ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Selecció d'alumnat per al projecte EFESO VALÈNCIA: ITINERARIS FORMATIUS
Modalitat presencial Modalitat web sense certificat Modalitat web amb certificat Modalitat telefònica
AE.EM.220
Descripció

El projecte EFESO VALÈNCIA: ITINERARIS FORMATIUS, és un programa gratuït finançat pel Fons Social Europeu Plus (FSE+) dirigit a millorar la inserció laboral de persones desocupades.

Este tràmit permet sol·licitar la participació com a alumnat en els següents itineraris formatius del projecte:

  • (SSCE0110) Habilitació per a la docència en graus A, B i C del Sistema de Formació Professional.
  • (SSCS0208) Atenció sociosanitària a persones dependents en institucions socials.
  • (SSCS0108) Atenció sociosanitària en el domicili.
  • (HOTR0308) Operacions bàsiques de catering.
  • (HOTR0208) Operacions bàsiques de restaurant bar.
  • (HOTR0108) Operacions bàsiques de cuina.

Cada itinerari consta de 15 places e inclou la impartició del certificat professional amb un mòdul de pràctiques en empresa, formació transversal, formació complementària (entrevistes de selecció i competències digitals bàsiques per a l'ocupació) i orientació laboral.

Haurà de presentar una sol·licitud per cada itinerari al fet que vulga optar.

Qui ho pot sol·licitar?

Persones físiques en situació de desocupació, interessades en formar-se i incorporar-se al mercat laboral.

Requisits

1. Estar inscrites com a demandants d'ocupació en els serveis públics d'ocupació i pertànyer a algun d’estos col·lectius:

  • Persones desocupades de llarga duració: que es troben en situació de desocupació de manera continuada almenys un any (dotze mesos o més)
  • Persones majors de 45 anys, en particular, dones.
  • Persones amb una discapacitat igual o superior al 33%.
  • Nacionals de tercers països.
  • Participants d'origen estranger.
  • Participants pertanyents a minories.
  • Altres persones en situació socioeconòmica de vulnerabilitat, incloses aquelles que es troben en situació o risc de pobresa, exclusió social o discriminació en les seues múltiples facetes, acreditada per un informe dels Serveis Socials.

2. Tindre la formació prèvia que exigisca el Certificat de Professionalitat al qual s'opta.

Tindran preferència les persones desocupades que no hagueren participat en accions formatives finançades pel Fons Social Europeu Plus.

Quan sol·licitar-ho

En el termini establit en la Resolució que s’aprove per a cada itinerari formatiu.

  • Acord de Junta de Govern Local de 11/04/2025, pel qual s'aprova l'obertura del termini de presentació de sol·licituds per a la selecció d'alumnat de dos itineraris formatius del projecte "EFESO VALÈNCIA":
    • (SSCS0108) Atenció sociosanitària en el domicili.
    • (HOTR0308) Operacions bàsiques de catering.

Termini de sol·licitud: del dia 14/04/2025 fins al 17/04/2025 ambdós inclusivament.
Documentació a presentar

  • Si la sol·licitud es realitza presencialment: Imprès de sol·licitud que pot descarregar en l'apartat Impresos d'aquesta mateixa pàgina, acompanyat de la documentació que s'indica.
  • Si la sol·licitud es presenta en esta Seu Electrònica s'emplenarà i signarà el formulari després de prémer el botó Iniciar tràmit i s'adjuntarà la documentació que s'indica.

Documentació per a tots els casos:
  • DNI en vigor, o documentació acreditativa equivalent
  • Informe de Vida Laboral en vigor, expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social
  • DARDE actualitzat de la persona interessada
  • Documentació que acredite la formació acadèmica oficial
  • Documentació que justifique els criteris de baremació aplicables
  • En cas de nacionals de tercers països, participants d'origen estranger, i/o pertanyents a minories, documentació acreditativa
  • En cas de discapacitat igual o superior al 33%, certificat de discapacitat
  • En cas de persones en situació o risc de pobresa, exclusió social o discriminació, autorització per a consulta en l'apartat corresponent de la sol·licitud o certificat de vulnerabilitat
Actuacions a realitzar per la persona sol·licitant

Passos del procés de selecció

1. Presentació de sol·licituds: Una vegada presentada la sol·licitud, es comprovarà que el compliment dels requisits de la persona sol·licitant.

