L'objecte d'esta convocatòria és escometre actuacions encaminades a fomentar l'ocupació estable i de qualitat per mitjà de l'establiment d'ajudes econòmiques destinades a secundar:
- La formalització de contractes de treball per temps indefinit a jornada completa o parcial d'almenys 20 o més hores setmanals de PERSONES DE MÉS DE 45 AÑOS.
- La transformació de contractes de treball preexistents en indefinits a jornada completa o parcial d'almenys 20 o més hores setmanals de PERSONES DE MÉS DE 45 ANYS.
Es concedirà una quantia fixa de 5.000 € a les contractacions indefinides a jornada completa que complisquen els requisits d'esta convocatòria.
Es concedirà una quantia fixa de 2.500 € a les contractacions indefinides a jornada parcial de 20 o més hores setmanals que complisquen els requisits d'esta convocatòria.
TINGEU EN COMPTE QUE PER A CONTRACTACIONS DE PERSONES DE 45 ANYS O MENYS EXISTIX EL PROGRAMA ESPECÍFIC “CONTRACTA VALÈNCIA” QUE ESTÀ EN UN ALTRE PROCEDIMENT D'ESTA SEU ELECTRÒNICA.
Consultar la CONVOCATÒRIA completa en l'apartat “Informació complementària” d'este tràmit.
L'apartat “Impresos” s'activarà el dia que s'inicie el termini de presentació de sol·licituds.
- (17/06/2025) CONVOCATÒRIA SUBVENCIÓ MUNICIPAL “EMPRÉN I CONTRACTA 2025”: LLISTATS PROVISIONALS. (Veure informació complementària)
Podran acollir-se al programa de subvenció, tant les persones físiques o jurídiques, com les comunitats de béns, societats civils o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica, legalment constituïdes i complisquen amb els requisits exigits en la convocatòria i el seu corresponent annex II.
a) Queden excloses les administracions públiques, els seus organismes autònoms, les empreses públiques i altres ens públics, així com les associacions, fundacions i, en general, entitats sense ànim de lucre.
b) El personal autònom col·laborador.
- Els programes I i II són compatibles entre si. Només es podrà presentar una sol·licitud per cadascun dels programes. En el cas de presentar més de una única sol·licitud en cadascun dels programes, es desestimarà automàticament la de data i hora posterior.
-Tingueu en compte que per a contractacions de persones de més de 45 anys hi ha el programa específic “Contracta València Més 45” que està en un altre procediment d'esta seu electrònica.
Els requisits per a ser beneficiari són els senyalats en les bases de la convocatoria (punt 4)
A més:
Requisits de la persona contractada per a este programa II” Contracta València Más 45” (Annex II)
a) La persona contractada haurà de tindre més de 45 anys en el moment de la contractació.
b) En cas de contractacions inicials, estar en situació de desocupació, és a dir, no estar d'alta en cap règim de la Seguretat Social el dia previ a la contractació.
Requisits de la contractació
a) Que la formalització del contracte inicial, o la conversió a indefinit a jornada parcial o completa, s'haja realitzat entre el dia 1 d'octubre de 2024 (inclusivament) i la data de presentació de la sol·licitud.
b) Que en cas de tractar-se de contractes a temps parcial, hauran de ser de 20 o més hores setmanals.
No seran subvencionables els contractes per temps indefinit fix – discontinu.
El termini de presentación de sol·licituds serà de 20 dies naturals des del següent al de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província. (BOP).
Publicació en BOP: Dilluns 5 de maig de 2025 Butlletí Núm. 83
Termini de sol·licitud: del dia 06/05/2025 fins al 26/05/2025 ambdós inclusivament.- S'emplenarà i signarà el formulari després de prémer el botó “Iniciar tràmit” i s'adjuntarà la documentació que s'indica.
- El formulari de sol·licitud tindrà un apartat sobre una Declaració responsable que contindrà el pronunciament exprés sobre una sèrie de qüestions i un apartat sobre AUTORITZACIONS.
- Certificat actualitzat de Situació Censal de la persona o entitat sol·licitant:
- Certificat actualitzat de Situació Censal de la persona o entitat sol·licitant que indique l'activitat económica amb la seua data d'alta, el domicili fiscal i el local de desenvolupament de l'activitat, ja que s'utilitzarà per a acreditar els mateixos.
- NO és el model 036 ni 037.
- Certificat d'ajudes minimis emés en 2025:
Fins i tot en el cas de no haver sigut beneficiari de cap subvenció s'haurà de presentar.
Este certificat s'obté en la pàgina a la qual porta el següent ENLLAÇ.
- Si és el cas, contracte de constitució de la societat civil, comunitat de béns o altres entitats:
En el cas que qui contracte siga societat civil, comunitat de béns o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica, contracte de constitució degudament registrat en el PROP.
- Si és el cas, escriptura de constitució i estatuts d'empresa que contracta:
En cas que qui contracte siga persona jurídica, escriptura de constitució i els estatuts de la persona jurídica actualitzats, inscrits en el corresponent Registre.
- Certificat de titularitat del compte bancari de la persona o entitat sol·licitant de la subvenció:
Certificat de titularitat del compte bancari que s'ha indicat en la instància. Este compte ha de pertànyer a la persona o empresa sol·licitant de la subvenció i estar emés en 2025.
- NIF o NIE en vigor de la persona contractada:
NIF per les dues cares o NIE acompanyat del passaport, si ho indica. EN VIGOR.
- Contracte de treball:
Contracte de treball inicial o la transformació d'un contracte laboral previ, signat per les parts, de caràcter indefinit a temps complet o parcial , que dona lloc a l'ajuda.
