Este tràmit permet sol·licitar la inscripció per a participar en les proves d'accés a Ensenyances Professionals de música en el Conservatori municipal José Iturbi.
La superació d'estes proves és requisit imprescindible per a poder cursar estes ensenyances oficials, que formen part de les ensenyances artístiques reglades del sistema educatiu.
- Per a poder inscriure's i fer les proves d'accés per a les Ensenyances Professionals de música, l'alumnat ha de tindre entre 12 i 18 anys.
- Si la persona és menor de 12 anys o major de 18 anys és necessari seguir este procés:
- S'ha de demanar un permís especial al conservatori, enviant un correu a iturbi@valencia.es. El termini per a sol·licitar el permís finalitza el 30 d'Abril de 2025.
- El centre convocarà un Consell Escolar extraordinari on es revisaran totes estes sol·licituds, i es resoldrà si autoritza l'alumne/a a realitzar la prova d'accés.
- La decisió ha de publicar-se en el tauló i la web del centre.
Cada any Conselleria marca les dates concretes.
1a Convocatòria: 1 d'abril a les 9h fins a l'11 de maig a les 15h.
2a Convocatòria: 1 de juliol a les 9h fins al 6 de juliol a les 15h.
- Si la sol·licitud es realitza presencialment, imprès de sol·licitud que pot descarregar en l'apartat “Impresos” d'aquesta mateixa pàgina, acompanyat de la documentació que s'indica. Si la persona sol·licitant (aspirant) és menor edat aportarà com a document d'apoderament llibre de família o document que n'acredite la representació. Prèviament s'haurà d'autoliquidar i pagar taxa a través de la web, en el formulari d'autoliquidació "Sol·licitud proves d'accés a Ensenyaments Professionals Conservatori José Iturbi", havent d'imprimir-se el justificant que acredite haver realitzat el pagament, per a poder adjuntar-lo en presentar la sol·licitud. Per a realitzar la sol·licitud presencialment pot autoliquidar des d'ací.
- Si la sol·licitud es presenta en aquesta Seu Electrònica: s'emplenarà, omplirà el formulari després de prémer el botó “Iniciar tràmit”, s'adjuntarà la documentació que s'indica segons el cas i es firmarà i registrarà.
- Si la persona sol·licitant (aspirant) és major d'edat, una vegada "inicie tràmit" accedirà mitjançant la primera opció "Soc l'interessat".
- Si la persona sol·licitant (aspirant) és menor edat, una vegada "inicie tràmit" accedirà mitjançant la quarta opció "Soc representant mitjançant la presentació d'un apoderament" i aportarà com a document d'apoderament llibre de família o document que n'acredite la representació.
- El pagament de la taxa es realitzarà seguint les indicacions del "apartat taxes" d'este procediment.
- DNI de la persona aspirant
- Fotografia grandària carnet de la persona aspirant
- En cas de ser menor de 12 anys o major de 18, resolució de la direcció del Conservatori:
- Prova accés alumnat amb bonificació 50%:
- Carnet de família nombrosa o monoparental de caràcter general:
- Carnet de família nombrosa o monoparental de caràcter general:
- Prova accés alumnat exempt pagament taxa:
- Si és el cas, carnet de família nombrosa o monoparental categoria especial
- Si és el cas, document que acredite ser víctimes d'actes terroristes:
Les persones contribuents que formen part de l’alumnat i siguen, ells o els seus pares, víctimes d’actes terroristes.
- Si és el cas, document que acredite ser víctima d’actes de violència sobre la dona:
les persones contribuents que siguen víctimes d’actes de violència sobre la dona que acrediten esta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en l’article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l’àmbit de la Comunitat Valenciana.
- Si és el cas, document acreditatiu de ser beneficiari/ària de beques:
conforme a la normativa vigent en matèria de règim de beques i d'ajudes personalitzades a l'estudi amb càrrec als pressupostos generals de l'Estat, pels conceptes següents:
- Matrícula per assignatura.
- Assignatura pendent.
- Examen de revàlida o aptitud.
- Drets d'examen (cicles elemental i superior).
- Prova d'accés. - Si és el cas, document que acredite la subjecció a protecció de menors o reeducació:
les persones contribuents que hagen estat subjectes al sistema de protecció de menors o al sistema judicial de reeducació en algun període dels tres anys anteriors a la majoria d’edat.
- Si és el cas, document que acredite que participen en programes de preparació a la independència de menors:
d’acord amb l’article 22 bis de la Llei orgànica 1/1996, com a complement a una mesura de protecció jurídica de la persona menor. En el cas en què els o les contribuents siguen majors de 16 anys.
- Si és el cas, document que acredite que tenen a càrrec persones amb diversitat funcional o menors:
en el cas en què les persones contribuents siguen majors de 16 anys i menors de 18 anys.
- Si és el cas, document que acredite que és víctima d’explotació sexual o tràfic de dones:
en el cas en què les persones contribuents siguen majors de 16 anys i menors de 18 anys.
- En el seu cas, document que acredite víctima de violencia intrafamiliar:
en el cas en què les persones contribuents siguen majors de 16 anys i menors de 18 anys
Tramitació telemàtica
Si presenta la seua sol·licitud des de esta Seu electrónica, tindrá la possibilidad de:
- Pagar la taxa en el mateix tràmit, mitjançant targeta bancària o bizum.
- Si ja ha pagat la taxa en anterioritat, indicar el localitzador de la taxa i, en eixe cas, adjuntar el justificant de pagament.
Tramitació presencial
Si tramita la seua sol·licitud de forma presencial, previament haurà d´autoliquidar la taxa des d´ací.
El justificant de pagament haurà d´adjuntar-se, en el moment de la presentació, amb la resta de la documentació necessària per al tràmit.
