Este tràmit permet a les famílies que tinguen menors escolaritzats en educació infantil, sol·licitar ajudes econòmiques per a:
- Escola d'estiu: per a cobrir els gastos d'ensenyança o activitats educatives durant el mes de juliol de 2026. L'import màxim de l'ajuda d'estiu serà de 120 €.
- Menjador escolar: per a cobrir els gastos del servici de menjador del curs 2025/2026, fins a un màxim d'onze mesos, pel període de setembre de 2025 a juliol de 2026. L'import màxim mensual de l'ajuda per menjador escolar serà de 94,50 €.
- Per a més informació, es pot consultar la convocatòria en l'apartat Informació complementària.
Famílies amb menors escolaritzats/as en Educació Infantil (0 a 3 anys) nascuts/as a partir de l'1 de gener de 2022 o amb naixement previst abans del 31 de desembre de 2025 (nasciturus), sempre que:
- Estiguen matriculats en centres situats a València.
- No es tracte de places o servicis completament finançats amb fons públics.
- Tant el o la menor com la persona o persones progenitores, o representants legals, han d´estar empadronats al municipi de València des del moment de formalitzar la sol·licitud i fins que acabe el curs escolar, excepte per motius laborals o per casos d'adopció nacional o internacional , degudament acreditats i valorats per la Comissió Tècnica de Treball.
- Cap de les persones progenitores ha de trobar-se incursa en qualssevol dels supòsits establits en l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions
- Els pares, mares o representants legals de menors han d’estar al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social i no tenen deutes pendents amb l’Ajuntament de Valencia
- Els pares, mares o representants legals de menors beneficiaris de xec escolar no poden tindre pendent de justificar una altra subvenció anterior, sempre que el termini establit per a la seua presentació haja finalitzat.
- L’escola infantil o centre on estiga escolaritzat el o la menor ha d’estar situat al terme municipal de València, haver obtingut l’autorització administrativa corresponent per part de la Conselleria d’Educació i complir els requisits que recull esta convocatòria.
- No es pot beneficiar d’estes ajudes l’alumnat que estiga integrat en famílies amb una renda anual superior a determinats imports.
El termini de presentació de sol·licituds és de 20 dies naturals a comptar des de l’endemà de la publicació de l’extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de València.
Acord de JGL (apartat Legislació d'este tràmit) amplia el termini 10 dies naturals més.
PUBLICACIÓ BOP: Dimecres 16 d'abril de 2025 Butlletí Núm. 73
Termini de sol·licitud: del dia 17/04/2025 fins al 16/05/2025 ambdós inclusivament.- Si el tràmit es realitza presencialment, s'emplenarà i signarà el model normalitzat de sol·licitud de l'apartat Impresos, acompanyat de la documentació que s'indica.
- Si el tràmit es realitza en esta Seu electrònica, s'emplenarà i signarà el formulari després de prémer el botó Iniciar tràmit i s'adjuntarà la documentació que s'indica.
- Model normalitzat de sol·licitud d'ajuda d'escola d'estiu i de menjador escolar (que comprén la sol·licitud, l'Annex 1 de Declaracions Responsables i l'Annex 2 d'Autoritzacions):
Es pot descarregar en l'apartat “Impresos” d'aquesta mateixa pàgina. Si la sol·licitud es presenta en aquesta Seu Electrònica s'adjuntarà com a documentació una vegada s'inicie tràmit i s'emplene el formulari.
Ha d'estar emplenat i firmat per tots els majors de 16 anys de la unitat familiar.
Si no hi ha vincle matrimonial o hi ha custòdia compartida/separació, han de firmar segons cada cas (veure convocatòria).
