ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Selecció d'alumnat per Escoles Taller
Modalitat presencial Modalitat web sense certificat Modalitat web amb certificat Modalitat telefònica
AE.EM.210
Descripció

Este tràmit permet la presentació de candidatures per a participar en el procés de selecció de l'alumnat amb la finalitat de cobrir places de les diferents especialitats formatives de les Escola Taller.

El projecte està estructurat de manera que l'etapa inicial de 3 mesos serà de caràcter exclusivament formatiu, on l'alumnat tindrà dret a percebre una beca. A continuació serà contractat en la modalitat de contracte per a la formació en alternança amb el treball.

Esta convocatòria no està oberta a presentar-se sense haver rebut prèviament una comunicació per part de l'Ajuntament en el qual s'indique a la persona que està preseleccionada, ja que la selecció de l'alumnat/ treballador serà precedida, en tot cas, per la tramitació d'oferta de servicis formatius pel corresponent Espai Labora (article 17 de l'Orde 23/2024 de 3 de setembre de la Conselleria d'Educació, cultura, Universitats i Ocupació).


(05/03/2025) PUBLICAT EDICTES LLISTAT AMPLIACIÓ PERSONES CANDIDATES PER A PARTICIPAR EN ELS PROCESSOS DE SELECCIÓ DE L'ALUMNAT TREBALLADOR ESCOLA TALLER GASTRO VL 2024 I ESCOLA TALLER ACTIVITATS ADMINISTRATIVES, obrint-se un termini de presentació de TRES dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de publicar-se, per a la presentació de sol·licituds per part de les persones candidates.
Termini presentació de sol·licituds: del 6 al 10 de març de 2025 (els dos inclusivament)


(26/03/2025) PUBLICAT EDICTE LLISTAT AMPLIACIÓ PERSONES CANDIDATES PER A PARTICIPAR EN LA CONVOCATÒRIA PROCÉS SELECCIÓ ALUMNAT TREBALLADOR ESCOLA TALLER GASTRO VLC 24 ESPECIALITAT CUINA, obrint-se un termini de presentació de TRES dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de publicar-se, per a la presentació de sol·licituds per part de les persones candidates.

Termini presentació de sol·licituds: del 27 al 31 de març de 2025 (els dos inclusivament).


(02/04/2025) PUBLICAT EDICTE LLISTAT AMPLIACIÓ PERSONES CANDIDATES PER A PARTICIPAR EN LA CONVOCATÒRIA PROCÉS SELECCIÓ ALUMNAT TREBALLADOR ESCOLA TALLER GASTRO VLC 24 ESPECIALITAT CUINA, obrint-se un termini de presentació de TRES dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de publicar-se, per a la presentació de sol·licituds per part de les persones candidates.
Termini presentació de sol·licituds: del 3 al 7 d'abril de 2025 (els dos inclusivament).


(10/04/2025) PUBLICAT EDICTE ACTA PROVISIONAL DE BAREMACIÓ DEL PROCÉS DE SELECCIÓ DE L'ALUMNAT/ TREBALLADOR DE L'ESCOLA TALLER GASTRO. ESPECIALITAT CUINA GASTRO VLC 2024 FESTA/2024/13/46, obrint-se un termini de presentació de TRES dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de publicar-se, per a la presentació d'al·legacions per part de les persones candidates.


(17/04/2025) ACTA RESOLUCIÓN ALEGACIONES Y FINAL DEL PROCESO DE SELECCIÓN DEL ALUMNADO TRABAJADOR DE LA ESCUELA TALLER GASTRO VLC 24. ESPECIALIDAD COCINA

Qui ho pot sol·licitar?

Persones físiques que complisquen els requisits establits en la normativa de referència i que prèviament hagen rebut una comunicació indicant-los que han sigut seleccionades per a participar en el procés de selecció.

Requisits

Per a prendre part en el procés de selecció, serà necessari que les persones aspirants reunisquen, en el moment de la selecció, les següents condicions:

1) Pertànyer a qualsevol dels Estats signants del Tractat de la Unió Europea i de l'Acord sobre l'Espai Econòmic Europeu, amb coneixements suficients de la llengua castellana. En cas de ser persona estrangera no pertanyent a cap dels Estats signants del Tractat de la Unió Europea, s'hauran de tindre coneixements de la llengua castellana i permís de treball per a l'ocupació corresponent amb una duració mínima igual o superior a la del projecte.

