Comunicar els centres educatius al Consell Escolar Municipal i sol·licitar la seua intervenció en les situacions d'alumnat absentista d'Educació Primària i Secundària Obligatòria, que està empadronat a la ciutat de València.
Per a més informació: ENLLAÇ
Equips directius de centres educatius que requerisquen la intervenció, dels/ de les professionals del Programa d'Absentisme Escolar Municipal, en casos d'alumnat absentista escolaritzat en Educació Primària, i Educació Secundària Obligatòria, d'acord amb l'article 33 O, Capítol V “Competències dels municipis” de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana.
- No haver aconseguit garantir la permanència de l'alumne o de l’alumna en el centre educatiu segons l’ORDRE 20/2019, de 30 d’abril, de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula l’organització de la resposta educativa per a la inclusió de l’alumnat en els centres docents.
- Trobar-se en algun dels supòsits que estableix la Resolució de 29 de setembre de 2021, de la directora general d'Inclusió Educativa, per la qual s'estableix el protocol d'actuació davant situacions d'absentisme escolar.
- Haver-hi contactat i haver-se reunit amb l’equip tècnic de zona del PAEM. (Consultar Document 10. Relació d’equips tècnics de zona i centres educatius).
La sol·licitud es presenta en esta Seu Electrònica. S'emplena i signa el formulari després de prémer el botó “Iniciar tràmit” i s'adjunta la documentació indicada.
Documentació addicional necessària segons el cas:- Per a centres educatius públics, concertats o conveniats:
- Per a centres educatius privats, concertats o conveniats:
- Document 1. Registre de comunicacions, o document anàleg:
model en este enllaç.
- Document 2. Compromís família- tutoria, o document anàleg:
model en este enllaç.
- Document 4. Fitxa de comunicació d’absentisme escolar, o document anàleg:
model en este enllaç.
- Document 39. Annex III Llistat d'absentisme escolar catalogat:
en este enllaç.
- Document 1. Registre de comunicacions, o document anàleg:
EN CAS DE CENTRES EDUCATIUS:
Presentació de la sol·licitud i de la documentació requerida (Documents: 1, 2, 4 i Informe mensual d'alumnat que presenta una situació d'absentisme escolar catalogat).
Una vegada rebuda la sol·licitud, l'equip tècnic del PAEM es posarà en contacte amb el/la sol·licitant.
- Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital
Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l’inici d’esta pàgina. Haurà d’identificar-se i firmar electrònicament d’acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.
- Tinga preparada la documentació que necessite adjuntar d’acord amb l’apartat Documentació a presentar
- Òmpliga el formulari
- Adjunte la documentació requerida
- Presente i firme la sol·licitud
Podrà imprimir i guardar un justificant de presentació. Posteriorment en l’apartat Carpeta Ciutadana d’esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i igualment podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.
96208 2133
962082123
962082111
- LLEI 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local (DOGV 6296 / 24.06.2010).
- ORDRE 20/2019, de 30 d’abril, de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula l’organització de la resposta educativa per a la inclusió de l’alumnat en els centres docents (DOGV 8540 / 04.05.2019).
- Resolució de 29 de setembre de 2021, de la directora general d’Inclusió Educativa, per la qual s’estableix el protocol d’actuació davant situacions d’absentisme escolar.