ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Ajudes per a sufragar despeses de menjador escolar curs 2022-23
Modalitat presencial Modalitat web sense certificat Modalitat web amb certificat Modalitat telefònica
BS.FM.40
Descripció

Ajudes per a sufragar despeses de menjador escolar per al curs 2022/23, subsidiàries de les ajudes de la Generalitat Valenciana, destinades a promoure l'escolarització infantil no obligatòria mitjançant el suport a l'alimentació, principalment per a menors especialment vulnerables per pertànyer a famílies en situació de dificultat econòmica i/o famílies amb circumstàncies socials desfavorables.

Qui ho pot sol·licitar?

Serà aplicable a les xiquetes i xiquets que estiguen escolaritzats en escoles infantils i col·legis concertats, amb les següents condicions:

- Escoles infantils o guarderies per a cursar els cicles primer i segon d'educació infantil, de 0 a 5 anys inclusivament; excepte si disposen de servei gratuït de menjador o tenen concertat el segon cicle d'educació infantil, segons l'última resolució aprovada respecte als concerts educatius d'educació infantil en la Comunitat Valenciana.

- Col·legis privats amb educació obligatòria concertada, per a cursar el primer cicle d'educació infantil, de 0, 1 i 2 anys, amb data de naixement a partir de l'1 de gener de 2020; quedant exclosos els col·legis privats no concertats.

- Tots els centres educatius han d'estar situats en el terme municipal de València.

Donat el caràcter subsidiari d'aquestes ajudes en relació a la convocatòria de la Generalitat, aquesta última serà prioritària, de manera que davant qualsevol coincidència que es produïra entre totes dues convocatòries respecte a l'objecte i àmbit d'aplicació prevaldrà la convocatòria autonòmica, a la qual hauran de dirigir-se les persones que estiguen interessades a sol·licitar ajuda per a menjador escolar.


Els centres escolars han d'estar situats en el municipi de València.

Requisits
  • La persona beneficiària ha de tenir matrícula en un centre educatiu, segons el previst en la convocatòria.
  • Les persones menors beneficiàries i la persona sol·licitant han d'estar empadronats i residir en el municipi de València.
  • La unitat familiar no ha de superar el límit de renda familiar anual previst en la convocatòria, excepte en el cas de famílies perceptores de la Renda Valenciana d'Inserció, titulars d'un acolliment en família extensa o dones víctimes de violència de gènere, sempre que aquestes famílies complisquen amb els requisits fixats segons es determina en l'article 5.3.
Quan sol·licitar-ho

Sol·licitud en periode ordinari: Se sol·licitarà en el termini de 20 dies naturals a partir del següent a la seua publicació en el B.O.P.

PUBLICACIÓ BOP: 03/05/2022


Sol·licitud en termini extraordinari: Es podrà sol·licitar fins al 31 de març 2023 per a persones menors nascudes, adoptades, acollides o que s'han traslladat al municipi de València després del tancament del termini de sol·licitud en període ordinari. Estes circumstàncies cal acreditar-les documentalment segons el previst en la convocatòria.


Termini de sol·licitud: del dia 04/05/2022 fins al 23/05/2022 ambdós inclusivament.
Documentació a presentar

  • Imprès de sol·licitud que pot descarregar en l'apartat “Impresos” d'aquesta mateixa pàgina, si la sol·licitud es realitza presencialment, acompanyat de la documentació que s'indica.
  • Si la sol·licitud es presenta en aquesta Seu Electrònica, s'emplenarà i signarà el formulari després de prémer el botó “Iniciar tràmit” i s'adjuntarà la documentació que s'indica.

Documentació per a tots els casos:
  • Sol·licitud d'ajuda per a sufragar despeses de menjador escolar (model normalitzat):

    en la qual la mare, pare o persona tutora o acollidora legal del xiquet o xiqueta sol·licite l'ajuda de menjador escolar i en la qual s'ha d'incloure nom i cognoms de la persona o persones menors d'edat pera les quals se sol·licita l'ajuda. La instància, amb independència de la via de presentació, ha d'anar necessàriament signada per la persona sol·licitant. Així mateix, quedaran excloses les sol·licituds signades per persones que no siguen mare, pare o representants legals del xiquet o xiqueta.

    En el cas de no convivència de pare i mare per separació o divorci s'aportarà sentència judicial o mesures patern filials/conveni regulador ratificat pel jutjat i on figure la persona responsable d'exercir la guarda. Si el procediment està en tràmit, la persona sol·licitant haurà de presentar la resolució judicial que acredite el cessament de la convivència quedant advertida, en cas contrari, de l'inici del procediment de reintegrament de l'ajuda. Si aquesta circumstància no es justifica documentalment, s'entendrà que persisteix la convivència.

