ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Subvencions a l'emprenedoria en el sector artista faller: "Emprendre amb art"
Modalitat presencial Modalitat web sense certificat Modalitat web amb certificat Modalitat telefònica
AE.IE.235
Descripció

Este tràmit permet sol·licitar subvencions econòmiques "Emprendre amb art. Artistes fallers", dirigides a persones físiques o jurídiques que exercixen l'activitat d'artistes en el sector faller a la ciutat de València.
L'objectiu d'estes ajudes és donar suport a la continuïtat i sostenibilitat d'este sector artístic i tradicional, mitjançant la cobertura parcial de gastos relacionats amb l'activitat professional desenrotllada en el marc de les Falles.

L'import de la subvenció pot aconseguir fins a 5.000 euros. S'incrementarà en 1.000 euros més si la persona o entitat sol·licitant es va donar d'alta en algun dels epígrafs de l'IAE 465, 495.9 i/o 861 a partir de l'1 de gener de 2022.

Per a més informació, es pot consultar la convocatòria completa en l'apartat Informació complementària d'este tràmit.

Qui ho pot sol·licitar?
  • Persones treballadores autònomes.
  • Empreses.
  • Comunitats de béns.
  • Societats civils o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica.

Queden excloses:

  • Les Administracions Públiques, els seus organismes autònoms, les empreses públiques i altres ens públics.
  • Les associacions, fundacions i, en general, entitats sense ànim de lucre.
  • Les persones autònoms col·laboradores.

Requisits

Requisits generals:

  • Estar donada d'alta en l'Impost d'activitats Econòmiques en alguna de les activitats dels sectors identificats a continuació (amb data anterior a la publicació de la mateixa en el Tauler d'edictes Electrònic de l'Ajuntament de València):
    • Epígraf 465 – Fabricació d'objectes diversos de fusta
    • Epígraf 495.9 – Fabricació d'altres articles no classificats en altres parts
    • Epígraf 861 – Pintors, escultors, ceramistes, artesans
  • Estar donada d'alta en el règim de la Seguretat Social corresponent.
  • Tindre el domicili fiscal o el local de desenrotllament de l'activitat subvencionada a la ciutat de València.
  • Tindre una plantilla mitjana anual inferior a 10 persones, en els 12 mesos anteriors a la presentació de la sol·licitud.
  • No trobar-se incurses en cap de les circumstàncies arreplegades en l'article 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en particular, estar al corrent d'obligacions amb l'Agència Tributària, la Seguretat Social i l'Ajuntament de València.
  • Haver justificat qualsevol subvenció que li haja sigut concedida amb anterioritat per l'Ajuntament de València, sempre que haja finalitzat el corresponent termini de justificació.
  • Haver firmat un contracte amb una comissió fallera per a realitzar un monument per a les festes falleres de 2024 i/o 2025.
  • No haver sigut beneficiària d'ajudes públiques sota el règim de minimis per import superior a 300.000 € en els tres anys previs a la presentació de la sol·licitud.

Requisits específics:

  • Per a optar a l'increment de la quantia fixa en 1.000€, estar donada d'alta en l'Impost d'activitats Econòmiques en alguna de les activitats indicades des de l'1 de gener de 2022.

En cas d’estar donat d’alta en més d’un epígraf dels referits en el punt 4.1.a per a optar a este increment, en tots s’ha d’estar d’alta a partir del 1r de gener de 2022.

Quan sol·licitar-ho

El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies naturals des del següent al de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província. (BOP).

Publicació BOP: pendent

Documentació a presentar

La sol·licitud es presenta en esta Seu Electrònica. Es completarà el formulari després de polsar el botó Iniciar tràmit i s'adjuntarà la documentació que s'indica. La presentació finalitzarà amb la firma electrònica de la sol·licitud.

Documentació per a tots els casos:
  • Certificat actualitzat de Situació en el cens d'activitats econòmiques de la AEAT de la persona sol·licitant:

    Es pot obtindre en el següent 👉 enllaç.

  • Certificat d'ajudes minimis emés en 2025:

    Se puede obtener en el següent 👉 enllaç.

  • Certificat actualitzat del Secretari/ària i/o President/a de la Falla
  • Si és el cas, contracte de constitució de la societat civil, comunitat de béns o altres entitats:

    Degudament registrat en el PROP.

