Detall d'un tràmit
Subvencions destinades a fomentar la implantació de noves activitats comercials a la ciutat i al manteniment de comerços ja existents.
Les persones físiques i les persones jurídiques, cooperatives, societats civils, comunitats de béns legalment constituïdes i altres entitats sense personalitat jurídica que realitzen la seua activitat en establiments comercials oberts al públic situats a la ciutat de València i siguen persones autònomes, xicotetes empreses o microempreses.
Els assenyalats en la normativa general de subvencions públiques i els específicament establits en la convocatòria.
En el termini de 20 dies naturals, a comptar des del següent a la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província (BOP).
Publicació BOP: Divendres, 12 de Febrer de 2021 - Núm. 29
- Si la sol·licitud es realitza presencialment, Imprès de sol·licitud normalitzada especifica del procediment, que pot descarregar en l'apartat “Impresos” d'aquesta mateixa pàgina, acompanyat de la documentació que s'indica.
- Si la sol·licitud es presenta en aquesta Seu Electrònica, s'emplenarà i signarà el formulari després de prémer el botó “Iniciar tràmit” i s'adjuntarà la documentació que s'indica.
- Són d'obligada presentació i hauran d'anar completament emplenats, signats i juntament amb tota la documentació que en cadascun d'ells es detalla, tant la Instància normalitzada de sol·licitud com els Annexos.
- Tots els Annexos estaran disponibles en l'apartat "Impresos" d'aquesta mateixa pàgina, per a descarregar i adjuntar en aquest tràmit.
- Documentació relativa al compliment dels requisits establits i acreditació dels mateixos fixats en la base 5.2 de la convocatòria.
- Les persones jurídiques, Comunitats de béns i societats civils i Cooperatives hauran de presentar-ho per Seu electrònica.
- * A més, les persones sol·licitants no donades d’alta en el fitxer de persones creditores de l’Ajuntament de València o que desitgen canviar les seues dades bancàries, han de presentar una instància dirigida al SERVICI FISCAL GASTOS per a sol·licitar l’alta i manteniment en el fitxer de persones creditores, cessionàries, terceres i personal propi (requerit en la Base 5, apartat 15).
- Certificat actualitzat de situació censal:
Emés per l’Agència Tributària, que indique la data d'alta en l'activitat, l'epígraf, el domicili on es desenvolupa l'activitat i les obligacions periòdiques que té la persona o entitat interessada amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT).
- Còpia dels següents models de l'Agència Tributària corresponents als exercicis 2020 o 2021:
- Model 111 (retencions i ingressos a compte) o Model 190 (declaració informativa de retencions i ingressos a compte). Així mateix hauran d'aportar informe de la plantilla mitjana de persones treballadores de l'any anterior. En cas de no disposar de persones treballadores, han d’aportar-hi una declaració jurada de no tindre’n.
- Model 303 (resum trimestral IVA) o Model 390 (Resum anual IVA). En cas d’estar acollits al règim especial de recàrrec d’equivalència, han d’aportar declaració jurada d’estar acollits a este.
- Fotografia de la façana del local comercial en qualsevol format
- Persones físiques:
- DNI vigent, NIE, o passaport de la persona física sol·licitant i TIE (Targeta d´identificació d´estrangers)
- Annex 1. Autorització, si escau, perquè l'Ajuntament puga obtindre directament per mitjans telemàtics els següents certificats o documents acreditatius:
- Estar al corrent de les seues obligacions tributàries amb l'Ajuntament de València.
- Estar al corrent de les seues obligacions tributàries amb la AEAT.
- Estar al corrent en el compliment d'obligacions amb la Seguretat Social.
- Vida laboral.
Si no autoritza, ha d'aportar els documents exigits.
- Annex 2. Declaració responsable i d’ajudes de minimis
- Annex 3. Declaració responsable com a persona autònoma, microempresa o xicoteta empresa i compromís de no dissolució
- Annex 4. Compte justificatiu
- Persones jurídiques:
- Targeta d'identificació fiscal definitiu (NIF) de l'entitat sol·licitant
- Document d’identitat vigent (DNI/NIF o NIE) de la persona o de les persones representants legals
- Acreditació de la capacitat de representació de la persona signant de la sol·licitud
- Escriptura pública de constitució de la societat inscrita en el Registre Mercantil
- Estatuts de la societat
- Comptes anuals:
Comptes anuals (balanç, compte de pèrdues i guanys, i memòria) referides a l’últim exercici, aprovats (certificat d’aprovació del Consell d’Administració) i depositats en el registre mercantil o en el que corresponga. El depòsit dels citats comptes haurà d´acreditarse degudament mitjançant document expedit a aquest efecte.