2) Complir els requisits exigits a les persones destinatàries en els articles 8 i 17 de l'Orde 23/2024 i en el resolc quint de la Resolució de 3 d'octubre de 2024, del director general de Labora-Servici Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria del programa mixt d'ocupació formació Escoles Taller, amb càrrec a l'exercici pressupostari 2024:

a) Ser majors de 16 i menors de 30 anys. En cas de menors de 18 i majors de 16, hauran d'aportar-se els consentiments i autoritzacions preceptives

b) Ser persones desocupades, entenent-se com a tals persones demandants d'ocupació i servicis en situació laboral de no ocupades, registrades en un servici públic d'ocupació.

c) Complir els requisits establits en la normativa d'aplicació per a formalitzar un contracte per a la formació en alternança, regulat en l'art. 11.2 del RD Legislatiu 2/2015 de l'Estatut dels Treballadors, modificat pel RD Llei 32/2021 de la Reforma laboral, així com en la Disposició Addicional Primera del Reial decret 1529/2012, de 8 de novembre, pel qual es desenrotlla el contracte per a la formació i l'aprenentatge i s'establixen les bases de la formació professional dual.

d) Si és el cas, acreditar la formació específica prèvia que exigisca l'especialitat a la qual s'opta. En tractar-se de formació certificable l'alumnat haurà de complir els requisits i criteris d'accés establits en els articles 75 i 76 del Reial decret 659/2023, de 18 de juliol, pel qual es desenrotlla l'ordenació del Sistema de Formació Professional i en el Reial decret pel qual s'establix el corresponent certificat professional.

3) Presentar declaració responsable de no haver abandonat un programa mixt d'ocupació-formació, abans de la finalització d'este, per a iniciar un altre programa mixt d'ocupació-formació en el mateix exercici, amb referència a programes finançats amb càrrec als pressupostos dels anys 2021, 2022 i 2023. Les persones candidates que no complisquen esta condició no podran participar en el procés de selecció.

4) No haver superat prèviament la formació que dona lloc a l'obtenció de certificat professional objecte de l'itinerari formatiu.

LABORA ANNEX I. Places alumnat treballador GASTRO VLC 24 (enllaç)

LABORA ANNEX I. Places alumnat treballador ACTIVITATS ADMINISTRATIVES (enllaç)

Quan sol·licitar-ho

El termini de sol·licitud serà de 3 dies hàbils indicats en la comunicació que rebran les persona preseleccionades.

  • ET Gastro
  • ET Activitats administratives


PUBLICACIÓ TAULER D'EDICTES: 17/02/2025

PUBLICACIÓ TAULER D'EDICTES AMPLIACIÓ PERSONES CANDIDATES: 05/03/2025

PUBLICACIÓ TAULER D'EDICTES AMPLIACIÓ PERSONES CANDIDATES ESCOLA TALLER GASTRO VLC 24 ESPECIALITAT CUINA: 26/03/2025 (ENLLAÇ)

PUBLICACIÓ TAULER D'EDICTES AMPLIACIÓ PERSONES CANDIDATES ESCOLA TALLER ESPECIALITAT CUINA: 02/04/2025 (ENLLAÇ)


Termini de sol·licitud: del dia 03/04/2025 fins al 07/04/2025 ambdós inclusivament.
Documentació a presentar

  • Les sol·licituds es presentaran preferentment de manera telemàtica en esta seu electrònica. En este cas, el formulari de sol·licitud es visualitzarà com a "Formulari de tràmit" després de polsar el botó “Iniciar tràmit”, havent-se d'adjuntar seguidament la documentació especificada.
  • També es podran presentar en les oficines dels registres municipals. En este cas, la Sol·licitud de participació es descarregarà en l'apartat "Impresos" d'esta mateixa pàgina, havent-se d'adjuntar la documentació que s'indica a continuació.