2. Publicación de listado provisional. Es publicarà un llistat en el tauler d'edictes indicant:

  • Les sol·licituds admeses.
  • Les sol·licituds que han de corregir o completar documentació. En este cas s'obrirà un termini de tres dies per a la presentació de la documentació necessària.

3. Valoració de candidatures: Després de comprovar els requisits, s'avaluaran totes les sol·licituds admeses segons els criteris de baremació.

4. Publicació de puntuacions provisionals: Es publicarà un llistat amb les puntuacions obtingudes. S'obrirà un termini de tres dies per a presentar al·legacions.

5. Publicació del llistat definitiu: Una vegada resoltes les al·legacions, es publicarà el llistat final amb les persones seleccionades, ordenades per puntuació.

6. Creació de bossa de reserva: Les persones no seleccionades quedaran en una bossa de reserva, per orde de puntuació, per a cobrir possibles baixes o renúncies mentres dure el programa de formació.

Informació Complementària
  • Criteris de baremació: Fins a 30 punts, valorant empadronament, no participació prèvia en programes FSE+, edat, situació familiar i motivació.
  • Beca: 13,45€ per dia assistit, per als qui complisquen requisits econòmics -rendes o ingressos inferiors en còmput mensual al 75% de l'Indicador Públic de Rendes d'Efectes Múltiples (IPREM)-.
  • Obligacions de l'alumnat: Assistència regular, justificació d'absències, participació activa, i superació d'avaluacions.

Per a més informació consulta valenciactiva.es.


  • (24/04/2025) LLISTAT DEFINITIU LLOC DOCÈNCIA I TUTORIA DEL CERTIFICAT SSCE0110 HABILITACIÓ PER A LA DOCÈNCIA DELS GRAUS A, B I C DEL SISTEMA DE FP
Termini de resolució i recursos
Recursos que poden interposar-se:
  • Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
  • Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
Silenci Administratiu: No és procedent
Termini màxim de resolució: 10 dies
Fer en web

Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital

Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.

(Si la sol·licitud es realitza en nom d'una altra persona, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc representant mitjançant la presentació d'apoderament" i presentar la sol·licitud juntament amb la documentació que acredite la representació i la resta de documents necessaris per a la realització del tràmit).

  • Òmpliga el formulari i adjunte la documentació indicada. En l'apartat “Documentació addicional” podrà presentar tants arxius/documents com necessite.
  • Confirme les dades, firme i presente la sol•licitud

En l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.

