ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Sol.licitud de revisió del grau de dependència
Modalitat presencial Modalitat web sense certificat Modalitat web amb certificat Modalitat telefònica
BS.DP.30
Descripció

El grau de dependència podrà ser objecte de revisió per alguna de les causes següents:

a) Millora o empitjorament de la situació de dependència.
b) Error de diagnòstic o error en l'aplicació del corresponent barem o escala.
c) Que la persona siga menor d'edat; en aquest cas, les revisions es realitzaran d'ofici per la Direcció General competent atenent els criteris establits en l'article 11 del Decret 62/2017, de 19 de maig, del Consell.
d) Que el grau haja sigut reconegut amb caràcter provisional per la previsió de millora o empitjorament per evolució patològica; en aquest cas, la Direcció General iniciarà d'ofici la revisió del grau de dependència reconegut.

Qui ho pot sol·licitar?

La persona interessada, el seu representant legal o el seu guardador o guardadora de fet.

Requisits

Tenir resolució en la que es qualifique grau de dependència.

Quan sol·licitar-ho

Al llarg de tot l’any.

Documentació a presentar
Documentació addicional necessària segons el cas:
  • Sol·licitud de revisió del grau de dependència:
    • Sol. de revisió de grau de dependència
    • Informe de salut per al reconeixement de prestacions socials
Actuacions a realitzar per la persona sol·licitant

La persona interessada haurà d’anar al Centre de Serveis Socials que li corresponga per domicili, a on serà atessa per una professional que li donarà una informació general, facilitant-li els impresos i indicant-li la documentació de deu aportar. Aquesta mateixa professional li revisarà la seua sol·licitut comprovant que estiga correctament omplida i que la documentació siga la correcta.
La seua sol·licitut pot ser registrada allí mateix. Fet el registre d’entrada, des del seu Centre de Serveis Socials contactaran amb vosté per a fer una visita al seu domicili i elaborar un valoració de grau, què s’unirà a la seua solicitut i amb tot això es fa una proposta de valoració de nou grau.
Finalment, la Direcció General amb competències en atenció a persones en situació de dependència serà qui resolga sobre la revisió de grau, notificant a la persona sol·licitant.

Informació Complementària

Compatibilitats entre serveis i prestacions

Serveis de prevenció i promoció de l'autonomia personal i/o Prestació econòmica vinculada al Servei de prevenció i promoció de l'autonomia personal

Podran ser compatibles entre si i també podran ser compatibles amb altres prestacions del catàleg tals com:

  • Servei de Teleassistència.
  • Prestació econòmica per a cures en l'entorn familiar i suport a persones cuidadores.
  • Servei d'Ajuda a Domicili o amb la Prestació econòmica vinculada al servei d'Ajuda a Domicili.
  • Prestació econòmica d'assistència personal.

Vivendes Tutelades

Podrà ser compatible amb:

  • Serveis de prevenció i promoció de l'autonomia personal o amb la Prestació econòmica vinculada al Servei de prevenció i promoció de l'autonomia personal, quan les vivendes no disposen d'activitats rehabilitadores i/o terapèutiques.
  • Servei de centre d'atenció diürna, Centre Ocupacional o amb la Prestació econòmica vinculada al Servei d'atenció diürna, quan les vivendes no disposen d'activitats rehabilitadores i/o terapèutiques.

Servei de Teleassistència

Aquest servei podrà ser compatible amb tots els serveis i prestacions del catàleg, excepte amb el servei d'atenció residencial i la prestació econòmica vinculada al servei d'atenció residencial.

Servei d'Ajuda a domicili i/o Prestació econòmica vinculada al Servei d'ajuda al domicili

Podrà ser compatible amb:

  • Serveis de prevenció i promoció de l'autonomia personal o amb la Prestació econòmica vinculada al Servei de prevenció i promoció de l'autonomia personal.
  • Servei de Teleassistència.
  • Servei de centre d'atenció diürna o amb la Prestació econòmica vinculada al Servei d'atenció diürna (compatible per a Graus III i II) i amb el Centre Ocupacional (compatible per a Graus III, II i I).

