ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Subvencions "Emprén i Concilia"
Modalitat presencial Modalitat web sense certificat Modalitat web amb certificat Modalitat telefònica
AE.IE.155
Descripció

Estes ajudes tenen com a objectiu donar suport en els inicis de l'activitat econòmica a aquelles persones que hagen generat l'alta en el règim especial de treballadores autònomes (RETA) entre el 14 de novembre de 2024 i la data de presentació de la sol·licitud de subvenció, afavorint la conciliació de la vida laboral i familiar i fent costat a la joventut emprenedora.

Per a més informació, es pot consultar la convocatòria completa en l'apartat Informació complementària d'este tràmit.

Qui ho pot sol·licitar?

Podran acollir-se al programa de subvenció, tant les persones físiques o jurídiques, com les comunitats de béns, societats civils o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica, sempre que complisquen amb els requisits exigits en la convocatòria en el punt 4.

Queden excloses de participar en esta convocatòria:

a) Las administracions públiques, els seus organismes autònoms, les empreses públiques i altres ens públics, així com les associacions, fundacions i, en general, entitats sense ànim de lucre.

b) El personal autònom col·laborador.

a) El personal en què l'inici de la seua activitat genere alta en mutualitats professionals o similars.

Requisits
  • Que hagen començat l’activitat empresarial i estiguen donades d'alta en l'impost d'activitats econòmiques (IAE en endavant) i en el règim especial de personal treballador autònom (RETA en endavant) entre el 14 de novembre de 2024 i la data de presentació de la sol·licitud de subvenció. En el cas que la persona sol·licitant de l'ajuda estiga donada d'alta en més d'un epígraf de l'IAE, es té en compte com a inici efectiu de l'activitat empresarial la data d'alta de l'activitat més antiga que figure en el Certificat de Situació en el cens d'activitats econòmiques de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT) del sol·licitant.
  • Que l'inici d'esta activitat més antiga genere l'alta en el RETA de qui sol·licita. En cas de comunitats de béns, societats civils, altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica i persones jurídiques, l'alta en el RETA ha de ser de la persona administradora o d'una d'elles i que esta persona no haja presentat sol·licitud per a la convocatòria a títol individual o en representació d'una altra empresa.
  • Que la persona que la seua alta en el RETA motive la sol·licitud de subvenció no haja estat d'alta en este règim els 2 mesos anteriors a la seua data d'alta actual.
  • En cas que l'activitat econòmica es desenrotlle en un local determinat, almenys un local ha d'estar en el terme municipal de València. En cas que l'activitat no es desenrotlle en cap local determinat, el domicili fiscal ha d'estar en el terme municipal de València.
  • La titularitat de l'activitat ha de correspondre a personal autònom o empreses amb una plantilla mitjana en situació d'alta inferior a 10 persones treballadores en els 12 mesos anteriors a la presentació de la sol·licitud o, si és el cas, en el període en què s'estiga d'alta en l'activitat.
  • En cas de comunitats de béns, societats civils o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica ha de nomenar-se una persona representant apoderada, amb poders suficients per a complir les obligacions que corresponen a l'agrupació o comunitat de béns. Així mateix, i en els termes previstos en l'article 11.3 de la LGS, l'agrupació o comunitat de béns no pot dissoldre's fins que transcórrega el termini de prescripció a què fan referència els articles 39 i 65 de la LGS.
  • No trobar-se incurses en cap de les circumstàncies arreplegades en l'article 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en particular, estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal (AEAT) i amb la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS).
  • No tindre deute algun pendent amb l'Ajuntament de València i haver justificat qualsevol subvenció que li haja sigut concedida amb anterioritat per l'Ajuntament de València, sempre que haja finalitzat el corresponent termini de justificació.
  • Que la persona sol·licitant no haja sigut beneficiària d'ajudes de minimis per un import superior a 300.000€ durant els tres anys previs a la data de presentació de la sol·licitud o si és el cas, 50.000€ per al sector de l'agricultura.
  • No haver incorregut en falses declaracions en facilitar la informació exigida per a poder participar en la convocatòria.
Quan sol·licitar-ho

El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies naturals des del següent al de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província. (BOP).

Publicació en BOP: PENDENT.

