Sol·licitud d'emissió d'informe sobre inserció social de persones estrangeres, de cara a la tramitació d'autoritzacions de residència temporal per raons d'arrelament social.
Persones estrangeres que residisquen a Espanya un període mínim de tres anys, que estiguen empadronades al municipi de València, que es troben en situació administrativa irregular o amb permanència autoritzada per raons d’estada per estudis o de protecció internacional i que complisquen els requisits que s’especifiquen en l’apartat següent
Tindre passaport en vigor.
No ser ciutadà/ana d’un Estat de la Unió Europea, de l’Espai Econòmic Europeu o de Suïssa o familiar de ciutadans/es d’estos països. (Cònjuge, fills/es o ascendents).
Acreditar permanència continuada a Espanya durant un període mínim de tres anys (perquè este requisit es complisca, les absències d’Espanya durant este període no poden superar els 120 dies).
Acreditar mitjans econòmics:
- Activitat per compte d’altri: contracte de treball.
- Activitat per compte propi.
- Exempció de contracte:
En l'apartat «Documentació a presentar» s’especifica la documentació que es pot presentar per a l’acreditació dels mitjans econòmics.
Quan es reunisquen els requisits necessaris. Durant tot l’any.
- La sol·licitud es presenta en aquesta Seu Electrònica (s'emplenarà, s'adjuntarà la documentació que s'indica segons el cas i es registrarà) o en qualsevol registre públic.
NOTA:
La falta d'algun dels documents que han d'aportar-se juntament amb la sol·licitud i que es detallen a continuació, donarà lloc al requeriment per part de l'Ajuntament, concedint a l'interessat un termini de deu a quinze dies per a completar els mateixos, d'acord amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Per a la tramitació d’Autorització de Residència Temporal Circumstàncies Excepcionals per Arrelament Social:
- Passaport vigent i si consta segell d'entrada a Espanya (en cas de disposar d'ell):
pàgines on figuren les dades personals i la caducitat vigent de la persona sol·licitant y en el cas de tindre segell d'entrada a la Unió Europea, la fulla on conste.
- Certificat d'empadronament històric/s:
que acredite els 3 últimos any d’empadronament continuat a l’Estat espanyol.
Una altra documentació que es pot utilitzar per a acreditar la permanència a Espanya:
- Segell d'entrada a Espanya, que consta en el passaport.
- Bitllets avió per a acreditació viatge a Espanya.
- Certificat d'escolarització de filles/fills.
- Contractes o rebuts de subministraments de l'habitatge.
- Còpia d'instàncies o sol·licituds en la qual conste data de Registre d'Entrada, presentades davant qualsevol Administració Pública.
- Justificacions (factures, bitllets...) de desplaçaments dins del nostre país.
- Targeta de Residència caducada o resolucions administratives.
- Certificats amb moviments bancaris. Actes notarials.
- Denúncies interposades.
- Enviaments de diners al seu país d'origen (extracte emés per l'empresa o entitat a través de la que es realitzen enviaments).
- Mitjans econòmics:
- Per compte alié:
Comptar amb un contracte de treball signat per la persona o entitat que contracta i per la persona contractada, que garantisca almenys el salari mínim interprofessional o el salari establit, en el seu cas, en el conveni col·lectiu aplicable, en el moment de la sol·licitud, i la suma de la qual ha de representar una jornada setmanal no inferior a trenta hores en el còmput global i garantir almenys el salari mínim interprofessional anual.
El contracte podrà tindre una duració de mínim 20 hores en els casos que s'acredite tindre a càrrec menors o persones que requerisquen mesures de suport per a l'exercici de la seua capacitat jurídica
- Activitat per compte propi:
- Llicència per a l'obertura i funcionament de l'activitat o declaració responsable o comunicació prèvia a l'organisme competent, juntament amb justificant del pagament del tribut corresponent, en el seu cas.
- Projecte d'establiment, inversió prevista i manera d'obtindre-la (compromís de suport per part d'entitats financeres o altres), rendibilitat esperada i llocs de treball que es preveja crear.
- Documentació acreditativa que l'exercici de l'activitat produirà recursos econòmics suficients per a la manutenció de la persona interessada una vegada descomptats les despeses de l'activitat, tenint en compte els membres que componen la unitat familiar, acreditat a través del certificat d'empadronament de la unitat familiar.
- Còpia de la capacitació i, en el seu cas, la qualificació professional legalment exigida per a l'exercici de la professió (ex. Mèdica/o, Advocada/o etc.).
