Estes ajudes tenen com a objectiu fer costat a les persones físiques treballadores autònomes que hagen tingut fills o filles durant l'any 2024 i/o 2025, amb la finalitat de fomentar la continuïtat de l'activitat emprenedora i mitigar les dificultats econòmiques derivades del naixement o adopció.
Per a més informació, es pot consultar la convocatòria completa en l'apartat “Informació complementària” d'este tràmit.
Podran acollir-se al programa de subvenció les persones físiques treballadores autònomes, sempre que complisquen amb els requisits exigits en la convocatòria en el punt 4.
Queden excloses de participar en esta convocatòria:
a) Les persones treballadores autònomes que desenrotllen la seua activitat econòmica a través d'una societat, ja siga mercantil, civil, cooperativa o qualsevol altra forma de persona jurídica, así com les que formen part de comunitats de bienes, societats civils o altres entitats sense personalitat jurídica.
b) El personal autònom col·laborador.
c) El personal l'inici d'activitat del qual genere alta en mutualitats professionals o similars.
a) Que hagen tingut fills o filles a partir de l'1 de gener de 2024 i fins a la data de presentació de la sol·licitud.
b) Que es troben donades d'alta en l'impost d'activitats econòmiques (IAE en endavant) abans de la data de publicació en el Tauler d'edictes Electrònic de l'Ajuntament de València del acorde d'aprovació d'esta convocatòria de subvencions.
c) Que es troben donades d'alta en el règim especial de treballadors autònoms (RETA en endavant) abans de la data de publicació en el Tauler d'edictes Electrònic de l'Ajuntament de València de l'acord d'aprovació d'esta convocatòria de subvencions.
d) Que el seu domicili fiscal o el local de desenrotllament de la seua activitat es trobe en el terme municipal de València.
e) Que la titularitat de l'activitat ha de correspondre a autònoms la plantilla mitjana dels quals de treballadors en situació d'alta en els 12 mesos anteriors a la presentació de la sol·licitud siga inferior a 10 persones treballadores o si és el cas, en el període en què s'estiga d'alta en l'activitat.
f) No trobar-se incurses en cap de les circumstàncies arreplegades en l'article 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en particular, estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries amb la Hisenda Estatal (AEAT).
g) No trobar-se incurses en cap de les circumstàncies arreplegades en l'article 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en particular amb la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS).
h) No tindre deute algun pendent amb l'Ajuntament de València.
i) Haver justificat qualsevol subvenció que li haja sigut concedida amb anterioritat per l'Ajuntament de València, sempre que haja finalitzat el corresponent termini de justificació.
j) Que la persona sol·licitant no haja sigut beneficiària d'ajudes de minimis per un import superior a 300.000€ durant els tres anys previs a la data de presentació de la sol·licitud o si és el cas, 50.000€ per al sector de l'agricultura.
k) Que no hagen incorregut en falses declaracions en facilitar la informació exigida per a poder participar en la convocatòria.
El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies naturals des del següent al de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província. (BOP).
Publicació en BOP: PENDENT
Termini de sol·licitud: pendent
La sol·licitud es presenta en esta Seu Electrònica. S'emplenarà i signarà el formulari després de prémer el botó “Iniciar tràmit” i s'adjuntarà la documentació que s'indica en la convocatòria
- Certificat actualitzat de Situació en el cens d'activitats econòmiques de la AEAT del sol·licitant (IAE):
El certificat ha d'indicar l'activitat econòmica que es realitza amb la seua data d'alta, el domicili fiscal i el local de desenvolupament de l'activitat. Este certificat es troba en el procediment anomenat “Certificats Tributaris. Expedició de certificats tributaris.IAE” i que es pot obtindre en el següent 👉 enllaç.
- Certificat d'ajudes minimis emés en 2025:
Fins i tot en el cas de no haver sigut beneficiari de cap subvenció s'haurà de presentar.
Este certificat s'obté en en el següent 👉 enllaç.
- Certificat de titularitat del compte bancari de la persona o entitat sol·licitant de la subvenció:
Certificat de titularitat del compte bancari que s'ha indicat en la instància. Este compte ha de pertànyer a la persona o empresa sol·licitant de la subvenció i estar emés en 2025.
- Annex relació fills/as de la persona sol·licitant i any naixement:
Este document es troba en l'apartat impresos d'esta subvenció.
- Llibre/s de família o Certificat/s inscripció en Registre Civil o documentació equivalent de parentiu/data de naixement:
Per a acreditar la relació de parentiu i la data de naixement/adopció del fill/a en 2024 i/o 2025, així com dels quals s'hi hagueran tingut abans d'eixa data, en el cas que s'opte per l'increment de la quantia establit en el punt 3.2.b) de la convocatòria.
- Presentar la sol·licitud normalitzada únicament per via telemàtica a través de’este tràmit. Per a això, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada amb un certificat reconegut per a la ciutadania -persones físiques- admés per la seu electrònica de l'Ajuntament de València.
- El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies naturals des del següent al de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província. (BOP).
- La presentació de la sol·licitud de subvenció fora del termini establit i la no utilització dels formularis normalitzats d'ús obligatori, seran causes d'inadmissió de les sol·licituds de subvenció.
- BASES DE LA CONVOCATÒRIA (enllaç)
- Quantia de la subvenció
a) S'atorgarà una aiuda econòmica fixa d'1.000 euros per cada naixement o adopció legal produïts des d'1 gener de 2024 hasta la data de presentació de la sol·licitud de subvenció.
b) La quantia fixa s'incrementarà en 200 euros en el cas que el naixement o adopció siga del segon fill/a de la persona sol·licitant, incrementant-se en altres 200 euros en cas que sea el tercer fill/a i així successivament.
- Quan el nombre de sol·licituds satisfetes no esgotara el crèdit destinat a esta convocatòria, l'import sobrant es prorratejarà de manera proporcional entre totes les persones beneficiàries.
- Devolució voluntària de subvencions: IMPORTANT: per a la devolució de tot o part d'una subvenció el formulari d'autoliquidació sol·licita LA REFERÈNCIA AJUNTAMENT DEL PAGAMENT DE LA SUBVENCIÓ. Este codi pot consultar-se en l'extracte bancari de la transferència rebuda.
Amb este codi i a través del botó VALIDAR el formulari accedirà a les dades del pagament de la subvenció i obtindrà l'import i la data del pagament. En indicar l'import a retornar el formulari calcularà automàticament els interessos de demora.
Enllaç al formulari d'autoliquidació A710
- Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
- Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital
Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.
(Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona jurídica i es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc la persona interessada", i presentar la sol·licitud juntament amb els documents necessaris per a la realització del tràmit.
Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona física o, realitzant-se en nom d'una persona jurídica, NO es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc representant mitjançant la presentació d'apoderament" i presentar la sol·licitud juntament amb la documentació que acredite la representació i la resta de documents necessaris per a la realització del tràmit.)
- Òmpliga el formulari i adjunte la documentació indicada. En l'apartat “Documentació addicional” podrà presentar tants arxius/documents com necessite.
- Confirme les dades, firme i presente la sol·licitud.
En l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.
Horari: 08:30 -14:00
96-208.40.77
96-208.71.94
96-208.36.59
010
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
- Reglament de desenvolupament de la Llei General de Subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
- Bases d'execució del Pressupost Municipal per a l'exercici 2025.
- Convocatòria de Subvenció Municipal “Primers passos 2025”