Servei d'atenció diürna i/o Prestació econòmica vinculada al servei d'atenció diürna

Podrà ser compatible amb:

  • Servei de Teleassistència.
  • Servei d'Ajuda a Domicili o amb la Prestació econòmica vinculada al servei d'Ajuda a Domicili (en cas de Centre ocupacional és compatible per a Graus III, II o I, i en cas Servei d'atenció diürna de Centre de dia és només compatible per a Graus III i II).
  • Prestació econòmica per a cures en l'entorn familiar i suport a persones cuidadores
  • Serà compatible amb l'atenció en centres d'atenció diürna quan el servei d'atenció residencial no dispose d'activitats rehabilitadores i/o terapèutiques.

Servei d'Atenció Residencial i/o Prestació econòmica vinculada al Servei d'Atenció residencial

  • Será compatible con la atención en centros de atención diurna cuando el servicio de atención residencial no disponga de actividades rehabilitadoras y/o terapéuticas.

Prestaciò econòmica d'assistència personal

Podrà ser compatible amb:

  • Serveis de prevenció i promoció de l'autonomia personal i/o Prestació econòmica vinculada al Servei de prevenció i promoció de l'autonomia personal.
  • Servei de Teleassistència.

Prestaciò econòmica per a cures en l'entorn familiar i suport a persones cuidadores

Podrà ser compatible amb:

  • Serveis de prevenció i promoció de l'autonomia personal i/o Prestació econòmica vinculada al Servei de prevenció i promoció de l'autonomia personal.
  • Servei de Teleassistència.
  • Servei de centre d'atenció diürna o amb la Prestació econòmica vinculada al Servei d'atenció diürna i Centre Ocupacional.

--------------------------------------------------------- Trasllats: En cas de trasllat de la persona dependent a una altra comunitat autónoma, haurá de dirigir-se a la comunitat autónoma d'origen i sol.licitar el trasllat del seu expedient a la comunitat autónoma de destí. Defunció: En cas de defunció de la persaona dependient amb resolució de grau i que no hagués pogut fer ús de les prestacions o servicis sol.licitats, les hereves o hereus podran sol.licitar la correspondient responsabilitat patrimonial a la Generalitat Valenciana, Ciutat Administrativa 9 d'Octubre. C/ Democràcia,77 .Torre 4.

Termini de resolució i recursos
Recursos que poden interposar-se:
  • Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
Silenci Administratiu: Estimatori
Termini màxim de resolució: 3 mesos
Fer en web

Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital

Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l’inici d’esta pàgina. Haurà d’identificar-se i firmar electrònicament d’acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.

  • Tinga preparada la documentació que necessite adjuntar d’acord amb l’apartat Documentació a presentar
  • Òmpliga el formulari
  • Adjunte la documentació requerida
  • Presente i firme la sol·licitud

Podrà imprimir i guardar un justificant de presentació. Posteriorment en l’apartat Carpeta Ciutadana d’esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i igualment podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.

Legislació
  • Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència (BOE núm. 299, de 15/12/2006).

https://www.boe.es/boe/dias/2006/12/15/pdfs/A44142-44156.pdf

  • Reial decret 174/2011, d'11 de febrer, pel qual s'aprova el barem de valoració de la situació de dependència establit per la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència (BOE núm. 42, de 18/02/11).

https://www.boe.es/buscar/act.php?id=BOE-A-2011-3174

  • Ordre 9/2011, de 5 de desembre, de la Conselleria de Justícia i Benestar Social, de modificació dels annexos I, II i IV del Decret 18/2011, de 25 de febrer, del Consell, pel qual s'estableix el procediment per a reconéixer el dret a les prestacions del sistema valencià per a les persones en situació de dependència (DOGV núm. 6673, de 19/12/11).