- Annex 1. Autorització, si escau, perquè l'Ajuntament puga obtindre directament per mitjans telemàtics els següents certificats o documents acreditatius:
- Estar al corrent de les seues obligacions tributàries amb l'Ajuntament de València.
- Estar al corrent de les seues obligacions tributàries amb la AEAT.
- Estar al corrent en el compliment d'obligacions amb la Seguretat Social.
- Vida laboral.
Si no autoritza, ha d'aportar els documents exigits.
- Annex 2. Declaració responsable i d’ajudes de minimis
- Annex 3. Declaració responsable com a persona autònoma, microempresa o xicoteta empresa i compromís de no dissolució
- Annex 4. Compte justificatiu
- Comunitats de béns i societats civils:
- Targeta d'identificació fiscal definitiu (NIF) de l'entitat sol·licitant
- Document d’identitat vigent (DNI/NIF o NIE) de totes i cada una de les persones comuneres/sòcies
- Contracte o escriptura pública de constitució
- Acreditació de la capacitat de representació de la persona signant de la sol·licitud
- Compromís de no dissolució:
Fins que haja transcorregut el termini de prescripció dels articles 39 i 65 de la Llei General de Subvencions (requerit en l’annex 3).
La instància i els annexos normalitzats de la sol·licitud de la subvenció hauran d'anar signats per totes les persones comuneres/sòcies.
- Annex 1. Autorització, si escau, perquè l'Ajuntament puga obtindre directament per mitjans telemàtics els següents certificats o documents acreditatius:
- Estar al corrent de les seues obligacions tributàries amb l'Ajuntament de València.
- Estar al corrent de les seues obligacions tributàries amb la AEAT.
- Estar al corrent en el compliment d'obligacions amb la Seguretat Social.
- Vida laboral.
Si no autoritza, ha d'aportar els documents exigits.
- Annex 2. Declaració responsable i d’ajudes de minimis
- Annex 3. Declaració responsable com a persona autònoma, microempresa o xicoteta empresa i compromís de no dissolució
- Annex 4. Compte justificatiu
- Cooperatives:
- Targeta d'identificació fiscal definitiu (NIF) de l'entitat sol·licitant
- Document d'identitat vigent (DNI/NIF o NIE) de la/les persona/es administradora/es de la cooperativa
- Escriptura pública de constitució de la societat inscrita en el registre corresponent
- Estatuts de la cooperativa
- Acreditació de la capacitat de representació de la persona signant de la sol·licitud
- Comptes anuals:
Comptes anuals (balanç, compte de pèrdues i guanys, i memòria) referides a l’últim exercici, aprovats (certificat d’aprovació del Consell d’Administració) i depositats en el registre mercantil o en el que corresponga. El depòsit dels citats comptes haurà d´acreditarse degudament mitjançant document expedit a aquest efecte.
- Annex 1. Autorització, si escau, perquè l'Ajuntament puga obtindre directament per mitjans telemàtics els següents certificats o documents acreditatius:
- Estar al corrent de les seues obligacions tributàries amb l'Ajuntament de València.
- Estar al corrent de les seues obligacions tributàries amb la AEAT.
- Estar al corrent en el compliment d'obligacions amb la Seguretat Social.
- Vida laboral.
Si no autoritza, ha d'aportar els documents exigits.
- Annex 2. Declaració responsable i d’ajudes de minimis
- Annex 3. Declaració responsable com a persona autònoma, microempresa o xicoteta empresa i compromís de no dissolució
- Annex 4. Compte justificatiu
Presentar la sol·licitud, els annexos, fotografia de la façana del local i donar-se d'alta en el fitxer de persones creditores, cessionàries i terceres de l'Ajuntament de València
L'execució de les actuacions objecte d'ajuda i, per tant, la data de les factures justificatives de d'estes, han d’estar compreses entre l’1 d'agost de 2020 i la data de presentació de la sol·licitud.
