ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Ajudes per a material escolar (alumnat de segon cicle infantil, de 3 a 6 anys)
Modalitat presencial Modalitat web sense certificat Modalitat web amb certificat Modalitat telefònica
ED.AY.35
Descripció

Estes ajudes tenen com a objecte donar suport econòmic a les famílies per a la compra de material escolar i informàtic. Estan dirigides a xiquetes i xiquets de 3 a 6 anys que cursen el segon cicle d'educació infantil en col·legis públics, concertats, o privats de València durant el CURS ESCOLAR 2025/2026.


Les bases de la convocatòria es poden consultar en l'apartat Informació Complementària.

Qui ho pot sol·licitar?

Les persones progenitores o representants legals del alumnat.

Requisits
  • Tant la/el menor com la/s persona/es s progenitora/es, o representants legals, deuran estar empadronats en el municipi de València des del moment de formalitzar la sol·licitud i fins a la finalització del curs escolar, fins i tot en les excepcions contemplades en l'apartat 3 b) de la convocatòria; excepte per motius laborals o per casos d'adopció nacional o internacional, degudament acreditats i valorats per la Comissió Tècnica de Treball.
  • L'alumnat ha de estar escolaritzat/da, en l'exercici de la convocatòria, en un curs del segon cicle d'Educació Infantil i en un centre educatiu situat de la ciutat de València, de titularitat pública, concertada, o privada en aquest nivell educatiu. Podrà exceptuar-se el requisit de la ubicació, en els casos de l'apartat 3b) de la convocatòria.
  • Cap de les persones progenitores haurà de trobar-se incursa en qualssevol de les circumstàncies previstes en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, General de Subvencions.
  • No podrà ser beneficiari d'aquestes ajudes l'alumnat integrat en famílies la renda anual de les quals supere determinats imports.
Quan sol·licitar-ho

El termini per a presentar les sol·licituds de la subvenció és de 20 dies naturals a comptar de l’endemà de la publicació de l´extracte la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de València.

Publicació BOP: 14 d'octubre de 2025.


Termini de sol·licitud: del dia 15/10/2025 fins al 03/11/2025 ambdós inclusivament.
Documentació a presentar
Documentació per a tots els casos:
  • Sol·licitud d'ajuda de material escolar :

    disponible en l'apartat Impresos d'aquesta mateixa pàgina. Si la sol·licitud es presenta en aquesta seu electrònica, s'adjuntarà al tràmit una vegada es emplene el formulari. L'imprés ha d'emplenar-se i firmar-se segons les indicacions que figuren en este.

  • DNI o NIE o passaport en vigor (únicament persones estrangeres sense NIE) del pare i/o mare o els/les representants legals de l'alumne/a que figuren en la sol·licitud
  • Llibre de familia complet o certificats de naixement
  • Certificat del col·legi que confirme la matrícula en segon cicle d'Educació Infantil.
  • Certificat de titularitat del compte bancarivigent l'any en curs
  • Factures de les despeses o certificat justificatiu del centre escolar o AMPA
  • Altra documentació complementària, si cal, a criteri del personal tècnic municipal
Documentació addicional necessària segons el cas:
  • Documentació:
    • En cas de separació, divorci, cesse convivència o no convivència, sentència judicial i/o conveni regulador o document públic de mesures sobre cura de fills i/o filles
    • Si escau, títol de família nombrosa en vigor
    • Si escau, títol de família monoparental en vigor
    • En cas de diversitat funcional, certificat oficial corresponent dels qui tinguen aquesta situació en la unitat familiar, expedit per l'Administració corresponent
    • En cas de persona en situació de dependència, documentació acreditativa d'esta circumstància emesa per l'òrgan competent
    • Cas d'acolliment familiar, resolució de l'òrgan de la Generalitat que exercisca la tutela o assumisca la guarda
    • En cas de situació legal de desocupació, informe de la vida laboral i certificat de demanda d'ocupació
    • En cas de falta d'autorització expressa a la consulta d'informació obrant en l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, certificat AEAT de IRPF de l'exercici 2024:

      en tributació conjunta o individual de cada membre de la unitat familiar major de 16 anys.

