Este tràmit permet inscriure's per a participar en la selecció de l'alumnat que ocuparà les places disponibles en les diferents especialitats formatives dels Programes Acció Inserta.
Només poden presentar-se en esta convocatòria les persones que hagen rebut prèviament una notificació de l'Ajuntament indicant que han sigut preseleccionades. La selecció de l'alumnat o treballador sempre estarà precedida per la gestió d'una oferta de servicis formatius a través del *Espai Labora, segons el que s'establix en l'article 17 de l'Orde 23/2024 de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.
Els Programes Acció Inserta són programes que combinen ocupació i formació per a persones desocupades en situació de vulnerabilitat o amb majors dificultats d'inserció laboral. Estan dirigits a col·lectius específics com a persones desocupades de llarga duració, amb discapacitat, majors de 45 anys, dones víctimes de violència de gènere, entre altres. Els projectes es desenrotllen en dos etapes, amb una duració total de fins a 18 mesos, oferint contractes de formació en alternança amb el treball pràctic. Les persones participants obtenen certificats professionals de diferents nivells, millorant la seua qualificació i experiència laboral per a facilitar el seu accés al mercat de treball.
Persones físiques que complisquen els requisits establits en la normativa de referència i que prèviament hagen rebut un missatge indicant-los que han sigut preseleccionades per a participar en el procés de selecció.
Per a prendre part en el procés de selecció, serà necessari que els aspirants reunisquen les següents condicions:
1) Pertànyer a qualsevol dels Estats signants del Tractat de la Unió Europea i de l'Acord sobre l'Espai Econòmic Europeu, amb coneixements suficients de la llengua castellana. En cas de ser estranger no pertanyent a cap dels Estats signants del Tractat de la Unió Europea, s'hauran de tindre coneixements de la llengua castellana i permís de treball per a l'ocupació corresponent amb una duració mínima igual o superior a la del projecte.
2) Complir els requisits exigits a les persones destinatàries en els articles 9 i 17 de l'Orde 23/2024 i en el resolc quint de la Resolució de 3 d'octubre de 2024, del director general de Labora-Servici Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria del programa mixt d'ocupació formació Acció Inserida, amb càrrec a l'exercici pressupostari 2024:
a) Ser desocupades, entenent-se com a tals persones demandants d'ocupació i servicis en situació laboral de no ocupades, registrades en un servici públic d'ocupació.
b) Complir els requisits establits en la normativa d'aplicació per a formalitzar un contracte per a la formació en alternança regulat en l'art. 11.2 del RD Legislatiu 2/2015 de l'Estatut dels Treballadors, modificat pel RD Llei 32/2021 de la Reforma laboral, així com en el paràgraf 2n de la Disposició Addicional 9a del Text refós de la Llei d'Ocupació, aprovat pel
Reial decret legislatiu 3/2015, de 23 d'octubre.
c) Si és el cas, acreditar la formació específica prèvia que exigisca l'especialitat a la qual s'opta. En tractar-se de formació certificable l'alumnat haurà de complir els requisits i criteris d'accés establits en els articles 75 i 76 del Reial decret 659/2023, de 18 de juliol, pel qual es desenrotlla l'ordenació del Sistema de Formació Professional i en el Reial decret pel qual s'establix el corresponent certificat professional.
LABORA ANNEX I. Places alumnat treballador OPERACIONS ADMINISTRATIVES (enllaç)
El termini de sol·licitud serà de 3 dies hàbils indicats en la comunicació que rebran les persona preseleccionades.
- (12/02/2025) PUBLICAT EDICTE LLISTAT PERSONES CANDIDATES PROCÉS SELECCIÓ ALUMNAT TREBALLADOR INSERTA
- Les sol·licituds es presentaran preferentment de manera telemàtica en esta seu electrònica. En este cas, el formulari de sol·licitud es visualitzarà com a "Formulari de tràmit" després de polsar el botó “Iniciar tràmit”, havent-se d'adjuntar seguidament la documentació especificada.
- També es podran presentar en les oficines dels registres municipals. En este cas, la Sol·licitud de participació es descarregarà en l'apartat "Impresos" d'esta mateixa pàgina, havent-se d'adjuntar la documentació que s'indica a continuació.