  • Si és el cas, escriptura de constitució i estatuts de la persona jurídica:

  • Si és el cas, "Annex autorització consulta vida laboral" si la persona d'alta en RETA no és la que firma la sol·licitud:

    Es troba en l'apartat Impresos de este trámite.

  • Annex Compte Justificatiu:

    disponible en l'apartat Impresos d'este tràmit.

  • Factures amb justificants pagament:

    Es presentaran en un sol arxiu PDF que continga cada factura seguida del seu corresponent justificant de pagament. L'orde de la factures ha de ser el mateix que s'haja seguit en l'Annex de Compte Justificatiu.

  • Certificat de titularitat del compte bancari
Informació Complementària

BASES DE LA CONVOCATÒRIA 👉 enllaç

  • Es concedirà una quantia de fins a 5.000 € a les sol·licituds que justifiquen gastos corrents subvencionables i que complisquen els requisits d'esta convocatòria, per orde de presentació de les sol·licituds i fins a esgotar el crèdit destinat a esta convocatòria.
  • Se subvencionarà el 100% del total dels gastos subvencionables justificats, exclosos els impostos susceptibles de recuperació fins a l'import màxim indicat. Són despeses subvencionables les despeses corrents pagades en el període comprés entre el 23 de juliol de 2024 i la data de presentació de la sol·licitud. Es consideren despeses corrents subvencionables les que es determinen en l’annex I de la convocatòria.
  • La quantia de fins a 5.000 € s'incrementarà en 1.000 € quan l'alta en l'Impost d'activitats Econòmiques en alguna de les activitats indicades en el punt 4.1.a) d'esta convocatòria, s'haja realitzat des de l'1 de gener de 2022.
  • Estes ajudes són compatibles amb la resta de subvencions municipals sempre que l'import de la subvenció unit al d'altres possibles subvencions, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat no supere el cost de l'objecte de la subvenció.

  • Devolució voluntària de subvencions. IMPORTANT: per a la devolució de tot o part d'una subvenció, s'ha d'emplenar el formulari d'autoliquidació A710, disponible en el següent 👉enllaç. El formulari sol·licitarà el codi de referència de l'Ajuntament associat al pagament de la subvenció. Este codi pot consultar-se en l'extracte bancari de la transferència rebuda. Amb eixe codi, en polsar el botó VALIDAR, el formulari recuperarà automàticament les dades del pagament: l'import i la data. En indicar l'import a retornar, el formulari calcularà de manera automàtica els interessos de demora que corresponguen.
Termini de resolució i recursos
Recursos que poden interposar-se:
  • Demanda davant el Jutjat Social (termini d'interposició: dos mesos)
  • Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
Silenci Administratiu: Desestimatori
D'acord amb el que s'estableix en l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre i art. 20.8 de l'Ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament de València i els seus Organismes Públics.
Termini màxim de resolució: Fins 6 mesos
Fins a 6 mesos
Segons el que s'estableix en el punt 8.8 de esta convocatòria.
Fer en web

Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital

Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.

(Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona jurídica i es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc la persona interessada", i presentar la sol·licitud juntament amb els documents necessaris per a la realització del tràmit.

Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona física o, realitzant-se en nom d'una persona jurídica, NO es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc representant mitjançant la presentació d'apoderament" i presentar la sol·licitud juntament amb la documentació que acredite la representació i la resta de documents necessaris per a la realització del tràmit.)

  • Òmpliga el formulari i adjunte la documentació indicada. En l'apartat “Documentació addicional” podrà presentar tants arxius/documents com necessite.
  • Confirme les dades, firme i presente la sol•licitud

En l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.

Atenció telefònica

Horari: 08:30 -14:00

96-208.71.86

96-208.40.72

010

Legislació
  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions
  • Reglament de desenvolupament de la Llei General de Subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques
  • Bases d'execució del Pressupost Municipal per a l'exercici 2025
  • Convocatòria subvenció municipal per a artistas fallers en el terme municipal de València 2025
On dirigir-se

Per obtindre més informació o realitzar consultes:

info@valenciactiva.es

emprende@valencia.es

Anar a inici de pàgina