ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Reclamació de Responsabilitat Patrimonial
Modalitat presencial Modalitat web sense certificat Modalitat web amb certificat Modalitat telefònica
AD.RP.10
Descripció

Sol·licitar indemnització per qualsevol lesió que els particulars patisquen en els seus béns y/o drets com a conseqüència del funcionament normal o anormal dels servicis públics municipals, sempre que es donen els requisits exigits per la legislació aplicable respecte d’aixó.

Qui ho pot sol·licitar?

La persona física o jurídica, bé directament, bé a través de representant, que considere que els seus béns y/o drets han resultat lesionats.

Requisits

Que el sol·licitant de la responsabilitat patrimonial s’haja vist lesionat directament en els seus béns y/o drets pel funcionament dels servicis públics municipals.

Quan sol·licitar-ho

En general, el dret a reclamar prescriu al cap d’any de produït el fet o l’acte que motive la indemnizació o de manifestar el seu efecte lesiu.

En el cas de danys de carácter físic o psíquic, el dret a reclamar prescriu a l’any de la curació o la determinació de l’abast de les seqüeles.

En els casos en què procedisca reconéixer dret a indemnització per anul·lació en via administrativa o contenciós administrariva d’un acte o disposició de carácter general, el dret a reclamar prescriurà al cap d’any d’haver-se notificat la resolución administrativa o la sentencia definitiva.

Documentació a presentar

Instància de sol·licitud general, en la qual es faça constar:

  • Avaluació de la indemnització reclamada, si fóra possible.
  • Descripció del mode en què es va produir el dany, relacionant-ho amb el funcionament d'un servici municipal.
  • Data i lloc en què es van produir els fets.
  • Proposició dels mitjans de prova que pretenga valdre's.
  • Qualsevol altre document que es considere necessari per a provar els fets al·legats.

Documentació addicional necessària segons el cas:
  • Danys materials:
    • En cas de representant o persona autoritzada, l'escriptura de poders o autorització:

      Bastant la compareixença personal de l'interessat en la Oficina de Responsabilitat Patrimonial per a atorgar la dita representació.

    • Informe mèdic del dany
    • Factures, pressupost, informe tècnic, etc. en que es fonamente la indemnització
    • Document que acredite la propietat del bé danyat
  • Danys físics i/o psíquics:
    • Document que acredite la propietat del bé danyat
    • Factures, pressupost, informe tècnic, etc. en que es fonamente la indemnització
    • Informe mèdic del dany
    • En cas de representant o persona autoritzada, l'escriptura de poders o autorització:

      Bastant la compareixença personal de l'interessat en la Oficina de Responsabilitat Patrimonial per a atorgar la dita representació.

  • Danys materials i físics/psíquics:
    • En cas de representant o persona autoritzada, l'escriptura de poders o autorització:

      Bastant la compareixença personal de l'interessat en la Oficina de Responsabilitat Patrimonial per a atorgar la dita representació.

    • Informe mèdic del dany
    • Factures, pressupost, informe tècnic, etc. en que es fonamente la indemnització
    • Document que acredite la propietat del bé danyat
Actuacions a realitzar per la persona sol·licitant

Presentació de sol·licitud.

Informació Complementària

Respecte a l’avaluació económica de la indemnització: Si en el momento de presentar la reclamació el sol·licitant encara es trova en tractament mèdic, i per tant no està en disposició de concretar l’import de la indemnització, haurà d’adjuntar un document en què s’expresse esta circumstància, aportant aquesta dad al seu expedient tan prompte com siga posible.

Quant a la ubicació de l’element que ha provocat el dany: per a la seua identificació, si resulta necessari, podrá presentar pla, croquis o semblant, en el que constarà la ubicació de l’element causant del dany que, sense cap dubte, permeta la seua localització i situació exacta.

Termini de resolució i recursos
Recursos que poden interposar-se:
  • Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
  • Recurs Contenciós-Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
Silenci Administratiu: Desestimatori
Determinació legal articles 24.1 i 91.3 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Termini màxim de resolució: Fins 6 mesos
Fins a 6 mesos.
Determinació legal article 91.3 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Fer en web

Realitzar la sol·licitud en línia amb firma digital

Pot iniciar la sol·licitud en línia polsant el botó Iniciar tràmit situat a l’inici d’esta pàgina. Haurà d’identificar-se i firmar electrònicament d’acord amb els requisits assenyalats en Seu Electrònica / Sistemes de firma.

  • Tinga preparada la documentació que necessite adjuntar d’acord amb l’apartat Documentació a presentar
  • Òmpliga el formulari
  • Adjunte la documentació requerida
  • Presente i firme la sol·licitud

Podrà imprimir i guardar un justificant de presentació. Posteriorment en l’apartat Carpeta Ciutadana d’esta Seu podrà consultar i obtindre còpia de les seues instàncies presentades i igualment podrà aportar documentació addicional o que li siga requerida.

Atenció telefònica

Oficina de Responsabilitat Patrimonial

Telèfon: 96 306 65 91

Legislació
  • Llei 39/2015 d’1 d’octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
  • Llei 40/2015, d’1 d’octubre de Règim Jurídic del Sector Públic.