  • En este cas, també es farà referència en la sol·licitud, en l'apartat del programa al qual opta el nom del taller i, en l'apartat del lloc al qual opta, el certificat professional, especialitat per al qual ha sigut preseleccionat/a (que haja rebut la comunicació).
  • En el cas d'haver rebut diversos avisos per a participat en diferents Tallers d'Ocupació, es presentarà una sol·licitud per Taller, indicant l'especialitat per a la qual ha sigut seleccionat/a.
  • La falta de presentació, per part de la persona preseleccionada, de la documentació acreditativa d'un criteri, determinarà que este no siga valorat.


Documentació per a tots els casos:
  • Annex. Document d'autobaremació i autoritzacions degudament signades
  • Curriculum vitae amb fotografia
  • DNI o NIE+PASSAPORT de la persona sol·licitant
  • DARDE de la persona sol·licitant
  • Titulació acadèmica oficial requerida (per totes dues cares)
  • Informe de Vida Laboral actualitzat de la persona interessada
  • Declaració responsable de no haver participat en programes mixtos d'ocupació en els exercicis 2021, 2022 i 2023:

    Disponible en l'apartat d'impresos.

  • Declaració responsable no abandonament programes mixtos:

    Disponible en l'apartat d'impresos.


Documentació addicional necessària segons el cas:
  • Documentació:
    • En cas de situacions de violència sobre la dona, resolució judicial o informe del Ministeri Fiscal/atestat policial/certificat acreditatiu d'atenció especialitzada:

      La resolució judicial pot reconéixer, encara que només siga de manera indiciària o incidental, l'existència d'un acte de violència sobre la dona. Excepcionalment, i mentres es dicte la mateixa en el sentit indicat, serà suficient l'informe del Ministeri Fiscal del contingut del qual es desprenga que existixen indicis que la demandant és víctima d'esta violència, la presentació de l'atestat policial o fins i tot del certificat acreditatiu d'atenció especialitzada per un organisme públic competent en matèria de violència sobre la dona.

    • En cas de discapacitat, certificat de discapacitat o reconeixement de pensió d'incapacitat permanent o de pensió de classes passives de jubilació o de retir per incapacitat permanent:

      El certificat de discapacitat es puntuarà si el candidat supera el 33%. Es podrà aportar reconeixement de pensió d'incapacitat permanent en grau de total, absoluta o gran invalidesa o de pensió de classes passives de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servici o inutilitat, tot això d'acord amb la nova redacció del que es considera “persones amb discapacitat” realitzada per l'article 50 de la Llei 3/2023 d'Ocupació, que no impossibilite per a desenrotllar el lloc de treball a ocupar en el projecte.

    • En cas de joves migrants, certificat emés pels servicis socials competents:

      La data d'emissió d'este certificat estarà dins dels sis mesos anteriors a la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud.

    • En cas de família monoparental, títol oficial emés per la Conselleria competent en diversitat familiar:

      D'acord amb el Decret 19/2018, de 9 de març, del Consell, pel qual es regula el reconeixement de la condició de família monoparental en la Comunitat Valenciana.

    • Si és el cas, acreditació de persona Trans, mitjançant resolució del Registre Civil o de la documentació administrativa expedida per la Generalitat Valenciana:

      Acreditació de persona Trans mitjançant la presentació de la resolució del Registre Civil per la qual es resol la petició de canvi de nom i sexe registrals, o de la documentació administrativa expedida per la Generalitat Valenciana d'acord amb la identitat de gènere manifestada, necessària per a l'accés als Servicis administratius i de tota índole, segons el que es preveu en l'article 9 de la Llei 8/2017,de 7 d'abril, de la Generalitat, integral del reconeixement del dret a la identitat i a l'expressió de gènere en la Comunitat Valenciana.

    • En cas de persones beneficiàries o sol·licitants de protecció internacional, documentació acreditativa de tal condició:

      S'acredita mitjançant algun dels següents documents emesos pel Ministeri de l'Interior/Cos Nacional de Policia, on s'especifica l'autorització per a treballar i els seus terminis: Resguard de presentació de sol·licitud de protecció internacional (denominat document blanc). Document acreditatiu de la condició de sol·licitant en tramitació de protecció internacional (denominat targeta roja).