- En este cas, també es farà referència en la sol·licitud, en l'apartat del programa al qual opta el nom del taller i, en l'apartat del lloc al qual opta, el certificat professional, especialitat per al qual ha sigut preseleccionat/a (que haja rebut la comunicació).
- En el cas d'haver rebut diversos avisos per a participat en diferents Tallers d'Ocupació, es presentarà una sol·licitud per Taller, indicant l'especialitat per a la qual ha sigut seleccionat/a.
- La falta de presentació, per part de la persona preseleccionada, de la documentació acreditativa d'un criteri, determinarà que este no siga valorat.
- Curriculum vitae amb fotografia
- DARDE de la persona sol·licitant
- Informe de Vida Laboral actualitzat de la persona interessada
- Declaració responsable de no haver participat en programes mixtos d'ocupació en els exercicis 2021, 2022 i 2023:
Disponible en l'apartat d'impresos.
- Declaració responsable no abandonament programes mixtos:
Disponible en l'apartat d'impresos.
- Documentació:
- En cas de situacions de violència sobre la dona, resolució judicial o informe del Ministeri Fiscal/atestat policial/certificat acreditatiu d'atenció especialitzada:
La resolució judicial pot reconéixer, encara que només siga de manera indiciària o incidental, l'existència d'un acte de violència sobre la dona. Excepcionalment, i mentres es dicte la mateixa en el sentit indicat, serà suficient l'informe del Ministeri Fiscal del contingut del qual es desprenga que existixen indicis que la demandant és víctima d'esta violència, la presentació de l'atestat policial o fins i tot del certificat acreditatiu d'atenció especialitzada per un organisme públic competent en matèria de violència sobre la dona.
- En cas de discapacitat, certificat de discapacitat o reconeixement de pensió d'incapacitat permanent o de pensió de classes passives de jubilació o de retir per incapacitat permanent:
El certificat de discapacitat es puntuarà si el candidat supera el 33%. Es podrà aportar reconeixement de pensió d'incapacitat permanent en grau de total, absoluta o gran invalidesa o de pensió de classes passives de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servici o inutilitat, tot això d'acord amb la nova redacció del que es considera “persones amb discapacitat” realitzada per l'article 50 de la Llei 3/2023 d'Ocupació, que no impossibilite per a desenrotllar el lloc de treball a ocupar en el projecte.
- En cas de família monoparental, títol oficial emés per la Conselleria competent en diversitat familiar:
D'acord amb el Decret 19/2018, de 9 de març, del Consell, pel qual es regula el reconeixement de la condició de família monoparental en la Comunitat Valenciana.
- En cas de ser receptor/a de la Renda Valenciana d'Inclusió, document de resolució
- En cas de ser receptor/a de la Renda Valenciana d'Inclusió i poder renovar, sol·licitud de renovació
- En cas de persones majors de 45 anys amb baixa qualificació: declaració responsable de baixa qualificació::
Es considera baixa qualificació no estar en possessió d'un carnet professional, certificat de professionalitat de nivell 2 o 3, títol de formació professional, secundària o superior.
- Si és el cas, acreditació de persona Trans, mitjançant resolució del Registre Civil o de la documentació administrativa expedida per la Generalitat Valenciana:
Acreditació de persona Trans mitjançant la presentació de la resolució del Registre Civil per la qual es resol la petició de canvi de nom i sexe registrals, o de la documentació administrativa expedida per la Generalitat Valenciana d'acord amb la identitat de gènere manifestada, necessària per a l'accés als Servicis administratius i de tota índole, segons el que es preveu en l'article 9 de la Llei 8/2017,de 7 d'abril, de la Generalitat, integral del reconeixement del dret a la identitat i a l'expressió de gènere en la Comunitat Valenciana.
- En cas de persones víctimes de tràfic d'éssers humans, documentació acreditativa de tal condició:
1.- El document acreditatiu, emés pels servicis públics d'atenció especialitzats, o un altre tipus d'organisme públic, designat a este efecte conforme a la Resolució de 7 de juliol de 2022, de la Secretaria d'Estat d'Igualtat i contra la Violència d Gènere, o
2.- La identificació formal de les víctimes de tràfic d´éssers humans conforme al que s'establix en l'article 141.2 del Reial decret 557/2011.