http://www.dogv.gva.es/datos/2011/12/19/pdf/2011_12601.pdf

  • Decret 62/2017, de 19 de maig, del Consell, pel qual s'estableix el procediment per a reconéixer el grau de dependència a les persones i l'accés al sistema públic de serveis i prestacions econòmiques (DOGV núm. 8061, de 13/06/17).

http://www.dogv.gva.es/datos/2017/06/13/pdf/2017_5227.pdf

On dirigir-se

Oficines on realitzar consultes:
En el Centre de Serveis Socials que li corresponga per domicili. En el Telèfon 010 l'informaran quin li correspon, també pot consultar-lo en el següent enllaç:
http://www.valencia.es/ayuntamiento/bienestarsocial.nsf/fSolicitudConsulta?ReadForm&lang=1&nivel=16
Presencialment:
En Registre General o , preferentment, en el Centre de Serveis Socials que li corresponga per domicili. En el Telèfon 010 l'informaran quin li correspon, també pot consultar-lo en el següent enllaç:
http://www.valencia.es/ayuntamiento/bienestarsocial.nsf/fSolicitudConsulta?ReadForm&lang=1&nivel=16

Oficines d'informació
  • CMSS BENIMACLETC/ Sant Esperit, 15 (entrada també per Pl. de Benimaclet, s/n)Tel.: 962 084380 y 962 084390 Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 hores. cmssbenimaclet@valencia.es
  • CMSS CAMPANARC/ Gravador Enguídanos, s/nTel.: 962 082775 Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 hores.cmsscampanar@valencia.es
  • CMSS CIUTAT VELLAC/ Mesón de Morella, 2 Tel.: 962 084167 . Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de10:00 a 14:00 horescmssciutatvella@valencia.es
  • CMSS LA SAÏDIAC/ Sarrión, 14 Tel.: 963 127183dilluns a divendres de 10.00 a 14.00 hores cmsslasaidia@valencia.es
  • CMSS MALVARROSAC/ Maria Carbonell (mestra), 1, 1er pisTel.: 962 082570. Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 hores.cmssmalvarrosa@valencia.es
  • CMSS NATZARETC/ Parc Natzaret, 94, 1r pisTel.: 962 087400 Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de10:00 a 14:00 hores.cmssnazaret@valencia.es
  • CMSS OLIVERETAC/ Burgos, 12, 2n pisTel.: 962 084680 - 962 084681.Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 hores.cmssolivereta@valencia.es
  • CMSS PATRAIXC/ Salabert, 13 2on i 3er pisTel.: 962 084670/71 Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de 10:00 a 14:00.cmsspatraix@valencia.es
  • CMSS QUATRE CARRERESC/ Arabista Ambrosio Huici, s/nTel.: 962 084080 - 962 084090.Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 hores.cmssquatrecarreres@valencia.es
  • CMSS SALVADOR ALLENDEC/ Sant Joan de la Penya, 3-2on pisTel.: 962 084650Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 hores.cmsssalvadorallende@valencia.es
  • CMSS SANT MARCEL.LÍC/ Salvador Perles, s/nTel.: 962 082865 - 962 082866.Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de10:00 a 14:00 hores.cmssanmarcelino@valencia.es
  • CMSS TRAFALGARC/ Trafalgar, 34 3er pisTel.: 962 082729.Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 hores.cmsstrafalgar@valencia.es
Oficines on presentar
  • ALCALDIA DE BENIFARAIGCarrer de Ferrer i Bigné, 47Tel.: 96.363.52.49Registre: dimarts de 9.00 a 14.00 hores. L'atenció presencial és amb cita que es pot demanar en el telèfon 96.363.52.49
  • ALCALDIA-BENIMAMET-BENIFERRIPl. Dr. Ximeno, 1Tel.: 96.348.67.47Registre: dijous i divendres de 9.00 a 14:00 horesA partir de 24 de juliol de 2018 i fins a una data que s'indicarà en cada Alcaldia, no es realitzaran les funcions de Registre d'entrada
  • ALCADIA DE BORBOTÓPlaça del Moreral, 8 Tel.: 96.390.17.47Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96.390.17.47
  • ALCALDIA-CARPESAPl. del poble, 4Tel.: 96.185.71.94Registre: dilluns de 9:00 a 14:00 hores. A partir de 24 de juliol de 2018 i fins a una data que s'indicarà en cada Alcaldia, no es realitzaran les funcions de Registre d'entrada