Documentació a presentar

La sol·licitud es presenta en esta Seu Electrònica. S'emplenarà i signarà el formulari després de prémer el botó Iniciar tràmit i s'adjuntarà la documentació que s'indica en la convocatòria.

Documentació per a tots els casos:
  • Certificat actualitzat de Situació en el cens d'activitats econòmiques de la AEAT del sol·licitant (IAE):

    El certificat ha d'indicar l'activitat econòmica que es realitza amb la seua data d'alta, el domicili fiscal i el local de desenvolupament de l'activitat. Este certificat es troba en el procediment anomenat “Certificats Tributaris. Expedició de certificats tributaris.IAE” i que es pot obtindre en el següent enllaç:

    https://sede.agenciatributaria.gob.es/sede/procedimientoini/g309.shtml

  • Certificat d'ajudes minimis emés en 2025:

    Fins i tot en el cas de no haver sigut beneficiari de cap subvenció s'haurà de presentar.

    Este certificat s'obté en:

    https://sede.hacienda.gob.es/es-es/procedimientos/paginas/default?procAdminId=2083

  • Si és el cas, contracte de constitució de la societat civil, comunitat de béns o altres entitats:

    En cas de societat civil, comunitat de béns o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica , contracte de constitució degudament registrat en el PROP.

  • Si és el cas, Escriptura de constitució i estatuts de la persona jurídica:

    En cas de persones jurídiques, escriptura de constitució i els estatuts de la persona jurídica actualitzats, inscrits en el corresponent Registre on conste la persona administradora.

  • Certificat de titularitat del compte bancari de la persona o entitat sol·licitant de la subvenció:

    Certificat de titularitat del compte bancari que s'ha indicat en la instància. Este compte ha de pertànyer a la persona o empresa sol·licitant de la subvenció i estar emés en 2025.

  • Si és el cas, NIF o NIE en de persona sol·licitant o de l'administrador de l'entitat :

    S'haurà d'aportar només en el cas d'optar per l'increment de la quantia per ser persona jove fins a 35 anys.

  • Si és el cas, Llibre de família o Certificat inscripció en Registre Civil o doumentació equivalent de parentiu/data de naixement:

    Quan la persona, l’alta de la qual en el RETA motive la sol·licitud de subvenció:

    - tinga fills o filles menors fins a 12 anys en la data de finalització del termini de sol·licituds o

    - quan tinga familiars dependents al seu càrrec amb un vincle de parentiu de fins a 1r grau de consanguinitat o d'afinitat, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

    Este document servix per a acreditar la relació de parentiu i/o la data de naixement del menor de fins a 12 anys.

  • Si és el cas, Certificat del Grau de Dependència del familiar a càrrec:

    Quan la persona, l’alta de la qual en el RETA motive la sol·licitud de subvenció tinga familiars dependents al seu càrrec amb un vincle de parentiu de fins al primer grau de consanguinitat o d'afinitat, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

    Ha d'estar emés per l'òrgan competent en Servicis Socials.

  • Si és el cas, Annex “Mesures de conciliació” signat per persona sol·licitant i treballadora:

    Quan la persona sol·licitant acredite tindre alguna persona treballant en l’empresa amb mesures de conciliació de la vida laboral i familiar per tindre fills o filles menors fins a 12 anys o familiars dependents al seu càrrec amb un vincle de parentiu de fins al primer grau de consanguinitat o afinitat, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

    Es troba en l'apartat “Impresos” d'este tràmit. S'acompanyarà la documentació que s'indica en este annex.

  • Si és el cas, Informe de “Dades per a la cotització-treballadors per compte d'altre”:

    Quan la persona sol·licitant acredite tindre alguna persona treballant en la empresa amb mesures de conciliació de la vida laboral i familiar per tindre fills o filles menors fins a 12 anys o familiars dependents al seu càrrec amb un vincle de parentiu de fins a 1r grau de consanguinitat o afinitat, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

    Emés per la Seguretat Social.

  • Si és el cas, "Annex autorització consulta vida laboral" si la persona d'alta en RETA no és la que firma la sol·licitud:

    Quan la persona que es dona d'alta en el RETA no és la mateixa que signa la sol·licitud haurà d'emplenar-se l'Annex (en l'apartat “Impresos” d'este tràmit) per a autoritzar la consulta de la vida laboral i ha d'estar signat per la persona que es dona d'alta en el RETA.