    • En cas de falta d'autorització expressa a la consulta de dades d'informació obrant en la TGSS, certificat d'estar al corrent dels pagaments amb el citat organisme
    • En cas de no haver fet declaració de la renda 2024, certificat negatiu expedit per la AEAT
    • En cas de persones la documentació de les quals no els identifica front la AEAT, documentació que faça constar la situació econòmica desfavorable de la unitat familiar:

      mitjançant el model que facilite Servicis Socials o un altre organisme acreditat, o bé aportant la resolució d’haver rebut la renda valenciana d'inclusió social.

    • Cas de sol·licitar un centre d’educació infantil fora del terme municipal de València, documentació justificativa de la seua elecció:

      segons el que s'establix en el punt 3, apartat b, de la convocatòria.

    • En cas de violència de gènere, documentació especificada el punt 4 apartat 12 de les bases de la convocatòria
Actuacions a realitzar per la persona sol·licitant

1º. Presentar la sol·licitud. Les sol·licituds cal presentar-les en els registres de l’Ajuntament de València, de manera presencial (pot demanar cita prèvia en el telèfon 010 o a la pàgina web), o a través de la seu electrònica. També es podrà realitzar el registre de la sol·licitud en qualsevol dels llocs assenyalats a este efecte en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre.

2º. Consultar els llistats provisionals de persones admeses amb documentació completa i exclosos per falta de documentació o altres causes, una vegada que es publiquen en el Tauler d'edictes Electrònic i en la web municipal.

3º. En el seu cas, esmenar les deficiències o la falta de documentació o presentar al·legacions, en el termini de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà al de la publicació en el Tauler d'edictes Electrònic i a la web municipal.

4º. Consultar la resolució definitiva de concessió en el Tauler d'edictes Electrònic i en la web municipal.

Informació Complementària

Bases de la convocatòria 2025/2026

Els llistats provisionals i definitius es publicaran en el Tauler d´Edictes Electrònic i en la web municipal.

Es pot obtindre més informació de la convocatòria 2025/2026 en la pàgina web d'educació.



Termini de resolució i recursos
Recursos que poden interposar-se:
  • Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
  • Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
Silenci Administratiu: Desestimatori
Article 24.1 de la Llei 39/2015 de procediment administratiu comú de les administracions públiques, posat en relació amb l'article 25.5 de la Llei 38/2003 general de subvencions.
Termini màxim de resolució: Fins 6 mesos
6 mesos.
Article 21.2 de la Llei 39/2015
Fer en web

Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital

Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.

Si la sol·licitud es realitza en nom d'una altra persona, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc representant mitjançant la presentació d'apoderament" i presentar la sol·licitud juntament amb la documentació que acredite la representació i la resta de documents necessaris per a la realització del tràmit.)

  • Òmpliga el formulari i adjunte la documentació indicada. En l'apartat “Documentació addicional” podrà presentar tants arxius/documents com necessite.
  • Confirme les dades, firme i presente la sol·licitud

En l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.

