 del Reglament Faller.
  2. Estar inscrita en el Registre Municipal d'Entitats Ciutadanes de l'Ajuntament de València a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
  3. No trobar-se en alguna de les circumstàncies prohibides establides en l'article 13 de la Llei General de Subvencions.
  4. Estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i, si és el cas, del pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.
  5. No tindre pendent de justificar subvencions anteriors concedides per l'Ajuntament de València.
Quan sol·licitar-ho

El termini de presentació de les sol·licituds és de vint dies naturals a comptar des del següent a la publicació en el Butlletí Oficial de la Província de València.

Publicació BOP: Dijous 6 de febrer de 2025 - Butlletí Núm. 25


Termini de sol·licitud: del dia 07/02/2025 fins al 26/02/2025 ambdós inclusivament.
Documentació a presentar

  • La sol·licitud es presenta en esta Seu Electrònica. S'emplenarà i signarà el formulari després de prémer el botó “Iniciar tràmit” i s'adjuntarà la documentació que s'indica.
  • DOCUMENT D’APODERAMENT: Autorització en cas que la persona que ostenta la representació delegue en una altra per a la presentació de les instàncies davant la Seu Electrònica de l’Ajuntament de València. Document disponible en l'apartat "Impresos" d'aquesta mateixa pàgina per a descarregar, emplenar i adjuntar en aquest tràmit.

Documentació per a tots els casos:
  • Declaració responsable:

    Declaració responsable dels requisits per ser beneficiada, en model normalitzat. Document disponible en l'apartat d'impresos.

  • Esbós de la falla:

    Esbós de la falla (gran i/o Infantil, segons la categoria a que es presente) a grandària DIN A4.

  • Seguells del Ministeri de Transició Ecològica:

    Segells del MITECO del càlcul de l’empremta de carboni, reducció, i compensació de l’empremta de carboni, cas que la comissió fallera s’aculla a aquest criteri de valoració.

  • Escrit de suport de la comissió fallera a la Missió Climàtica València 2030, en el cas que la comissió fallera s’aculla a este criteri de valoració
  • Memòria descriptiva condicions tècniques:

    Memòria descriptiva amb les condicions tècniques que justifiquen la substitució dels materials derivats del petroli per materials ecològics, derivats vegetals, subproductes de l’agricultura (palla d’arròs, restes de d’esporgada, etc.). i en general procedents de l’economia circular, cas que la comissió fallera s’aculla a aquest criteri de valoració.

  • Utilització de lluminàries amb tecnologia tipus LED:

    Utilització de lluminàries amb tecnologia tipus LED tant en el casal faller com en la carpa instal·lada per la comissió, i la il·luminació del monument faller, si és el cas.

  • Utilització de contenidors per a la recollida selectiva de residus:

    Utilització de contenidors per a la recollida selectiva de residus tant a l’interior del casal com de la carpa instal·lada per la comissió, si és el cas.

  • No utilització de productes d’un sol ús:

    No utilització de productes d’un sol ús (gots, copes, plats, coberts, etc.).

  • Memòria justificativa amb un resum de les activitats de divulgació i conscienciació sobre emergència climàtica, transició energètica i neutralitat climàtica:

    Memòria justificativa amb un resum de les activitats de divulgació i conscienciació sobre emergència climàtica, transició energètica i neutralitat climàtica. La memòria ha d’incloure un apartat específic per a cadascuna de les activitats desenvolupades amb indicació dels objectius d’esta, nombre de persones que hi han participat, activitats desenvolupades, resultats que s’han obtingut i material gràfic i divulgatiu organitzades per la comissió fallera, en el cas que la comissió fallera s’aculla a este criteri de valoració. Solament es tindran en compte les activitats desenvolupades per la comissió fallera durant l’any faller en curs (20 de març 2024 a 19 de març de 2025) i no es tindran en compte les activitats desenvolupades fora de l’any faller en curs o aquelles en què no conste la data.

Informació Complementària

CONVOCATÒRIA 2025 (ENLLAÇ)

Termini de resolució i recursos
Recursos que poden interposar-se:
  • Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
  • Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
Silenci Administratiu: Desestimatori
De conformitat amb l'apartat 5é de l'article 25 de la llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
Termini màxim de resolució: Fins 6 mesos
Fins a 6 mesos
Article 20.5 de l'Ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament de València i els seus Organismes públics.
Fer en web

Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital

Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.

(Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona jurídica i es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc la persona interessada", i presentar la sol·licitud juntament amb els documents necessaris per a la realització del tràmit.

Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona jurídica i NO es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc representant mitjançant la presentació d'apoderament" i presentar la sol·licitud juntament amb la documentació que acredite la representació i la resta de documents necessaris per a la realització del tràmit.)

  • Òmpliga el formulari i adjunte la documentació indicada. En l'apartat “Documentació addicional” podrà presentar tants arxius/documents com necessite.
  • Confirme les dades, firme i presente la sol·licitud.

En l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.

Atenció telefònica

Servici de Millora Climàtica

962087368 - 962087371

Legislació
  • Acord de Junta de Govern Local de 31/01/2025, pel qual s'aprova la convocatòria de la III Edició dels Premis Falles Neutres i Sostenibles (2025)
  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i el seu Reglament, aprovat per Reial Decret 887/2006
On dirigir-se

Correu electrònic per a consultes:

admincambioclimatico@valencia.es

Anar a inici de pàgina