    Indicar si és família beneficiària de renda valenciana d'inclusió, família extensa acollidora o víctimes de violència de gènere.

    Disponible en l'apartat "Impresos" d'este tràmit, per a descarregar, emplenar i adjuntar.

  • D.N.I., N.I.E. o, en el seu cas, passaport en vigor:

    de les persones de la unitat familiar amb 18 anys complits i majors de 18 anys, així com dels menors d'edat amb 16 o 17 anys complits en el cas que siguen el pare o la mare de la persona beneficiària de l'ajuda.

    Únicament en el cas de no disposar dels documents anteriors per tractarse de persona estrangera sense autorització d'estada o residència, es podrà acreditar la identitat mitjançant la presentació de passaport en vigor.

    Incloure el DNI/NIE o, si escau passaport, de la persona sol·licitant (mare/pare/persona tutora o acollidora) i de l'altre progenitor (mare/pare/persona tutora o acollidora) encara que no convisquin.

  • Pàgines del Llibre de Família o en el seu cas, certificats de naixement:

    Còpia de les pàgines del llibre de família del pare i mare (o en el seu cas progenitor 1 i progenitor 2 o tutor i tutora) i del xiquet o xiqueta per a qui se sol·licita l'ajuda i dels germans o germanes.

    Així mateix, s'aportarà còpia dels llibres de família o certificats de naixement de la resta de menors de la unitat familiar si n'hi haguera, a fi que es puguen prendre en consideració per a justificar el nombre total de menors de la unitat familiar aplicable en el barem. Per tant, només es comptabilitzaran a l'efecte de barem els xiquets i xiquetes de la unitat familiar que es justifiquen mitjançant la presentació de la seua inscripció en el llibre de família o mitjançant el seu certificat de naixement.

  • Autorització per a l'accés i tractament de dades personals (annex 1):

    Signada per tots els membres de la unitat familiar que tinguen o siguen majors de 16 anys.

    En cas de no autoritzar l'accés i consulta de dades, la persona sol·licitant haurà de presentar els documents de dades tributàries i de dades de la seguretat social a consultar dels membres de la unitat familiar computables a l'efecte de càlcul de la renda familiar anual i de la renda per càpita i que no hagen autoritzat.

    Disponible en l'apartat "Impresos" d'este tràmit, per a descarregar, emplenar i adjuntar.

  • Document de reserva de plaça de menjador escolar expedit pel centre educatiu:

    Ha de constar: nom del centre educatiu, CIF o NIF, adreça i localitat del centre, Nom i cognoms del xiquet o xiqueta.

  • Barem per Condicions Especials:

    serà aplicable per a famílies que complisquen els requisits de la convocatòria i que, a més, complisquen amb algun dels criteris següents:

    - beneficiàries de Renda Valenciana d'Inclusió amb resolució vigent en el moment de la sol·licitud
    - titulars d'una mesura de protecció en modalitat d'acolliment en família extensa amb resolució vigent en el moment de la sol·licitud
    - víctimes de violència de gènere.


    En cas de renda valenciana d'inclusió o de resolució per acolliment en família extensa seran les unitats tramitadores les que realitzaran les consultes pertinents a fi de comprovar la vigència de les resolucions.

    En cas de violència de gènere, la persona sol·licitant haurà d'acreditar aquesta circumstància mitjançant la presentació de la còpia compulsada de l'ordre de protecció o, si és el cas, la sentència definitiva condemnatòria per fets constitutius de violència de gènere, en què s'acorden mesures de protecció a favor de la víctima que estiguen vigents durant la tramitació de l'ajuda. Excepcionalment serà títol d'acreditació l'informe del Ministeri Fiscal que indique l'existència d'indicis que la demandant és víctima de violència de gènere mentre no es dicte ordre de protecció o la presentació de certificat acreditatiu d'atenció especialitzada per un organisme públic competent en matèria de violència sobre la dona, actualitzat a la data de presentació de l'ajuda.

Documentació addicional necessària segons el cas:
  • Circumstàncies familiars especials:
    • En el seu cas, Títol de Família Monoparental en vigor:

      expedit per la Generalitat Valenciana, segons Decret 19/2018, de 9 de març, del Consell, pel qual es regula el reconeixement de la condició de família monoparental en la Comunitat Valenciana.

      Documentació per a determinar circumstàncies familiars especials MONOPARENTALIDAD

    • En el seu cas, Títol de Família Nombrosa en vigor:

      expedit per la Generalitat Valenciana, segons la Llei 40/2003 de 18 de novembre de protecció a les famílies nombroses.