- Justificant de la comunicació del contracte al SEPE:
Justificant de la comunicació al Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE) del contracte de treball inicial o la transformació d’un contracte laboral previ a de carácter indefinit a tems complet o parcial. En cas de contractes parcials haurà d'indicar el nombre d'hores setmanals de la contractació.
- Annex “Dades i Autorització per a consultar vida laboral de la persona contractada”:
Es troba en l'apartat impresos d'esta subvenció. Ha d'anar firmat per la persona contractada per a autoritzar al servici gestor a consultar la seua vida laboral.
En cas de no autoritzar o oposar-se a la comprovació per l'òrgan gestor d'aquests requisits, haurà d'aportar-se de manera obligatòria la documentació acreditativa.
- En cas de persones jurídiques o entitats, la sol·licitud ha de ser presentadona a nom de les mateixes i no de les persones que les conformen o representen.
- La presentació de la sol·licitud de subvenció fora del termini establit i la no utilització dels formularis normalitzats d'ús obligatori, seran causes d'inadmissió de les sol·licituds de subvenció.
Tinga's en compte que per a contractacions de persones de menys de 45 anys existix el programa específic “Contracta València” que està en un altre procediment d'esta seu electrònica.
- CONVOCATÒRIA 2025
- Les persones i entitats beneficiaries hauràn de mantindre la contractació subvencionada ininterrompudament durant 12 mesos, a partir de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds d'esta convocatoria de subvencions.
- En cas de produir-se la baixa del treballador la contractació del qual ha sigut subvencionada, abans del termini establit en el paràgraf anterior, s'haurà de substituir per una nova contractació, o transformació d'un contracte laboral preexistent.
El nou treballador i el nou contracte hauran de reunir els mateixos requisits que el contracte i treballador subvencionat inicialment en cas contrari, s'haurà de procedir a la devolució de la subvenció tal com s'especifica en el punt 11 de la convocatòria.
La substitució haurà de ser realitzada en el termini d'un mes des de la data de baixa, comunicant-lo al Servici Gestor en un termini màxim de 15 dies des de la data del nou contracte i aportant al mateix la documentació establida en el punt 5.7 referida al nou treballador.
L'aportació de la documentació haurà de realitzar-se a través de la carpeta ciutadana del beneficiari que es troba en la Seu Electrònica de l'Ajuntament de València, en la instància per la qual va sol·licitar la subvenció.
Si la baixa de la persona contractada es produïx amb anterioritat a la resolució de concessió, decaurà el dret a la sol·licitud presentada.
- Esta subvenció serà compatible amb qualsevol altra atorgada per l'Ajuntament de València o per una altra entitat o institució en 2025.
- "Devolució voluntària de subvencions: IMPORTANT: per a la devolució de tot o part d'una subvenció el formulari d'autoliquidació sol·licita LA REFERÈNCIA AJUNTAMENT DEL PAGAMENT DE LA SUBVENCIÓ. Este codi pot consultar-se en l'extracte bancari de la transferència rebuda.
Amb este codi i a través del botó VALIDAR el formulari accedirà a les dades del pagament de la subvenció i obtindrà l'import i la data del pagament. En indicar l'import a retornar el formulari calcularà automàticament els interessos de demora.
Enllaç al formulari d'autoliquidació A710"
IMPRESOS
Annex. Poder de representació per a tramitació per compareixença electrònica i/o presencial
Per al TRÀMIT D'AL·LEGACIONS: una vegada publicat el llistat de la proposta provisional d'adjudicació, s'atorgarà el termini de 10 dies hàbils perquè al·leguen el que en el seu dret consideren oportú, o si és el cas, esmenen la seua sol·licitud i presenten la documentació requerida.
La presentació de la documentació requerida així com les possibles al·legacions esrealitzaran a través de la Carpeta ciutadana de la Seu Electrònica de l'Ajuntament de València, dins de la mateixa entrant a “Els meus expedients” i seleccionant l'expedient corresponent a la convocatòria, polsant sobre la icona (i) i una vegada dins de l'expedient utilitzant el botó “Aportar documentació”.
- Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
- Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital
Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.
(Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona jurídica i es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc la persona interessada", i presentar la sol·licitud juntament amb els documents necessaris per a la realització del tràmit.
Si la sol·licitud es realitza en nom d'una persona física o, realitzant-se en nom d'una persona jurídica, NO es disposa de certificat digital de representant de l'entitat, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc representant mitjançant la presentació d'apoderament" i presentar la sol·licitud juntament amb la documentació que acredite la representació i la resta de documents necessaris per a la realització del tràmit.)
- Òmpliga el formulari i adjunte la documentació indicada. En l'apartat “Documentació addicional” podrà presentar tants arxius/documents com necessite.
- Confirme les dades, firme i presente la sol•licitud
En l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.
Horari: 08:30 -14:00
96-208.71.86
96-208.40.72
010
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions
- Reglament de desenvolupament de la Llei General de Subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques
- Bases d'execució del Pressupost Municipal per a l'exercici 2025
- Convocatòria subvencions municipals “EMPRENDE Y CONTRATA 2025”: Annex II. Programa II CONTRACTA VALÈNCIA MÉS 45.
Oficines on obtindre informació o realitzar consultes:
info@valenciactiva.es
Oficines de presentació:
La presentació de les sol·licituds s'efectuarà mitjançant una sol·licitud normalitzada únicament per via telemàtica a través a través d'este procediment. Per a fer-ho, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada amb un certificat reconegut per a la ciutadania –persones físiques– admés per la seu electrònica de l’Ajuntament de València.