Es consideren subvencionables les despeses derivades de qualsevol de les accions i situacions següents:
a) Lloguer del local comercial. (Hauran d’aportar contracte d’arrendament en vigor, factures del lloguer mensual i justificants de pagament bancari, no s’admetran els pagaments de lloguer efectuats en metàl·lic). En el contracte d'arrendament, l'arrendatari que ha de constar és la persona física o jurídica sol·licitant de l'ajuda.
b) Implantació de sistemes de qualitat: despeses relatives a la realització de documentació del sistema de qualitat de l'empresa així com els derivats de la seua implantació.
c) Realització de cursos de formació comercial no reglada, de caràcter específic, per a millorar la qualificació professional, de l’empresariat i del personal contractat. S'inclouen només les despeses derivades del cost del curs i de la inscripció a este.
d) Participació en plataformes individuals o conjuntes de comerç electrònic. Es consideraran les despeses destinades a la implantació del comerç electrònic, entenent per tal la compra i venda de productes o servicis a través de mitjans electrònics, de manera que es millore la competitivitat de l'empresa i es reforcen les vendes.
e) Realització d'auditories energètiques en l'empresa que permeten identificar els consums elèctrics i els factors que l’afecten (climatologia, nivells de producció, horaris de treball, etc.), així com detectar oportunitats d'estalvi per a la seua optimització.
f) Màrqueting empresarial: estudis de mercat, anàlisi d'oferta i demanda, enquestes, avaluació de satisfacció de clients, servicis de geolocalització o altres destinats a avaluar la implantació o a millorar el posicionament de l'establiment comercial en el mercat.
g) Despeses tendents a definir, millorar o difondre la identitat corporativa, com ara els derivats del disseny de noms, marques i logotips, el disseny o elaboració de material gràfic i documental de tot tipus (etiquetes, cartells, targetes de presentació, fullets, catàlegs, envasos, embalatges...).
h) Servicis d'assessorament o consultoria en matèria de modernització o promoció comercial, de millora de la imatge o d'assessorament laboral i fiscal relacionat amb l'exercici de l'activitat.
i) Despeses generades per la implantació o la prestació de servicis tècnics i tecnològics per a la venda i difusió de l'activitat comercial a través d'Internet o per a la millora de les eines de comunicació comercial.
j) Publicitat en ràdio, televisió, premsa, aplicacions per a telèfons i smartphones, Internet, blogs i xarxes socials o altres suports.
k) Despeses derivades de contractes de subministrament d'energia, aigua, telèfon o Internet específicament referits a l'establiment comercial.
l) Despeses derivades de l'obtenció de certificacions oficials en matèria d'igualtat o com a entitat col·laboradora en igualtat d'oportunitats entre hòmens i dones, o qualssevol anàlegs, sempre que siguen de caràcter oficial.
m) Quotes d'assegurances de responsabilitat civil del local comercial derivades de l'exercici de l'activitat comercial.
- Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
- Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
La presentació telemàtica de les sol·licituds es farà a través de la Seu electrònica de l'Ajuntament de València, https://sede.valencia.es -Tràmits - Matèries - Activitat Econòmica, Ocupació i Consum - Comerç - Subvencions a nous comerços i consolidació dels existents a la ciutat de Valéncia 2021.
Realitzar la sol•licitud en línia amb firma digital
Pot iniciar la sol•licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l'inici d'esta pàgina. Haurà d'identificar-se i firmar electrònicament d'acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.
- Tinga preparada la documentació que necessite adjuntar d'acord amb l'apartat Documentació a presentar
- Òmpliga el formulari
- Adjunte, si és el cas, la documentació indicada
- Presente i firme la sol•licitud
Podrà imprimir i guardar un justificant de presentació. Posteriorment en l'apartat Carpeta Ciutadana d'esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i igualment podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.
010
Teléfono: 96.352.54.78 Ext. 5702-4750-4743-3948
618803948
- Bases de esta convocatòria.
- Ordenança General de Subvencions de l’Ajuntament de València, aprovada per Acord plenari de data 28 de juliol de 2016 i publicada en el Butlletí Oficial de la Província el 2 de novembre de 2016 (OGS).
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (LGS).
- Reglament General de Subvencions, aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol (RGS).
- Reglament (UE) 1407/2013, de 18 de desembre, de la Comissió, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L352 de 24 de desembre de 2013).
- Bases d’execució del pressupost municipal de l’Ajuntament de València de 2021.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (LPACAP).
Oficines on obtindre informació o realitzar consultes:
Oficines del Servei de Comerç i Abastiment, situades en Pl. del Mercat, núm. 6 de València, prèvia cita prèvia. Atenció telefònica permanent.
Oficines de presentació:
En el registre electrònic general o en qualsevol dels llocs previstos en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. La presentació electrònica és obligatòria per a les persones jurídiques i altres indicades en l'art. 14.2 de la citada Llei.
