ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Subvencions a l'emprenedoria en el sector artista faller: "Emprendre amb art"
Modalitat presencial Modalitat web sense certificat Modalitat web amb certificat Modalitat telefònica
AE.IE.235
Descripció

Este tràmit permet sol·licitar subvencions econòmiques "Emprendre amb art. Artistes fallers", dirigides a persones físiques o jurídiques que exercixen l'activitat d'artistes en el sector faller a la ciutat de València.

  • L’objecte de la convocatòria és impulsar i preservar l'activitat econòmica dels artistes fallers que desenvolupen la seua activitat en terme municipal de València.
  • Es concedirà una quantia de fins a 5.000 € a les sol·licituds que justifiquen gastos corrents subvencionables i que complisquen els requisits d'esta convocatòria, per orde de presentació de les sol·licituds i fins a esgotar el crèdit destinat a esta convocatòria.
  • La quantia de fins a 5.000 € s'incrementarà en 1.000 € quan l'alta en l'Impost d'activitats Econòmiques en alguna de les activitats indicades en el punt 4.1.a) d'esta convocatòria, s'haja realitzat a partir de l'1 de gener de 2023. Este increment no requerix una altra justificació que el compliment d'este requisit.
  • En cas d'estar donat d'alta en més d'1 epígraf dels referits en el punt 4.1.a. per a optar a este increment, en tots ells s'haurà d'estar d'alta a partir de l'1 de gener de 2023.
  • Seran gastos subvencionables els gastos corrents pagats en el període comprés entre el 2 de juliol de 2025 i la data de presentació de la sol·licitud. Es consideren gastos corrents subvencionables en esta convocatòria els que es determinen en l'Annex I d'esta convocatòria.
  • L'apartat "Impresos" s'activarà el dia que s'inicie el termini de presentació de sol·licituds.


Per a més informació, es pot consultar la convocatòria completa en l'apartat Informació complementària d'este tràmit.


👉 (08/06/2026) TAULER D'EDICTES. LLISTATS PROVISIONALS. Subvenciones municipales “EMPRENDRE amb ART: ARTISTES FALLEROS 2026”. (Veure informació complementària).

Qui ho pot sol·licitar?
  • Persones físiques o jurídiques.
  • Comunitats de béns.
  • Societats civils o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica, legalment constituïdes i complisquen els requisits establits en la convocatòria.

En el cas de persones jurídiques o entitats, la sol·licitud ha de ser presentada a nom de les mateixes i no de les persones que la conformen o representen.

Requisits

Requisits generals:

  • Estar donada d'alta en l'Impost d'activitats Econòmiques en alguna de les activitats dels sectors identificats a continuació (amb data anterior a la publicació de la mateixa en el Tauler d'edictes Electrònic de l'Ajuntament de València):

- Grup 465 – Fabricació d'objectes diversos de fusta

- Epígraf 495.9 – Fabricació d'altres articles no classificats en altres parts

- Grup 861 – Pintors, escultors, ceramistes, artesans

  • Que la persona física sol·licitant o, si és el cas, l’administrador de la persona jurídica sol·licitant, estiga donada d’alta en el règim de la Seguretat Social corresponent.
  • Que el seu domicili fiscal o el local de desenvolupament de l’activitat subvencionada es trobe en el terme municipal de València.
  • Que acredite gastos corrents subvencionables recollits en l’annex I d’esta convocatòria.
  • Que hagen subscrit un contracte per a la realització d’una falla per a les festes falleres de 2025 i/o 2026 amb una comissió fallera, per a desenvolupar-lo en el terme municipal de València o fora d’ell i que si és el cas s’hi hajan complit les condicions en ell establides.
  • Per a optar a l'increment de la quantia fixa en 1.000€, estar donat d'alta en l'Impost d'activitats Econòmiques en alguna de les activitats indicades en el punt 4.1.a) d'esta convocatòria a partir de l'1 de gener de 2023

En cas d'estar donat d'alta en més d'1 epígraf dels referits en el punt 4.1.a. per a optar a este increment, en tots ells s'haurà d'estar d'alta a partir de l'1 de gener de 2023.