Taxes per les ensenyances impartides en el Conservatori Municipal de Música José IturbiEl model d'autoliquidació asociat a aquesta taxa es el A705 - Sol·licitud prova d'accés a Ensenyaments Professionals Conservatori José Iturbi.Pot simular l'autoliquidació ací.Per a la realització de la prova d'accés a Ensenyances Professionals es requerix del pagament d'una taxa.
Òrgan que resol: Conservatori José Iturbi
Reclamacions: 3 dies des de la publicació del llistat provisional
Resolució Reclamacions: Fins la publicació llistat definitiu
Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital
Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l’inici d’esta pàgina. Haurà d’identificar-se i firmar electrònicament d’acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.
- Tinga preparada la documentació que necessite adjuntar d’acord amb l’apartat Documentació a presentar
- Òmpliga el formulari
- Adjunte la documentació requerida
- Presente i firme la sol·licitud
Podrà imprimir i guardar un justificant de presentació. Posteriorment en l’apartat Carpeta Ciutadana d’esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i igualment podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.
962082759
- Article 9 i 10 del Decret 159/2007, del 21 de setembre, del Govern Valencià.
- Resolució de 5 de març de 2025, de la Direcció General de Centres Docents, per la qual s'establix el calendari per a la inscripció i la realització de les proves d'ingrés i d'accés i la matrícula a les ensenyances elementals i professionals de Música i Dansa de la Comunitat Valenciana per al curs 2025-2026.
Oficines on obtindre informació o realitzar consultes: 962082759
Oficines de presentació: La sol·licitud es realitzarà presencialment o de manera telemàtica.
- REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - PL. AJUNTAMENTEdifici de la Casa Consistorial, entrada pel carrer de l'Arquebisbe Mayoral, 1AcTel.: REGISTRO: 96.208.10.35Fax: 96.353.99.80 De 8.30 a 14.00 de dilluns a divendres. Cita prèvia: web municipal www.valencia.es o cridant al 010
- OFICINA D'ATENCIÓ CIUTADANA - TABAQUERAC/ Amadeu de Savoia, 11. Nau Oest. 46010 ValènciaTel.: 962082015, 962082016, 962082101, 962082102Fax: 96.389.50.14De 8:30 a 14.00 de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010oactabacalera@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL D'ABASTOSCarrer d'Alberic, 18Tel.: 96.352.54.78 Ext. 4509-4505Fax: 96.352.66.91De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmabastos@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL D'EXPOSICIÓCarrer de la Guàrdia Civil, 19 Tel.: 962084327/ 962084328/ 962084331Fax: 96.360.17.36De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmexposicion@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE PATRAIXCarrer del Beat Nicolau Factor, 1 Tel.: 962084052/ 962084042/ 962084043De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpatraix@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE CIUTAT VELLAPlaça d'Alfons el Magnànim, s/n (xalet del Parterre) Tel.: 96.208.17.37 / 96.208.4174 / 96.208.4087/ 96.208.4159 Fax: 96.352.65.66De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010 jmciutatvella@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL NORDPlaça del Poble, 4 CarpesaTel.: 96.301.30.55 96.301.31.11De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelnord@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DELS POBLES DE BENIMÀMET-BENIFERRISenda del Secanet, 43 baix; BenimàmetTel.: de Registre: 963013436 i 963013446; Secretaria: 963013411 i 963013446De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdeloest@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL SUDCarrer de la Poetessa Leonor Perales, s/n; CastellarTel.: Registre: 963013023; Secretaría: 963013402 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. OFICINA DANA: de 16.00 a 19:00 horas, de dilluns a divendresjmpoblesdelsud@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE RUSSAFACarrer de Maties Perelló, 5Tel.: 962084218 / 962084245 / 962084246 / 962084247 / 962087379Fax: 96.352.65.22De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmruzafa@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE TRÀNSITSCarrer del Comte de Lumiares, 5 Tel.: 962084365/ 962084368Fax: 96.353.99.16De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmtransit@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DEL MARÍTIMCarrer Barraca, 53Tel.: Información y Registro: 963014120 Obras: 963014008 / 963014210 Bonos EMT: 963014173 Actividades: 963014217De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmmaritim@valencia.es
- ALCADIA DE BORBOTÓPlaça del Moreral, 8 Tel.: 96.390.17.47Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DE BENIFARAIGCarrer de Ferrer i Bigné, 47Tel.: 96.363.52.49Registre: dimarts de 9.00 a 14.00 hores.
- ALCALDIA DE LES CASES DE BÀRCENACamí de les Cases de Bàrcena, 63; CP: 46131-ValènciaTel.: 96.185.42.05Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores
- ALCALDIA DEL PERELLONETCarrer Marqués de Valterra, 35Tel.: 96.177.78.89Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DEL PALMARCarrer de Cabdet, 15Tel.: 96.162.00.66Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DEL SALERAvinguda dels Pinars, 1Tel.: 96.183.02.95Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DE LA TORRECarrer de Benidoleig, s/nTel.: 96.396.33.17Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.latorre@valencia.es
- ALCALDIA DEL FORN D´ALCEDOCamí d'Alabau, 2Tel.: 96.376.09.36Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.hornodealcedo@valencia.es
- ALCALDIA DE LA PUNTACamí del Canal, 74 (Xalet de Bartual)Tel.: 96 367 33 30 Fax: 96 367 33 30 Registre: dijous de 9:00 a 14:00 hores
- ALCALDIA DE MASSARROJOSCarrer de Mossén Bau, 10-12Tel.: 96.139.41.49Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DE PINEDOCarrera del Riu, 263Tel.: 96.324.89.64Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DE POBLE NOUCamí de Montcada, 205Tel.: 96.366.66.89Registre: dilluns de 9:00 a 14:00 hores.