Atenció telefònica

962082152-962082128-962084210-962082141-962082116-962082113

Legislació
  • Acord de Junta de Govern Local de 26/09/2025, pel que s'aprova la convocatòria d'ajudes per a material escolar, curs 2025/2026.
  • Bases d'Execució del Pressupost del Excel·lentíssim Ajuntament de València.
  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei General de Subvencions.
  • En tot cas, els procediments regulats en la present convocatòria s'ajustaran al previst en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Oficines d'informació
  • SERVICI D'EDUCACIÓ. OFICINA ADMINISTRATIVAAmadeu de Savoia, 11. Pati B, planta baixaTel.: 962082152-962082141-962082113De 8.30 a 14.30, de dilluns a divendreseducacionadm@valencia.es
Oficines on presentar
  • REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - PL. AJUNTAMENTEdifici de la Casa Consistorial, entrada pel carrer de l'Arquebisbe Mayoral, 1AcTel.: REGISTRO: 96.208.10.35Fax: 96.353.99.80 De 8.30 a 14.00 de dilluns a divendres. Cita prèvia: web municipal www.valencia.es o cridant al 010
  • OFICINA D'ATENCIÓ CIUTADANA - TABAQUERAC/ Amadeu de Savoia, 11. Nau Oest. 46010 ValènciaTel.: 962082015, 962082016, 962082101, 962082102Fax: 96.389.50.14De 8:30 a 14.00 de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010oactabacalera@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL D'ABASTOSCarrer d'Alberic, 18Tel.: 96.352.54.78 Ext. 4509-4505Fax: 96.352.66.91De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmabastos@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE CIUTAT VELLAPlaça d'Alfons el Magnànim, s/n (xalet del Parterre) Tel.: 96.208.17.37 / 96.208.4174 / 96.208.4087/ 96.208.4159 Fax: 96.352.65.66De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010 jmciutatvella@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DELS POBLES DE BENIMÀMET-BENIFERRISenda del Secanet, 43 baix; BenimàmetTel.: de Registre: 963013436 i 963013446; Secretaria: 963013411 i 963013446De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdeloest@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL D'EXPOSICIÓCarrer de la Guàrdia Civil, 19 Tel.: 962084327/ 962084328/ 962084331Fax: 96.360.17.36De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmexposicion@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DEL MARÍTIMCarrer Barraca, 53Tel.: Información y Registro: 963014120 Obras: 963014008 / 963014210 Bonos EMT: 963014173 Actividades: 963014217De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmmaritim@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE PATRAIXCarrer del Beat Nicolau Factor, 1 Tel.: 962084052/ 962084042/ 962084043De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpatraix@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL NORDPlaça del Poble, 4 CarpesaTel.: 96.301.30.55 96.301.31.11De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelnord@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE TRÀNSITSCarrer del Comte de Lumiares, 5 Tel.: 962084365/ 962084368Fax: 96.353.99.16De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmtransit@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE RUSSAFACarrer de Maties Perelló, 5Tel.: 962084218 / 962084245 / 962084246 / 962084247 / 962087379Fax: 96.352.65.22De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmruzafa@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL SUDCarrer de la Poetessa Leonor Perales, s/n; CastellarTel.: Registre: 963013023; Secretaría: 963013402 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho en el telèfon 963 013 023jmpoblesdelsud@valencia.es
  • ALCALDIA DE BENIFARAIGCarrer de Ferrer i Bigné, 47Tel.: 96.363.52.49Registre: dimarts de 9.00 a 14.00 hores.
  • ALCADIA DE BORBOTÓPlaça del Moreral, 8 Tel.: 96.390.17.47Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE LES CASES DE BÀRCENACamí de les Cases de Bàrcena, 63; CP: 46131-ValènciaTel.: 96.185.42.05Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores
  • ALCALDIA DEL PALMARCarrer de Cabdet, 15Tel.: 96.162.00.66Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DEL FORN D´ALCEDOCamí d'Alabau, 2Tel.: 96.376.09.36Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.hornodealcedo@valencia.es
  • ALCALDIA DEL SALERAvinguda dels Pinars, 1Tel.: 96.183.02.95Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE LA TORRECarrer de Benidoleig, s/nTel.: 96.396.33.17Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.latorre@valencia.es
  • ALCALDIA DEL PERELLONETCarrer Marqués de Valterra, 35Tel.: 96.177.78.89Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE POBLE NOUCamí de Montcada, 205Tel.: 96.366.66.89Registre: dilluns de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE PINEDOCarrera del Riu, 263Tel.: 96.324.89.64Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE MASSARROJOSCarrer de Mossén Bau, 10-12Tel.: 96.139.41.49Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE LA PUNTACamí del Canal, 74 (Xalet de Bartual)Tel.: 96 367 33 30 Fax: 96 367 33 30 Registre: dijous de 9:00 a 14:00 hores
Anar a inici de pàgina