Comunicar els centres educatius al Consell Escolar Municipal i sol·licitar la seua intervenció en les situacions d'alumnat absentista d'Educació Primària i Secundària Obligatòria, que està empadronat a la ciutat de València.
Per a més informació: https://educacio-valencia.es/absentisme/
Equips directius de centres educatius que requerisquen la intervenció, dels/ de les professionals del Programa d'Absentisme Escolar Municipal, en casos d'alumnat absentista escolaritzat en Educació Primària, i Educació Secundària Obligatòria, d'acord amb l'article 33 O, Capítol V “Competències dels municipis” de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana.
- No haver aconseguit garantir la permanència de l'alumne o de l’alumna en el centre educatiu segons l’ORDRE 20/2019, de 30 d’abril, de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula l’organització de la resposta educativa per a la inclusió de l’alumnat en els centres docents.
- Trobar-se en algun dels supòsits que estableix la Resolució de 29 de setembre de 2021, de la directora general d'Inclusió Educativa, per la qual s'estableix el protocol d'actuació davant situacions d'absentisme escolar.
- Haver-hi contactat i haver-se reunit amb l’equip tècnic de zona del PAEM. (Consultar Document 10. Relació d’equips tècnics de zona i centres educatius).
La sol·licitud es presenta en esta Seu Electrònica. S'emplena i signa el formulari després de prémer el botó “Iniciar tràmit” i s'adjunta la documentació indicada.
Documentació addicional necessària segons el cas:- Per a centres educatius públics, concertats o conveniats:
- Document 1. Registre de comunicacions:
en el següent enllaç: https://educacio-valencia.es/wp-content/uploads/2021/10/7-D1_Registre_comunicacions.pdf
- Document 2. Compromís família- tutoria:
Des de la signatura dels acords fins a la presentació de la comunicació al Consell escolar a l'Ajuntament haurà d'haver passat al menys un mes, amb la finalitat de donar l'oportunitat a tots els agents intervinents al fet que complisquen els acords signats.
en el següent enllaç: https://educacio-valencia.es/wp-content/uploads/2022/05/Document-2.-Compromis_familia_tutor_a.pdf
- Document 4. Fitxa de comunicació d’absentisme escolar:
en el següent enllaç: https://educacio-valencia.es/wp-content/uploads/2021/10/10-D4_Fitxa_comunicacio_absentisme_escolar.pdf
- Annex III. Llistat d'absentisme escolar catalogat:
(Informe mensual de l'alumnat del centre que presenta una situació d'absentisme, des de l'inici del curs fins al dia de la presentació de la sol·licitud). L'equip directiu del centre educatiu l'obté d'ITACA.
- Document 1. Registre de comunicacions:
- Per a centres educatius privats, concertats o conveniats:
- Document 1. Registre de comunicacions, o document anàleg:
model en el següent enllaç: https://educacio-valencia.es/wp-content/uploads/2021/10/7-D1_Registre_comunicacions.pdf
- Document 2. Compromís família- tutoria, o document anàleg:
Des de la signatura dels acords fins a la presentació de la comunicació al Consell escolar a l'Ajuntament haurà d'haver passat al menys un mes, amb la finalitat de donar l'oportunitat a tos els agents intervinents al fet que complisquen els acords signats.
model en el següent enllaç: https://educacio-valencia.es/wp-content/uploads/2022/05/Document-2.-Compromis_familia_tutor_a.pdf
- Document 4. Fitxa de comunicació d’absentisme escolar, o document anàleg:
model en el següent enllaç: https://educacio-valencia.es/wp-content/uploads/2021/10/10-D4_Fitxa_comunicacio_absentisme_escolar.pdf
- Document 39. Annex III Llistat d'absentisme escolar catalogat:
(Informe mensual l'alumnat del centre que presenta una situació d'absentisme, des de l'inici del curs fins al dia de la presentació de la sol·licitud)
en el següent enllaç: https://educacio-valencia.es/wp-content/uploads/2022/05/Document-39.-Annex-III-Llistat-d-absentisme-catalogat-.pdf
- Document 1. Registre de comunicacions, o document anàleg:
EN CAS DE CENTRES EDUCATIUS:
Presentació de la sol·licitud i de la documentació requerida (Documents: 1, 2, 4 i Informe mensual d'alumnat que presenta una situació d'absentisme escolar catalogat).
Una vegada rebuda la sol·licitud, l'equip tècnic del PAEM es posarà en contacte amb el/la sol·licitant.
- Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital
Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l’inici d’esta pàgina. Haurà d’identificar-se i firmar electrònicament d’acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.
- Tinga preparada la documentació que necessite adjuntar d’acord amb l’apartat Documentació a presentar
- Òmpliga el formulari
- Adjunte la documentació requerida
- Presente i firme la sol·licitud
Podrà imprimir i guardar un justificant de presentació. Posteriorment en l’apartat Carpeta Ciutadana d’esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i igualment podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.
96208 2133
962082123
962082111
- LLEI 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local (DOGV 6296 / 24.06.2010).
- ORDRE 20/2019, de 30 d’abril, de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regula l’organització de la resposta educativa per a la inclusió de l’alumnat en els centres docents (DOGV 8540 / 04.05.2019).
- Resolució de 29 de setembre de 2021, de la directora general d’Inclusió Educativa, per la qual s’estableix el protocol d’actuació davant situacions d’absentisme escolar.