- ALCALDIA-BENIFARAIGC/ Ferrer i Bigné, 47Tel.: 96.363.52.49De dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 hores. Registre: dimarts de 9.00 a 14.00 hores. L'atenció presencial es realitzarà des del 9 de juny amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
- ALCADIA-BORBOTÓPl. Moreral, 8 Tel.: 96.390.17.47De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 h. Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
- ALCALDIA-CASAS DE BÁRCENACarretera de Barcelona, 108Tel.: 96.185.42.05De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
- ALCALDIA-EL PALMARC/ Caudete, 15Tel.: 96.162.00.6De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 h.Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
- ALCALDIA-EL PERELLONETAv. de les Gavines s/nTel.: 96.177.78.89De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
- ALCALDIA-EL SALERAv. dels Pinars, 1Tel.: 96.183.02.95De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores Registre: dimarts 9:00 a 14:00 horas. L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
- ALCALDIA-FORN D´ALCEDOC/ Guadalquivir, 15 (cantonada Alabau, 2)Tel.: 96.376.09.36De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores. L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
- ALCALDIA-LA PUNTACamí del Canal 74 - Xalet de BartualTel.: 96 367 33 30 Fax: 96 367 33 30 De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hore sRegistre: dijous de 9:00 a 14:00 hores L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
- ALCALDIA-LA TORREC/ Benidoleig, s/nTel.: 96.396.33.17De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores Registre: dimarts 9:00 a 14:00 horas. L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
- ALCALDIA-MASSARROJOSC/ Cura Bau, 10-12Tel.: 96.139.41.49De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
- ALCALDIA-PINEDOCarrera del Riu, 263Tel.: 96.324.89.64De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
- ALCALDIA-POBLE NOUCamí de Montcada, 205Tel.: 96.366.66.89De dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 hores Registre: dilluns de 9:00 a 14:00 hores L'atenció presencial es realitzarà amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el tel d'informació 010
- JUNTA MUNICIPAL DE ABASTOSC/ Alberic, 18Tel.: 96.352.54.78 Ext. 4509-4505Fax: 96.352.66.91De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmabastos@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE CIUTAT VELLAPlaça Alfons el Magnànim, s/n (Xalet del Parterre) Tel.: 96.208.17.37 / 96.208.4174 / 96.208.4087/ 96.208.4159 Fax: 96.352.65.66De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010 jmciutatvella@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL D'EXPOSICIÓC/ Guàrdia Civil, 19 Tel.: 962084327/ 962084328/ 962084331Fax: 96.360.17.36De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmexposicion@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE MARITIMC/ Francesc Cubells, 58Tel.: 962084260/ 962084262/ 962084258Fax: 96.367.27.48 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmmaritim@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE PATRAIXC/ Beat Nicolau Factor, 1 Tel.: 962084052/ 962084042/962084043De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpatraix@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL NORDPl. Poble, 4 CarpesaTel.: 96.301.30.55 96.301.31.11De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon 963013055jmpoblesdelnord@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL OESTC/ Senda de Secanet, 43 bj BenimametTel.: Registro: 963013436 / 963013446 Secretaria: 963013411 -963013446De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon 963013636jmpoblesdeloest@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL SUDC/ Poetessa Leonor Perales, s/n (Castellar)Tel.: Registro: 963013023 Secretaría: 963013402 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon 963013023jmpoblesdelsud@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE RUSSAFAC/ Maties Perelló, 7 Tel.: 962084218 / 962084245 / 962084246 / 962084247 / 962087379Fax: 96.352.65.22De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmruzafa@valencia.es
- JUNTA MUNICIPAL DE TRÀNSITSC/ Comte Lumiares, 5 Tel.: 962084362/ 962084372 / 962084365Fax: 96.353.99.16De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmtransit@valencia.es
- REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - PL. AYUNTAMIENTOEdifici Casa Consistorial entrada per C/ Arquebisbe Mayoral, 1 - accTel.: 96.352.54.78 Ext: 1046De 8.30 a 14.00 de dilluns a divendres. L'atenció presencial es realitzarà des del 8 de juny per a persones físiques únicament. Amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010
- REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - TABACALERAAmadeu de Savoia, 11. Nau OestTel.: 96.352.54.78 - ext: 2036El registre d'entrada de la OAC Tabacalera es trasllada a l'edifici de Casa Consistorial (plaça de l’Ajuntament)