  • Que la titularitat de l’activitat ha de correspondre a autònoms o empreses la plantilla mitjana de les quals de treballadors en situació d’alta en els 12 mesos anteriors a la presentació de la sol·licitud siga inferior a 10 treballadors o si és el cas, en el període en què s’estiga d’alta en l’activitat.
  • En cas de comunitats de béns, societats civils o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica s’ha de nomenar una persona representant apoderada, amb poders suficients per a complir les obligacions que corresponen a l’agrupació o comunitat de béns. Així mateix, i en els termes previstos en l’article 11.3 de la LGS, l’agrupació o comunitat de béns no es pot dissoldre fins que transcórrega el termini de prescripció a què fan referència els articles 39 i 65 de la LGS.
  • No trobar-se incurses en cap de les circumstàncies recollides en l’article 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en particular, estar al corrent del compliment de les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal (AEAT).
  • No trobar-se incurses en cap de les circumstàncies recollides en l’article 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en particular estar al corrent del compliment de les seues obligacions de pagament amb la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS).
  • No tindre cap deute pendent amb l’Ajuntament de València.
  • Haver justificat qualsevol subvenció que li haja concedit amb anterioritat l’Ajuntament de València, sempre que haja finalitzat el corresponent termini de justificació.
  • Que la persona sol·licitant no haja sigut beneficiària d'ajudes de minimis per un import superior a 300.000€ durant els tres anys previs a la data de presentació de la sol·licitud.
  • Que no hagen incorregut en falses declaracions en facilitar la informació exigida per a poder participar en la convocatòria.

Queden excloses:

  • Les administracions públiques, els seus organismes autònoms, les empreses públiques i altres ens públics.
  • Les associacions, fundacions i, en general entitats sense ànim de lucre.
  • Els autònoms col·laboradors.

Quan sol·licitar-ho

El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies naturals des del següent al de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província. (BOP).


Publicació BOP: 07/05/2026 Butlletí nº 85


Termini de sol·licitud: del dia 08/05/2026 fins al 27/05/2026 ambdós inclusivament.
Documentació a presentar

La sol·licitud es presenta en esta Seu Electrònica. Es completarà el formulari després de polsar el botó Iniciar tràmit i s'adjuntarà la documentació que s'indica. La presentació finalitzarà amb la firma electrònica de la sol·licitud.

El formulari de sol·licitud tindrà un apartat sobre una Declaració responsable que contindrà el pronunciament exprés sobre una sèrie de qüestions i un apartat sobre AUTORITZACIONS a l'òrgan gestor.

Documentació per a tots els casos:
  • Certificat actualitzat de Situació en el cens d'activitats econòmiques de la AEAT de la persona sol·licitant:

    Es pot obtindre en el següent 👉 enllaç.

    (Dins de l'enllaç, punxar en l'apartat Certificats tributaris. Expedició certificats tributaris.I.A.E.)

  • Certificat d'ajudes minimis emés en 2026:

    Se puede obtener en el següent 👉 enllaç

  • Certificat actualitzat del Secretari/ària i/o President/a de la Falla:

    amb indicació que s'han complit les condicions del contracte de realització de la Falla per a les festes falleres de 2025 i/o 2026. També haurà de constar en el certificat l'any per a què realitza la Falla, el Municipi al qual pertany i la demarcació.

  • Si és el cas, contracte de constitució de la societat civil, comunitat de béns o altres entitats:

    En cas de societat civil, comunitat de béns o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica , contracte de constitució degudament registrat en el PROP.

  • Si és el cas, Escriptura de constitució i estatuts de la persona jurídica:

    inscrits en el corresponent Registre on conste la persona administradora.

  • Si és el cas, “Annex per a autoritzar la consulta de vida laboral” de la persona administradora de l’entitat sol·licitan :

    En el cas que el sol·licitant no siga una persona treballadora autònoma, s’ha de presentar l’annex per a autoritzar la consulta de vida laboral de la persona administradora de l’entitat sol·licitant i ha d’estar signat per este. Este document està en l’apartat d’impresos d’este tràmit, per a descarregar-lo, emplenar-lo i adjuntar-lo.

  • Annex Compte Justificatiu:

    Las facturas deberán relacionarse en este Anexo de “Cuenta Justificativa”. El documento Pdf de las facturas, seguidas de sus correspondientes justificantes de pago, deberán seguir el orden que se haya seguido en este Anexo de “Cuenta justificativa”.

  • Factures amb justificants pagament:

    S’han de presentar en un únic document pdf que inclourà cada factura seguida del seu corresponent justificant de pagament i, al seu torn, respectant l'ordre que s'haja seguit en l'annex de “Compte justificatiu”.
    a) Factures o documents equivalents o substitutius, corresponents a gastos corrents subvencionables de conformitat a l'Annex I d'esta convocatòria, imposats no subvencionables exclosos, la data d'emissió de les quals estiga compresa entre el 2 de juliol de 2025 i la data de presentació de la sol·licitud.
    b) Justificants bancaris de pagament de les factures presentades efectivament pagats i realitzats entre el 2 de juliol de 2025 i la data de presentació de la sol·licitud amb identificació del destinatari, import, data de pagament i la persona que realitza el pagament que haurà de coincidir amb el sol·licitant.
    c) Les factures s’han de relacionar en l'annex de «compte justificatiu». Es troba en l'apartat impresos d'esta subvenció, en la seu electrònica.