- En cas de persones que patixen discriminació en l'accés a l'ocupació: certificat Servicis Socials:
S'acreditaran mitjançant informe aportat pels Servicis Socials, generals o especialitzats, de les Administracions Públiques la data d'emissió de les quals estiga dins dels sis mesos anteriors a la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud.
- En cas de joves entre 16 i 18 anys en situació de guarda o tutela per la Generalitat, informe aportar pels Servicis Socials generals o especialitzats de les Administrac Públiques:
La data d'emissió d'estos informes estarà dins dels sis mesos anteriors a la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud.
- En cas de jóvens entre 18 i 24 anys que hagen estat en sistema de protecc d'infància i adolescència o atenció socioeducativa de menors en conflicte amb la llei, informe Serv Socials:
En jóvens entre 18 i 24 anys que hagen estat subjectes al sistema de protecció de la infància i de l'adolescència o d'atenció socioeducativa de persones menors d'edat en conflicte amb la llei, en algun període dels tres anys anteriors a la majoria d'edat: s'acreditarà mitjançant informe aportat pels Servicis Socials, generals o especialitzats, de l'Administracions Públiques la data d'emissió de les quals estiga dins dels sis mesos anteriors a la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud.
- En cas de situacions de violència sobre la dona, resolució judicial o informe del Ministeri Fiscal/atestat policial/certificat acreditatiu d'atenció especialitzada:
La selecció de l'alumnat/ treballador serà precedida, en tot cas, de la tramitació d'oferta de servicis formatius pel corresponent Espai Labora.
Les persones remeses pel Espai Labora per a participar del procés de selecció rebran 3 avisos informant que estan preseleccionats.
La renúncia a participar en el procés de selecció s'haurà de formalitzar, emplenant i presentant el formulari de renúncia disponible en l'apartat Impresos.
- Recurs d'alçada (termini d'interposició: un mes)
- Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital
Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.
(Si la sol·licitud es realitza en nom d'una altra persona, en iniciar el tràmit en seu electrònica haurà d'utilitzar-se l'opció "Soc representant mitjançant la presentació d'apoderament" i presentar la sol·licitud juntament amb la documentació que acredite la representació i la resta de documents necessaris per a la realització del tràmit).
- Òmpliga el formulari i adjunte la documentació indicada. En l'apartat “Documentació addicional” podrà presentar tants arxius/documents com necessite.
- Confirme les dades, firme i presente la sol•licitud
En l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.
96 208 3661 y 96 208 3660
- Instrucció del director general de LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació per a la selecció de l'alumnat/treballador participant en projectes d'Acció Inserta 2024
- ORDE 23/2024, de 3 de setembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, per la qual s'aproven les bases reguladores de la concessió de subvencions dels programes Escoles Taller, Tallers d'Ocupació i altres programes públics mixtos d'ocupació-formació (DOGV núm. 9.932, de 9 de septembre de 2024)
- CORRECCIÓ D'ERRADES de l'Orde 23/2024, de 3 de setembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació per la qual s'aproven les bases reguladores de la concessió de subvencions dels programes Escoles Taller, Tallers d'Ocupació i altres programes públics mixtos d'ocupació-formació.
A l'empara d'esta Orde, per a l'exercici 2024 s'ha publicat la següent convocatòria:
- Tallers d'Ocupació:
- RESOLUCIÓ de 3 d'octubre de 2024, del director general de Labora - Servei Valencià d’Ocupació i Formació, per la qual s’aprova la convocatòria del programa mixt d’ocupació-formació «Tallers d’Ocupació», a càrrec de l’exercici pressupostari 2024, en aplicació de l’Orde 23/2024, de 3 de setembre, de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, per la qual s’aproven les bases reguladores de la concessió de subvencions dels programes «Escoles Taller», «Tallers d’Ocupació» i altres programes públics mixtos d’ocupació formació. (DOGV núm. 9.952, de 7 d'octubre de 2024).