  • ALCALDIA DE LES CASES DE BÀRCENACamí de les Cases de Bàrcena, 63Tel.: 96.185.42.05Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96.185.42.05
  • ALCALDI-CASTELLAR-OLIVERALC/ Poetessa Leonor Perales s/nTel.: 96.344.76.47 Fax: 96.336.23.75 Registre: dimarts de 09:00 a 14:00 hores. A partir de 24 de juliol de 2018 i fins a una data que s'indicarà en cada Alcaldia, no es realitzaran les funcions de Registre d'entrada
  • ALCALDIA DEL PALMARCarrer de Cabdet, 15Tel.: 96.162.00.66Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96.162.00.66
  • ALCALDIA DEL PERELLONETAvinguda de les Gavines, s/nTel.: 96.177.78.89Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96.177.78.89.
  • ALCALDIA DEL SALERAvinguda dels Pinars, 1Tel.: 96.183.02.95Registre: dimarts 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96.183.02.95.
  • ALCALDIA DEL FORN D´ALCEDOCarrer del Guadalquivir, 15 (cantonada amb el camí d'Alabau, 2)Tel.: 96.376.09.36Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96.376.09.36.
  • ALCALDIA DE LA PUNTACamí del Canal, 74 (Xalet de Bartual)Tel.: 96 367 33 30 Fax: 96 367 33 30 Registre: dijous de 9:00 a 14:00 hores L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96 367 33 30
  • ALCALDIA DE LA TORRECarrer de Benidoleig, s/nTel.: 96.396.33.17Registre: dimarts 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96.396.33.17.
  • ALCALDIA DE MASSARROJOSCarrer de Mossén Bau, 10-12Tel.: 96.139.41.49Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96.139.41.49.
  • ALCALDIA DE PINEDOCarrera del Riu, 263Tel.: 96.324.89.64Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96.324.89.64.
  • ALCALDIA DE POBLE NOUCamí de Montcada, 205Tel.: 96.366.66.89Registre: dilluns de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial és amb cita, que es pot demanar en el telèfon 96.366.66.89.
  • JUNTA MUNICIPAL D'ABASTOSCarrer d'Alberic, 18Tel.: 96.352.54.78 Ext. 4509-4505Fax: 96.352.66.91De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només amb cita, que es pot demanar en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmabastos@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE CIUTAT VELLAPlaça d'Alfons el Magnànim, s/n (xalet del Parterre) Tel.: 96.208.17.37 / 96.208.4174 / 96.208.4087/ 96.208.4159 Fax: 96.352.65.66De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només amb cita, que es pot demanar en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010 jmciutatvella@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL D'EXPOSICIÓCarrer de la Guàrdia Civil, 19 Tel.: 962084327/ 962084328/ 962084331Fax: 96.360.17.36De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només amb cita, que es pot demanar en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmexposicion@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DEL MARÍTIMC. de Francesc Cubells, 58Tel.: 962082519/ 962084261Fax: 96.367.27.48 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només amb cita, que es pot demanar en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmmaritim@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE PATRAIXCarrer del Beat Nicolau Factor, 1 Tel.: 962084052/ 962084042/962084043De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només amb cita, que es pot demanar en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpatraix@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL NORDPlaça del Poble, 4 CarpesaTel.: 96.301.30.55 96.301.31.11De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només amb cita, que es pot demanar en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon 963013055jmpoblesdelnord@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DELS POBLES DEL OESTSenda del Secanet, 43 baix; BenimàmetTel.: de Registre: 963013436 i 963013446; Secretaria: 963013411 i 