  • Certificat de titularitat del compte bancari:

    Este compte haurà de pertànyer a la persona o empresa sol·licitant de la subvenció.

    En la sol·licitud s'haurà d'emplenar els camps que fan referència al compte bancari en el qual es vol rebre el pagament de l'ajuda.

Actuacions a realitzar per la persona sol·licitant

Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital.

Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Hauràd'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemesde firma.

(Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona jurídica i es disposa de certificat digital de representant del'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc la persona interessada", ipresentar la sol·licitud juntament amb els documents necessaris per a la realització del tràmit.

Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona física o, realitzant-se en nom d'una persona jurídica, NO esdisposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc representant mitjançant la presentació d'apoderament" i presentar la sol·licitud juntament amb la documentació que acredite la representació i la resta de documents necessaris per a la realització deltràmit.)

  • Òmpliga el formulari i adjunte la documentació indicada. En l'apartat “Documentació addicional”podrà presentar tants arxius/documents com necessite.
  • Confirme les dades, firme i presente la sol•licitud

En l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instànciespresentades i podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.

Informació Complementària

👉 BASES DE LA CONVOCATÒRIA 2026

  • En cas de persones jurídiques o entitats, la sol·licitud ha de ser presentada a nom d’estes i no de les persones que les conformen o representen.
  • Pot presentar-se un màxim d’una sol·licitud per persona física o jurídica o entitat de les arreplegades en el punt 4.1 de la convocatòria.
  • "Devolució voluntària de subvencions: IMPORTANT:

En cas que es vulga retornar l'import percebut per baixa de la persona treballadora, primer haurà de comunicar-lo al Servici d'Emprenedoria mitjançant una instància informant sobre la baixa del treballador perquè se li calcule l'import exacte que li correspon retornar.

En segon lloc haurà de retornar l'import mitjançant autoliquidació. L'autoliquidació es realitzarà des de SIGA- Sistema d'Informació i de Gestió d'Autoliquidacions, accessible des de la pàgina web de l'Ajuntament de València.

Per a la devolució de tot o part d'una subvenció el formulari d'autoliquidació sol·licita LA REFERÈNCIA AJUNTAMENT DEL PAGAMENT DE LA SUBVENCIÓ. Este codi pot consultar-se en l'extracte bancari de la transferència rebuda.

Amb este codi i a través del botó VALIDAR el formulari accedirà a les dades del pagament de la subvenció i obtindrà l'import i la data del pagament. En indicar l'import a retornar el formulari calcularà automàticament els interessos de demora.

👉 Formulari d'autoliquidació A710


➡️ PER AL TRÀMIT D'ESMENA DE DOCUMENTACIÓ I AL·LEGACIONS: La presentació de la documentació requerida així com les possibles al·legacions es realitzaran a través de de la Seu Electrònica 👉 la carpeta ciutadana de l'Ajuntament de València i dins de la mateixa entrant a “Els meus expedients” i seleccionant l'expedient corresponent a la convocatòria, polsant sobre la icona i una vegada dins de l'expedient utilitzant el botó “Aportar documentació”.

Termini de resolució i recursos
Recursos que poden interposar-se:
  • Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
  • Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
Silenci Administratiu: Desestimatori
D'acord amb el que s'estableix en l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre i art. 20.8 de l'Ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament de València i els seus Organismes Públics.
Termini màxim de resolució: Fins 6 mesos
Fins a 6 mesos
Segons el que s'estableix en el punt 8.8 de esta convocatòria.
Fer en web

Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital

Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.

(Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona jurídica i es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc la persona interessada", i presentar la sol·licitud juntament amb els documents necessaris per a la realització del tràmit.

Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona física o, realitzant-se en nom d'una persona jurídica, NO es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc representant mitjançant la presentació d'apoderament" i presentar la sol·licitud juntament amb la documentació que acredite la representació i la resta de documents necessaris per a la realització del tràmit.)

  • Òmpliga el formulari i adjunte la documentació indicada. En l'apartat “Documentació addicional” podrà presentar tants arxius/documents com necessite.
  • Confirme les dades, firme i presente la sol•licitud

En l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.

Atenció telefònica

Horari: 08:30 -14:00

96 208 40 77

96 208 71 94

96 208 36 59

010

Legislació

👉 Convocatòria subvenció municipal per a artistas fallers en el terme municipal de València 2026

  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions
  • Reglament de desenvolupament de la Llei General de Subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques
  • Bases d'execució del Pressupost Municipal per a l'exercici 2025

On dirigir-se

Per obtindre més informació o realitzar consultes:

emprende@valencia.es

Anar a inici de pàgina