ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Subvenció Municipal "Reactiva l'horta"
Modalitat presencial Modalitat web sense certificat Modalitat web amb certificat Modalitat telefònica
AE.IE.205
Descripció
  • La seua finalitat és secundar i fomentar l'activitat emprenedora en el sector de l'agricultura i de la ramaderia en el terme municipal de València, afavorint a les Pedanies de la Torre, Castellar-l’Oliveral, el Forn d’Alcedo y Faitanar en haver patit els efectes de la Depressió Aïllada en Nivells Alts (d'ara en avant, DANA).
  • Es concedirà una quantia de fins a 5000€
  • En el cas que alguna/as de les parcel·les en producció de l'explotació agrària i/o ramadera estiguen situades en les Pedanies de la Torre, Castellar-l’Oliveral, el Forn d’Alcedo y Faitanar, pedanies que han patit els efectes de la DANA, la quantia de la subvenció s'incrementarà en la següent quantitat fixa en funció de la suma total de la superfície d'estes parcel·les:

a) Menor a 1 Hectàrea: 3.000€
b) Entre 1 i 3 Hectàrees: 5.000€
c) Més de 3 Hectàrees: 7.000€

  • Es consideren gastos subvencionables els gastos corrents realitzats i generats des del 7 de maig de 2024 fins a la data de la presentació de la sol·licitud que responguen a la naturalesa i objecte de l'activitat subvencionada.
  • Veure punt 5.2 de la convocatòria per a veure els gastos corrents concrets que es consideren subvencionables.

    .

  • Consultar la Convocatòria completa en l'apartat Informació complementària d'este tràmit.



  • Podrà trobar los Impresos en l'apartat "Informació Complementària".



  • (10/04/2025) LLISTATS PROVISIONALS (Veure informació complementària)
Qui ho pot sol·licitar?

Són beneficiàries d’estes ajudes tant les persones físiques o jurídiques, comunitats de béns, societats civils o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica, sempre que complisquen els requisits de la convocatòria (punt 4).

Resten exclosos de participar en esta convocatòria:

a) Les administracions públiques, els seus organismes autònoms, les empreses públiques i altres ens públics, així com les associacions, fundacions i, en general, entitats sense finalitat lucrativa.

b) L’autònom col·laborador.

Requisits

a) Que la persona sol·licitant siga titular d'una explotació agrària i/o ramadera en règim de propietat, arrendament o cessió en precari.

b) Que almenys una de les parcel·les de l'explotació agrària i/o ramadera estiga situada en el terme municipal de València.

c) Que esta parcel·la es trobe en producció d'acord amb el Registre de les Explotacions Agrícoles de la Comunitat Valenciana de 2024 o si és el cas en el Registre d'Explotacions Ramaderes de la Comunitat Valenciana.

d) En el cas d'explotacions agrícoles, que la persona sol·licitant tinga inscrites les parcel·les a les quals fa referència la lletra b) d'este apartat en el Registre d'Explotacions Agrícoles de la Comunitat Valenciana creat per Decret 73/2022, de 27 de maig, del Consell.

e) En el cas d'explotacions ramaderes, que la persona sol·licitant tinga inscrites les parcel·les a les quals fa referència la lletra b) d'este apartat en el Registre d'Explotacions Ramaderes de la Comunitat Valenciana creat per la Llei 6/2003, de 4 de març, dela Generalitat, de Ramaderia de la Comunitat Valenciana.

f) Que la persona sol·licitant present gastos correctament subvencionables.

g) Que en el certificat de situació censal de la persona sol·licitant es trobe donada d'alta una activitat agrícola/ramadera o alguna activitat relacionada directament amb l'explotació agrària i/o ramadera

h) Que l'autònom o administrador de la societat estiga donat d'alta en el règim de la Seguretat Social corresponent.

i) Que la titularitat de l'activitat corresponga a autònoms o empreses la plantilla mitjana de les quals de treballadors en situació d'alta en els 12 mesos anteriors a la presentació de la sol·licitud siga inferior a 10 treballadors o si és el cas, en el període en què s'estiga d'alta en l'activitat.

j) En cas de comunitats de béns, societats civils o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica ha de nomenar-se un representant apoderat, amb poders bastants per a complir les obligacions que corresponen a l'agrupació o comunitat de béns. Així mateix, i en els térmens previstos en l'article 11.3 LGS, l'agrupació o comunitat de béns no podrà dissoldre's fins que transcórrega el termini de prescripció a què fan referència els articles 39 i 65 LGS.

k) No trobar-se culpables en cap de les circumstàncies arreplegades en l'article 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en particular, estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal (AEAT).

l) No trobar-se culpables en cap de les circumstàncies arreplegades en l'article 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en particular amb la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS).

m) No tindre deute algun pendent amb l'Ajuntament de València.

n) Haver justificat qualsevol subvenció que li haja sigut concedida amb anterioritat per l'Ajuntament de València, sempre que haja finalitzat el corresponent termini de justificació.

o) Que la persona sol·licitant no haja sigut beneficiària d'ajudes de minimis per un import superior a 50.000€ durant els tres anys previs a la data de presentació de la sol·licitud.

p) Que no hagen incorregut en falses declaracions en facilitar la informació exigida per a poder participar en la convocatòria.