- Exempció de contracte:
Es podrà eximir la presentació del contracte en el cas que s'acredite vincle de primer grau amb una persona amb permís de residència i treball i que aquesta dispose de suficients mitjans econòmics S'haurà de presentar la següent documentació:
- Declaració de familiars convivents i regularitzats, en la qual conste el compromís de sostindre amb els seus mitjans econòmics al sol·licitant.
- NIE/ DNI del familiar de 1º grau
- Documentació acreditativa del vincle (certificat de matrimoni, naixement, etc.)
- Contracte de treball, nòmines i justificants d'ingressos periòdics.
- Certificats públics d'ajudes, prestacions i pensions o Certificats de rendes i patrimonis.
- Informe d'habitatge de l'Ajuntament de València.
- Empadronament de la unitat familiar.
- Grau de coneixement de las llengües oficials:
certificació emesa per entitats acadèmiques o socials en la qual es faça constar la participació de la persona interessada en cursos i/o programes d'ensenyament del castellà i/o valencià. Els cursos d'idiomes hauran de tindre un mínim de 20 hores lectives. Especialment important per a les persones la llengua materna de les quals no siga el castellà.
- Aspectes relatius a la vivenda, altres mitjans econòmics i víncles familiars:
- Certificat o document de l'Entitat Bancària en el qual conste la data d'obertura i la titularitat.
- Justificants de transferències dineràries des del seu país d'origen a favor del sol·licitant.
- Justificants de transferències realitzades pel sol·licitant des d'Espanya als seus familiars al seu país d'origen. (Preferiblement l'extracte emés per l'empresa o entitat a través de la que es realitzen enviaments o tres enviaments per cadascun dels tres últims anys d'estada al país).
- Escriptura de la propietat (si és titular la persona sol·licitant o un altre familiar directe convivent).
- Contracte d'arrendament (si és titular la persona sol·licitant o un altre familiar directe convivent).
- Vincles amb familiars residents a Espanya o amb nacionalitat espanyola (2n o 3er grau):
- Targeta de residència.
- Certificat de naixement.
- Certificat de matrimoni.
- Llibre de família o similar.
- DNI
- Inserció en les xarxes socials de l’entorn :
- Acreditar convivència familiar (certificat empadronament unitat de convivència).
- Certificacions de pertinença a l'associació de mares i pares d'alumnes/us o certificat d'assistència a les reunions del col·legi.
- Acreditació de ser sòcia/o de biblioteques, associacions culturals, bandes de música, clubs esportius, falles, penyes, associacions d'immigrants del propi país, targetes de supermercat. (carnet i/o certificat).
- Acreditació de ser membre d'associacions de veïnes/us, defensa dels consumidors, d'ONG, de sindicats… (carnet, certificat, fitxa d'inscripció, etc.).
- Acreditació d'haver utilitzat recursos socials (Ajuntament, ONG, sindicats, organitzacions de consumidores/és, xarxes públiques de transport…).
- Targeta Sanitària en vigor o acreditació de renovació en tràmit/ Segur sanitari privat.
- Acreditar relacions d'amistat amb persones espanyoles o estrangeres residents legals (mitjançant declaració signada per aquests juntament amb fotocòpia targeta identitat estranger o del DNI en cas de persones espanyoles).
- Programes educatius o de formació laboral:
certificacions acreditatives d'institucions públiques i privades en les quals conste la participació de la persona interessada i/o els seus familiars, especificant la data i duració del programa (hores lectives), qui participa, l'entitat organitzadora i el nom del programa. Hauran de tindre un mínim de 10 hores lectives.
Informe de vida laboral si la persona sol·licitant ha treballat a Espanya.
- Passaport vigent i si consta segell d'entrada a Espanya (en cas de disposar d'ell):
Aportació de tota la documentació presencialment o per seu electrònica de l'Ajuntament de València.
Rebuda la documentació, l'Ajuntament verificarà les dades aportades i procedirà a la realització de l'informe o a emetre comunicació a la persona interessada per a l'esmena d'aquesta.
Després d'això, es realitzarà una entrevista telefònica al sol·licitant. En els casos en els quals es valore necessari, es pot citar a la persona sol·licitant per a realitzar una entrevista presencial.
Una vegada confeccionat, aquest informe serà remés per mitjans telemàtics a la Subdelegació de Govern a fi de completar l'expedient de Sol·licitud d'Autorització de Residència Temporal i es notificarà a la persona interessada.