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals
Les sol·licituds es presentaran de manera telemàtica preferentment a través de la Seu electrònica o en els diferents registres d'entrada de l'Ajuntament de València, sense perjuí de poder presentar-les en els altres llocs previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- SERVICI DE OCUPACIÓ I FORMACIÓC/ Amadeu de Savoia, 11 - Nau Oest, planta 1, 46010 ValènciaTel.: 962 081 725De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres
- REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - PL. AJUNTAMENTEdifici de la Casa Consistorial, entrada pel carrer de l'Arquebisbe Mayoral, 1AcTel.: REGISTRO: 96.208.10.35Fax: 96.353.99.80 De 8.30 a 14.00 de dilluns a divendres. Cita prèvia: web municipal www.valencia.es o cridant al 010
- OFICINA D'ATENCIÓ CIUTADANA - TABAQUERAC/ Amadeu de Savoia, 11. Nau Oest. 46010 ValènciaTel.: 962082015, 962082016, 962082101, 962082102Fax: 96.389.50.14De 8:30 a 14.00 de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010oactabacalera@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL D'ABASTOSCarrer d'Alberic, 18Tel.: 96.352.54.78 Ext. 4509-4505Fax: 96.352.66.91De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmabastos@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE CIUTAT VELLAPlaça d'Alfons el Magnànim, s/n (xalet del Parterre) Tel.: 96.208.17.37 / 96.208.4174 / 96.208.4087/ 96.208.4159 Fax: 96.352.65.66De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010 jmciutatvella@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL D'EXPOSICIÓCarrer de la Guàrdia Civil, 19 Tel.: 962084327/ 962084328/ 962084331Fax: 96.360.17.36De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmexposicion@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DEL MARÍTIMCarrer Barraca, 53Tel.: Información y Registro: 963014120 Obras: 963014008 / 963014210 Bonos EMT: 963014173 Actividades: 963014217De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmmaritim@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE PATRAIXCarrer del Beat Nicolau Factor, 1 Tel.: 962084052/ 962084042/ 962084043De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpatraix@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL NORDPlaça del Poble, 4 CarpesaTel.: 96.301.30.55 96.301.31.11De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelnord@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DELS POBLES DE BENIMÀMET-BENIFERRISenda del Secanet, 43 baix; BenimàmetTel.: de Registre: 963013436 i 963013446; Secretaria: 963013411 i 963013446De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdeloest@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL SUDCarrer de la Poetessa Leonor Perales, s/n; CastellarTel.: Registre: 963013023; Secretaría: 963013402 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. OFICINA DANA: de 16.00 a 19:00 horas, de dilluns a divendresjmpoblesdelsud@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE RUSSAFACarrer de Maties Perelló, 5Tel.: 962084218 / 962084245 / 962084246 / 962084247 / 962087379Fax: 96.352.65.22De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmruzafa@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE TRÀNSITSCarrer del Comte de Lumiares, 5 Tel.: 962084365/ 962084368Fax: 96.353.99.16De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmtransit@valencia.es
- ALCALDIA DE BENIFARAIGCarrer de Ferrer i Bigné, 47Tel.: 96.363.52.49Registre: dimarts de 9.00 a 14.00 hores.
- ALCADIA DE BORBOTÓPlaça del Moreral, 8 Tel.: 96.390.17.47Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DE LES CASES DE BÀRCENACamí de les Cases de Bàrcena, 63; CP: 46131-ValènciaTel.: 96.185.42.05Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores
- ALCALDIA DEL PALMARCarrer de Cabdet, 15Tel.: 96.162.00.66Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DEL PERELLONETCarrer Marqués de Valterra, 35Tel.: 96.177.78.89Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DEL SALERAvinguda dels Pinars, 1Tel.: 96.183.02.95Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DEL FORN D´ALCEDOCamí d'Alabau, 2Tel.: 96.376.09.36Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.hornodealcedo@valencia.es
- ALCALDIA DE LA PUNTACamí del Canal, 74 (Xalet de Bartual)Tel.: 96 367 33 30 Fax: 96 367 33 30 Registre: dijous de 9:00 a 14:00 hores
- ALCALDIA DE LA TORRECarrer de Benidoleig, s/nTel.: 96.396.33.17Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.latorre@valencia.es
- ALCALDIA DE MASSARROJOSCarrer de Mossén Bau, 10-12Tel.: 96.139.41.49Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DE PINEDOCarrera del Riu, 263Tel.: 96.324.89.64Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
- ALCALDIA DE POBLE NOUCamí de Montcada, 205Tel.: 96.366.66.89Registre: dilluns de 9:00 a 14:00 hores.