En cas de sol·licitar l'increment de la quantia regulat en l'apartat 3.3 de la convocatòria, a més de complir els requisits de l'apartat 4.1 de la mateixa, la persona sol·licitant haurà de ser titular d'una explotació agrària i/o ramadera la parcel·la de la qual se situe en les Pedanies de La Torre, Castellar-l’Oliveral, el Forn d’Alcedo y Faitanar i es trobara en producció a data de 28 d'octubre de 2024.

Quan sol·licitar-ho

El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies naturals des del següent al de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província. (BOP).

PUBLICACIÓ BOP: Dimecres 5 de març de 2025 Butlletí Núm. 44


Termini de sol·licitud: del dia 06/03/2025 fins al 25/03/2025 ambdós inclusivament.
Documentació a presentar

  • La sol·licitud es presenta en esta Seu Electrònica. S'emplenarà i signarà el formulari després de prémer el botó “Iniciar tràmit” i s'adjuntarà la documentació que s'indica en la convocatòria.
  • El formulari de sol·licitud tindrà un apartat sobre una Declaració responsable que contindrà el pronunciament exprés sobre una sèrie de qüestions i un apartat sobre AUTORITZACIONS a l'òrgan gestor.


Documentació per a tots els casos:
  • Si és el cas, Certificat d'ajudes minimis:

    En cas d'haver sigut persona beneficiària d'ajudes minimis durant els tres anys previs a la presentació de la sol·licitud, certificat actualitzat d'ajudes minimis emés en 2025.

    Este certificat s'obté en la pàgina a la qual porta el següent enllaç.

  • Annex: Llista de parcel·les declarades:

    Està en l'apartat "Impresos" d'este tràmit, per a descarregar-lo, emplenar-lo i adjuntar-lo.

    En ell s'hauran de relacionar totes les parcel·les declarades que es troben dins del terme municipal de València. En este document s'haurà d'indicar: número de polígon i parcel·la, superfície i règim de tinença (propietat, arrendament, cessió, …).

  • En cas d'explotació agrícola: Justificant d'inscripció parcel·les en el REA i règim tinença explotació:

    En el cas d’explotació agrícola: justificant d’inscripció actualitzat de les parcel·les en el Registre de les explotacions agrícoles de la Comunitat Valenciana (REA, en què consten les dades de localització (coordenades, polígon i parcel·la o referència SIGPAC) i règim de tinença de l’explotació.

  • En cas d’explotació ramadera: justificant d’inscripció de l’explotació ramadera en el Registre REGA i règim de tinença de l’explotació:

    Justificant d’inscripció actualitzat de l’explotació ramadera en el Registre d’explotacions ramaderes (REGA) en què conste les dades de localització (coordenades, polígon i parcel·la o referència SIGPAC) i règim de tinença de l’explotació.

  • En cas d’explotacions ramaderes, full “L” del llibre d’explotació en què consten les dades de localització de l’explotació:

    En el cas d’explotacions ramaderes, full “L” del llibre d’explotació en què consten les dades de localització de l’explotació: coordenades o polígon i parcel·la.

  • Si és el cas, contracte de constitució de la societat civil, comunitat de béns o altres entitats sense personalitat jurídica:

    Degudament registrat en el PROP.

  • En cas de persones jurídiques, escriptura de constitució i estatuts actualitzats:

    Inscrits en el corresponent Registre on conste la persona administradora.

  • Certificat de titularitat bancaria:

    Este compte haurà de pertànyer a la persona o empresa sol·licitant de la subvenció i estar emés en 2025.

    En la sol·licitud s'haurà d'emplenar els camps que fan referència al compte bancari en el qual es vol rebre el pagament de l'ajuda.

  • Si és el cas, "Annex per a autoritzar la consulta de vida laboral" de la persona administradora de l’entitat sol·licitan:

    En el cas que la persona sol·licitant no siga una persona treballadora autònoma, s’ha de presentar l’ANEXO per a autoritzar la consulta de vida laboral de la persona administrador de l’entitat sol·licitant i ha d’estar signat per este. Este document està en l'apartat "Impresos" d'este tràmit, per a descarregar-lo, emplenar-lo i adjuntar-lo.

  • Annex Compte justificatiu:

    Està en l'apartat "Impresos" d'este tràmit, per a descarregar-lo, emplenar-lo i adjuntar-lo.

    En este annex s'hauran de relacionar totes les factures.