    En cas de no autoritzar o oposar-se a la comprovació per l'òrgan gestor d'aquests requisits, haurà d'aportar-se de manera obligatòria la documentació acreditativa.

Informació Complementària
  • Quantia de la subvenció: Es concedirà una quantia fixa de 3.000 € a les sol·licituds que complisquen els requisits en esta convocatoria, per ordre de presentació de les sol·licituds i fins a esgotar el crèdit destinat a esta convocatòria. La quantia fixa de 3.000€ és podrà incrementar en 500 euros, exclusivament per un d'estos supòsits:

a) Quan la persona sol·licitant donada d’alta en el RETA tinga fills o filles menors fins a 12 anys en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

b) Quan la persona sol.licitant donada d’alta en el RETA tinga familiars dependents al seu càrrec, siga o no cuidador professional, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Hi ha d'haver un vincle de parentiu de fins al primer grau de consanguinitat o afinitat.

c) Quan la persona sol·licitant acredite tindre alguna persona en l’empresa amb mesures de conciliació de la vida laboral i familiar per tindre fills o filles menors fins a 12 anys o familiars dependents a càrrec amb un vincle de parentiu de fins al primer grau de consanguinitat o afinitat, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

A més, amb la finalitat de fer costat als joves emprenedors de fins a 35 anys inclusivament, la quantia de 3.000€ es podrà incrementar en 500€ més quan la persona que la seua alta en el RETA motive la sol·licitud de subvenció siga jove fins a 35 anys en la data d'alta en el RETA. Este increment, si és el cas, sí que podrà ser acumulable a l'establit en el punt 3.3 de la convocatòria.

  • Quan el nombre de sol·licituds satisfetes no esgotara el crèdit destinat a esta convocatòria, l'import sobrant es prorratejarà de manera proporcional entre totes les persones beneficiàries.
  • Obligació de mantindre l'alta en el RETA de la persona l’alta de la qual va fonamentar la concessió de la subvenció durant 12 mesos ininterrompudament, com a mínim, a partir de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds d'esta convocatòria de subvenció.
  • Devolució voluntària de subvencions: IMPORTANT: per a la devolució de tot o part d'una subvenció el formulari d'autoliquidació sol·licita LA REFERÈNCIA AJUNTAMENT DEL PAGAMENT DE LA SUBVENCIÓ. Este codi pot consultar-se en l'extracte bancari de la transferència rebuda. Amb este codi i a través del botó VALIDAR el formulari accedirà a les dades del pagament de la subvenció i obtindrà l'import i la data del pagament. En indicar l'import a retornar el formulari calcularà automàticament els interessos de demora: Enllaç al formulari d'autoliquidació A710
Termini de resolució i recursos
Recursos que poden interposar-se:
  • Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
  • Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
Silenci Administratiu: Desestimatori
D'acord amb el que s'estableix en l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre i art. 20.8 de l'Ordenança General de Subvencions de l'Ajuntament de València i els seus Organismes Públics.
Termini màxim de resolució: 3 mesos
Fer en web

Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital


Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.

(Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona jurídica i es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc la persona interessada", i presentar la sol·licitud juntament amb els documents necessaris per a la realització del tràmit.

Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona física o, realitzant-se en nom d'una persona jurídica, NO es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc representant mitjançant la presentació d'apoderament" i presentar la sol·licitud juntament amb la documentació que acredite la representació i la resta de documents necessaris per a la realització del tràmit.)

  • Òmpliga el formulari i adjunte la documentació indicada. En l'apartat “Documentació addicional” podrà presentar tants arxius/documents com necessite.
  • Confirme les dades, firme i presente la sol·licitud.

En l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.

Atenció telefònica

Horari: 08:30 -14:00

96-208.40.77

96-208.71.94

96-208.36.59

010

Legislació
  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
  • Reglament de desenvolupament de la Llei General de Subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
  • Bases d'execució del Pressupost Municipal per a l'exercici 2025.
  • Convocatòria de Subvenció Municipal Emprén i concilia 2025.
On dirigir-se

Per a obtindre informació o realitzar consultes:

emprende@valencia.es

Anar a inici de pàgina