CURS 2025-2026
Este tràmit permet a col·legis públics d'educació primària de València, sol·licitar la subvencio del projecte 50/50 per a fomentar durant el curs escolar 2025/2026 l'estalvi d'energia i aigua en les seues instal·lacions.
El projecte promou hàbits responsables, sostenibles i respectuosos amb el medi ambient, implicant a tota la comunitat educativa.
Els col·legis seleccionats rebran la quantia de la subvenció que serà igual a l'estalvi net global positiu aconseguit durant l'execució del projecte:
- 50% s'abonarà com a ajuda directa (a fons perdut).
- 50% es destinarà a mesures d'eficiència energètica o estalvi d'aigua.
Per a més informació, es pot consultar la Convocatòria completa en l'apartat Informació complementària d'este tràmit.
CURS 2024-2025
- CONVOCATÒRIA 👉 enllaç
- (05/08/2024) PUBLICAT EN EL TAULER D'EDICTES, LLISTAT PROVISIONAL I REQUERIMENTS A LES SOL·LICITUDS SUBVENCIÓ PROJECTE 50/50, CURS 2024-2025
CURS 2023-2024
- (03/01/2025) PUBLICAT EN EL TAULER D'EDICTES, CONCESSIÓ I PAGAMENT SUBVENCIÓ PROJECTE 50/50, CURS 2023-2024
- JUSTIFICACIÓ DELS COL·LEGIS BENEFICIARIS DEL PROJECTE 50/50, CURS 2023-2024 (Informació i imprés en l'apartat Informació complementària)
Col·legis públics de primària de la ciutat de València.
- No incórrer en cap de les causes de prohibició establides en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- No mantindre cap deute pendent amb l’Ajuntament de València.
- Haver complit amb les obligacions per reintegrament de subvencions.
- Haver justificat correctament qualsevol subvenció atorgada per l'Ajuntament de València, excepte en els casos en els quals no haja finalitzat el termini de justificació corresponent.
- Trobar-se al corrent del pagament de les seues obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i la Seguretat Social
- Adoptar les mesures de difusió del caràcter públic del finançament conforme a la LGS, fent pública menció al finançament de l'Ajuntament de València
- Altres obligacions previstes en els articles 14 de la LGS i en l'article 15.4 de la OGS
- Justificar en termini la realització de l'activitat i els resultats obtinguts i l'aplicació dels fons percebuts.
El termini de presentació de les sol·licituds serà de 20 dies naturals a comptar des de l’endemà de la publicació de l’anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de València (BOP).
Publicació BOP: Divendres 23 de maig de 2025 Butlletí Núm. 97
- La sol·licitud es presenta en aquesta Seu Electrònica. S'emplenarà i signarà el formulari després de prémer el botó “Iniciar tràmit” i s'adjuntarà la documentació que s'indica.
- Els Annexos estaran disponibles en l'apartat impresos d'aquesta pàgina per a descarregar, emplenar, signar i adjuntar a aquest tràmit.
- La sol·licitud i tota la documentació adjunta han d'estar firmades electrònicament per la persona que exercix la direcció del col·legi, utilitzant el certificat digital de representació del centre educatiu.
- Annex 1. Declaració responsable
- Annex 2. Compromís d'integració de persones en l'equip energètic del centre
- Annex 3. Carta de motivació:
S'hauran d'emplenar tots els aspectes per a la seua valoració segons s'indica en el punt 6.2. i 6.4 de la convocatòria.
- Justificació de l'adhesió del centre com a entitat adherida de la Missió Climàtica València 2030:
L'adhesió està disponible en el següent enllaç.
- Annex 4. Compte justificatiu simplificat:
Es presentarà amb posterioritat per a la seua justificació.
1. Registrar l'adhesió a la Missió Climàtica València 2030
Abans de sol·licitar la subvenció, el col·legi ha d'estar adherit a l'Aliança per la Missió Climàtica València 2030.
- Esta adhesió pot fer-se des de la web oficial:
👉 https://alianza.missionsvalencia.eu/la-alianza/entidades-adheridas
- És necessari registrar el centre educatiu com a entitat compromesa amb els objectius de neutralitat climàtica.
2. Presentar sol·licitud dins del termini. Una vegada publicat l'extracte de la convocatòria en el BOP, el col·legi ha de presentar la seua sol·licitud en esta sede electrónica en un termini de 20 dies naturals.
CONVOCATÒRIA CURS 2025/2026 (enllaç)
"L'Annex 4.Annex 4. Compte justificatiu simplificat" es presentarà amb posterioritat per a la seua justificació només pels Col·legis que hagen resultat beneficiaris.
Presentació de mesures a adoptar: “Una vegada obtinguda la subvenció, cada col·legi haurà de presentar en un termini de 15 dies hàbils la documentació justificativa de les mesures a implementar. Estes mesures hauran de ser de manteniment, no constituir una inversió, i es decidiran entre les propostes per l'equip energètic escolar corresponent.” (Clàusula novena)
- Termini d'execució i justificació: “El termini d'execució i justificació les mesures per a l'estalvi i l'eficiència energètica serà de 2 mesos des de la presentació de les mesures”. (Clàusula dècima).
La justificació del pagament de les mesures una vegada executades, haurà de realitzar-se mitjançant presentació del model de Compte justificatiu simplificat de la subvenció, Annex 4, la factura, l'extracte bancari del pagament, la memòria d'actuació i l'enllaç de la publicació del projecte en la seua pàgina web, tot firmat per la persona responsable del centre.
LA JUSTIFICACIÓ es realitzarà a través de la presentació dels documents esmentats en el paràgraf anterior, accedint al corresponent expedient a través de la carpeta ciutadana o a través del procediment Aportació de documentació a sol·licituds/expedientes ja en tràmit.
- JUSTIFICACIÓ DELS COL·LEGIS BENEFICIARIS DEL PROJECTE 50/50, CURS 2023-2024:
La presentació es podrà realitzar, accedint al corresponent expedient a través de Carpeta ciutadana o a través del procediment Aportació de documentació a sol·licituds/expedientes ja en tràmit.
Hauran d'Aportar:
- ANNEX 4, emplenat tot i firmat
- FACTURA segellada i firmada, de data posterior a la notificació d'aprovació de les mesures.
- Extracte del banc del pagament a l'empresa instal·ladora.
- Enllaç de publicació en la web del col·legi.
- Memòria d'actuació, firmada.
IMPRÉS:
Annex 4. Compte justificatiu simplificat (enllaç)
- Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
- Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital
Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.
(Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona jurídica i es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc la persona interessada", i presentar la sol·licitud juntament amb els documents necessaris per a la realització del tràmit.
Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona física o, realitzant-se en nom d'una persona jurídica, NO es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc representant mitjançant la presentació d'apoderament" i presentar la sol·licitud juntament amb la documentació que acredite la representació i la resta de documents necessaris per a la realització del tràmit.)
- Òmpliga el formulari i adjunte la documentació indicada. En l'apartat “Documentació addicional” podrà presentar tants arxius/documents com necessite.
- Confirme les dades, firme i presente la sol·licitud
- En l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.
96 208 7368
96 208 7367
96 208 7371
- Acord de la Junta de Govern Local de 09/05/2025, pel qual s'aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions de concurrència competitiva als col·legis integrants del Projecte 50-50, curs 2025-2026.
On obtindre informació o realitzar consultes:
SERVICI DE MILLORA CLIMÀTICA
On presentar:
NOMÉS SEU ELECTRÒNICA