963013446De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només amb cita, que es pot demanar en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon 963013636jmpoblesdeloest@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL SUDCarrer de la Poetessa Leonor Perales, s/n; CastellarTel.: de Registre: 963013023; Secretaría: 963013402 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només amb cita, que es pot demanar en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon 963013023jmpoblesdelsud@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE RUSSAFACarrer de Maties Perelló, 7 Tel.: 962084218 / 962084245 / 962084246 / 962084247 / 962087379Fax: 96.352.65.22De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només amb cita, que es pot demanar en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmruzafa@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE TRÀNSITSCarrer del Comte de Lumiares, 5 Tel.: 962084365/ 962084368Fax: 96.353.99.16De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només amb cita, que es pot demanar en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmtransit@valencia.es
  • REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - PL. AJUNTAMENTEdifici de la casa consistorial, entrada pel carrer de l'Arquebisbe Mayoral, 1Tel.: 96.352.54.78 Ext: 1046De 8.30 a 14.00 de dilluns a divendres. L'atenció presencial és només per a persones físiques. Cal demanar-ne la cita a través de la web municipal www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010
  • REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - TABACALERACarrer d'Amadeu de Savoia, 11, nau oestTel.: 96.352.54.78 - ext: 2036De 8:30 a 14.00 de dilluns a divendres. Només s'atén presencialment les persones que n'han sol·licitat la cita a través de www.valencia.es o del telèfon d'atenció ciutadana 010
  • CMSS BENIMACLETC/ Sant Esperit, 15 (entrada també per Pl. de Benimaclet, s/n)Tel.: 962 084380 y 962 084390 Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 hores. cmssbenimaclet@valencia.es
  • CMSS CAMPANARC/ Gravador Enguídanos, s/nTel.: 962 082775 Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 hores.cmsscampanar@valencia.es
  • CMSS CIUTAT VELLAC/ Mesón de Morella, 2 Tel.: 962 084167 . Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de10:00 a 14:00 horescmssciutatvella@valencia.es
  • CMSS LA SAÏDIAC/ Sarrión, 14 Tel.: 963 127183dilluns a divendres de 10.00 a 14.00 hores cmsslasaidia@valencia.es
  • CMSS MALVARROSAC/ Maria Carbonell (mestra), 1, 1er pisTel.: 962 082570. Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 hores.cmssmalvarrosa@valencia.es
  • CMSS NATZARETC/ Parc Natzaret, 94, 1r pisTel.: 962 087400 Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de10:00 a 14:00 hores.cmssnazaret@valencia.es
  • CMSS OLIVERETAC/ Burgos, 12, 2n pisTel.: 962 084680 - 962 084681.Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 hores.cmssolivereta@valencia.es
  • CMSS PATRAIXC/ Salabert, 13 2on i 3er pisTel.: 962 084670/71 Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de 10:00 a 14:00.cmsspatraix@valencia.es
  • CMSS QUATRE CARRERESC/ Arabista Ambrosio Huici, s/nTel.: 962 084080 - 962 084090.Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 hores.cmssquatrecarreres@valencia.es
  • CMSS SALVADOR ALLENDEC/ Sant Joan de la Penya, 3-2on pisTel.: 962 084650Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 hores.cmsssalvadorallende@valencia.es
  • CMSS SANT MARCEL.LÍC/ Salvador Perles, s/nTel.: 962 082865 - 962 082866.Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de10:00 a 14:00 hores.cmssanmarcelino@valencia.es
  • CMSS TRAFALGARC/ Trafalgar, 34 3er pisTel.: 962 082729.Horari d'atenció al públic: Dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 hores.cmsstrafalgar@valencia.es
Anar a inici de pàgina