      Documentació per a determinar circumstàncies familiars especials Família Nombrosa.

    • En cas de dependència o diversitat funcional, Certificació de Discapacitat o Resolució de la Valoració de Dependència:

      emesos pels Organismes competents en la matèria.

    • En el seu cas, còpia de la Targeta de Demanda d'Ocupació (DARDE):

      actualitzada com a màxim a 30 dies abans de la data de sol·licitud de l'ajuda o justificació de situació d'ERTO o cessament d'activitat, emès per l'organisme oficial.

    • En cas de violència filio-parental, sentència, denúncia o document justificatiu de l'entitat o organisme que estiga intervenint amb la família:

      còpia de la sentència que faça constar l'existència de violència filio-parental en la unitat familiar, en el període dels dotze mesos immediatament anteriors a la presentació de la sol·licitud de l'ajuda de menjador escolar.

      En absència de sentència es podrà presentar la denúncia del contingut de la qual es desprenga que hi ha indicis que mare, pare o persona tutora o acollidora legal és víctima d'aquesta violència o, si escau, document justificatiu de l'entitat o organisme que estiga intervenint amb la família. Aquests documents han de correspondre al període dels dotze mesos immediatament anteriors a la presentació de la sol·licitud de l'ajuda de menjador escolar.

      Documentació per a determinar circumstàncies familiars especials violència filie-parental

Actuacions a realitzar per la persona sol·licitant
  • Presentar la sol·licitud, juntament amb la documentació, en qualsevol registre electrònic, registres generals o juntes municipals de districte o oficines públiques contemplades en l'article 16 de la Llei 39/2015.
  • Aportar, en cas necessari, els documents obligatoris que falten, en el termini d'esmena que s'indique.
Informació Complementària
  • Per a la concessió de l'ajuda sol·licitada s'establirà una puntació mínima necessària obtinguda en el barem. El nombre de punts necessari per a obtindre l'ajuda així com la seua quantia, es determinaran per l'Ajuntament en funció del pressupost i del nombre de sol·licituds.
  • Una vegada finalitzat el període de sol·licitud, el procediment serà el següent:

- Llistat provisional de sol·licituds amb falta de documentació obligatòria (data de publicació pendent de determinar). La persona sol·licitant tindrà un termini de 10 dies hàbils per a presentar els documents que falten i si no ho fa, s'entendrà que desistix de la sol·licitud.

- Llistat definitiu d’ajudes concedides, denegades i excloses.

Termini de resolució i recursos
Recursos que poden interposar-se:
  • Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
  • Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
Silenci Administratiu: Desestimatori
Article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
Termini màxim de resolució: Fins 6 mesos
Fins a 6 mesos.
Conforme a l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Fer en web

Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital

Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l’inici d’esta pàgina. Haurà d’identificar-se i firmar electrònicament d’acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.

  • Tinga preparada la documentació que necessite adjuntar d’acord amb l’apartat Documentació a presentar
  • Òmpliga el formulari
  • Adjunte la documentació requerida
  • Presente i firme la sol·licitud

Podrà imprimir i guardar un justificant de presentació. Posteriorment en l’apartat Carpeta Ciutadana d’esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i igualment podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.

Atenció telefònica

Secció Menor Extensions 2421/ 2425/ 2483

Telèfon Informació de l'Ajuntament de València 010

Legislació

Convocatòria d'ajudes per a sufragar despeses de menjador escolar per al curs 2022-2023, aprovada per Junta de Govern Local el dia 1 d'abril de 2022.

On dirigir-se

Oficines on obtindre informació o realitzar consultes:

SECCIÓ DE MENOR

C/ Amadeu de Savoia, 11

Telèfon: 010. Extensions 2425, 2421, 2483

Oficines de presentació:

JUNTES MUNICIPALS DE DISTRICTE I REGISTRES GENERALS

no obstant això, també es poden presentar en qualsevol registre electrònic (SEU ELECTRÒNICA) o oficines públiques contemplades en l'article 16 de la Llei 39/2015