Oficines d'informació
  • OFICINA DE RESPONSABILITAT PATRIMONIALC/ Quevedo, 8 - 46001, ValènciaTel.: 96 306 65 91Fax: 96 398 17 92De 9.00 a 14.00, de dilluns a divendres. L'atenció presencial es realitzarà únicament amb cita prèvia, en la web municipal http://www.valencia.es, en el telèfon d'informació 010 o en el 963066591secrespatrimon@valencia.es
Oficines on presentar
  • JUNTA MUNICIPAL D'ABASTOSCarrer d'Alberic, 18Tel.: 96.352.54.78 Ext. 4509-4505Fax: 96.352.66.91De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmabastos@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE CIUTAT VELLAPlaça d'Alfons el Magnànim, s/n (xalet del Parterre) Tel.: 96.208.17.37 / 96.208.4174 / 96.208.4087/ 96.208.4159 Fax: 96.352.65.66De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010 jmciutatvella@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL D'EXPOSICIÓCarrer de la Guàrdia Civil, 19 Tel.: 962084327/ 962084328/ 962084331Fax: 96.360.17.36De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmexposicion@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DEL MARÍTIMCarrer Barraca, 53Tel.: Información y Registro: 963014120 Obras: 963014008 / 963014210 Bonos EMT: 963014173 Actividades: 963014217De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmmaritim@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE PATRAIXCarrer del Beat Nicolau Factor, 1 Tel.: 962084052/ 962084042/962084043De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpatraix@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE RUSSAFACarrer de Maties Perelló, 7 AVÍS: A causa de l'execució d'obres, els seus serveis es traslladen provisionalment des del dia 4 d'octubre de 2022 fins a un altre avís a l'Alqueria dels Peris situada al Parc urbà de Malilla (C/ Joaquín Benlloch, S/N)Tel.: 962084218 / 962084245 / 962084246 / 962084247 / 962087379Fax: 96.352.65.22De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmruzafa@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE TRÀNSITSCarrer del Comte de Lumiares, 5 Tel.: 962084365/ 962084368Fax: 96.353.99.16De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmtransit@valencia.es
  • OFICINA D'INFORMACIÓ I REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - PL. AJUNTAMENTEdifici de la Casa Consistorial, entrada pel carrer de l'Arquebisbe Mayoral, 1AcTel.: INFORMACIÓN: 010/96.310.00.10. REGISTRO: 96.208.10.35Fax: 96.353.99.80 De 8.30 a 14.00 de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010informacion@valencia.es
  • REGISTRE GENERAL D´ENTRADA - TABACALERACarrer d'Amadeu de Savoia, 11, nau oestTel.: 96.352.54.78 - ext: 2036De 8:30 a 14.00 de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010
  • ALCALDIA DEL PALMARCarrer de Cabdet, 15Tel.: 96.162.00.66Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DEL SALERAvinguda dels Pinars, 1Tel.: 96.183.02.95Registre: dimarts 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE BENIFARAIGCarrer de Ferrer i Bigné, 47Tel.: 96.363.52.49Registre: dimarts de 9.00 a 14.00 hores.
  • ALCADIA DE BORBOTÓPlaça del Moreral, 8 Tel.: 96.390.17.47Registre: dimarts de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE MASSARROJOSCarrer de Mossén Bau, 10-12Tel.: 96.139.41.49Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DEL PERELLONETCarrer Marqués de Valterra, 35Tel.: 96.177.78.89Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DEL FORN D´ALCEDOCamí d'Alabau, 2Tel.: 96.376.09.36Registre: divendres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE LA PUNTACamí del Canal, 74 (Xalet de Bartual)Tel.: 96 367 33 30 Fax: 96 367 33 30 Registre: dijous de 9:00 a 14:00 hores
  • ALCALDIA DE LA TORRECarrer de Benidoleig, s/nTel.: 96.396.33.17Registre: dimarts 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE PINEDOCarrera del Riu, 263Tel.: 96.324.89.64Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE POBLE NOUCamí de Montcada, 205Tel.: 96.366.66.89Registre: dilluns de 9:00 a 14:00 hores.
  • ALCALDIA DE LES CASES DE BÀRCENACamí de les Cases de Bàrcena, 63; CP: 46131-ValènciaTel.: 96.185.42.05Registre: dimecres de 9:00 a 14:00 hores
  • JUNTA MUNICIPAL DELS POBLES DE BENIMÀMET-BENIFERRISenda del Secanet, 43 baix; BenimàmetTel.: de Registre: 963013436 i 963013446; Secretaria: 963013411 i 963013446De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdeloest@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL SUDCarrer de la Poetessa Leonor Perales, s/n; CastellarTel.: de Registre: 963013023; Secretaría: 963013402 De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres. Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelsud@valencia.es
  • JUNTA MUNICIPAL DE POBLES DEL NORDPlaça del Poble, 4 CarpesaTel.: 96.301.30.55 96.301.31.11De 8.30 a 14.00, de dilluns a divendres.Si desitja sol·licitar cita prèvia pot fer-ho a través de la web municipal http://www.valencia.es o en el telèfon d'informació 010jmpoblesdelnord@valencia.es
Anar a inici de pàgina