Calendari
Requisits tècnics
Requisits generals
La seu electrònica de l'Ajuntament de València està optimitzada per al seu ús amb un equip que complisca amb les següents característiques tècniques:
- Accés a Internet
- Resolució de pantalla de 1024x768 punts com a mínim
- Sistemes operatius: Windows 7 o superior, Mac OS X o Linux
- Navegador d'Internet:
- EDGE Descarregar
- Mozilla Firefox 9 o superior Descarregar
- Google Chrome 28 o superior Descarregar
- Apple Safari 4.0 o superior Descarregar
Requisits d'identificació
Alguns dels servicis oferits a través d'esta seu electrònica, com la carpeta ciutadana o el registre electrònic, requereixen que l'usuari s'identifique per a accedir a ells.
Per al procés d'identificació, esta seu electrònica utilitza la plataforma estatal Cl@ve.
El sistema Cl@ve és una plataforma comuna de les Administracions Públiques orientada a unificar i simplificar l'accés electrònic dels ciutadans als servicis públics. A tal fi, contempla la utilització de sistemes d'identificació basats en claus concertades (sistemes d'usuari i contrasenya) i certificats electrònics (incloent el DNIe).
Pot obtenir informació més detallada sobre les opcions disponibles actualment i tot el relatiu a Cl@ve mitjançant del següent enllaç:
Requisits de firma electrònica
En esta Seu tan sols es necessita realitzar una signatura electrònica quan es vaja a presentar una sol·licitud o escrit mitjançant el registre electrònic, tal com exigeix la legislació vigent.
En el moment de presentar la sol·licitud o escrit davant el registre electrònic, la Seu ofereix dues possibilitats per a realitzar la signatura:
- Mitjançant Autofirma, que és una aplicació de signatura electrònica desenvolupada pel Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital i d'ús general en l'Administració, que facilita la signatura en una tramitació electrònica. Per a poder utilitzar-la es necessita disposar d'un certificat electrònic reconegut i tindre correctament instal·lada l'aplicació Autofirma, la qual està disponible per als sistemes operatius més utilitzats i es pot descarregar des del següent enllaç:
- Mitjançant Cl@vefirma, que és un sistema en núvol que permet realitzar la signatura electrònica utilitzant certificats electrònics emesos i custodiats per la Direcció General de la Policia. Aquest sistema permet signar documents electrònics des de qualsevol dispositiu que tinga connexió a Internet i sense cap equipament addicional, ni la necessitat de tindre instal·lat un certificat electrònic, obrint la possibilitat de presentar tràmits en la Seu des del mòbil. L'únic requisit per a poder utilitzar Cl@vefirma és estar donat d'alta en el sistema d'identificació Cl@ve Permanent. Des del següent enllaç es pot obtenir informació informa sobre què és Cl@vefirma i com s'usa:
Requisits sobre documents electrònics
Per a una correcta visualització d'alguns formats de documents i còpies electròniques es recomana la instal·lació del client Adobe Acrobat Reader 9 o superior.
Per a la correcta visualització de documents signats electrònicament (extensió .*esig o .*zsig), la Seu incorpora un visor web d'este tipus de documents.
Els documents que adjunte per a realitzar un tràmit hauran d'estar en formats estàndards d'ús comú i hauran de tindre una grandària de fitxer inferior a 15 MBytes.
Ajuntament de Valéncia
Pl. de l'Ajuntament, 1 - 46002 València
Tel.:96 352 54 78 informacion@valencia.es