NO CENTRES MUNICIPALS DE SERVEIS SOCIALS

Oficines on presentar
  • ALCALDIA DE BENIFARAIGCarrer de Ferrer i Bigné, 47Tel.: 96.363.52.49Registre: dimarts de 9.00 a 14.00 hores. L'atenció presencial és amb cita que es pot demanar en el telèfon 96.363.52.49
  • ALCADIA DE BORBOTÓPlaça del Moreral, 8 Tel.: 96.390.17.47Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96.390.17.47
  • ALCALDIA DE LES CASES DE BÀRCENACamí de les Cases de Bàrcena, 63Tel.: 96.185.42.05Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96.185.42.05
  • ALCALDIA DEL PALMARCarrer de Cabdet, 15Tel.: 96.162.00.66Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96.162.00.66
  • ALCALDIA DEL PERELLONETAvinguda de les Gavines, s/nTel.: 96.177.78.89Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96.177.78.89.
  • ALCALDIA DEL SALERAvinguda dels Pinars, 1Tel.: 96.183.02.95Registre: dimarts 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96.183.02.95.
  • ALCALDIA DEL FORN D´ALCEDOCarrer del Guadalquivir, 15 (cantonada amb el camí d'Alabau, 2)Tel.: 96.376.09.36Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96.376.09.36.
  • ALCALDIA DE LA PUNTACamí del Canal, 74 (Xalet de Bartual)Tel.: 96 367 33 30 Fax: 96 367 33 30 Registre: dijous de 9:00 a 14:00 hores L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96 367 33 30
  • ALCALDIA DE LA TORRECarrer de Benidoleig, s/nTel.: 96.396.33.17Registre: dimarts 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96.396.33.17.
  • ALCALDIA DE MASSARROJOSCarrer de Mossén Bau, 10-12Tel.: 96.139.41.49Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96.139.41.49.
  • ALCALDIA DE PINEDOCarrera del Riu, 263Tel.: 96.324.89.64Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96.324.89.64.
  • ALCALDIA DE POBLE NOUCamí de Montcada, 205Tel.: 96.366.66.89Registre: dilluns de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96.366.66.89.
  • JUNTA MUNICIPAL D'ABASTOSCarrer d'Alberic, 18Tel.: 96.352.54.78 Ext. 4509-4505Fax: 96.352.66.91De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només amb cita, que es pot demanar en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmabastos@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE CIUTAT VELLAPlaça d'Alfons el Magnànim, s/n (xalet del Parterre) Tel.: 96.208.17.37 / 96.208.4174 / 96.208.4087/ 96.208.4159 Fax: 96.352.65.66De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només amb cita, que es pot demanar en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010 jmciutatvella@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL D'EXPOSICIÓCarrer de la Guàrdia Civil, 19 Tel.: 962084327/ 962084328/ 962084331Fax: 96.360.17.36De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només amb cita, que es pot demanar en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmexposicion@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DEL MARÍTIMC. de Francesc Cubells, 58Tel.: 962082519/ 962084261Fax: 96.367.27.48 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només amb cita, que es pot demanar en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmmaritim@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE PATRAIXCarrer del Beat Nicolau Factor, 1 Tel.: 962084052/ 962084042/962084043De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només amb cita, que es pot demanar en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpatraix@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL NORDPlaça del Poble, 4 CarpesaTel.: 96.301.30.55 96.301.31.11De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només amb cita, que es pot demanar en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon 963013055jmpoblesdelnord@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL SUDCarrer de la Poetessa Leonor Perales, s/n; CastellarTel.: de Registre: 963013023; Secretaría: 963013402 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només amb cita, que es pot demanar en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon 963013023jmpoblesdelsud@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE RUSSAFACarrer de Maties Perelló, 7 Tel.: 962084218 / 962084245 / 962084246 / 962084247 / 962087379Fax: 96.352.65.22De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només amb cita, que es pot demanar en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmruzafa@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE TRÀNSITSCarrer del Comte de Lumiares, 5 Tel.: 962084365/ 962084368Fax: 96.353.99.16De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només amb cita, que es pot demanar en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmtransit@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DELS POBLES DEL OESTSenda del Secanet, 43 baix; BenimàmetTel.: de Registre: 963013436 i 963013446; Secretaria: 963013411 i 963013446De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només amb cita, que es pot demanar en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon 963013636jmpoblesdeloest@valencia.es
  • REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - PL. AJUNTAMENTEdifici de la casa consistorial, entrada pel carrer de l'Arquebisbe Mayoral, 1Tel.: 96.352.54.78 Ext: 1046De 8.30 a 14.00 de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només per a persones físiques. Cal demanar-ne la cita a través de la web municipal www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010
  • REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - TABACALERACarrer d'Amadeu de Savoia, 11, nau oestTel.: 96.352.54.78 - ext: 2036De 8:30 a 14.00 de dilluns a divendres. Només s'atén presencialment les persones que n'han sol·licitat la cita a través de www.valencia.es o del telèfon d'atenció ciutadana 010
Anar a inici de pàgina