  • Factures amb justificants pagament en un arxiu:

    Les factures i justificants de pagament que es presenten per a acreditar les despeses realitzades es presentaren en un únic arxiu pdf que inclourà cada factura relacionada en l'Annex “Compte Justificatiu” seguida del seu corresponent justificant de pagament.

    En el cas que alguna de les factures presentades no corresponga a un gasto corrent subvencionable o no reunisca els requisits establits en esta convocatòria no es podrà aportar noves factures que la substituïsquen i només se subvencionarà per l'import d'aquelles factures i justificants de pagament presentats que siguen admesos fins a un màxim de 5000 €.

Informació Complementària
  • BASES CONVOCATÒRIA 2025 (enllaç)
  • En cas de persones jurídiques o entitats, la sol·licitud ha de ser presentada a nom d’estes i no de les persones que les conformen o representen.
  • Pot presentar-se un màxim d’una sol·licitud per persona física o jurídica o entitat de les arreplegades en el punt 4.1 de la convocatòria per sector.

En conseqüència, en cas que una mateixa persona treballadora autònoma fora titular d’una explotació agrícola i d’una explotació ramadera pot presentar una sol·licitud de subvenció pel sector agrícola i una altra pel sector ramader.

En cas de presentar-se pel sector agrícola i pel sector ramader, obligatòriament s’han de presentar 2 sol·licituds diferenciades, indicant el sector pel qual es presenta.

En este supòsit, les factures que es presenten per a ser subvencionades per un dels sectors no poden tornar-se a presentar per l’altre sector.

  • Incompatibilitats

Estes ajudes són compatibles amb la resta de subvencions municipals amb aplicació dels límits previstos en els articles 19.3 de la LGS i 33 i 34 del RLGS. És a dir, que l'import de la subvenció unit al d'altres possibles subvencions, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració o ens públic o privat no podrà superar el cost de l'objecte de la subvenció.

En tractar-se de subvencions sotmeses al règim de minimis, l'import màxim acumulat permés per empresa està regulat pel Reglament (UE) 2013/1408, de 18 de desembre de 2013, de la Comissió, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola (DOUE L352/9 de 24 de desembre de 2013), modificat pel Reglament UE 2024/3118 de la Comissió de 10 de desembre 2024.

  • Devolució voluntària de subvencions:

IMPORTANT: per a la devolució de tot o part d'una subvenció el formulari d'autoliquidació sol·licita LA REFERÈNCIA AJUNTAMENT DEL PAGAMENT DE LA SUBVENCIÓ. Este codi pot consultar-se en l'extracte bancari de la transferència rebuda.

Amb este codi i a través del botó VALIDAR el formulari accedirà a les dades del pagament de la subvenció i obtindrà l'import i la data del pagament. En indicar l'import a retornar el formulari calcularà automàticament els interessos de demora.

Enllaç al formulari d'autoliquidació A710


IMPRESOS

PER AL TRÀMIT D'ESMENA DE DOCUMENTACIÓ I AL·LEGACIONS: una vegada publicat el llistat de requeriments, s'haurà d'aportar la documentació sol·licitada, si és el cas, dins del termini de 10 dies hàbils indicats en la convocatòria. L'aportació ha de fer-se a través de la Carpeta ciutadana o a través del procediment Aportació de documentació a sol·licituds/expedientes ja en tràmit.


El termini per a poder esmenar o presentar al·legacions comença el dia 11/04/2025 i finalitza el dia 29/04/2025.

Termini de resolució i recursos
Recursos que poden interposar-se:
  • Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
  • Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
Silenci Administratiu: Desestimatori
D'acord amb el que s'estableix en l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre i art. 20.8 de l'Ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament de València i els seus Organismes Públics.
Termini màxim de resolució: Fins 6 mesos
6 mesos.
Segons el que s'estableix en el punt 8.8 de esta convocatòria.
Fer en web

Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital

Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.

(Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona jurídica i es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc la persona interessada", i presentar la sol·licitud juntament amb els documents necessaris per a la realització del tràmit.

Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona física o, realitzant-se en nom d'una persona jurídica, NO es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc representant mitjançant la presentació d'apoderament" i presentar la sol·licitud juntament amb la documentació que acredite la representació i la resta de documents necessaris per a la realització del tràmit.)

  • Òmpliga el formulari i adjunte la documentació indicada. En l'apartat “Documentació addicional” podrà presentar tants arxius/documents com necessite.
  • Confirme les dades, firme i presente la sol•licitud

En l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.

Atenció telefònica

Horari: 08:30 -14:00

96-208.71.86

96-208.40.72

010

Legislació
  • Convocatòria de Subvenció Municipal Reactiva l'horta 2025
  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions
  • Reglament de desenvolupament de la Llei General de Subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques
  • Bases d'execució del Pressupost Municipal per a l'exercici 2025
On dirigir-se

On obtindre informació o realitzar consultes:

mails:

info@valenciactiva.es

emprende@valencia.es

Anar a inici de pàgina