L'informe d'inserció social no és vinculant i és remés telemàticament pel CAI a la Subdelegació de Govern a fi de completar l'expedient de Sol·licitud d'Autorització de Residència Temporal de la persona interessada.
La sol·licitud d'Autorització de Residència Temporal Circumstàncies Excepcionals per Arrelament Social, s'ha de remetre al correu electrònic citaextran.valencia@correo.gob.es al costat de l'informe i la documentació especificada en https://cutt.ly/7MqzLfG
La documentació enviada es remetrà al departament encarregat del seu tràmit, que contactarà amb vosté per a citar-li en l'oficina d'estrangers.
Realitzar la sol•licitud en línia amb firma digital
Pot iniciar la sol•licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.
- Tinga preparada la documentació que necessite adjuntar d'acord amb l'apartat Documentació a presentar
- Òmpliga el formulari
- Adjunte, si és el cas, la documentació indicada
- Presente i firme la sol•licitud
Podrà imprimir i guardar un justificant de presentació. Posteriorment en l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i igualment podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.
Número per a sol·licitud d’informació del tràmit:
CENTRE D’ATENCIÓ A LA IMMIGRACIÓ - CAI.
Tel.: 96 208 74 23 / 96 208 74 33
- Llei Orgànica 4/2000, d'11 de gener sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seua integració social, modificada per la Llei Orgànica 2/2009, d'11 de desembre.
- Reial Decret 557/2011 de 20 d'abril.
- Reial decret 629/2022, de 26 de juliol pel qual es modifica el Reglament de la Llei orgànica 4/2000, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seua integració social.
- CENTRE D'ATENCIÓ A LA IMMIGRACIÓ-CAI C/ Pou, s/nTel.: 96 208 74 23/ 96 352 54 78Fax: 96 389 50 34De 8:00 a 14:00 hcai.pangea@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL D'ABASTOSCarrer d'Alberic, 18Tel.: 96.352.54.78 Ext. 4509-4505Fax: 96.352.66.91De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmabastos@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE CIUTAT VELLAPlaça d'Alfons el Magnànim, s/n (xalet del Parterre) Tel.: 96.208.17.37 / 96.208.4174 / 96.208.4087/ 96.208.4159 Fax: 96.352.65.66De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010 jmciutatvella@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL D'EXPOSICIÓCarrer de la Guàrdia Civil, 19 Tel.: 962084327/ 962084328/ 962084331Fax: 96.360.17.36De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmexposicion@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DEL MARÍTIMCarrer Barraca, 53Tel.: Información y Registro: 963014120 Obras: 963014008 / 963014210 Bonos EMT: 963014173 Actividades: 963014217De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmmaritim@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE PATRAIXCarrer del Beat Nicolau Factor, 1 Tel.: 962084052/ 962084042/ 962084043De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpatraix@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL NORDPlaça del Poble, 4 CarpesaTel.: 96.301.30.55 96.301.31.11De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelnord@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DELS POBLES DE BENIMÀMET-BENIFERRISenda del Secanet, 43 baix; BenimàmetTel.: de Registre: 963013436 i 963013446; Secretaria: 963013411 i 963013446De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdeloest@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL SUDCarrer de la Poetessa Leonor Perales, s/n; CastellarTel.: de Registre: 963013023; Secretaría: 963013402 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelsud@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE RUSSAFACarrer de Maties Perelló, 7 AVÍS: A causa de l'execució d'obres, els seus serveis es traslladen provisionalment des del dia 4 d'octubre de 2022 fins a un altre avís a l'Alqueria dels Peris situada al Parc urbà de Malilla (C/ Joaquín Benlloch, S/N)Tel.: 962084218 / 962084245 / 962084246 / 962084247 / 962087379Fax: 96.352.65.22De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmruzafa@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE TRÀNSITSCarrer del Comte de Lumiares, 5 Tel.: 962084365/ 962084368Fax: 96.353.99.16De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmtransit@valencia.es
- REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - PL. AJUNTAMENTEdifici de la Casa Consistorial, entrada pel carrer de l'Arquebisbe Mayoral, 1AcTel.: REGISTRO: 96.208.10.35Fax: 96.353.99.80 De 8.30 a 14.00 de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010
- OFICINA D'ATENCIÓ CIUTADANA - TABAQUERAC/ Amadeu de Savoia, 11. Nau Oest. 46010 ValènciaTel.: 962082015, 962082016, 962082101, 962082102Fax: 96.389.50.14De 8:30 a 14.00 de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010oactabacalera@valencia.es