Si se sol·licita ajuda per a diversos/as fills/as, s'ha de presentar una sol·licitud per cada un/a, encara que només s'entrega una vegada la documentació compartida. - DNI o NIE o passaport en vigor (només persones estrangers sense NIE) de personas progenitoras o representants legals de l’alumne/a que figuren en la sol·licitud
- Llibre de familia complet o certificats de naixement
- SIP de l’alumne/a per a qui se sol·licita l’ajuda
- Acreditació d’haver sol·licitat plaça escolar, expedida pel centre educatiu:
- Ajudes per a escola d’estiu i menjador escolar:
- Si és el cas, títol de família nombrosa o monoparental
- En cas de separació, divorci, cessament de convivència o no convivència, sentència judicial i/o conveni regulador o doc. públic de mesures sobre cura i educació dels fills/es
- En cas de procés de separació o divorci en tràmit, certificat acreditatiu del Jutjat
- En cas de diversitat funcional, certificat oficial corresponent dels qui tinguen aquesta situació en la unitat familiar, expedit per l'Administració corresponent
- Si és el cas, resolució vigent en el moment de la finalització del termini de presentació de sol·licituds de ser persones beneficiàries de Renda Valenciana d'Inclusió
- En cas de ser titulars d'una mesura de protecció d'acolliment familiar, resolució vigent en el moment de la finalització del termini de presentació de sol·licituds
- En cas de persona en situació de dependència, documentació acreditativa d'esta circumstància emesa per l'òrgan competent
- En cas de situació de violència de gènere, documentació acreditativa:
Sentència, orde de protecció, informe del Ministeri Fiscal, servicis socials, etc. Documentació actualitzada a l'últim any.
- Cas de nasciturus, certificació mèdica de l'embaràs
- En cas de situació legal de desocupació, informe de la vida laboral i certificat de demanda d'ocupació:
Tots dos documents actualitzats a 2025.
- Cas de no identificació davant l’AEAT, documentació on conste la situació econòmica desfavorable de la unitat familiar:
Mitjançant document facilitat pels servicis socials o un altre organismes acreditat, o bé aportant la resolució de ser persona destinatària de la renda valenciana d'inclusió social.
- Cas de sol·licitar un centre d’educació infantil fora del terme municipal de València, documentació justificativa de la seua elecció:
Segons el que s'establix en el punt 3, apartat f de la present convocatòria.
Les sol·licituds es presentaran per part de les persones progenitores o responsables legals de l'alumne o alumna:
a) En la sede electrónica de l'Ajuntament de València, amb caràcter preferent. En el cas de persones interesades que no disposen dels mitjans o coneixements suficients per a poder treballar amb l'administració electrònica, podran presentar el model normalitzat de sol·licitud i la corresponent documentació, en el centre o escola on es trobe matriculat o haja reservat plaça l'alumne/a per a qui se sol·liciten les ajudes, perquè siga este centre el que presente la sol·licitud en la seua representació.
b) De forma presencial en els registres de l'Ajuntament de València, sense perjudici de realitzar el registre en qualsevol dels llocs assenyalats a este efecte en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Les llistes provisionals i definitives es publicaran en el tauler d’edictes electrònic i en la web municipal.
Més informació en la pàgina web d'educació.
- Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
- Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital
Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.
Si la sol·licitud es realitza en nom d'una altra persona, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc representant mitjançant la presentació d'apoderament" i presentar la sol·licitud juntament amb la documentació que acredite la representació i la resta de documents necessaris per a la realització del tràmit.
- Òmpliga el formulari i adjunte la documentació indicada. En l'apartat “Documentació addicional” podrà presentar tants arxius/documents com necessite.
- Confirme les dades, firme i presente la sol·licitud.
En l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.