      Les persones beneficiàries de protecció internacional (estatut de refugiat o protecció subsidiària) estan autoritzades a treballar des del moment de la concessió. La condició de persona beneficiària de protecció internacional s'acredita mitjançant la seua targeta d'identificació d'estranger (TIE), on s'especifica l'autorització per a treballar. Les persones beneficiàries de protecció temporal, en virtut de la Directiva 2001/55/CE, com són aquelles persones desplaçades pel conflicte a Ucraïna, estan autoritzades a treballar mentres dure la protecció temporal (un any prorrogable fins a tres anys). La condició de persones beneficiària de protecció temporal s'acredita mitjançant el resguard de presentació de sol·licitud de protecció temporal per a persones desplaçades, on s'especifica l'autorització per a treballar.

    • En cas de persones víctimes de tràfic d'éssers humans, documentació acreditativa de tal condició:

      1.- El document acreditatiu, emés pels servicis públics d'atenció especialitzats, o un altre tipus d'organisme públic, designat a este efecte conforme a la Resolució de 7 de juliol de 2022, de la Secretaria d'Estat d'Igualtat i contra la Violència d Gènere, o

      2.- La identificació formal de les víctimes de tràfic d´éssers humans conforme al que s'establix en l'article 141.2 del Reial decret 557/2011.

Actuacions a realitzar per la persona sol·licitant

Per a participar en el procés de selecció es realitzaran les actuacions relacionades en la Instrucció del Director General de LABORA- Servici Valencià d´Ocupació per a la selecció de l'alumnat treballador de Escoles Taller.

La selecció de l'alumnat/ treballador serà precedida, en tot cas, de la tramitació d'oferta de servicis formatius pel corresponent Espai Labora.

Les persones remeses pel Espai Labora per a participar del procés de selecció rebran 3 avisos informant que estan preseleccionades.

La renúncia a participar en el procés de selecció s'haurà de formalitzar, emplenant i presentant el formulari de renúncia disponible en l'apartat Impresos.

Termini de resolució i recursos
Recursos que poden interposar-se:
  • Recurs d'alçada (termini d'interposició: un mes)
  • Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
Silenci Administratiu: Desestimatori
Art. 122 Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Termini màxim de resolució: 3 mesos
Fer en web

Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital

Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.

(Si la sol·licitud es realitza en nom d'una altra persona, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc representant mitjançant la presentació d'apoderament" i presentar la sol·licitud juntament amb la documentació que acredite la representació i la resta de documents necessaris per a la realització del tràmit).

  • Òmpliga el formulari i adjunte la documentació indicada. En l'apartat “Documentació addicional” podrà presentar tants arxius/documents com necessite.
  • Confirme les dades, firme i presente la sol•licitud

En l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.

Atenció telefònica

96 208 3660 i 96 208 3661

Legislació

A l'empara d'esta Orde, per a l'exercici 2024 s'ha publicat la següent convocatòria:

- Tallers d'Ocupació:

  • RESOLUCIÓ de 3 d'octubre de 2024, del director general de Labora - Servei Valencià d’Ocupació i Formació, per la qual s’aprova la convocatòria del programa mixt d’ocupació-formació «Tallers d’Ocupació», a càrrec de l’exercici pressupostari 2024, en aplicació de l’Orde 23/2024, de 3 de setembre, de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, per la qual s’aproven les bases reguladores de la concessió de subvencions dels programes «Escoles Taller», «Tallers d’Ocupació» i altres programes públics mixtos d’ocupació formació. (DOGV núm. 9.952, de 7 d'octubre de 2024).

  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
On dirigir-se

Las solicitudes se presentarán de manera telemática preferentemente a través de la Sede electrónica o en los diferentes registros de entrada del Ayuntamiento de València, sin perjuicio de poder presentarlas en los otros lugares previstos en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas.