Atenció telefònica

962081725

Legislació
  • Bases i convocatòria per a la selecció de l'alumnat del projecte EFESO VALÈNCIA: ITINERARIS FORMATIUS
  • Acord de Junta de Govern Local de 11/04/2025, pel qual s'aprova l'obertura del termini de presentació de sol·licituds per a la selecció d'alumnat de dos itineraris formatius del projecte "EFESO VALÈNCIA". (SSCS0108) Atenció sociosanitària en el domicili, (HOTR0308) Operacions bàsiques de catering.
  • Resolució de 26 de novembre de 2024, de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la qual es resol la convocatòria per a la selecció de projectes de formació per a l'ocupació promoguts per entitats locals, finançats pel Programa d'Ocupació, Educació, Formació i Economia Social, del Fons Social Europeu Plus (FSE+) del període de programació 2021-2027.
  • Resolució de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la qual s'aprova la primera convocatòria per a la selecció de projectes de formació per a l'ocupació promoguts per entitats locals, per al seu finançament mitjançant el Programa d'Ocupació, Educació, Formació i Economia Social, del Fons Social Europeu Plus (FSE+), del període de programació 2021- 2027.
  • Orde TER/701/2023, de 20 de juny, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la selecció de projectes de formació per a l'ocupació promoguts per entitats locals, per al seu finançament mitjançant el Programa d'Ocupació, Educació, Formació i Economia Social, del Fons Social Europeu Plus (FSE+), del període de programació 2021-2027.
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Oficines d'informació
  • SERVICI DE OCUPACIÓ I FORMACIÓC/ Amadeu de Savoia, 11 - Nau Oest, planta 1, 46010 ValènciaTel.: 962 081 725De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres
Oficines on presentar
  • REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - PL. AJUNTAMENTEdifici de la Casa Consistorial, entrada pel carrer de l'Arquebisbe Mayoral, 1AcTel.: REGISTRO: 96.208.10.35Fax: 96.353.99.80 De 8.30 a 14.00 de dilluns a divendres. Cita prèvia: web municipal www.valencia.es o cridant al 010
  • OFICINA D'ATENCIÓ CIUTADANA - TABAQUERAC/ Amadeu de Savoia, 11. Nau Oest. 46010 ValènciaTel.: 962082015, 962082016, 962082101, 962082102Fax: 96.389.50.14De 8:30 a 14.00 de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010oactabacalera@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL D'ABASTOSCarrer d'Alberic, 18Tel.: 96.352.54.78 Ext. 4509-4505Fax: 96.352.66.91De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmabastos@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE CIUTAT VELLAPlaça d'Alfons el Magnànim, s/n (xalet del Parterre) Tel.: 96.208.17.37 / 96.208.4174 / 96.208.4087/ 96.208.4159 Fax: 96.352.65.66De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010 jmciutatvella@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL D'EXPOSICIÓCarrer de la Guàrdia Civil, 19 Tel.: 962084327/ 962084328/ 962084331Fax: 96.360.17.36De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmexposicion@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DEL MARÍTIMCarrer Barraca, 53Tel.: Información y Registro: 963014120 Obras: 963014008 / 963014210 Bonos EMT: 963014173 Actividades: 963014217De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmmaritim@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE PATRAIXCarrer del Beat Nicolau Factor, 1 Tel.: 962084052/ 962084042/ 962084043De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpatraix@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL NORDPlaça del Poble, 4 CarpesaTel.: 96.301.30.55 96.301.31.11De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelnord@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DELS POBLES DE BENIMÀMET-BENIFERRISenda del Secanet, 43 baix; BenimàmetTel.: de Registre: 963013436 i 963013446; Secretaria: 963013411 i 963013446De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdeloest@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL SUDCarrer de la Poetessa Leonor Perales, s/n; CastellarTel.: Registre: 963013023; Secretaría: 963013402 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. OFICINA DANA: de 16.00 a 19:00 horas, de dilluns a divendresjmpoblesdelsud@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE RUSSAFACarrer de Maties Perelló, 5Tel.: 962084218 / 962084245 / 962084246 / 962084247 / 962087379Fax: 96.352.65.22De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmruzafa@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE TRÀNSITSCarrer del Comte de Lumiares, 5 Tel.: 962084365/ 962084368Fax: 96.353.99.16De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmtransit@valencia.es
  • ALCALDIA DE BENIFARAIGCarrer de Ferrer i Bigné, 47Tel.: 96.363.52.49Registre: dimarts de 9.00 a 14.00 hores.
  • ALCADIA DE BORBOTÓPlaça del Moreral, 8 Tel.: 96.390.17.47Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE LES CASES DE BÀRCENACamí de les Cases de Bàrcena, 63; CP: 46131-ValènciaTel.: 96.185.42.05Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores
  • ALCALDIA DEL PALMARCarrer de Cabdet, 15Tel.: 96.162.00.66Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DEL PERELLONETCarrer Marqués de Valterra, 35Tel.: 96.177.78.89Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DEL SALERAvinguda dels Pinars, 1Tel.: 96.183.02.95Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DEL FORN D´ALCEDOCamí d'Alabau, 2Tel.: 96.376.09.36Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.hornodealcedo@valencia.es
  • ALCALDIA DE LA PUNTACamí del Canal, 74 (Xalet de Bartual)Tel.: 96 367 33 30 Fax: 96 367 33 30 Registre: dijous de 9:00 a 14:00 hores
  • ALCALDIA DE LA TORRECarrer de Benidoleig, s/nTel.: 96.396.33.17Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.latorre@valencia.es
  • ALCALDIA DE MASSARROJOSCarrer de Mossén Bau, 10-12Tel.: 96.139.41.49Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE PINEDOCarrera del Riu, 263Tel.: 96.324.89.64Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE POBLE NOUCamí de Montcada, 205Tel.: 96.366.66.89Registre: dilluns de 9:00 a 14:00 hores.
Anar a inici de pàgina