Telèfon d'informació: 96.352.54.78 Ext. 2152, 2116, 2141, 2113
- Acord JGL de 14/03/2025, pel qual s'aprova la convocatòria d'ajudes per a l'escolarització infantil durant el mes de juliol i per al menjador escolar curs 2025/2026
- Acord JGL de 17/04/2025, pel qual s'aprova amplir el termini per a la presentació de sol·licituds relatives a la convocatòria d'ajudes per a l'escolarització infantil durant el mes de juliol i per al menjador escolar, curs 2025/2026
- Bases d'Execució del Pressupost de l'Ajuntament de València
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions
- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei General de Subvencions
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques
- SERVICI D'EDUCACIÓ. OFICINA ADMINISTRATIVAAmadeu de Savoia, 11. Pati B, planta baixaTel.: 962082152-962082141-962082113De 8.30 a 14.30, de dilluns a divendreseducacionadm@valencia.es
- REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - PL. AJUNTAMENTEdifici de la Casa Consistorial, entrada pel carrer de l'Arquebisbe Mayoral, 1AcTel.: REGISTRO: 96.208.10.35Fax: 96.353.99.80 De 8.30 a 14.00 de dilluns a divendres. Cita prèvia: web municipal www.valencia.es o cridant al 010
- OFICINA D'ATENCIÓ CIUTADANA - TABAQUERAC/ Amadeu de Savoia, 11. Nau Oest. 46010 ValènciaTel.: 962082015, 962082016, 962082101, 962082102Fax: 96.389.50.14De 8:30 a 14.00 de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010oactabacalera@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL D'ABASTOSCarrer d'Alberic, 18Tel.: 96.352.54.78 Ext. 4509-4505Fax: 96.352.66.91De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmabastos@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE CIUTAT VELLAPlaça d'Alfons el Magnànim, s/n (xalet del Parterre) Tel.: 96.208.17.37 / 96.208.4174 / 96.208.4087/ 96.208.4159 Fax: 96.352.65.66De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010 jmciutatvella@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL D'EXPOSICIÓCarrer de la Guàrdia Civil, 19 Tel.: 962084327/ 962084328/ 962084331Fax: 96.360.17.36De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmexposicion@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DEL MARÍTIMCarrer Barraca, 53Tel.: Información y Registro: 963014120 Obras: 963014008 / 963014210 Bonos EMT: 963014173 Actividades: 963014217De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmmaritim@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE PATRAIXCarrer del Beat Nicolau Factor, 1 Tel.: 962084052/ 962084042/ 962084043De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpatraix@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL NORDPlaça del Poble, 4 CarpesaTel.: 96.301.30.55 96.301.31.11De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelnord@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DELS POBLES DE BENIMÀMET-BENIFERRISenda del Secanet, 43 baix; BenimàmetTel.: de Registre: 963013436 i 963013446; Secretaria: 963013411 i 963013446De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdeloest@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL SUDCarrer de la Poetessa Leonor Perales, s/n; CastellarTel.: Registre: 963013023; Secretaría: 963013402 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. OFICINA DANA: de 16.00 a 19:00 horas, de dilluns a divendresjmpoblesdelsud@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE RUSSAFACarrer de Maties Perelló, 5Tel.: 962084218 / 962084245 / 962084246 / 962084247 / 962087379Fax: 96.352.65.22De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmruzafa@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE TRÀNSITSCarrer del Comte de Lumiares, 5 Tel.: 962084365/ 962084368Fax: 96.353.99.16De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmtransit@valencia.es
- ALCALDIA DE BENIFARAIGCarrer de Ferrer i Bigné, 47Tel.: 96.363.52.49Registre: dimarts de 9.00 a 14.00 hores.
- ALCADIA DE BORBOTÓPlaça del Moreral, 8 Tel.: 96.390.17.47Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DE LES CASES DE BÀRCENACamí de les Cases de Bàrcena, 63; CP: 46131-ValènciaTel.: 96.185.42.05Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores
- ALCALDIA DEL PALMARCarrer de Cabdet, 15Tel.: 96.162.00.66Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DEL PERELLONETCarrer Marqués de Valterra, 35Tel.: 96.177.78.89Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DEL SALERAvinguda dels Pinars, 1Tel.: 96.183.02.95Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DEL FORN D´ALCEDOCamí d'Alabau, 2Tel.: 96.376.09.36Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.hornodealcedo@valencia.es
- ALCALDIA DE LA PUNTACamí del Canal, 74 (Xalet de Bartual)Tel.: 96 367 33 30 Fax: 96 367 33 30 Registre: dijous de 9:00 a 14:00 hores
- ALCALDIA DE LA TORRECarrer de Benidoleig, s/nTel.: 96.396.33.17Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.latorre@valencia.es
- ALCALDIA DE MASSARROJOSCarrer de Mossén Bau, 10-12Tel.: 96.139.41.49Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DE PINEDOCarrera del Riu, 263Tel.: 96.324.89.64Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DE POBLE NOUCamí de Montcada, 205Tel.: 96.366.66.89Registre: dilluns de 9:00 a 14:00 hores.