Oficines d'informació
  • SERVICI DE OCUPACIÓ I FORMACIÓC/ Amadeu de Savoia, 11 - Nau Oest, planta 1, 46010 ValènciaTel.: 962 081 725De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres
Oficines on presentar
  • REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - PL. AJUNTAMENTEdifici de la Casa Consistorial, entrada pel carrer de l'Arquebisbe Mayoral, 1AcTel.: REGISTRO: 96.208.10.35Fax: 96.353.99.80 De 8.30 a 14.00 de dilluns a divendres. Cita prèvia: web municipal www.valencia.es o cridant al 010
  • OFICINA D'ATENCIÓ CIUTADANA - TABAQUERAC/ Amadeu de Savoia, 11. Nau Oest. 46010 ValènciaTel.: 962082015, 962082016, 962082101, 962082102Fax: 96.389.50.14De 8:30 a 14.00 de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010oactabacalera@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL D'ABASTOSCarrer d'Alberic, 18Tel.: 96.352.54.78 Ext. 4509-4505Fax: 96.352.66.91De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmabastos@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE CIUTAT VELLAPlaça d'Alfons el Magnànim, s/n (xalet del Parterre) Tel.: 96.208.17.37 / 96.208.4174 / 96.208.4087/ 96.208.4159 Fax: 96.352.65.66De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010 jmciutatvella@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL D'EXPOSICIÓCarrer de la Guàrdia Civil, 19 Tel.: 962084327/ 962084328/ 962084331Fax: 96.360.17.36De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmexposicion@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DEL MARÍTIMCarrer Barraca, 53Tel.: Información y Registro: 963014120 Obras: 963014008 / 963014210 Bonos EMT: 963014173 Actividades: 963014217De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmmaritim@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE PATRAIXCarrer del Beat Nicolau Factor, 1 Tel.: 962084052/ 962084042/ 962084043De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpatraix@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL NORDPlaça del Poble, 4 CarpesaTel.: 96.301.30.55 96.301.31.11De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelnord@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DELS POBLES DE BENIMÀMET-BENIFERRISenda del Secanet, 43 baix; BenimàmetTel.: de Registre: 963013436 i 963013446; Secretaria: 963013411 i 963013446De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdeloest@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL SUDCarrer de la Poetessa Leonor Perales, s/n; CastellarTel.: Registre: 963013023; Secretaría: 963013402 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. OFICINA DANA: de 16.00 a 19:00 horas, de dilluns a divendresjmpoblesdelsud@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE RUSSAFACarrer de Maties Perelló, 5Tel.: 962084218 / 962084245 / 962084246 / 962084247 / 962087379Fax: 96.352.65.22De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmruzafa@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE TRÀNSITSCarrer del Comte de Lumiares, 5 Tel.: 962084365/ 962084368Fax: 96.353.99.16De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmtransit@valencia.es
  • ALCALDIA DE BENIFARAIGCarrer de Ferrer i Bigné, 47Tel.: 96.363.52.49Registre: dimarts de 9.00 a 14.00 hores.
  • ALCADIA DE BORBOTÓPlaça del Moreral, 8 Tel.: 96.390.17.47Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE LES CASES DE BÀRCENACamí de les Cases de Bàrcena, 63; CP: 46131-ValènciaTel.: 96.185.42.05Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores
  • ALCALDIA DEL PALMARCarrer de Cabdet, 15Tel.: 96.162.00.66Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DEL PERELLONETCarrer Marqués de Valterra, 35Tel.: 96.177.78.89Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DEL SALERAvinguda dels Pinars, 1Tel.: 96.183.02.95Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DEL FORN D´ALCEDOCamí d'Alabau, 2Tel.: 96.376.09.36Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.hornodealcedo@valencia.es
  • ALCALDIA DE LA PUNTACamí del Canal, 74 (Xalet de Bartual)Tel.: 96 367 33 30 Fax: 96 367 33 30 Registre: dijous de 9:00 a 14:00 hores
  • ALCALDIA DE LA TORRECarrer de Benidoleig, s/nTel.: 96.396.33.17Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.latorre@valencia.es
  • ALCALDIA DE MASSARROJOSCarrer de Mossén Bau, 10-12Tel.: 96.139.41.49Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE PINEDOCarrera del Riu, 263Tel.: 96.324.89.64Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE POBLE NOUCamí de Montcada, 205Tel.: 96.366.66.89Registre: dilluns de 9:00 a 14:00 hores.
Anar a inici de pàgina